MusicNet je odpovědí vydavatelů na Napster

Diskuze čtenářů k článku

HonzaP  |  20. 04. 2001 19:58

posledni prispevky,tady ani tak nejde o zabezpeceny prenos zvuku v internet.svete.
Zatim nikoho nenapadne montovat do PC DVD - Audio mechaniku,jednak proto,ze nejsou,druhak proto,ze je to volovina.

A jsme u toho,...na komercnich(jakych jinych)pristrojich (Denon,NAD etc.)v okmaziku vlozeni DVD Audia "zmrtvi" vsechny vystupy(koax,optika,DML).Nedostanete z toho nic.Disky mohou byt bez reduntantnich informaci,presto po rozeznani formatu dojde k bloku(CD,CD R/W jede normalne).
Jiste se reseni najde(mozna uz naslo),ale za dost penez a s rizikem afunkcniho pristroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czerny  |  20. 04. 2001 19:58

Bude to jako u drogoveho zakona, ale nebude to tak, ze pujde sedet ten, kdo ma doma vic nez male mnozstvi kopii CDcek, ale ten, kdo bude mit doma mene, nez male mnozstvi originalnich CDcek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  20. 04. 2001 19:58

Tyhle snahy jsou zbytečné mrhání časem i penězi, jelikož se vždycky najde někdo, kdo to záhy zlomí. Kdyby radši firmy zlevnily CDčka (nebo lépe rovnou všechno vydávaly na hybridníh SACD ;), většina lidí by si je zase začala kupovat, protože kvalitně nahraný originál s pěkným bookletem je prostě zcela o něčem jiném. Jenže místo toho budou firmy spíš zkošet všelijaké protikopírovací voloviny a když nakonec zjisí, že je to k ničemu, bude se dělat nátlak na to, aby se zvýšila represe. Nakonec se asi dočkáme obdoby drgového zákona a kdo bude mít doma větší než malé množství kopií, půjde sedět. Ach jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivko  |  20. 04. 2001 19:58

jakykoli pokus implementovat ucelova omezeni do technologie jen za ucelem vyssich zisku pro nekoho jsou predem odsouzena k zaniku. myslim, ze se situace kolem DVD by se jiz nekdo mohl poucit. neda mi to, abych opet neopakoval zakladni postulat dobreho obchodnika: ten, kdo zacne se svym zakaznikem bojovat, jiz prohral. a je nacase, aby si to uz konecne nekteri lide uvedomili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  20. 04. 2001 19:58

Neni docela zajimave ze jedine o cem se nize diskutuje je to jak obejit ochranu a ukrast neco co je neci majetek? Jako kdyby tahle zprava nebyla dost zajimava z jinych duvodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 04. 2001 19:58

Mno moc jim to nepomuze. Protoze zcela primitivni zpusob jak to obejit je koupit kablik s dvema jacky na konci a jeden z nich pichnout do vystupu zvukovky misto beden a druhy do vstupu pro mikrofon. No a pak staci nesifrovany vstup jakymkoliv nahravacim programem ze zvukovky nahrat na disk a enkodovat do mp3.... cili nic co by kdokoliv nezvladl. A kde je microsoft se svym sifrovanim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:58

Jistě, ale tím přijdete o kvalitu. Skladby nebudou 1:1, bude to prohnané přes analog a to už je chyba.
To není žádné prolomení šifry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 04. 2001 19:58

No je pravda ze jista ztrata kvality tu je, nicmene pokud se clovek napichne na data jinde (treba primo v pameti zvukovky kde jsou jeste v digitalni podobe nebo pokud zavede svuj ovladac WriteToDisk mezi ovladace Microsoftu a zvukovku) tak to ma i bez ztraty kvality. Ale to uz neni tak jednoduche jako pichnout kabel do pocitace a vesela ahravat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:58

Microsoft právě pracuje na zabezpečené trase celého signálu. Znám ovladače zvukovky typu WriteToDisk, ty ale nebudou certifikované Microsoftem (proč by to dělal) a zabezpečená data pro ně neprojdou (projdou s velkým šumem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Brožek  |  20. 04. 2001 19:58

Kromě Total Recorderu lze třeba i takto: http://www.audionet.cz/MP3-Postupyanavody/jaknaochranu000301.html.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grabbing hands  |  20. 04. 2001 19:58

Na to je program Total Recorder, kradne data prichadzajuce do zvukovky a ulozi ich do wav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales Km.  |  20. 04. 2001 19:58

Vzdyt napr. SB Live ma digitalni vystup a vstup, ne ? Takze kdyz se to vezme pres ne, tak ke ztratam nedojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:58

Creative Labs velmi kýval na to, že při přehrávání zabezpečených nahrávek nebude aktivován digitální výstup.
Oficiálně to bude muset být ještě schváleno, ale je tomuto řešení velmi nakloněn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Solnický  |  20. 04. 2001 19:58

S tou kvalitou bych to moc nepřeháněl. Samozřejmě, že běžné zvukové karty mají odstup S/Š tak kolem 60-75dB, což na první pohled znamená pokles kvality, ale většina komprimovaných souborů se stejně nedostane přes 80 dB, u nižších datových toků tak maximálně 70dB. A když si změříte zařízení na kterých to přehráváte, tak zjistíte, že byť jsou "digitální", tak jejich analogové části dosahují kvality magnetofonových šustítek z doby před 20 lety (odstup S/Š 50 db, frekvenční rozsah na špuntech tipuji od 150 Hz do 10 kHz.

Tak o jaké kvalitě mluvíme? Na své domácí sestavě si přece nebudu pouštět komprimované soubory. A pokud mi jde o opravdovou kvalitu musím si pořídit zvukovku za cca >10.000 Kč a tam se o degradaci rozhodně mluvit nedá. Navíc zpravidla umožňují na digitálním vstupu filtrovat Copyright kód, takže lze kopírovat z MD na MD bez omezení.

P.S.: V současných studiích se většina skladeb při masteringu prohání přes analog (navíc ještě lampový), aby to lépe znělo. To musí puristé trpět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:58

Jistě je možné přehrát cokoli přes analogový výstup, stejně tak se můžeme bavit o kvalitě komprimovaných skladeb, tady jde ale prostě o to, že toto není prolomení šifry. Výsledek není 1:1, tedy skladba mínus šifra.
Z praktického hlediska ale jistě - žádná ochrana proti kopírování nemůže odolat, když se smíříte s tím, že záznam nebude 1:1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinHruby  |  20. 04. 2001 19:58

Myslím, že jde hlavně o to, jestli je vůbec technicky možné zamezit nelegálnímu šíření nahrávek. A to není. Co to bude komu platné, že bude mít neprolomenou šifru, když si to stejně budou všichni kopírovat zadara?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  20. 04. 2001 19:58

Jsou jednoduche a mene kvalitni cesty jak soubor odsifrovat (propojeni jackem) nebo slozitejsi a lepsi (pridavani ovladacu typu WriteToDisk a pod.) kdy se dosahne skutecne puvodni kvality. Problem M$ je v tom, ze pokud se nahravka desifruje nekde na vasem pocitaci, tak nikdy dosahnout bezpecnosti. Vzdy je to security through obscurity, kdy se data pred vami defacto akorat co nejdele skryvaji ale nakonec se stejne musi desifrovat a poslat na zvukovku. No a data se ani NEMUSI desifrovat, NENI POTREBA NIC PROLAMOVAT staci je odchytit. Uz se tesim, ze data budou sifrovana i po vyslani ze zvukovky a kazdemu cloveku bude do mozku vlozen Microsoft (c)(r)TM desifrator mezi nerv vedouci z ucha do mozku ))))) A co se tyce zabezpeceni digitalniho vystupu u SBLive: uz vidim fajnsmekra s reproduktory s digitalnim vstupem co si bude chtit pustit placenou muziku a neupeje ... to by pak sblive nikdo nekupoval ... nebo se to vyresi jako s regiony u dvd: updatem romky, eventuelne malou hw upravou SBLivu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor