Já si myslím, že největší odpůrci EV jsou ti, kteří jezdí v ojetinách za pár šupů a mají strach, že na EV nebudou mít...Dojezd není už dnes pro 90% lidí překážkou. Tesla S 100D má dojezd 630Km, což je dostačující...Pro každého, kdo seděl v EV, zvlášť v Tesle, je to obrovský zážitek a ta radost z jízdy v EV navíc nikdy neomrzí. I po měsících, kdy denně jezdíte, je to pořád stejně zábavné jako poprvé.
dekujeme za socioekonomicky rozbor situace :). v tesle sem sedel, jako na prvni pohled dobry, ale pak pri blizsim pohledu, co jsem videl ty na prvni pohled lacine plasty proste me nadseni ochablo a reputace byla dost posramocena, ze tohle za ty penize mi nepripada adekvatni…. a ano respektuji,nemusim koupit a produkt ma prace takovou realnou cenu, kterou za nej lide zaplati.. on prekazkou asi mozna neni dojezd i kdyz kdo vi, ale spis ty veci okolo…. jako napriklad cas a doba dobijeni, moznosti dobijeni atd.
Samozrejme. Od prémie to ma dosť ďaleko. A drahé to je ako všetko nové.
drahe at to klidne je. ale co me osobne zklamalo byl ten laciny interier.
Lacny interier ma az tak netrapi. Mne sa skor nepaci jeho spartanske ponimanie.Pri S a X este ako tak, ale Model 3 by som si nikdy nekupil.
Laciný čím? Materiálem? Anebo "spartánským" vybavením, či nekvalitním zpracováním - např. lícováním. Materiály se určitě liší u modelu 3 a S. Co se týče zpracování, tak tam bývá problém u prvních sérií, poté už bývá standardní jako u jiných aut stejné třídy. Tesla se prostě učí za chodu. Přece jen, je to spíš napůl počítač na kolech a napůl automobilka. A ten minimalistický vzhled, kdy je tam jen displej a nic víc možná na někoho může působit lacině, ale u jiných zase působí futuristicky, moderně a vzdušně.
Lacine zvolenym materialem a zpracovanim. Jako je fakt, ze jsem v ni sedel tak 2 roky dozadu v jednom SC v Rakousku, kde byla vystavena a otevrena. tak jsem do toho sedl. za ty prachy to na me proste pusobilo lacine. jako kdyby nalestena bida.
Já myslím, že teď už je to přece jen lepší. Ještě bych dodal, že teď bydlím na vesnici, kde se dnes bez auta téměř neobejdeš, ale 99% lidí používá auto na cesty do práce nebo do supermarketů. Víc než 80 Km denně neujedou. A když mají dovolenou - většinou Bulharsko, Egypt, Itálie - tak letí letadlem, takže nějaký dojezd nemusí řešit. Pro tyto lidi by byl EV modré z nebe a až spadne cena EV někde na 300000 Kč s dojezdem nějakých 250 Km s tím, že ojetina bude do 100000 Kč a já věřím, že se tak v dohledné době stane, tak už málokdo bude chtít spalováka. A ještě jedna věc, málo se zmiňuje jeden obrovský bonus EV, a to je tichý chod. Lidi bydlící ve městech, u cesty a ještě někde v kopci, si většinou začínají uvědomovat, o čem mluvím...Jinak, nikomu nevnucuji svůj názor, ať si každý koupí, co chce, ale podle mě je v EV blízká budoucnost, jestli se neobjeví něco jiného, převratného. Mimochodem, je skvělé vidět, jakou radost z takového auta má potěr. Viz videohttps://www.teslarati.com/tesla-model-3-reaction-vi...
Stale je to bieda:https://youtu.be/FSLTNjGI8hw
Laciný interiér není problém Tesly, to je všeobecně u amerických aut... američan není evropan, který je vychován německými koncerny. Američan vyžaduje mocný osmiválec, Evropan precizně zpracovanou palubku a dvojité vyšívání.
Tak se nekdy posad treba do Cadillacu, ty laciny interiere. Tesla je na tom hur nez vetsina americke produkce. A to nemluvim o Korejcich a Japoncich prodavanych na americkem trhu. Tem nesaha ani po kotniky. Na zacatku prosince jsem ve statech tyden jezdil v americke verzi Kia Optima model 2019 a ta se muze smele rovnat s nemeckou premii.
Já zase seděl v Mustangu GT 2016 a Camaru SS 2012 a ano, jsou interiérově velmi chudé, plasty nelícují jak by mohly a na dotek působí velmi levně. I u Německé střední třídy neslýchané.
Ani Mustang ani Camaro nejsou zrovna priklady vysoke kvality interieru a sklidily za to kritiku opravnenou kritiku. To je obecne znamy fakt. Specialne Chevrolet je americky low-end. I kdyz posledni generace Camara (od roku 2016) je na tom vyrazne lepe nez predchozi.
Přesto blíže k typickému americkému autu je Camaro/Mustang, než Kia Optima 2019.Já se tady nesnažím generalizovat, jen píši, že u amerických aut není levný interiér opravdu nic neobvyklého. Samozřejmě se dá najít americká výroba, která má interiér luxusní a naopak evropská, kde se na interiéru šetřilo až příliš. Ovšem jsem přesvědčen, že levný interiér u auta za 2M projde spíše u amerického zákazníka, než u evropského.
Já reagoval na ten blábol o Američanech - to už dávno neplatí. Proto americkou konkurenci válcují Japonci a Korejci. Čti pozorně.
Katikakus pravil, že je to blábol, tak Američané začali kupovat korejská auta místo made in USA a tak je Kia vzorem amerického auta..s tebou opravdu civilizovaná diskuze nejde vést.
Koukam, ze jsi pomalejsi. Reagoval jsem na tento blabol "Američan vyžaduje mocný osmiválec, Evropan precizně zpracovanou palubku a dvojité vyšívání. "
To som nepochopil. Neplatí, že americké auta majú o ničom interiéri a preto ich valcuje konkurencia z Japonska a Koreje?
Spravne, nepochopil jsi to.
Interiér Tesly je volitelná záležitost a kterýkoliv model Tesla je možné objednat v luxusním provedení také v interiéru.Řešíte naprosto nedůležitý kraviny.
Zase špatně. Model 3 v sociálních Edition se ještě nevyrábí. Ta v které jsem jezdil stala $70k. Model S na tom nebyl o moc líp.
Tak model 3 trpi hlavne obrovskou poptavkou. Tam je celkem jasny, ze kvalita musi jit dolu kdyz to nestihaj vyrabet...
Kolik mám možností, co se týče objednávky luxusního provedení interiéru? Když kouknu na web na Teslácký konfigurák, tak si mohu pouze vybrat barvu sedadel, barvu čalounění stropu a někde i dekor. Pak se koukněte do konfiguráku BMW, MB, Audi, abyste viděl, co znamená "výběr luxusního provedení"...
Je to tak. Tesla jednoducho nemá prémiový interiér ani s premium paketom.Svetla a exteriér tiež zaostávajú.
Dokonce i známý Teslista Bjørn Nyland dokázal uznat, že Tesla má do kategorie "luxury car" hodně daleko...https://youtu.be/5lJ1vYBUQuA
No to je "inteligentní" srovnání.Pominu-li fakt, že BMW stále nemá výrobek, který by mohl jakkoliv s Teslu porovnávat, tak už se těším až za 3 roky (když to pěkně půjde) BMW představí elektromobil na úrovni BMW 7 v této výbavě tak.... za 6-8 milionů 😂😂😂
Pohon nedělá celé auto. Že nemá BMW výrobek, který by šel s Teslou srovnávat? Co to je za nesmysl? Z Prahy do Ostravy mě BMW odveze stejně jako Tesla.Co se týče cen, to je jen Vaše spekulace, která není ničím podložena. Fabulace.
Bylo by dobré dosáhnout intelektem na úroveň, kdy pokud srovnávám elektromobil, tak s elektromobilem.Jaké elektromobily má BMW, které by mohla porovnat s některou Teslou?Žádný.Vyjma prdítka BMW i3 v ceně Tesla 3, avšak jen s třetinovým odjezdem.Tesla už prodává 25 tisíc elektromobilů měsíčně. BMW za rok.
Jste to nepochopil, já se nebavím o lidech - nadšencích, kteří si koupí elektroauto, protože "elektro", já se bavím o lidech, co moc neřeší, zda je pod kapotou benzín, diesel, elektro nebo veverky v kleci, ale řeší, jak se pohodlně dostat z A do B a elektropohon je pro něj jen další checkbox v seznamu vlastností auta. A těchto lidí s rozpočtem auta nad 2,5 mil. je většina. Elektropohon pro ně není "ta hlavní fíčura", kvůli které zkousnou jiné nedostatky.Vidím to na své ženě. Má poslední generaci Q7, když jsem jí posadil do Tesly X, tak rezolutně z toho vypadla, že ten interiér je otřesný, nenabízí věci, na které je zvyklá v této kategorii (klimatizované sedadla, masáž, head-up, infrakamera, ptačí pohled při parkování, atd.) a vůbec už neřešila, co to auto pohání. Teprve s příchodem Audi e-tron je ochotna zkousnout elektromobilitu jako pohon.A těchto lidí, ve své sociální bublině, vidím poměrně dost. Jsme jen dva v mé "bublině", co si pořídili elektroauto, protože jsme chtěli elektro. A jsme těžce happy. Ale všichni ostatní nejsou nadšenci jako my dva a přistupují k tomu jinak. A tohle hodně lidí, jako jste Vy, nedokáže pochopit. Pro své nadšení nevidíte detaily.
Zrovna toto všechno, snad kromě masáže některé Tesly mají s tím, že si např. můžeš zapnout vyhřívání sedadel z domů předem, přes mobil. Střešní okno si pootevřeš, že prostě posuneš prstem okno na autě zobrazeném na displeji. O kolik posuneš, o tolik otevřeš. Když nasedneš a nechce se ti natahovat, abys zavřel dveře, šlápneš na brzdu a dveře se zavřou samy. Takových vychytávek je v Tesle plno a úžasné je, že se další dají přidávat softvérově přes internet a zatímco ostatní auta časem zastarávají, Tesla může být naopak po nějaké době lepší, než když byla nová, a to bez toho, abys musel do servisu. Jestli považuješ za luxus různé hi tech vychytávky, tak bych řekl, že právě v tom je Tesla na absolutní špici. Něco jiného může být interiér, hlavně materiály, ale to já nedovedu posoudit. Tesla není klasická automobilka, ale napůl technologická firma a tedy napůl automobil a napůl spíš počítač na kolech.
Hele, mě nemusíš povídat nic o tom, jaká Tesla je a co umí. Já ji znám moc dobře. Já jsem ti povídal, co zajímá jiné lidi.Jak jsem říkal, podívej se do konfiguráku BMW 5, 7, MB E,S, Audi A6,A8, abys pochopil rozdíl mezi těmi autama. Co dělá v této cenové kategorii auto autem.Ty jedeš jak kolovrátek furt dokola to samé, jsi z Tesly nadšený, že přehlížíš jiné věci (já také), ale pro jiné lidi to jsou podstatné detaily.Nějaké matlání po displeji po ikonce auta, aby se otevřeli střešní okno, nebo updaty OTA, to tyhle lidi moc neřeší. To řeší nadšenci jako jsem my, ne oni. Oni právě nechtějí počítač na kolech, oni chtějí luxusní a pohodlné auto s dobrými jízdními parametry.
Podľa mna Teslu kupujú hlavne technologický nadšenci čo majú radi hračičky a kupujú ich aj ženám. Kto chce za svoje peniaze luxus ide inam.
Však já beru co říkáš, ale takových lidí jako jsem já je taky dost a naše definice luxusu je možná trochu jiná. A velkou roli tady hraje vkus. Co se líbí jednomu, nemusí se líbit jinému. Když sednu do Tesly s prosklenou střechou s krásně čistou "přístrojovou" deskou, bez překážející řadící páky, tak na mě zapůsobí interiér naprosto luxusně. A co se týče funkčnosti, tak opět, většinu věcí má stejných jako jiná auta, jen je nejde na první pohled vidět. Tesla má skvělé jízdní vlastnosti, výborná sedadla, tišší chod, je velmi bezpečná...Je mi ale jasné, že někdo chce mít v autě plno "krásných" serepetiček, které on považuje za luxus, možná lepší materiál čalounění, nějaký bar, atd. a budiž jim dopřáno, výběr je velký.
No a?Jak bylo řečeno, je to USA.A mimochodem, Tesla už teď prodá v USA 2x více aut, než ten prekonfigurovatelny BMW.A mimochodem po druhé, nejvíce modelů u všech značek se prodává ve standartní řadové výbavě.Vůz si modifikuje jen zhruba každý desátý zákazník.
Tak to pěkně kecáte. U aut, které se neprodávávají ve výbavových řadách (jako např. japonci), tak téměř každé auto je originál. Právě proto, že neexistuje něco jako standardní řadová výbava. Každé auto, které jde do výroby, tak je originál, najít 2 stejná auta, která šla do výroby na zakázku je skoro výhra ve Sportce.Ale především, je naprosto jedno, zda je to 90% nebo 10% aut. Jde o MOŽNOST. A to ty německá auta mají. Nemusíte využít skladovky, ale MŮŽETE si nakonfigurovat naprosto individuální výbavu.
Nemáte vůbec přehled.Samozřejmě, že jsou výbavové standarty. U všech automobilek, i těch amerických.Např.:Golf Trend, Comfort, High. Tři výbavové kategorie. A v těch se prodává nejčastěji, vyrábějí se v akčních sériích se slevou na objednávku distributorů a leasingových provozovatelů, tímto kanálem se prodává a pronajímá vůbec nejvíce aut.Dnes je koncovým zákazníkem formou "nové auto na doma" za hotové jen menší procento. Domů většina lidí kupuje spíše ojetinu bez možnosti konfigurace výbavy. Většina nových aut jde do firem, na leasing, na operák, do fleetu, jako akční série stejně vybavených vozů.
Jste totálně mimo. Takže ano, máte výbavové linie, ale vždy si tam zákazník vybere něco z příplatkové výbavy. Jděte za kterýmkoliv prodejcem a zeptejte se ho, zda když se objednává auto do výroby, tak se objedná jen výbavová linie bez jakéhokoliv dalšího příplatku... I když dealer objednává cokoliv na sklad (pro lidi, co potřebují auto hned nebo na předváděčku), tak vždy se objednává i aspoň jeden prvek z příplatkové výbavy.Poslední odstavce je mimo téma - neřešíme tady ojetá auta a neřešíme to, že si nějaký zákazník objedná více aut se stejnou výbavou.Řešíme možnosti konfigurace vozů a Vy tu neustále motáte něco mimo téma. Zřejmě k tomu nemáte nic dodat a tak sem neustále vkládáte věci, které s tímto nesouvisí.
Já píšu stále o tom samém, že v USA se auta vybírají jinak, než v Evropě a že tam i u nás se většina aut vyrobí v základní konfigurační verzi.Já nepopírám, že si někdo nemůže vybavit auto jak chce. Já jen uvádím údaje z praxe od dealerů, od kterých nakupuji, že na každou individuální poptávku do výroby je 5-8 poptávek na tovární konfiguraci, protože na něj dealeři dostávají mnohem větší slevy (až 35%).To je vše.
Prosím Vás, jsme v ČR, takže diskuzi veďme o situaci v ČR (resp. v Evropě). Amerika nás vůbec nemusí zajímat, protože to je k ničemu. To už to můžete argumentovat, že tam mají 120V a 1 fázi, takže to bude lepší i tady.
Rozhodujici trh pro urychleni nastupu je Cina, ta jiz dnes valcuje rychlosti elektrizace jak USA tak EU. Pro Amika je auto stejne pouze nastroj,
Vlastním tři roky podobnou naftovou ojetinu, aktuálně pojištěnou na 580 tisíc... pro mnohé za "pár šupů". A jsem velkým odpůrcem elektrickych aut, protože jak jsi právě prezentoval vlastnosti EV, tak po tom vážně většina motoristů netouzi. Ale to nevíš, protože nemáš auto.Lidé chteji: dlouhý dojezd, pohodlné cestování (vyhřívane a chlazené sedačky, silnou klimatizaci, klimatizované přihrádky atd. bez omezeni dojezdu), rychle tankování, bezporuchový provoz (třeba Tesla je poruchový šrot), dlouhou výdrž pneumatik (žádné super rychlé rozjezdy nikdo nedela) a levný a dostupný servis a přiměřenou pojistku.Nic z toho elektrická auta nenabízejí.
Gratuluji k nové funkci planetárního mluvčího Ministerstva Jediné pravdy. To co popisuješ ty, ani náhodou nechtějí všichni lidé. Někteří nemají pouze jedno auto, kterým jezdí na dovolenou do Chorvatska, většinu rozpočtu dávají do bydlení a dětí, nemodlí se každé ráno ať jím auto nastartuje i dnes a neprojíždí internet celé odpoledne, aby našli pneumatiky s nejlepším poměrem cena/výkon/výdrž.¨Jsou lidé, kteří mají jiné priority, třeba když jedou na víkend na chatu, tak si užít i cestu autem a na týdenní nákup pak vezmou druhé aut nebo si nákup nechají dovézt.
To je v podstatě výmysl od shora dolů.Nic z toho není pravda. Ale vůbec nic.
To jako myslis ten kram za 3 mega? To je fakt auto pro kazdeho. A kdyz ma nekdo 3 mega, tak obvykle bere auto z Nemecka.Jestlize Leaf stoji lehce pod 1mega, a Tesla 3 (pokud se tu vubec nekdy bude prodavat) levnejsi nebude, tak je to stale jen a pouze pro nadsence, Za ty prachy mam 3 auto, ktera jsou daleko uzitecnejsi. Nekde psali, ze elektromobil se vyplati po ujeti 400 000km. 😀 😀Nicmene je to budoucnost, tak uvidime za 10 let.
Ano, když to budete přepočítávat pouze na peníze, tak EV se nevyplatí. Dacia za 250 tisíc to vždy přebije... 😀Já si pořídil před 2 lety EV jen tak pro radost, že si to chci vyzkoušet a po pár měsících se EV zbavit. Nakonec jsem tomu propadnul, protože až jsem teprve EV používal denně několik měsíců, tak jsem zjistil osobní zkušeností, že EV má tolik výhod oproti spalováku, že i přes prakticky jedinou nevýhodu (kapacita baterky), se nechci EV zbavit a chci i nadáe jezdit jen s EV (pokud to jde).
Tak dacii jsem zrovna nemyslel. V tom pripade 4 dacie. 😉Ja v tuhle chvili beru EV jako auta pro nadsence. (A nic proti nim, kazdy mame nejakeho konicka)Tak at ti drzi baterky 😉(ja jezdim benzinovym sluzebakem a pokud mi ho seberou, tak EV (a i ta dacia) je zatim mimo to, co bych si koupil).
A proč ne? Je to auto pro nadšence. Vždyť to je normální. 50% nabídky běžných spalovacích aut jsou také jen modely pro nadšence.Golf-R počínaje a Mercedes SLC konče.
No otazka vyhodnosti se muze dramaticky zmenit v souvislosti s tim jestli nedojde ke zmene strategie pojisteni a danove zateze.
S Modelem 3 najeto pres 200 mil, s Modelem S cca 50 mil oboje ve statech. S X jsem nejel, ale prolezl jsem ho u kolegy. Auta kupuji co 3 roky nova uz pres 18 let. Ojetinu jsem nikdy nekupoval. Elektromobil na baterie bych si nikdy nekoupil, Teslu uz vubec ne - dnes totiz uz jenom nejvetsim zabednencum neni jasne, ze prave takove elektromobily jsou slepa vetev. Co tam mas dal?Btw. Kolega, ktery ma to X jako dalsi auto bude kupovat benzinovy 6-valec.
A v čom je budúcnosť automobilizmu?
Kone nebo osel s automatem.
Nie, ja som sa seriózne pýtal ako vidi budúcnosť on, keďže je mu jasne kadiaľ cesta nevedie.
A ako vždy nič zmysluplne neodpísal.
Tak jsem rad ze zdejsi diskuzi obohatil dalsi zakomplexovany milionarsky exot. Ja si zase naopak myslim ze je realny model kdy se vyplati statu zavest zvlastni platbu za vyjeti cmoudu z garaze (snizeni vyberu DPH a spotrebni dane) vymenou za snizeni vyse plateb do zahranici+uleva pro elektro, vyrazne lepsi bilance export vs import. Dale se da ocekavat zvyseni mytneho, na coz logicky zareaguji velci prepravci presunem casti na drahu (draha take papa elektrinu, tak ze se kruh uzavira.
Sleduj vlákno ať nejsi pořád za idiota jeho teď. Já reagoval na toho zakomplexovaného hňupa co toto vlákno začal. A nezáviď, makej na sobě a budeš si to moci dovolit také.
Na EV nebudou mít jen ti co jezdí ojetými starými auty za pr šupů ale i ti co by si jinak do rodiny koupili pětimístný hatchback za 300-500 tisíc.Problém EV tak jak jsou teď a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo změnit. Samotné přání není totiž důvod....Pokud totiž dojde k recesi v automotive průmyslu pocítí to negativně i ti kteří by jinak s odřenýma ušima na EV měli. Nebo ti kteří nikdy auto neměli protože nechtějí. Tedy i členové cyklistické sekty Auto*mat budou z daní dotovat EV podnikatelům a výše přijmovým osobám . Problém Ev je ten že aby to "nebolelo" ekonomiku celého kontinentu muselo by se zaměstnávat, vyrábět a prodávat stejně jako vozy s spalovacím motorem. Větší pravděpodobnost je že díky EV budete mít dražší celý běžný spotřební koš , než že ...největší odpůrci EV jsou ti, kteří jezdí v ojetinách za pár šupů...
Přesně tak, o čem je tady řeč. Zatím není vůbec kde pořádně nabíjet, na sídlištích vůbec ne, ale to není ten hlavní problém. Přes 90% lidí to má mimo jejich finanční možnosti, pokud se nákup Tesly 3 blíží ceně 1,5 milionu. Ceny elektroaut dolů rapidně nejdou, nechápu lidi, co tu žijou sen, že ty auta budou stát půl milionu jako běžný auta s benzínem nebo dieslem. Ten pokrok je velmi pomalý, možná za 10 nebo spíš 20 let bude situace jiná, ale evidentně v tuhle chvíli je to pro nejbohatší, žádná masovka a pro nadšence. To se dlouhou dobu nezmění. Ostatně, pokud na ježdění po městě koupíte auto za 200 tisíc, tak máte benzín do nádrže na 10 let tak za 100 tisíc. A pořád jste hluboko pod cenou elektroauta v situaci, kdy by elektroauto dávalo smysl. Možná lidi přijdou na ekologické hledisko elektroaut, ale spíš dožene lidi prostá finanční realita.
Postavit nabíjecí stanici není problém. Ale zapojit ji do distribuční sítě, .... to už je jiná liga. Ale on si Elonek myslí, že si každý před ním sedne na prodloužená záda. 😀
Keďže Tesla ma viac ako 400 SC v Európe s 3200 prípojkami tak už niečo o tom vedia. Narozdiel od teba.Ale je vtipne keď si nejaký vilik robí z miliardára srandu.
Ty hlupáčku a kam to zapojíš? Do zásuvky na benzínu? 😀Raději se nevyjadřuj k něčemu o čem nemáš ani páru. 😉
Ty si komik. Všetci plánujú ďalšie nabíjačky, ktoré budú dokonca ešte silnejšie. Ale oni su určite tiež len hlupaci čo o ničom nevedia. Nalejú do vývoja miliardy a potom zistia, že sa to neda zapojiť.Vždy ma zaujimalo ako človek dokáže aj keď anonymne robiť zo seba takého blbca na internete.
Plánovat mohou jak chtějí, ale je tu jeden faktor, přes který vlak nejede. Plánovat a vystavět musí také distributor. A zaplatí to nejspíše investor nabíjecích stanic. A tohle všechno určitě není záležitost několika týdnů, ani měsíců jak si to někdo představuje. Ve hře jsou pozemky, věcná břemena, smlouvy s majiteli a další, a další náležitosti, o kterých nemáš ani tušení. Jen pro dokreslení, farmářka Havránková ti nic neříká, že ne. Takže jestli chceš vidět blba, jsi do koupelny a vezmi si sebou noťas, ať to máš i s internetem.
Ano, oni toto vsetko samozrejme nevedia ale investuju miliardy. Esteze ty mas rozum.
Četl jsi vůbec ten článek? Ocituji ti jen nadpis: "Musk chce v příštím roce pokrýt nabíječkami Tesla Supercharger celou Evropu"Pochopil jsi to? Pochopil jsi, jaké je to plácnutí do vody? Já rozum mám, ale ty jsi ho ještě nenašel.
Jediny kto to asi nepochopil si ty.
Tak jo. Jmenuji tě místním géniem a uděluji ti řád Beznadějně ztraceného rozumu. Gratuluji. S blázny se nehodlám zahazovat.
"S blázny se nehodlám zahazovat."Na to je takovy cesky rceni: "Vsichni jsou blazni, jen ja sem letadlo" ;).
No nic ve zlem ale v podstate v kazdem kraji najdes nekolik lokalit ktere maji dostupnou kapacitu, at jiz vzhledem k drivejsim prumyslovym lokalitam, ci vzhledem k blizkosti paterni site. https://geoportal.cezdistribuce.cz/
To není tak strašné. Odběr 120 kW, tedy něco přes 500 A. To je odhaduji průměrný odběr menšího sídliště.
Beru zpět. Teď jsem zjistil, že každá stanice má plus mínus deset stojanů. To je 120 kW krát 10 = 1,2 MW. A to už opravdu žádná sranda není.
A to ty nové stojany mají mít 250KW a stejně to jde.
Nechci ti do toho kecat, ale je mozna trosku naivni myslet si, ze SC pripojuji na 1f 230V. A nebude to ani 3f 400V. Takhle se pripojuje nabijicka doma.
Bude to asi stejný problém, jako připojit jednu výrobní halu do rozvodné sítě. Problém bude, až bude chtít mít vlastní rychlo nabíjecí stojan každý majitel auta.
No, ale tu vyrobni halu si taky napred musite vybehat a distributor vam ji muze odmitnout pripojit do site protoze nema kapacitu. Je sice hezke, ze se plati za rezervovany vykon justice, ale to jsou taky takove trosku reklamni kecy. Je tam urcity koeficient vytizenosti a co se asi tak stane, kdyz a mozna by stacil jeden panelak vsichni pripoji vecer co prijedou sva elektroauta do nabijecek? Rekl bych, ze vedeni shori.
Distributor žádnou halu neodmitne připojit, vybuduje pro ni nový přívod z nejbližší VN linky.Jen to může stát i miliony.To je stejné jako s chargery, poptávky jsou už teď velké, ale žádná od Tesly v rozsahu "pokryjeme ČR do příštích Vánoc".V Česku ne.Tedy pokud jeho pokrytí neznamená několik stojanů v několika velkých městech.
Pokrytie známe moznost prejsť z jednej strany na druhu. Nič iné sa očakávať neda.
tak nejak to bylo mysleno, ze nejspis rekne ted vas pripojit nemuzeme, pripojime vas az natahneme linku. a jak jsi rekl, otazka druha, kdo to zaplati. takze jaka linka by musela jit do jednoho panelaku aby si tam 30 partaji mohlo pres noc nabijet svoje elektro? a jak to chteji udelat na takovem sidlisti? to si kazdy potahne prodluzku z bytu? nebo bude u kazdyho parkovaciho stani pripojka?
Přesně tak, jenže tohle některá individua nemohou domyslet. Tady se nejedná o několik aut, ale o několik stovek aut. A je třeba si uvědomit, že kapacita parkování nedosahuje požadavku. Takže určitá část lidí jednoduše nenabije. Skvělá budoucnost. A na vesnici? Dnes by si lidi rádi udělali elektrické topení, nebo tepelné čerpadlo. Nemohou, protože distributor jim to z kapacitních důvodů nepřipojí. A někde ani v budoucnosti, protože to pro ně není rentabilní. 50ti megová linka také není na každé samotě, přestože je tam pevná linka. A mají smůlu, protože poskytovatel do toho nepůjde.
aha, ano. Od buduce roka pojdu vsetky sucasne auta do srotu a kazdy si kupi povinne EV.
Ty rozume! On to chce udělat příští rok, tj. v roce 2019. Vyndej konečně tu ruku z nočníku a jdi se zeptat tatínka co to obnáší!
Čo tu ty splietaš je naozaj zábavné. Musk píše o SC, ktoré sú určené na dlhé cesty a ty tu vypisuješ o nejakých sídliskách a samotách.Si začal oslavovať dnes nejako skoro.
splietas tu spis ty. to je sice hezke, ze chce SC na dlhe cesty, a kolik jich bude? a kdyz nebudes mit SC v dosahu tak budes nabijet jak? slapanim na kole? dokud pro ea nebude lokalni infrastruktura tak jsou ti nejake sc k nicemu.
Clanok je o SC a vyjadreni Muska. Takze o tom kto tu co splieta je dost jasne.Este raz, SC su urcene na dlhe cesty. Jednoducho ked chces s Teslou prejst par tisic km po Europe. Nie na lokalne dobijanie okolo komina. Nato su ine siete.Pokrytie SC je v zapadnej europe uz dostatocne. Teraz Tesla planuje dobudovat ten zvysok. Nic viac za tym nie je.
budovat to pro par aut mi nepripada rentabilni, ale co jsou to jeho teda vlastne investorske penize. ale kdyz chce….ano? na jake site jsou urcene na lokalni dobijeni okolo komina?
Rentabilne, nerentabilne. Ked uz nic ine tak je to konkurencna vyhoda oproti ostatnym automobilkam.Tu mas jednu z mnohych map, kde sa daju EV dobijat:https://map.openchargemap.io/Jednoducho SC su cisto napr. na cestu na dovolenku a potom nabijas bud v hotely alebo na ostatnych miestach z tej mapy. EV podiel je zatial absolutne zanedbatelny, takze o nejakom pripajani vsetkych panelakov a samot u lesa je zbytocne diskutovat, lebo je to vsetko este len v plienkach.
a ta ekologicnost a buzzwordy okolo toho jsou kde prosim, kdyz pokud to chapu dobre tak co vyrobce, to jina nabijecka, jiny konektor takze u SC nenabiju Leafa? takze kolik tech stanic teda bude muset byt? no tak to v hotelu budou mit urcite radost abys jim tam nabijel autonebo treba vic aut. rozvodna sit bude urcite happy.....EV podiel je zatial absolutne zanedbatelny, takze o nejakom pripajani vsetkych panelakov a samot u lesa je zbytocne diskutovat… a to je prsne ten problem.... zakazovat spalovaky to jo, ale resit zasadni problem ev to ne...pokud si myslis, ze je zbytecne o tom diskutovat.
Ano. Tie konektory tak ako u mobilov su problem. Leafa u SC nenabijes nie len kvoli to mu ale aj kvoli tomu, ze na take rychle nabijanie nie je stavany.Odhliadnuc od toho s Leafom by si od jednoho SC k druhemu asi ani nedosiel.Co sa tyka zakazovania spalovakov. Nikto nic nezakaze bez toho aby nebola alternativa. Alternativa nie len k dobijaniu ale aj k prijmu s dani z PHM. Takze velke diskusie o nicom. Je to este hudba dalekej buducnosti, pretoze rozsirovanie EV je naozaj velmi pozvolne. Infrastruktura atd ma dostatok casu na prisposobenie.
A to je problem aby ten SC poznal jestli nabiji Teslu nebo Leafa, dneska uz snad kazda baterka ma cip a dokaze rict nabijecce co a jak ne? Opravdu super predstava stat s vybitym autem u nabijecky, ale nemoct nabit 😃 to se u benzinaku fakt nestane at prijedes k pumpe na Uralu, v Americe nebo v Asii porad natankujes :). Siroke rozsireni ev proste nema budoucnost uz ze zakladnich, elementarnich nedostatku a problemu, ktere prinasi….. nezakazuje?? a eko plakety jsou co? zakaz vjezdu jsou co? radeni zeleneho moru. retroaktivita jak prase.
Sice natankujes, ale to neznamena, ze odjedes. Ja mel s motorkou problem natankovat i v Nemecku, kde na pumpe byl benzin s nizsim nez predepsanym oktanovym cislem. Myslet si ze s modernim evropskym autem natankujes v Americe nebo v Asii jejich nizkooktanovou slichtu a budes s tim v pohode jezdit je vic nez naivni predstava...
V následujících deseti letech výstavby vůbec nepůjde o pokrytí na úrovni sídlišť. Jednak je to nerealizovatelné a hlavně na sídlištích není kupní síla pro elektromobily.Tato úvaha tedy nemá smysl. Je předčasná.Sídliště budeme řešit za 10-15 let, až bude běžný elektromobil s odjezdem 300km stát zhruba jako Škoda Rapid, nebo Toyota Corolla.Do té doby zbytečná starost.
Proč bych měl utrácet statisíce až přes milion za rychlonabíječku? Doma si vystačím s 3 fázovou 400V standardní stavební zásuvkou a vlastním wallboxem za cca. 7-10 tisíc. A hlavně si spočtěte, kolik by stály paušály na jističe na provoz rychlonabíječky.Doma nikdo nebude nabíjet s rychlonabíječkou...
To vies, podľa niektorých väčšina využíva auto tak, že prejde 300-400km. A o pol hodinu potom čo príde domov zase ide na ďalšiu 300-400km cestu. Takze SC pre každého sú základ pre úspech elektromobility.
Elektro bude dle meho pridavano podle podobneho schematu jako aku vytapeni, pro vyrovnani rozdilneho zatizeni to musi byt v lokalitach, kde se da na sit pripojit na stridacku jiny velky odber, stridave provozy atd
Blázen 😂V EU nemá šanci stavební byrokracii porazit tak rychle. Musel by aktuálně už teď hned objednat projekty a stavební povolení a to nemá vybrané lokality a místa.Za mě říkám, my máme na příští rok už kapacitu plnou a neznám žádné projektanty, kteří by na tom nebyli podobně.
Si myslíš, že začali na tom robiť až po tom tweete?
No, kdyby bylo konkrétně v ČR něco rozjednáno, tak by to byla událost desetiletí a pochybuji, že by se o tom neobjevila zpráva v médiích. Jenže ono je ticho po pěšině, takže spíše věřím že Musk něco napsal do médií a teprve potom nastalo zděšení mezi jeho inženýry. A jestli do jeho plánů ČR nezapadá, tak zase tak trochu zalhal. 😉
Udalosť desaťročia? Veď už máte tri.
Pre minuskarov:Tesla Superchargers in Czech RepublicHumpolec Supercharger39601 HumpolecRoadside Assistance: 080008 4048: 0228 882 612Olomouc SuperchargerDolní Novosadská 421/89OlomoucRoadside Assistance: 080008 4048: 0228 882 612Vestec Supercharger361 Nad Jezem25242 Vestec U PrahyRoadside Assistance: 080008 4048: 0228 882 612
Ber to v pohodě. Já jsem ti sice mínus nedal. Ale zato navrhuji boj, kdo bude mít více mínusů. Kdo první dostáhne deseti mínusů, vyhrává prohlídku redakce Živě.
Od Elonka? 😀
No od cesky Tesly to nebude 😃.
A co jsem slyšel, tak další 3 jsou v plánu.
Dobiju tam treba Nissan Leaf?
Nie, tu sa ale bavime o nabijackach Tesly.
Takze to je pro tech 5 Tesel, co v CR jezdi. To elektromobilite fakt pomuze
5? to pridaj. Bude to uz okolo 500ks.
Superchargery budou dle meho na klicovych bodech a vzhledem k rozloze CR tak mozna co 50 km. Co registruji tak snad dalsi zasitovana lokalita bude Melnik.
Každých 50km? To ťažko. Ja to odhadujem na max 10 ale skôr menej.
Úpřímě, např. v ČR už bych o tom věděl, že někdo hledá dodavatele na projektovou přípravu stovky nabíjecích stanic Tesla.Tak jako vím o těch ostatních, na kterých se už podílíme.
Tak když to říkáš ty, asi to tak bude. Dej vědět Muskovi, snad to přehodnotí:)
Není potřeba být sarkastický, já Muskovi fandím. Bohužel v očích Američanů jsou možnosti na evropském kontinentu poněkud zkreslené, tady totiž nic nefunguje normálně. Především ale vím hodně o profesi a problematice výstavby technologií pověšených na distribučních sítích NN a VN.
Vzhledem k tomu, ze Musk ma 3 statni obcanstvi, tak jeho predstavy asi nebudou az tak zkreslene...
Známé rčení "Slibem neurazíš" nabírá v Muskově případě zcela jiný rozměr. Začíná mě urážet, jak si ten hňup myslí, že je mezi lidmi tolik hlupáků... teda jako v tom opravdovým světě, ne v diskuzích
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 12. 2018 19:15
Čo sa ti nezdá? Vybudovať nejake nové SC je problém? Tu je vývoj za posledných 5r.https://youtu.be/ZQmIlDIv5tg
Nemôže spraviť radšej niečo užitočné? Napr. nejakú tú jadrovú elektráreň do Rakúska?
To by polovina evropských neziskovek se sjela do Vídně a protestovala by celý kvartál. Navíc by se prudce zvedly prodeje těch redukcí do zásuvek, co nepropustí elektřinu z jaderné elektrárny.
Oni jednu maji 🙂 Jenom ji drtivou vetsinou 51% hlasu nikdy nespustili 🙁
😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀 Jasně, ten toho sliboval😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
Přesně, ten troubelín třeba slibovat rakety. A jak to dopadlo! ... oh, wait!
Pokud ty procenta budou ve shode s tim, co prezentuji mobilni operatori, bude to jeste zajimave...
turecko nieje europa.
Nemáte tak úplně pravdu."Turecko je stát ležící v Malé Asii a z menší části v jihovýchodní Evropě.. "
asi rovnako ako Rusko
Geologicky je z části v Evropě, ovšem kulturně ne.
Myslím, že tektonicky Evropa nedxistuje, respektive je to ta samá deska co Asie
To bude minimálně jedna v každém státě evropy, nebo v každé vesnici?
Za A je správně 😀
viliku,tys byl za kokůtka už v seriálu Včelka Mája a tvé zdejší výpotky jsou ubohé."Vilík je postava knihy a seriálu Včelka Mája…""Jde pravděpodobně o trubce, je líný, dosti bojácný a nesnáší nebezpečí."zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Vil%C3%ADk_(postava)·Občas uvažuji, jestli ty Pindulína a Katikakus nejste jedna a tatáž nenávistná osoba.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 12. 2018 01:31
Ervíne, kokůtku ti říkat nebudu, protože ty jsi se tímto hloupým příspěvkem označil sám.
pointa je, ze Tesla ma nejaky dojazd (dajme tomu 400km). Supercharger ti to dobije za pol hodinu na 80% = 320km => nabijacka musi byt kazdych cca 320 km nech ides odkialkolvek kamkolvek.
Presne tak. Do Kyjeva to už nie je tak ďaleko. Keď si človek pozrie mapu tak Tesle chýba v podstate len dostavať nejake v strednej Európe po Kyjev a potom smer Juhoslávia do Istanbulu.
Musíš započítat i další faktory. Třeba že v zimě můžeš někde zůstat trčet, pokračovat se nedá a topit musíš pořád dál. Není to až tak neobvyklé. O kolik sníží dojezd to, že někde musíš stát a čekat se zapnutým topením třeba dvě hodiny? No a co když tam takhle zůstaneš trčet hodin třeba 6? Jak třeba dotankuješ elektromobil v případě, že tam zůstaneš tak dlouho, že prostě dojde energie?
Keby človek musel započítat všetko možné tak by nešiel nikam. Existuju nabíjačky aj mimo SC. Ako som písal vyššie, okrem Tesly so 100kou batériou by som nikde ďalej nešiel. Teda isiel ale bez deti.Mimochodom: za cely svoj život som nikde trčať nezostal a už niečo precestované mám. Jednoducho to nie je udalosť čo sa stáva každý mesiac.
Ono je to o míře rizika. Třeba tohle riziko je v zimě v našich končinách až překvapivě vysoké. Stačí jedna nehoda a hodina či dvě čekání na uvolnění silnice. To na topení sežere pěkných pár kWh energie. To rozhodně není nic až tak výjimečného. Výjimečnější jsou delší čekání, ale také se jich rok co rok pár odehraje. Naposledy třeba to snad osmnáctihodinové čekání u Větrného Jeníkova před pár týdny. Je teda pravda, že osobáky se z takových situací obvykle dostanou o dost dřív a tak dlouhé čekání je problém spíš pro kamiony, ale i tak to znamená mnohdy dost značné čekání a následně třeba i desítky kilometrů objížděk jinými trasami, kde se ještě dá projet.Mimochodem, já jsem se do takové situace přimotal dvakrát. No a o dost víckrát jsem měl štěstí, že jsem kvůli podobné situaci nikam nemohl jet a musel zůstat doma. Jednoduše je to situace, která se leckde stává i několikrát za zimu.
Keď zimu prežijú ľudia v Nórsku kde je Tesla asi najrozsirenejsia, tak v CR určite. Samozrejme je v takých situáciách benzínak výhodnejší.
Neni, mnohem vyhodnejsi je naftak s nezavislym topenim...
naftak? preco? Nezavisle topenie je jasne.
Inak napr. vyhrievanie 4 sedaciek (Tesla Model S) spotrebuje okolo 0,2 kWh. Cize absolutne nic. Nejake umrznutie v aute nehrozi.
200 W za hodinu si lze představit jako dvě stowatové žárovky. Asi vám to ohřeje ruce, ale zbytek těla bude mrznout.
Ja si nic predstavovat nemusim. Mam v aute vyhrievane sedacky.
Skus udrzet ruce na 100W zarovce... schvalne jak dlouho to vydrzis...
Však ruce vám to ohřeje...
asi mělo být "má spotřebu 0,2 kW, nebo lépe 200 W, to je výkon, příkon, ale jak jsou v jednotkách hodiny, tak je to elektrická práce, nebo energie a ta se s časem nezvyšuje, je to celková spotřeba.
To je ovšem ideální stav, že jízdu započneš s plně nabitým akumulátorem. Jinak k té nabíječce ani nedojedeš. A to nebereme v úvahu dopravní a klimatické podmínky. Takže těch 320 km je jen holá teorie.
Všetky okrem tej 100ky batérie sú len tak na vozenie okolo komína. Alebo povedzme keď človek pravidelne dochádza každý deň niekam do 100km jedným smerom bez možnosti nabíjania. BA-Viedeň atd.
Jestli jezdí denně 100 km, tak nabíječku po cestě nepotřebuje. Nabije si do plna vždy přes noc doma.
Ved to som predsa napísal. 100km jedným smerom bez možnosti nabíjania.
Jako komin s obvodem 100km by sem fakt chtel videt...
No.. tak to bude třeba 200km. Na tom není nic nerealneho.
Ale jo. Jenže s touhle technologií to ještě hooodně dlouho plnohodnotně nenahradí auta se spalovacím motorem. Okolo komína, nebo do práce a zpět, při zajištěné možnosti nabíjení, prosím. Ale jinak opravdu ne. 😉
Bohuzel je to jako s kazdou baterkou - s odberem klesa kapacita a bohuzel ne linearne.Ano, ona Tesla ma dojezd 300-400km, jenze moc lidi neni tak odvaznych, aby sli pod 15% baterky a ne kazdemu se chce jet po dalnici 90km/h.Kuprikladu pri 200km/h (Nemecko, dalnice) ma dojezd uz jen kolem 100km. Takze je to fakt spis na takove jezdeni kolem "komina". Dalkove jizdy jsou spis z oblasti adveture a adrenalinovych zazitku.
Hele, před týdnem jsem byl lyžovat v italských Tyrolech. A byl tam týpek v Tesle se švédskou značkou.Takže ono to asi zas takový dráma nebude, co? Hory, zima, stovky kilometrů daleko ... a jel po vlastní ose.
Tak drama to urcite neni. Jenom nesmi jezdit, tak rychle jak je bezne se spalovakem.
Švéd měl Teslu z lokální půjčovny...
A dovezl si čistě z nostalgie švédskou značku 🙂
To je jasne, že to ide. Reč bola o reálnom dojazde keď jazdis úplne normalne ako so spaľovakom. Žiadne šetrenie a eko jazda pri 110 po diaľnici.
Tak to je dávno všem uvažující lidem jasné, ze na tom není nic ekologického. Jde o to, dostat couduci auta z měst. To, ze budou za městem smrdět uhelky a znecistovat ovzduší ještě víc než teď je nevyhnutelné. Obzvlášť s tím nesmyslným bojem proti jádru.
smrdět by nemuseli, taková elektrárna jde líp odsmradit než auto, hlavně nároky na odsíření se u elektráren a tepláren pořád zvyšují. některé se kvůli takové investici i odstavují, ale většinou se do lepšího odsíření investuje. tím nechci vůbec obhajovat fosilní zdroje, jen reaguju na zprávu o smradu. už před deseti lety měly elektrárny takové odfiltrování popílku, že prašnost kouře byla nižší než vzduch ve městě, ale i v tom trošku popílku je nějaká síra a tak se dělají lepší odsíření. síra dělá kyselé deště, kyselé deště rozpouštějí hořčík v zemi, ten odteče, tím se oslabují stromy a jsou málo odolné proti kůrovci, hlavně smrky.
V principu skoda a mozna by to byly zajimave informace, se ho zeptat jak jel, jak planoval cestu, jak dlouho jel z toho Svedska do Italie, kde a jak dobijel atd. Proste takove ne reklamni kecy, ale info z realneho uziti. To by bylo to stezejni a zajimave.
Si pozri bjornove videa na YouTube.
Oficiálne Európsky kontinent končí až na Urale. Aspoň tak nás to učili v škole.😝
Na Urale žije viac medveďov ako ľudí a keď si pozrieš koľko je tam asfaltových ciest je počet Tesla nabíjačiek adekvátny.
Pokud se nezvýší na Uralu počet nabíječek, tak používání Tesel je nebezpečné. Jednak je tam zima, tak je třeba si přitopit. Navíc uvíznete s vybitou Teslou u Uralu, protože jste nikde nenarazili na nabíječku. Než se dovoláte pomoci, žerou vás dva medvědi. Počet nabíječek u Uralu je silně nedostatečný.
Ako by sa Tesla dostala na Ural? To je SpaceX ten produkt Elona Muska čo vie lietať nie Tesla.
Jeden by si skoro myslel, že je Musk produktem amerického vzdělávacího systému. :)
Hm, zajmave. Oni maj v Jizni Africe americkej vzdelavaci system?
Musk studoval aj v US.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.