Myš Rotokiller: Král herních myší?

Diskuze čtenářů k článku

NOiSE  |  17. 01. 2002 11:54

zariadenie, ktore v dnesnej dobe nepodporuje posledne verzie najrozsirenejsieho OS, je tiez prinajmensom divne...

pre mna je to nedostatok kvoli ktoremu si to nekupim. a vy to preskocite jednou vetou "bohuzel ma jeste nedostatek..."...

presne ako v teleshoppingu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Vrba  |  17. 01. 2002 14:01

Zaprve, myš pod novějšími OS funguje, akorád nevyužijete všechny tlačítka a za 2. nové drivery budou brzy, tak není potřeba se kvůli tomuto problému nějak znepokojovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita Novak  |  17. 01. 2002 00:06

Promiň, ale chválit jak se dobře otírá kulička za cenu pod 2000.- mi přijde trapný.Zkus krysu Mikrosoft E..3

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tipi  |  16. 01. 2002 13:34

Tak tento clanok mi pripadal pekne podplateny (mozno je to len moj pocit - mozno mal recenzent iba prilis subjektivny nazor).

Tak napriklad ked sa niekto rozplyva nad tym, ze ake je uzasne cistit mys a ake je to lahke, a ze sa mu nezaspinila po 2 tyzdnoch, to mi pripada ako keby sa niekto vyzival nad obycajnou panvicou, ze pripalene jedlo ide umyt uz po dvoch skriabaniach. Kruci.. ved mame teflonky... teda .. kde som to skoncil...  kruci... ved mame optiku...

Nic proti starej dobrej klasike, nic proti recenzovanej myske, aj tak som nemal moznost si ju vyskusat, takze nemozem sudit, ale napisat clanok tak okato reklamne... to sa podari len ludom v teleshopingu...

Bye

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Vrba  |  16. 01. 2002 14:33

Co vam na to mam rict. Tento clanek royhodne podlaceny neni, mozna se vam to zda proto, ze jsem se s touto myskou az prilis szil, opravdu pripada mi neskutecne uzasna a mozna se u ni az moc rozplyvam a vypada to jako ze ji delam reklamu, ale popravde receno, klidne ano, protoze tato mys se rozhodne nema za co stydet.

To, ze jsem psal i o jeji snadne cisteni bylo proto, abych ji oddelil od obycejnych mysi s kulickou, protoze je to fakt uzasna vec  No priste si radsi nebudu pujcovat nic takoveho skveleho, protoze pak to doopravdy vypada jako reklama, dokonce i mne to chvilema, kdyz jsem to psal, tak prislo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel Maťha  |  16. 01. 2002 11:57

Podle mého názoru je to nepřesně uvedeno. Ta rychlost je rychlost snímání - kolikrát počítač měří polohu myši za sekundu u USB portu. Ta je podle mě dána 125Hz.  Narozdíl od myší PS2, u kterých je buďto 40,60,100,200, je dána použitým OS a lze ji měnit programem a ve Win 2000 a WinXp je přímo podpora nastavení. Viz PC tunnig, posledních pár článků.

Prováděl jste nějaká měření, dokazující, že myš jede na 100Hz ? Pokud lze obyčejná myš genius za 200 Kč "přetaktovat" (pokud jde o přetaktování) na 100 či 200Hz, proč by u nové herní myši za 2000 byl problém upravit obvod tak, aby měřil 125x za sekundu?

Možná chyba ovladačů. 

Jinak myš zajímavá, akorát se mi zdá příliš prťavá.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Vrba  |  16. 01. 2002 14:26

Pletete si par veci, rozhodne frekvence, kterou uvadite, tedy v rozmezi 40 - 200Hz neudava pocet snimanych poloh za vterinu, napr. nejnovejsi mys od Microsoftu Intelli Mouse, sejme 4000 - 6000 poloh (ted nevim presne) za seknundu, znamena to tedy, ze je frekvence mysi onech 6000Hz? Nesmysl.

Co se tyce frekvence USB vs. PS2, tak frekvence u USB nejde softwarove menit, ale zalezi pouze na zarizeni. U PS2 portu menit frekvence jde, ale pouze softwarove, a nejedna se o zadne "pretaktovani", jak je nekde mylne uvadeno, ale jde pouze o emulaci, ktera neni dokonala a zatezuje to i vice procesor. Navic Tato mys je k dostani pouze pro USB port, a tak se pohybuje pouze na frekvenci 100Hz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Maťha  |  16. 01. 2002 16:37

Nepletu si pár věcí. Vím, že myš snímá povrchu pod sebou několiksetkrát za sekundu, například Myš IntelliMouse Explorer 1500x (Microsoft Bulletin 2001/2002, Microsoft dělá nyní tuším i rychlejší model)

A píšu to naprosto přesně."Ta rychlost je rychlost snímání - kolikrát počítač měří polohu myši za sekundu u USB portu." Nepochopil jste tuto větu ? Nebo jste moji reakci pořádně nečetl ?

O počtu snímání povrchu nepíšete ani Vy ve svém článku a proto jej nezmiňuji také. Zato však píšete něco o 100Hz: "Podporuje USB 1.1, přes které dosahuje frekvence 100Hz, to je opět méně než u Razer Boomslang, který pracuje na 125Hz"

následně v reakci na můj příspěvek píšete" Co se tyce frekvence USB vs. PS2, tak frekvence u USB nejde softwarove menit, ale zalezi pouze na zarizeni. "  Mně se zdá divné,  že kdejaká šunka myš za 300 (např. Genius Nestcroll USB) na USB jede na 125Hz, kdežto vysloveně herní myš za cca 2000 bude mít rychlost snímání 100Hz. A ptám se, zda jste to nějak ověřoval ?

Prosím přečtěte si moji reakci na Váš článek ještě jednou.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Maťha  |  16. 01. 2002 17:00

Radši si to vypůjčím z vaší reakce ať v tom nemáme zmatek:

Co se tyce frekvence USB vs. PS2, tak frekvence u USB nejde softwarove menit souhlasím

, ale zalezi pouze na zarizeni.možná spíše na ovladači windows pro usb myš, ale souhlasím  U PS2 portu menit frekvence jde souhlasím, mám vyzkoušené, ale pouze softwarove ano buďto speciálním softwarem nebo ovladačem přímo Windows 2000, Windows XP , a nejedna se o zadne "pretaktovani" viz bod 3, jak je nekde mylne uvadeno, ale jde pouze o emulaci nesouhlasím, ktera neni dokonala a zatezuje to i vice procesor.

1) O jaké emulaci se bavíte ? Počítač prostě místo 40x nebo 60x vezme údaj poloze myši 100x nebo 200x. To přece není emulace. Není dokonalá ? Jak jste na to přišel ? Máte aspoň nějaký zdroj ? Nebo jde o vaši domněnku ?

2) ano, dochází k většímu zatížení procesoru. Ale myš je pak pro hry citlivější. Ono když si nastavíte lepší zvuky, rozlišení obrazovky a kvalitu zobrazení také dojde k většímu zatížení (nejenom CPU). Ostatně Vaše myš má také větší zatížení - když nainstalujete ten obslužný software, analogicky jako po nainstalování jakéhokoliv SW k vícetlačítkové myši. Rozdíl bude ale velmi malý, podle mého na hranici přesnosti měření - nebo jste snad vy zpozoroval zpomalení her ?

Argumentovat větším zatížením CPU se mi zdá poněkud přehnané.

3) ohledně přetaktování- Záleží jak výrobce dělá PS2 myši. Pokud počítá s tím, že budou počítači předávat polohu 40Hz Win98, 60Hz WinMe nebo max 100Hz (výchozí nastavení WinXP) a vy nastavíte myš na 200Hz pak jde o přetaktování. Protože výrobce myší rychlost neudává (?), nemůžeme se tedy bavit  o přetaktování ale spíše o zrychlení či nastavení vyšší rychlosti než standarní. Tady máte pravdu, ale ta emulace je podle mě nesmysl.

 

Navic Tato mys je k dostani pouze pro USB port, a tak se pohybuje pouze na frekvenci 100Hz. - A podle mého názoru stejně jako ostatní myši jede na 125Hz. Jenže já ji neměl v ruce

Jinak pokud by jste si ještě myš vypůjčil, mohl bych vás vyzvat na souboj v nějaké hře, nasadím pouze Genius Nestroll PS2 at 200Hz

Karel Maťha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  16. 01. 2002 01:56

Hezký. A clutch znamená spojka u auta - výstižné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor