Na Facebooku je každý desátý Čech, ženy převládají

Diskuze čtenářů k článku

avatar
20. 06. 2009 23:18

Milion realnych uzivatelu z CR tam bude asi tezko. Maximalne polovina. Je tam hromada falesnych uctu. A taky tam nebude prevaha zen. Hromada uchylaku si dela falesne zenske profily a nemusi to byt ani uchylaci, hodne lidi tam dela falesne ucty kvuli ruznym aplikacim atd... Sam jsem taky neco zkousel (nic uchylackeho), tak tam mam 3 ucty... Ale tak falesne ucty jsou samozrejme i na lide, spoluzacich, libimseti, atd... Ale proste toty statistiky jsou zbytecne protoze ukazuji uplne jine pocty lidi, nez tam skutecne chodi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2009 15:22

CO to je facebok? Já to slyším jako zaklínadlo v TV, rozhlase, čtu v novinách, ale nevím co to je. Nikdy jsem se o to nezajímal z jednoho prostého důvodu, když jsem o této věci slyšel poprvé, nezampomněli zmíti autory tedy majitele, kterm M$ a to mi stačilo. Nechci se stát členem stáda, proto nemám v PC Widle, a nemám ani nic jiného z čeho by měl přínos tlustý upocenec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 15:32

Z tvého písemného projevu je zřejmé, že stádo je ti vděčné za zvýšení jeho průměru vzdělanosti pane tučňáku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2009 13:41

Článek je to každopádně zajímavý, mě osobně milión uživatelů docela překvapil, i když zase na druhou stranu, Facebook má kolem mě opravdu spousta lidí a ono se to asi nakupí. Co moc nepobírám jsou odsuzující příspěvky zde. Jakoby někteří lidé byli proti FB už jen proto, že je to něco nového a rozšířeného, tak aby náhodou nešli s davem, že ano. Nechci to Facebook nějak obhajovat, já sám ho používám toliko k základním funkcím, tudíž dozvědět se, co třeba lidi, které znám, dělají a popřípadě jim napsat a hromady testů a aplikací mě skutečně vytáčejí, ale celkově má tahle sociální síť nesporné výhody. A když ji někdo nechce využívat, tak ať nedělá vševěda a neříká, že je to blbost, haló!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ax  |  19. 06. 2009 20:30

Facebook je reklamou vyhoněné velké nic, sloužcí většinou k tomu, aby převážně hloupé ovce byly nějakým způsobem organizovány a řízeny, protože sami o sobě jsou bezcenné a bez náležitosti k ničemu a takřka bez identity, kterou stále hledají. Facebook jim konečně splní pocit být někam zařazen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 18:15

Cituji "Kdo nebude na facebooku,jako by nebyl",tak to raději nebudu,dost na tom,že když nejde net,tak mi řve telefon nepřetržitě třeba dvě hodiny,jabber mám neustále plný zpráv typu,nejde mi tohle,nejde mi tamto.Mít ještě další kravinu přes kterou mě lidi můžou kontaktovat,tak se asi zcvoknu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 16:53

osobne znám asy 2 lidi co sou na facebooku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 18:33

Děkujeme ti, že ses s námi podělil. Asy :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 19:09

Asy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 14:17

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 15:11

nejsem z brna a taky to ctu s "s" co se tyce "u" tak to mi uz je jedno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 13:53

"Kdekdo by odhadoval, že budou převažovat náctiletí uživatelé, nicméně na Facebooku převládají dvacátníci."

Zdyz opomenu ten visualne matouci graf tak

do 15 let 38 200 74 000 112 200

16 až 17 let 49 640 69 160 118 800

18 až 20 let 86 300 103 160 189 460

celkem 420460

21 až 24 let 95 440 111 440 206 880

25 až 29 let 81 220 83 820 165 040

celkem 371920

Pravda nevim presne cislo 20tiletych takze nakonec opravdu mohou prevladat ale z tech predlozenych cisel to opravdu tak jasne neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:22

Nevím přátelé, to že nemáte potřebu komunikovat je možná trochu zvláštní, ale pochopitelné - je to tu přeci jen IT web, vyšší procento geeků tu bude. Sám se mezi geeky řadím, ačkoli potřebu komunikovat mám, takže to neberte jako nějakou urážku.

Každopádně facebook je dobrá věc, která paradoxně celkem pomáhá i socializaci nevirtuální. Například když se vidím s někým, koho jsem již dlouho neviděl osobně, ale ten má účet na facebooku, hned je v obraze, co se se mnou děje a hned můžeme začít s rozhovorem. Taky je to vynikající ice-break ke slečnám - člověk nakousne to, co zrovna má jako status a hned se rozhoří konverzace. - to považuju jako pozitivum.

Navíc je facebook velmi zajímavé místo pro reklamní sdělení - a teď nemyslím jenom ty komerční, ale právě ono pořádání různých akcí apod.

A co se týče nějaké ztráty soukromí? Asi je potřeba si uvědomit pár základních věcí - pokud nechci, aby se o mě někdo něco dozvěděl, pak to na facebook nepíšu, pokud to na net dám, musím být smířený s tím, že je to k dispozici. Dále je třeba si uvědomit, že jakkoli můžeme mít deziluzi o tom, že jsme středem vesmíru, naprosto to tak není a nikoho nezajímáme. A pokud už bychom někoho zajímali natolik, pak má mnoho dalších způsobů jak o nás zjistit, co potřebuje, než právě facebook.

Toť můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:55

To by chtělo vytesat do kamene a mlátit s tím o hlavu každého, kdo má stále nutkání nadávat na Facebook jenom proto, že on nemá kamarády nebo by se necítil "profesionálně"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 18:19

Mě se tedy Facebook nelíbí ;) ale nejde o to že se mi nelíbí sociální sítě. Mě se naopak líbí sociální sítě ale Facebook to rozhodně není a ještě dlouho nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 09:17

je to jenom bublina, která časem urcite splaskne. ja si udelal profil zhruba pred rokem. kazdy den jsem tam lezl a psal naky kecy. ted uz me to fakt moc nebere. zacina to mam byt preplacany dementnima hrama, dotaznikama a dalsima nesmyslama. a co si tam obcas píšou lidi do statusu, to jsou obcas fakt takovy perly, ze si rikam, kde na to ty lidi berou cas???

takze pro mě tato bublina splaskla tak před půl rokem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 07:47

Nejsem... tudíž nejsem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 07:32

na FB je fajn, že zde mohu potkat známé, kteří by jinak byli "rozprášeni" po různých fórech, službách a tak a zde můžu komunikovat s někým, za jehož názory jsem chodil na odborná fóra, s človíčkem z fanouškovského webu o manze a anime, s někým z klubiku o muzice a s pár lidmi, kteří používají různé české služby, kam se nechci registrovat a všechny vidím bez nutnosti mít otevřených XX oken (spíš tabů) prohlížeče a být přihlášený do XX služeb nebo webů

to je na FB celkem novátorské a fajn, prostě tam potkám lidi, kteří by se styděli na lide.cz přihlásit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 07:49

nebo treba taky nejací prátelé ze zahraničí....na lidé.cz se ti registrovat nebudou..

muzes jim tam nechat vzkaz, protoze treba komunikace kvuli casovemu posunu pres ICQ/jabber/MSN neni mozna

nebo ruzne pozvanky...pritel porada akci, tak da pozvanku na FB a hned vis co to bude, kdo tam prijde atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:03

Pomoci FB jsem si treba obnovil kamarady, se kteryma jsem se nevidel nekolik let. A nemeli jsme na sebe zadny kontakt. Uz se take podniklo par akci ( setkani atd.). Take je dobre ze nekdo necha vzkaz ze nekam jde, a kdyz vecer kouknu co bych podniknul, vim kdo se jake akce zucastni. A muzum v klidu jit, a mit jistotu ze tam nekoho potkam atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2009 11:39

Určitě bych Facebook šmahem neodsuzoval, záleží jen na uživateli, jak s touto službou naloží. Určitě se vyplatí tam, kde je větší skupina lidí s podobnými zájmy (mohou to být třeba spolužáci nebo lidé ste stejným koníčkem) a nmohou si vyměňovat si informace efektivněji, než individuálně prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. Prostě hodí informaci na "zeď" a každý, koho se to týká, to uvidí ..

Prostě jde o novou formu komunikace, nic víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 14:16

Komunikace pres ICQ neni kvuli casovemu posunu mozna? Od kdy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 18:08

je možná, ale precijen trochu problematicka, kdyz mas treba znameho v americe...musis hledat cas kdy on ani ja nespim atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 22:15

To nechápu - jí jsem si psal Přes IM se známými do Francie a do Ameriky bez problémů. Můžete to více osvětlit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2009 11:40

To je přdevším problém Skypu - pro komunikaci musejí být oba účastníci on-line. A to bývá v oblastech s velmi rozdílným časovým pásmem problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 06. 2009 09:40

To je pravda, původní příspěvek však zmiňoval ICQ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 07:07

Vobec nechapem zmysel vsetkych socialnych sieti. Sice ma IT zivi a v niektorych veciach som celkom dobry, vzdy som zaostaval v "komunikacii" na internete. MySpace, FaceBook, ..., nechapem naco, preco, ... Aj IM som zacal pouzivat az min. rok, ale to iba na komunikaciu s velmi uzkym okruhom ludi (cca 4 ludia). Mozno to cele suvisi s tym, ze bezduchu komunikaciu s ludmi k zivotu nepotrebujem a na vecne veci su tu fora, do ktorych obcas prispievam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 09:26

Má potřeba komunikovat s ostatními se také blíží nule. Jediné místo, kam jsem se přihlásil, je my.opera.com, ale jenom kvůli tomu, že používám Operu. A téměř vůbec to nevyužívám ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 01:19

na postsovetskem prostoru je popularnejsi klon fejsbuku - vkontkate.ru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 01:24

oprava - vkontakte.ru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 12:09

jj, taková sprostá kopie facebooku včetně vzhledu, ne? Poprvé, když jsem to viděl nějakýho rusáka používat, jsem jen nevěřícně koukal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 01:04

...to vlastně je? Zkusil jsem, smazal jsem. Nechci přicházet o soukromí víc, než musím. Ani mně nezajímá, že se Franta odvedle šel právě vyčůrat

Mno a z těmi počty... hodně lidí tam má sice účet, ale těžko to myslí vážně když mají jména jako h***no a podobně takových tam jsou spousty.

Když chci s někým známým pokecat, na to mám IM nebo telefon, takže nechápu smysl. Nebo mi něco uniklo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 08:05

Jo, uniklo. 21. století ve kterém právě žiješ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 08:34

jééé, to je ale hloupá reakce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:21

V 21. století se žije na fejsbůku? No tak díky, já ne (a to u PC trávím kolem 10 hodin denně)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:50

"Když chci s někým známým pokecat, na to mám IM nebo telefon, takže nechápu smysl. Nebo mi něco uniklo?" - na tuto větu, byla má reakce. Máme 21. století a kromě IM nebo telefonu, máme i Facebook, to autorovy příspěvku uniklo, proto má reakce To jestli na něm někdo doslova "žije" nebo na něm pouze tráví čas potřebný k tomu, aby se domluvil s kamarády, je už každého věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 12:07

Uniklo. Facebook je dobrý hlavně v době, kdy se ti kamarádi rozutečou do ciziny. Pak je prostě zajímavé vědět, jak se jim tam daří, aniž by ses jich na to musel ptát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 14:01

Tak jestli máš na pokec IM a telefon, tak to nejsi od FB moc daleko. Kdyby to byl osobní kontakt, tak OK, takhle to moc nechápu a to FB, Twitter ani nic podobnýho vůbec nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 00:52

i na lide.cz a libimseti.cz mi prijde ze je vic zen, a vetsinou to funguje tak ze muzi si zakladaji profily prave kvuli tem zenam, kdezto zeny sou hnany jakymsi pudem pro socializaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 01:03

To bude spíš jejich vrozená potřeba drbat o blbostech. Ale jo, "pud pro socializaci" je takový pěkný pojmenování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 01:23

presne tak treba na aukro pokeci zeny prevladaji a to ne jen poctu ale i aktivity v plkani je tam i mnoho chlapu ale ti se zucastnujou spis diskuzi nebo pokecu jen okrajove

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 01:52

To je přesný. Holky měli vždycky větší potřebu se "ukazovat". A kluci v tom listujou a "vybíraj".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 02:00

asi tak, presne takhle jsem se dostal na fb ja, bejvalka me tak dlouho premlouvala tak jsem si nakonec zalozil ucet a ted jsem tam skoro denne, ale je pravda, ze na mrknuti fotek od znamych a pratel to je dobra vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 00:36

prijde mi, ze zive cim dal vic prichazi s clankama s krizkem po funuse... nevim jestli to prijde jen me :/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 19. 06. 2009 10:42

Tak tomu nějak nerozumím.... Sice před pár dny prošla tiskovými agenturami zpráva o tom, že se blíží ta milionová hranice, ale kdo jiný přišel s podobnými statistikami? Nebo proč myslíte, že je tento článek vydán pozdě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 06. 2009 10:53

Chtěl bych se zeptat, kdo sesbíral data prezentovaná v tabulkách. U jedné je napsáno jedná se pouze o odhad. Což celou věc sráží na úroveň dojmu - ne faktu, ale nevadí.

Jsou i ostatní data pohým odhadem nebo je někdo skutečně nasbíral.

Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 19. 06. 2009 16:54

Data jsou získaná z inzertního systému Facebooku, kde je však uvedeno, že uvedená čísla nejsou zcela přesná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2009 17:06

Ja sam inzeruji na facebooku, mozna proto mi to tak prijde... vidim ty cisla denne... Pozde neni to prave slovo, ale prave to "pred par dny" ... technet ci jina media jsou o tech "par dni" rychlejsi... tim samozrejme nechci srazet uroven kvality podanych informaci, jen bych to cekal driv :)...

Berte to jako zdravou kritiku jednoho dlouholeteho ctenare :)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 00:26

Tak by me zajimalo kdybyste mohli vystourat co na to lide.cz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
19. 06. 2009 07:22

lide.cz je mrtvý, bejby, je mrtvý...

a jestli ne, tak by měl xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 07. 2009 16:16

Lide.cz jsou v klidu Nelze srovnavat Facebook, sluzbu zalozenou na realnych jmenech a znamostech, uzavrenych skupinach se sluzbou, ktera se profiluje spise jako anonymni rychla seznamka. Lide.cz maji v soucasne dobe 3,8 aktivnich profilu, uzivatele uploaduji kolem sto tisic fotografii denne a temer kazde dve vteriny podaji inzerat na seznamku.

Lide.cz je popularni hlavne z duvodu anonymity a moznosti prohlizet vse verejne, coz na FB vicemene bez souhlasu uzivatele nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor