Mýty současného webdesignu

Diskuze čtenářů k článku

exot  |  03. 08. 2004 20:18

a ia by som si dal aj 3bit..

mam rad status quo, tieto kecy vyrovnaju uroven vedomosti a mozno casom seci okukaju secko a bude zas raz nuda.. anebo taky ne :)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dvorak  |  23. 04. 2004 08:20

...Často také slýchávám věty typu “Uživatelé jsou hloupí, protože... “. Jejich autoři zapomínají, že hloupí uživatelé neexistují. Existuje ale poměrně hodně špatných designérů, kteří je k “hloupému” chování postrkují....

Musim rict, ze v clanku, se kterym jinak velmi souhlasim, jsem narazil na vyse uvedene tvrzeni a... no, trosku jsem se musel zasmat. Uživatelé jsou hloupí! Velka vetsina z nich dokonce tak, ze to boli. Veci jako: tlacitko zpet, zvetseni pisma, kdyz se mi to blbe cte, Full-screen mod prohlizeni, historie surfovani, bookmarky, apod. jsou pro ne spanelska vesnice (a to neuvadim mnohe dalsi, rekneme pokrocilejsi schopnosti mnoha prohlizecu).
Vim, ze mi mozna namitnete - uz jsem se s takovym nazorem setkal, ze nelze uzivatele nutit, aby podobne veci znal ci se je dokonce ucil a ze je treba se mu prizpusobit.
Je to ovsem podobny pripad, jako by ridic automobilu nevedel, kde ma jeho vuz spojku, takze by si to stale hasil na 1. rychlostni stupen s tim, ze by si pak prodejci automobilu sel stezovat, ze jeho prave koupena F1 jezdi hrozne pomalu a motor dela priserny ramus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Michálek  |  26. 04. 2004 11:55

Velka vetsina z nich dokonce tak, ze to boli. Veci jako: tlacitko zpet, zvetseni pisma, kdyz se mi to blbe cte, ...

Nemůžete přece po uživatelích chtít něco takového. "BFU" vždy užívají věci nejjednodušším možným způsobem. Proto, když, dle mého názoru, důležitá funkce prohlížeče jako je změna velikosti textu je v MSIE schovaná v nějakém podmenu, nemůžete po běžném uživateli chtít její znalost.

Takové chování v nich pěstují zase jiní designéři. Protože designér uživatelského rozhraní MSIE považoval funkci "Změna velikosti písma" za nepříliš důležitou, měl by autor stránek toto mít na mysli a v případě potřeby ji uživateli nabídnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Dvorak  |  26. 04. 2004 15:49

Mate pravdu, ze v MSIE mohla byt manipulace se zakladni velikosti umistena vhodneji a zejmena asociovana s klavesovou zkratkou, ale ruku na srdce - tak spatne to zase neni ( tusim ze je to Zobrazit/Velikost textu/(podnabidka zakl. velikosti) ).
Rozhodne si nemyslim, ze zdvojovani funkci prohlizece (a tohle je zrovna jasny pripad) je dobry napad. Mnohem lepsi je podle me na takovou moznost upozornit. Otazka asi je, kam takove upozorneni na stranku dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek7, vasek7  |  28. 08. 2005 12:53

To je dobrý nápad. Hledal jsem velikost písma všude možně v nastavení, kde tyhle věci jsou, ale že zrovna velikost písma bude jinde, než font, barva odkazů, a výchozí CSS mě nenapadlo. V zobrazení je většinou skrývání/zobrazování panelů atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jana  |  21. 04. 2004 21:18

"Takové jsou třeba osobní stránky českých designérů na www.isolate.cz"

Prej designeri hahaha je to parta zamindrakovanych zmrdu co kradou napady na stovkach stranek a vy jim rikate designeri? hanba hahaha...

Zadam durazne potrestani cloveka co to napsal¨.. Dekuji...

Jana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamis  |  21. 04. 2004 23:05

souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  22. 04. 2004 23:52

Za to ty jsi tak originalni, ze s toho zacnu s_r_a_t maggi v kostkach ty nulo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puppets  |  06. 06. 2005 16:56

ak kradnu na stovkach webov tak je vsetko vporiadku, robi to kazdy a vola sa to inspiracia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blondy  |  21. 04. 2004 16:47

Já mám úplně amaterskou stránku,neumím ji lépe vytvořit (i když bych se to chtěla naučit,nemám po ruce nikoho kdo by mě učil) a přesto mám dobrou návštěvnost,lidé se na ně I vrací.I když tam mám různé ptákovinky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
u  |  01. 06. 2004 20:53

co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V. Mlich  |  21. 04. 2004 14:38

Zrovinka předevčírem jsem narazil na www.lege.cz

Je to web nějaké DTP firmy, která sama ve FAQ na stránkách přiznává, že ty oči vyškubávající barvy a na jednu hromadu sesypaný text tam mají záměrně, aby svým zákazníkům zdůraznili, že na obrazovce to už z principu nemůže být dobré a že kvalitu dostanou jedine od nich na papíře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  21. 04. 2004 14:29

Kazdy den mam se svymi grafiky stejny problem. Kazdy z nich je odchovany na tiskove grafice a z tohoto pohledu vnimaji i web. Docela nedavno jsem proto jejich prace srovnaval s Pixyho designy. Pri podrobnejsim "ohledani" zjistite, ze filozofie weboveho designu vychazi nikoliv ze dvou smeru 1, strohost a info 2, grafika a kosatost, ale k tomu je potreba pridat i zlatou stredni cestu zdraveho rozumu. Ostatne srovnavat prodejni kosmas s designovou isolate je jako v papiru srovnavat cenik z kopirky oproti Penthouse.

Jedine co si dovolim rici, ze z informacniho hlediska Zive srovnava jablka a hrusky. Proste vse chce to sve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  21. 04. 2004 12:59

Chybi tady jeste:

Lide jsou na moji stranku zvedavi.


Tak tam dam (pokud mozno silenou cestinou):

"ahoj, jsem tady, rikaji mi Fandy, jsem prastena holka,
rada jim... , mam pejska Fifinku...." a spoustu animovanych
gifu ruznych stylu. A hnusny odstin ruzove.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Michálek  |  21. 04. 2004 16:52

Jasně -- vtipný příklad mýtu 
Je to ovšem mýtus webu jako média, nikoliv webdesignu jako profese. Ale bijete hřebík na hlavičku v tom, že někteří webdesignéři mají podobně zvrácený smysl pro exhibici, jako vaše Fandy s Fininkou

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  21. 04. 2004 10:40

Chtel bych si udelat sve stranky, ale bojim se, ze to bude des a hruza, zkousel jsem podle jedne knizky neco udelat, ale bylo to hrozne?

jsou nejake stavebnice na web nebo pomocnici???

Diky

Alsa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Okoun  |  21. 04. 2004 10:50

No je nekolik moznosti:

a) zkouset, zkouset, zkouset

b) necht si to udelat od nekoho jineho, ale to asi nechces, ze?

c) kouknout se po predpripravenych sablonach, ale nevim, kdo tady v CR nabizi sablony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Okoun  |  21. 04. 2004 11:33

Tak jsme torchu hledal a nesel jsem tohle:

* http://design.stranek.cz - asi nejvetsi nabidka, 60 kategorii, kolem 5000 navrhu
* http://www.drella.cz/templates/default.asp - zdarma, ale hrozne
* http://www.webseller.cz/html-sablony/ - take me to moc nezaujalo, maly vyber

Zdar
Jirka Okoun

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  21. 04. 2004 12:32
Martin Michálek  |  21. 04. 2004 17:08

Jak bylo už zmíněno v prvním mýtu webdesignu -- vzhled a tudíž ani grafické cítění jeho tvůrce není nutnou podmínkou pro start na webu.

Chcete-li ale opravdu začít navrhovat vzhled webů, zkuste se inspirovat úspěšnými existujícími stránkami. Na webu jsou k nalezení také inspirační galerie typu http://www.coolhomepages.com/. V češtině dokonce vyšla podobně ražená kniha Inspirativní webdesign  http://www.vltava.cz/Store/GoodsDetail.asp?sCGoodsID=SE00705806.

Nikdy ale nezapomínejte, že vzhled webu je jen jednou ze součástí webu a každý dobrý designér má v malíčku i další prostředky webdesignu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spiderman  |  21. 04. 2004 09:26

Kazde stranky maju vyuzivat taku formu dizajnu, aka je potrebna. Pre informacne stranky je vhodny jednoduchy dizajn, pre prezentciu nejakeho filmu, zabavny portal a pod. je vhodne aj to blikotanie, flash a pod.

Vzdy je dolezity zamer na co to je. Co sa tyka vzhladu je castokrat faktorom, ktory ovplyvnuje rozhodovanie navstevnika. Ak napr. hladate obchodneho partnera a mate webstranky x potencionalnych firiem, ake zvolite poradie. Najprv si ich letmo prebehnete a potom zacnete casto tou, co ma najputavejsie stranky (samozrejme, nie je to vzdy pravidlo, ale je to castejsie). To iste robite aj ked nevedome pri beznom nakupe. Ak mate x vyrobkov na pulte s rovnakou funkcnostou a skoro rovnakou cenou, vyberiete si vyrobok podla znacky alebo obalu.

Problemy s webdizajom su skor v tom, ze dnes stranky "robi" kazdy amater, co vie spustit frontpage, resp. dreamweaver, a nema ho zakupeny ani legalne. Ze webdizajn robia ludia, ktori nemaju o kodovani v HTML, CSS, Javascript vobec sajnu. A potom to tak vyzera. Nabalene neprehladne kody, ziadna kompatibilita, zbytocne javascripty, flashom riesene veci, co sa daju riesit aj html a css a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike  |  26. 10. 2005 21:15

Ses jetej? Co mas proti ilegalnimu software? to bych te rad videl : DreamWeaver - 10 tisic
Photoshop 7.0. - 30 tisic
Borland Delphi 7 Enterprise - nevim ale dost...
Omlouvam se ze se v cenach moc neorientuji, ale ja jsem tvz. PIRAT jestli vudec vis co to je ty policajte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Němec  |  21. 04. 2004 08:57

“Stránky stačí vystavit na web, lidé si je najdou” zas až takový mýtus není. Náš (nepříliš kvalitní) server sachy.bonusweb.cz si lidi našli během týdnů a měsíců sami. Potom se nám iniciativně ozvali správci dalších šachových serverů a sami chtěli křížové odkazy. Mnohonásobně vyšší návštěvnosti brání pouze chyby složitého serveru a ne nedostatek informací uživatelů www. Podle mě se během čtvrt roku kvalitní server prosadí sám od sebe, stačí zadat odkaz do známých vyhledávačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AraxoN  |  21. 04. 2004 10:03

Ono to mozno bude tym, ze na www.bonusweb.cz je v hornej liste odkaz na sachy.bonusweb.cz. Potom staci aby na bonusweb zabludil nejaky bot zo search enginu a kazdy neznamy odkaz si radostne sam prida do databazy. Ak by na sachy.bonusweb.cz nebol nikde na znamom webe (mysli sa znamy pre vyhladavaci engine) odkaz, tak by vam tam nezabludil nikto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 04. 2004 14:38

Na začátku nás v liště bonusweb neměl a ani nikdo jiný. V úplných počátcích (když jsme to doprogramovávali) se mi stala zajímavá příhoda. Chci restartovat server, ale vidím, že u jednoho stolku někdo hraje, usoudil jsem, že kolega ladí, nechci ho shodit. Přisednu si a ptám se "Ty jsi Jirka?" A on mi odpověděl slovensky: "Som". Fakt stačilo říct pár kamarádům a celkem rychle se o našem serveru dozveděla značna část počítačově gramotných šachistů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Soukup  |  04. 05. 2004 08:35

Ty jsi to vážně asi nepochopil, že :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zen master  |  21. 04. 2004 10:10

Skusal som to a nevyslo to. Narazil som na tvrdeho konkurenta: mal asi 10 navzajom prelinkovanych stranok a v googli obsadil pravidelne celu prvu 15-ku, bez ohladu na to ci slovensky alebo anglicky. Tu naozaj pomoze len plateny odkaz a kvalitny obsah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  21. 04. 2004 14:09

No kdyby si sem dal alespon odkaz na web, mozna by se ti dalo pomocy..., neni problem dostat stranku v Google na prvni stranku pri konkurencnosti cca 450.000 odkazu. No a protoze si nechci delat reklamu, tak sem halt odkaz nedam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  21. 04. 2004 14:12

ne pomocY ci pomoci, ale pomoct sem ml na mysli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg@post.cz  |  21. 04. 2004 08:55

heheh ..p. neff vam pomluvil vymenny reklamni system ..tak mu to ted vracite co? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman  |  21. 04. 2004 08:27

Jó, jak se na webech snadno orientovalo... Všechny odkazy podtržené, max. 3 velikosti písma...
Dneska si hodně lidí (včetně mě) blokuje reklamy a flashe ne snad kvůli ceně připojení, ale kvůli tomu aby se stránka dala číst (on čekat 10 sekund na to, až se po monitoru dostatečně vyblbne létající reklama, která pokud možno ještě vyluzuje hnusné zvuky je POROD) a aby se na ní taky dalo něco najít. Ale pak nevím, na co je mi 17" LCD, když je kolem 4 cm bílý pruh místo reklam a informace zabírají asi tolik místa co na prehistorickém 13" mono CRT

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 04. 2004 08:25

Stránky stačí vystavit na web, lidé si je najdou

Nekdy je to opravdu pravda. Ale musite mit hodne dobrou domenu. Treba na takovou Přirodu.cz se lidi dostavaji i intuitivne jen zkouskou co na te domene je. Meli jsme tam dost pristupu uz i v dobe, kdy tam byla jen informace 'stranky ve vystavbe' a v zadnem vyhledavaci nebyla a web jeste nefungoval.

Ale byt dobre zaindexovany rozhodne taky neni na skodu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
flegix  |  21. 04. 2004 13:04

to s tym ř v nazve domeny snad nemyslis vazne )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  21. 04. 2004 14:17

Proc ? Melo by to normalne fungovat, teda v IE asi moc ne, ten to nebude umet prelozit dle RFC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  21. 04. 2004 17:02

Kdyby ses podíval pořádně, tak je pod tím normální link www.priroda.cz, takže jaký "ř"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 04. 2004 18:00

Tam je asi takove Ř, jako v nazvu domeny tohoto serveru Ž

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t3x  |  21. 04. 2004 06:49

co treba validnost a firmy ktery delaj Ze delaj weby a pritom akorad pouZivaj wysiwyg editory a o kodu nebo valdidnosti nevedi nic? pak Za 5 hodin prace v Dreamweaveru si vemou 10 000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T1000  |  21. 04. 2004 08:20

... validita ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shaag  |  21. 04. 2004 08:40

Krom te Validnosti vs Validity kodu bych se docela hadal o tom jestli Dreamweaver je ci neni profi webdesignersky nastroj.
Vystupny kod je relativne cisty a CSS a doladeni stejne musis delat rucne.
BTW: rad bych videl bezneho "amatera" jaxi koupi Dreamweaver MX 2004 :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  21. 04. 2004 09:28

Spousta "amateru" dreamweavera pouziva. Proste se doslechli, ze je fakt dobry (nejlepsi), tak delaji stranky v nem. O kupovani se nebavim .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  21. 04. 2004 12:21

Myslim si ze i v Dreamwaveru se da delat profesionalne (samozrejme bez uprav kodu se neobejdes, ale tu muzes delat i v tom dreamwaveru  ), ale musi to "profesionalne" delat profesional

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  21. 04. 2004 09:44

nechcem rypat ale imho dobry web(designer|koder) alebo jak sa vlastne zaradit nepouziva ziadny wysiwyg nastroj... ja osobne kodujem bud len v textaku (nedit) alebo ked nastroj tak zend studio. Dodane graficke predlohy lamem v gimpe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miro  |  21. 04. 2004 09:55

Mne osobne sa veľmi pozdáva freeware AceHTML (www.visic.com). V podstate funguje aj ako textový editor, má rôzne pomôcky, zvýrazňovanie syntaxe a pod., ale hlavne nič nerobí za vás automaticky tak, aby ste o tom nevedeli. Vrele doporučujem aspoň vyskúšať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koki  |  24. 04. 2004 10:18

Už si nepamatuju, jak je to u free verze Ace HTML (mám free ai plnou verzi) a vkládá, vkládá tam třeba na začátek PHP souborů meta info o použitém kodování, ale jen občas a nenápadně při jejich otevření

docela mi trvalo, než sem si toho všimnul a dosud jsem nezjistitl, jak to ten editor odnaučit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shaag  |  21. 04. 2004 10:29

prilis to zobecnujes. Myslis ze zadny dobry webdesigner nepouziva Dreamweaver. Vono totiz jsou Wysiwyg a Wysiwyg editory. Ja jsem leta psal rucne a musim rict ze ve spouste lehcich veci mi Dreamweaver usetri dost casu (a cas jsou predevsim penize), slozitejsi musis stejne delat rucne, ale vuci gustu zadny disputat.
No Flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaňos  |  21. 04. 2004 10:31

yap!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  21. 04. 2004 11:59

caues,

i profesionalni webdesigner se nekdy neobejde bez napr. dreamweaweru a jemu podobnych pokud potrebujes upravit par tabulek. ja osobne pouzivam homesite5.0 + dreamweaver, homesite mohu jen doporucit, umi strasne moc a hlavne mapovani serveru, editovani TAGu pres GUI, codove zkratky, integrace CSS, propojeni s dreamweaver a dalsi veci. delam v nem uz od verze 2 a za nic ho nevymenim, tedy pokud se jedna o scriptovaci jazyky, na Javu nebo C se nehodi, preci jen je to stale lepsi textak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan pohorelsky  |  21. 04. 2004 14:58

Co se tyka studia MX 2004 - nebrani delat stranky rucne a muzete se koukat ve split modu.(soucasti je i HomeSite+, ref. prirucky od vyd. O'reilly) Je jasne, ze pokud si jej koupite chcete urcite pouzivat i wysiwyg mod - vyuzit skvely fireworks a nebo jit do flashe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  21. 04. 2004 16:38

každý sa tu predbieha, že píšem stránky v notepade, superšpecialjave, cccc+++ a neviem ešte aké šalenstvá. zobereš dreamweaver a robíííš. nepoznám nikoho, čo programuje všetko ručne. tak nejaký prešedivelý profesor.+t602 cha. takže v pohode. to písanie ručne môže znieť ako frajerina, ale neprakticky. dramweaver má všetko základné, čo webdesigner potrebuje a čaaau.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rADo  |  21. 04. 2004 21:31

Že profík píše jen v PSPadu? Hm. To právěže ne. Profík používá Dreamweaver. Proč? Protože píše samozřejmě kód, přímo, nepoužívá WYSYWIG sekci (až na výjimky, ono není fakt nutné psát ul, li, li, ..., ul když to za mě udělá editor), nicméně, Dreamweaver je super na ladění PHP, napojení se na server, více verzí souborů, management více webů, umí pracovat, nativně, s UTF-8, USI-8859-2, Unicode, atd. Dobrý webdesignér tyto vyspělé funkce POTŘEBUJE, amatér je nechápe ;) A nanejvýš používá Frontpage jako WYWIWYG editor ;)

http://hulan.info/blog/item/top-10-software-pro-web

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Melkor  |  22. 04. 2004 08:03

Co je to "USI-8859-2"???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rADo  |  23. 04. 2004 15:08

USI je, zcela zjevně, překlep (ISO-8859-2) ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Japan  |  22. 04. 2004 17:35

Skutecne, USI-8859-2 (at uz je to cokoliv) PSPad neumi, ale zbytev vyjmenovanych veci zvlada naprosto v pohode, jenom musi mit clovek IQ vyssi nez 7 a dokazat si to nastavit, BTW dobry webdesigner by nemel mit ani potuchu co je to ladeni PHP, protoze je to mimo jeho obor a nemel by se takovo zbytecnosti zabyvat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj  |  28. 04. 2004 13:53

Vážení,

nejdříve je potřeba si říci kdo to je designer a kdo koder. Jedno s druhým se nedá slučovat!!!!! Je to jeden z "mýtů". Kodéééérrrrr je ve většině případů ten, kdo striktně dodržuje jakási pravidla a tolik nenáviděný "Vzhled stránek" prostě ignoruje. Výsledkem je v 90% web, který je nudný a jediné grafické prvky na jeho stránkách jsou nevzhledné .gif tlačítka odkazů na W3 pravidla. Vážení KODÉŘIIIII zkuste například toto http://pristupnost.nawebu.cz/texty/ ve verzi bez CSS (odkaz dole) navrhnout firmě jako je SONY, Skoda Auto a poletíte hned po první obrazovce. Rozdíl mezi prací kodera a webdesignera je stejný jako, když pracujete v DTP studiu a jeden dělá plakát na kompjutru a druhý používá štětec a barvy. Těch keců, že vzhled nerozhoduje jsem slyšel už mraky (kupte si 1000 stránkovou encyklopedii v "textové" verzi). Můj pohled je tento: Vzhled-Obsah-Navigace-Dobrá zobrazitelnost na většině prohlížečů toto vše musí být v jedné linii a naprosto perfektní (úměrně k nákladům webu).

TeĎ k WYSYWIG. Nedokážu si svojí práci WebDesignera představit bez Macromedia MX STUDIO 2004. Právě proto, že jsem začínal tvořit stránky pouze pomocí kodu, i v režimu WYSYWIG má DW čistý kod bez bordelu a navíc pro editaci kodu má integrovaný HomeSite. Výborně se v něm píše PHP. To je jen zlomek toho všeho co umí a v čem pomůže.

Ale kdo chce kam pomoztemu tam, kodujte si třeba hodiny a hodiny jen to prosím nespojujte s designem protože většinou to s ním nemá co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
--==[FReeZ]==--  |  23. 04. 2006 10:30

Znam par beznych amateru, jsou to totalni lamy, stahuji si z webu Flash MX (nejnovejsi) a Dreamweaver MX (nejnovejsi) pak v tom naserou stranku (samozrejme ze sablony, jak jinak) napisou tam trochu sveho textu a Copyright (c) AbcDef (za AbcDef jejich jmeno a prijmeni) no a pak vsude machrujou ze jsou to webdesigneri, profici nejvetsi, ze udelaji kompletni web za 5 minut a ve skutecnosti neumeji vubec nic, pouze se vychloubaji cizim perim a vubec neuznavaji skutecne webdesignery, kteri pisi poctive rucne veskery kod + doplnuji PHP, takhle se ma realita a pokud takova lama nabidne firme ze udela levne stranky a ze budou hotovy napr. za hodinu tak ta firma pokud jsou lamy to vezmou.

Od lam => Pro lamy, sablony jsou zkaza webdesignerskeho remesla a to nejhorsi je, ze je jich tolik, ze kdokoli si muze cokoli stahnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaňos  |  21. 04. 2004 10:27

A nevalidní kód prodává žalostně málo výrobků, jak všichni víme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
flegix  |  21. 04. 2004 13:01

A na druhej strane su profi firmy, ktore za presne to iste ale nakodovane v PHPcku vezmu 5x viac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prdlajz  |  21. 04. 2004 14:11

ty nevis o cem mluvis, vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  22. 04. 2004 08:12

to je naozaj pravda. stranka sa da urobit cela v php. inac je to sialenstvo, no ale dobre. stranka stoji naozaj potom tak 10x viac a webdesigner to odovodni namahavou pracou a suuuper strankou. ja nechapem, ze si musia niektori WD strpcovat takto zivot. somarina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrash  |  23. 02. 2006 21:15

Co to placas za hovadiny, uakz mi jak "urobis stranku v PHPcku" a nepouzijes HTML - jeste jsem nevidel prohlizec, ktery by umel zobrazovat PHP misto HTML.Pro Tvoji informaci PHP neni na psani designu stranek, ale na vytvareni takzvanych aktivnich prvku, protoze jak by mela vedet i takova LAMA jako jsi ty je to jazyk skriptovaci nikoliv znackovaci. Peace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hjkghgkjh  |  21. 04. 2004 23:15

no ono ale 2000 na hodiny opravdu neni tak nerealne - pochopitelne to je castka, o kterou si rekne firma (pokud ma programator dostat 200kc/hodiny, tak musi firme vydelat 10x tolik)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 04. 2004 02:00

kdyz uz se tu pise o blikajicich prvcich - zive je jima taky tak trosku preplneno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  21. 04. 2004 04:00

to bola reklama, neviem ci ti tu okrem reklamy blika... asi tvoj cely monitor blika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  21. 04. 2004 08:09

No mne uz je jedno jestli blika reklama ci nereklama- sere mne to stejne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikolas  |  21. 04. 2004 08:47

Kde reklama? Jaká reklama? Vždycky když z nějakého důvodu vypnu AdMuncher a pak ho zapomenu pustit, zjišťuji, že weby obecně a weby, co vidím já, jsou dvě různé věci . Děkuji nechci . >> www.admuncher.com <<

A k tomuto článku? http://www.pixy.cz/kniha-spatnyweb/index.html, http://www.jakpsatweb.cz/, http://www.sovavsiti.cz/.

Pěkný den.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olko  |  21. 04. 2004 09:09

No ako priklad na nevhodnu stranku, ktora ma vela blikajucich prvkov je uvedeny http://www.digineff.cz a tam tiez okrem reklamy akosi nic ine neblika! Takze kludne mohlo byt napisane aj toto:

"Fanoušci počítačů mezi vámi znají web www.zive.cz . Obsahově velmi kvalitní, ale díky přehršli animovaných prvků obtížný k používání. Tato stránka si podobný úlet může dovolit jen díky nedostatku konkurence."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 04. 2004 11:27

na digineff.cz zminovanem v clanku taky blika jenom reklama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  22. 04. 2004 08:18

Odpovím za autora - digineff byl před pár dny aktualizován a už se na něj dá konečně koukat. Předtím skutečně blikal jak vánoční stromeček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  21. 04. 2004 09:20

Ano, zrovna vedle odstavce o blikani "krasne" blikal jeden banner.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor