Na Internetu je šest typů nakupujících

Nová studie ukazuje, že „nákupní vzorce“ známé z fyzického světa vypadají na Internetu jinak.
Společnost Harris Interactive, jedna z dalších firem zabývajících se zkoumáním Internetu, provedla studii na třech tisících lidí nakupujících na Internetu a její analytici došli k názoru, že na Internetu lze vypozorovat „šest typů nakupujících“. Výsledky studie nesmíme brát jako status quo – je to zkrátka jen další kamínek do mozaiky sledování obrovského prostředí zvaného Internet, a je nutné jej zkoumat kriticky jako ostatně cokoli jiného na Internetu.

Podle výsledků studie tedy existují následující odlišné typy internetových nakupujících

  • „E-bivalentní nováčci“. Jenom pět procent internetových nakupujících jsou lidé, kteří jsou na Internetu krátce, nejsou rozhodnuti nakupovat a především si kladou otázku: je to vůbec výhodné nakupovat na Internetu? Obchodník, který jim na tuto otázku odpoví kladně, je může získat
  • „Materialisté šetřící čas“. Významná skupina (17 %) pragmatických uživatelů, kteří především šetří čas – jsou spíše bohatší, takže netráví spoustu hodin zkoumáním různých nejnižších cen a slev, chtějí být obslouženi rychle a ušetřit čas ježděním do obchodu
  • „Hledají na Internetu, nakupují v krámě“. Nejpočetnější skupina (23 %), tvoří ji údajně převážně ženy, které mají stále obavy o své soukromí při nakupování na Internetu. Tato skupina obvykle prochází internetové obchody, poznamenává si ceny a hledá další informace; pak si jde vybrané zboží koupit do supermarketu. Úkolem internetových prodejců je přesvědčit tuto skupinu, aby se nebála možných rizik (zasílání čísel kreditek atd.) a nakoupila na Internetu
  • „Mladí profíci“. 16 % tvoří populace obvykle mladých mužů, kteří jsou na Internetu dlouho doma, důvěrně jej znají a používají e-komerci ve všech možných odstínech. Internet je baví a hledají nové věci – obchodníci jim tedy musí nabízet nové, nešablonovité druhy pobídek a lákadel. Nakupují hodně a často
  • „Porovnávači“. 20 % nakupujících využívá výhod Internetu jako média, které jim umožní ze židle srovnat ceny a parametry tisíců druhů zboží. Nejtypičtěji se jedná o rodiny s dětmi, které neoplývají penězi a potřebují hodně nakupovat. Jak na ně, je jasné – poskytnout zřetelné nákupní výhody
  • „Milovníci značek“. Zbývajících 19 % jsou nakupující, kteří i v kamenném světě spoléhají především na osvědčené značky. Stejně tak na Internetu preferují obchody, které jsou „značkové“, jdou tedy například na Nike.com podobně automaticky, jako když nakupují zmíněnou značku v supermarketu.
Studie dále přinesla další zajímavá zjištění. 60 % uživatelů přímo napíše do browseru adresu obchodu (nebo ji má v Oblíbených položkách), tedy „nekliká“: význam zavedené značky obchodu je tedy obrovský. Bannery sice také působí, ale především na nováčky na Internetu; pro ty, kteří již jsou zvyklí nakupovat, nejsou moc účinné.
Váš názor Další článek: Hraji si, tedy nezlobím

Témata článku: Internet, Kamínek, Typ, Významná skupina, Možné riziko, Supermarket, Status quo, Odlišné zjištění


Určitě si přečtěte

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

** Kvalita GPS ve městech občas stojí za starou bačkoru ** Mohou za to odrazy signálu od okolních budov ** Google má jejich 3D model, a tak spolupracuje s výrobci GPS čipů

Jakub Čížek | 40

Jakub Čížek
NavigaceTechnologieGoogle
Uživatelé hlásí problémy s jednou z listopadových záplat pro Windows 10
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10
Zapomeňte na destičky. Raspberry Pi 400 je nový počítač zabudovaný do klávesnice
Lukáš Václavík
Raspberry PiPočítače
WhatsApp konečně umožní smazat velké soubory z konverzací, aby nezabíraly místo
Vladislav Kluska
WhatsAppFacebookInstant Messaging
Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

Micro:bit V2: Tuto destičku plnou čipů dokáže naprogramovat i vaše babička

** Chcete se teď hned naučit programovat čipy? ** Nechcete nic instalovat a číst zdlouhavé manuály? ** Naprogramujeme si Micro:bit, který zahraje Tichou noc

Jakub Čížek | 33

Jakub Čížek
Pojďme programovat elektronikuProgramování pro děti
AMD uvádí grafické karty Radeon RX 6800, 6800 XT a 6900 XT. Útočí přímo na modely od Nvidie

AMD uvádí grafické karty Radeon RX 6800, 6800 XT a 6900 XT. Útočí přímo na modely od Nvidie

** AMD představilo tři nové grafické karty ** Všechny s architekturou RDNA2, kterou používají i PS5 a Xbox Series ** Karty útočí přímo na GeForce RTX 3000

Karel Javůrek | 78

Karel Javůrek
Radeon RX 6000Grafické kartyAMD
Lidl buduje chytrou domácnost, propojí všechno se vším
Lukáš Václavík
LidlChytrá domácnostIoT

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5