...Dragon nebude přistávat pomoci motorů, ale na vodní hladině. Tím se zhroutily i plány pro let na Mars...A což na Mars nejdřív dopravit tu vodní hladinu?😀
Přistávání pomocí těch raketových trysek bylo v ukázkovém promotion videu velice efektivní, ale nakonec nechtěli riskovat havárii, proto ta bezpečnější vodní hladina při zkouškách na Zemi. Ovšem bezpečně takto přistát s robustní kosmickou lodí a ještě s tolika lidmi na palubě bude asi nejkritičtější fáze letu na Mars a bude v sázce celá pověst SpaceX.
Poznámka k redakci VTM: Udělejte něco s tou chybnou detekcí OS a prohlížeče - nepíšu ani z Linuxu, ani ze Safari prohlížeče !!
Kdyby ses radši chytráku podíval co vrací tvůj prohlížeč jako identifikátor. Malá nápověda - v běžném setupu to nejspíš nenajdeš.
bez motorů nemůže ta loď na Marsu přistát. Samotný padák by k hladkému přistání nestačil.
Skrz tepelný štít by se museli vysunout přistávací nohy pro dosednutí na zem. Což není sranda udělat, aby to štít vydržel a NASA jim to nechtěla povolit. Hlavně kvůli bezpečnosti lidí, který jim budou vozit. Takže přistávací nohy zatím nebudou a budou padat na vodu.
Osobně bych si přál, aby Elon Musk měl ve svých plánech pravdu, ale obávám se, že realita bude nakonec trochu jiná, ve smyslu méně ambiciózního plánu a určitě i posunutí termínu na pilotovaný let na Mars. Technický doletět na Mars už umíme, ale obrovský rozdíl poslat tam nevelkou sondu nebo průzkumné vozidlo a poslat tam lidi s veškerým zázemím, zásobami na přežití a odstínit nebezpečné kosmické záření, jak uvnitř kosmické lodi, tak na samotném Marsu. Zatím 100% odstínit to neumí ani NASA, která se tím zabývá desítky let. Na oběžné dráze jsou kosmonauti přece jenom chráněni magnetosférou naší planety, v meziplanetárním prostoru se vyskytuje včetně Slunce i smrtonosné gama záření z hlubokého vesmíru a to je problém. Pokud během letu něco selže nebo nastane nějaký zdravotní problém kosmonautů, není už cesty zpět, takže těch rizik tam bude násobně více než při cestě na blízký Měsíc. Věřím ale, že Mars lidi nakonec dobudou.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 9. 2017 09:42
100% odstineni neni samozrejme nutny. Staci dostat zareni do bezpecny urovne, coz neni zas tak velkej problem, vzhledem k tomu, ze 1cm olova snizi gama zareni na polovinu (ohuzeny uran je jeste lepsi). Je to ciste jen o tom, kolik toho stineni budou muset vest, coz ma vliv jen na vykon motoru a delku cesty, zvhledem k tomu, ze to stineni muze byt v pripade nutnosti vyneseny pocastech a sestaveny na obezny draze. Cili neni aktualne zadnej neresitelnej problem...
Tak teraz naozaj neviem , či je Musk blázon z Prášilovskou diagnozou , alebo je to mega podvodík ! Stále hovorí o všetkom možnom , ale ako dostane do tej lode zásoby a material pre posádku na pobyt na Marse nepovedal. Podľa mňa 100 ton materialu / skôr 200-300 ton/ na jedneho člena posádky je málo ! Lebo musia brať všetko , od ihly , po nejaké dopravné vehikle. Lebo čo zabudnú už im to nikto nepošle ....A kde zoberie peniaze ? NASA potrebovala na cestu na Mesiac asi 20 miliárd USD/ čo je v dnešných peniazoch 100-150 miliárd USD , a na projekte makalo niekoľko rokov cca 150000 vedcov , technikov, robotníkov. A tento megalomanský Truhlík ma pár miliárd USD , čo je pár šušňov , a z toho chce financovať cestu na Mesiac , Mars , Hyperloop, celosvetový internet z 1000 satelitmi ..... naozaj je zrelý na nejaké americké Bohnice!
jenže NASA při cestě na Měsíc musela vše vymyslet od začátku. A navíc je to státní instituce a ty víte jak fungují z hlediska financí ... Musk už nemusí řešit spousty věcí jako na začátku kosmického programu, spousta věcí je již vyvinutá a vyzkoušená. Jen se vylepšují.
To je blbost, už teď se dá spousta věcí vytisknout v 3D tiskárně. Dá se čekat, že se tyto technologie do té doby ještě zlepší. Za další, spousta letů bude ze začátku nepilotovaných, nebo s malou posádkou a budou vozit zásoby a zázemí, stejné plány má pro případné základny i NASA.NASA je státní instituce odkázaná na dodavatele. Tradiční dodavatelé se na státním rozpočtu vždy a všude dovedou pěkně napakovat. Musk si většinu vyrábí sám, nebo velmi tvrdě vyjednává. Proto dokázal vyvinout a poslat F9 na LEO za zlomek ceny. Navíc pokud bude FVR univerzální a znovupoužitelná, tak nemám strach, že se nezaplatí. A zcela zjevně jste nepochopil ty jeho ostatní projekty. Ty právě na toto mají vydělávat, ne být z toho financovány. Například ten celosvětový internet bude asi pořádný trn v oku současných operátorů a poskytovatelů. Kdo pak ještě bude potřebovat LTE a pozemní bezdrátové sítě? Z toho může kápnout spousta peněz za relativně nízké náklady, pokud to klapne.Samozřejmě jsou nad vším velké otazníky, ale SpaceX už dokázali, že problémy řešit umí.
Všetko si vytlačíte na 3D tlačiarni ? Potom , už nič ! Štastnú cestu na mars ! Som rád , že sa na vec pozeráte, inými očami. Mňa iba strašia tie tisíce tom materialu o treba dopraviť na Mars , vložiť a postaviť z toho nejaké "Lego"....A keď už bolo všetko vymyslené , potom je sveta žiť ! Ja si to nemyslím !
Je vidět že jste prezentaci nesledoval a máte už dopředu vytvořený názor.Na Marsu se vyrobí většina věcí a samozřejmě i palivo.Co se týká vynášení lodí ze Země, tak se budou dotankovávat přímo na orbitě. Jen jeden z několika letů bude vynášet tanker, který tam zůstane. Ostatní lodě tímpádem nebudou potřebovat extra palivo na návrat, protože si ho dotankují. Loď bude zároveň v sobě obsahovat druhý stupeň i přistávací motory.Celkově to vidím jako hodně vylepšenou variantu původního raketoplánu. Na rozdíl od něj totiž tato loď nezůstane na LEO, ale kromě vynášení nákladu na GEO může cestovat volně mezi planetami a v pohodě startovat jak z Měsíce i Marsu. Prostě asi takhle měl vypadat raketoplán! 🙂
Máme počítače, které nahradí tisíce lidí. V 60 letech dělaly většinu výpočtů holky na mechanických kalkulačkách, nebo logametrických pravítkách. Navíc počítače dokáží simulovat spoustu věcí a řídit roboty, které značně urychlují výrobu součástek. Jinak ono ani tak nejde o to, jestli se to SpaceX podaří nebo ne, protože i když neuspějí, ukáží aspoň, že se na to musí jinak, navíc přitáhnou další firmy a nadšence a nakonec se to někomu povede. Když bude už dopředu každý říkat, že to nejde, tak se na Mars nedostaneme nikdy.
6x150 ton nieje tak malo. navyse kazde dva roky tam bude lietat minimalne dalsich 6x150 ton(skor este dost viac).keby si pozeral prezentaciu, tak tie rakety maju byt plne znovupouzitelne. takze cesta na mars bude v skutocnosti stat iba par milionov dolarov na palivo.
Nosnost 150 tun je snad na LEO ne?
uplne presne neviem ako to je, ale planuju vyletiet na orbitu, tam dotankovat a letiet dalej. takze by som povedal ze to o moc menej nebude
Ono ani těch 150 tun to reálně určitě nebude, pokud má být raketa znovupoužitelná. Ale s tím dotankováním máte pravdu. Limit spíš bude to, s čím loď dokáže na Marsu přistát.
myslím, že mluvil o 50 tunách (přistání na Marsu)
O financování tam mluvil docela dlouho. Nová raketa má být kompletně znovupoužitelná a být tak nejlevnější na start. Finance má získat z vynášení satelitů, zásobování ISS... na konci mluvil o přepravě lidí na druhý konec Země.
Takže máme prestať kopať tie tunely? Budeme lietať na raketách? Na druhej strane možno je viac multimiliardárov ktorý si zaplatia let raketou Shanghai - New York ako bolo v 70-90 rokoch a Concorde bol stratový.
"tunely" ať už tím myslíte cokoliv budou ještě dlouho spíš jen kontinentální doprava. Na druhou stranu planety žádním tunelem jen tak nedocestujete. Tohle by byl konkurent především letecké přepravě.Concorde byl drahý na provoz, hlučný, neekologický... vyvinutý někdy před půlstoletím. Dnes už jsou samozřejmě úplně jiné technologie. Těžko říct, jak na tom budou rakety SpaceX, ale tahle firma rozhodně není sama, co se snaží nadzvukovou přepravu oživit. Spousta malých i velkých společností se dnes snaží vyvinout nadzvukové letadlo. Taky je tu SABRE s jejich reakčními motory. To je možná největší naděje jak pro přepravní letectví, tak pro kosmický průmysl.
To vse zalezi. Ty “tunely” jsou koncipovany tak, ze jsou nejefektivnejsi na spojovani velkomest. Nema ekonomicky smysl zastavovat o 20km vedle... od toho jsou celkem dobry vlaky /auta. Toto je nahrada za letadla, a nutno rict, ze pokud to bude stat stejne jako letenka, tak dalkove lety temer okamzite skonci a budeme pouzivat letadla jen na stredni cesty.
Právě proto, aby získal peníze na své plány s Marsem, vynáší komerční náklady na oběžnou dráhu. A je to především on, kdo rozhýbal kosmický průmysl po mnoha letech stagnace. I kdyby se mu nepovedlo už nic jiného, tak je to na jednoho člověka až moc.
Myslim ze Elon Musk nie je vizionar ale akurát tak velky KECALEK a SNILEK!
No naštěstí jemu je asi úplně jedno, co si myslíte. Tenhle kecálek a snílek dokázal snížit cenu za start o více než polovinu, dokázal že znovupoužitelnost komponentů je možná. Dokázal, že je možné propulsní přistávání na Zemi a vlastně kdekoliv. Přiměl velké automobilky, aby ve velkém začaly plánovat přechod na elektrifikaci. Donutil výrobce akumulátorů aby začali stavět velké továrny a tlačí vývoj inovací v tomto směru vpřed. To se dlouho nedělo, všichni sázeli na jistotu a to už nejde. Rozpoutal vývoj hyperloopu a i když ještě nestojí ani kilometr komerční trati, tak světové velmoci se již zapojily a tratě se plánují ve velkém. A pokud máte na mysli úpravy plánů a termínů v SpaceX programu, tak, v tomto oboru to jinak nejde. Nejdříve jsou představy, ale ty často narazí na realitu. Musk prezentuje představy, tím získává publicitu. Realita se prostě časem přizpůsobí. Nikdo ve skutečnosti nečeká, že na Marsu přistane lidská posádka před rokem 2030. Ale v prezentacích to zní hezky.
On přiměl automobilky? On který je závislý na dotacích? Vytáhněte si, Vy neobolseviku hlavu že zadku.
Ano, přiměl automobilky. Stačí se podívat na jejich nulové plány ohledně elektroaut před pár lety.
Zklidni hormon. Dotace tvoří 3 procenta příjmů Tesly.
supermodel: Samozřejmě, že on. Kdo jiný. Vystrašil je svým úspěchem tak, že začaly investovat desítky miliard do vývoje elektromobilů a éra spalovacích motorů pomalu, ale jistě končí. A to samé udělal se SpaceX v oblasti letů do vesmíru. Obrovské zisky, které měly společnosti vynášející do kosmu náklad jsou ty tam, protože se EM podařilo srazit cenu o mnoho procent.
Ale notak... ze spalovaci motory konci si muze myslet jen geek zavreny ve svem vlastnim vesmiru 😉
Různé země si už nastavují deadline, kdy je zakážou: https://www.google.cz/search... tak uvidíme
Tak urcite!!! Vubec s tim nema nic spolecneho, hysterie dobroseru a zelenych teroristu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.