Multimédia a (versus) škola?

Diskuze čtenářů k článku

Štěpán Šípal  |  08. 12. 2001 11:24  | 

Nevim na kterych skolach tenhle pruzkum probihal, ale napriklad u nas v Gymnaziu nám. 25. března Praha 9 Cakovice se o nejakem propojeni pocitace na televizi, nebo dokonce dataprojektoru se nam ani nezdalo. O multimediich darmo mluvit, na nadupanych masinach P-90 bez CD ROMky, nebo snad dokonce zvukove karty, na sestnacti barvach, by to stejne nebylo to prave. A jestli se tu pocitace vyuzivaji k necemu jinemu nez vyuce informatiky? Hehe, tady se nepouzivaji temer ani k tomu.... (kdosi si ze sousloví Informatika a výpočetní technika škrtnul slovíčko výpočetní a slovíčko technika, tudíž se tu dnes učíme o tom jak má vypadat správná nástěnka.....). Pravda, na základní škole to bývalo před čtyřmi lety lepší... (tuším že i v té době už tam byly lepší konfigurace, všude CD ROMy, sluchátka, ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Pastyřík  |  10. 12. 2001 07:11  | 

Jako nejužitečnější vidím poslední kategorii - práci žáků mimo vyučování.
Pokud se  velkoryse přeneseme přes problémy s vybavením učebny a znalostmi učitelů (to se změní s naplněním projektu Internet do škol - v roce 2105), je ještě problém v množství žáků na jeden počítač. Průměrná ZŠ má jednu učebnu a v ní asi 15 počítačů. O tuto učebnu se má podělit kolem 500 žáků. Odečtěme hodiny informatiky (nebo jak se to na různých školách jmenuje) a vyjde nám, že každá třída se do učebny průměrně vejde 1x za 14 dnů.
Při troše snahy si dovedu výuku naplánovat tak, abych do té učebny se třídou šel. 15 žáků bude pracovat s počítači a co ti ostatní? Buď budeme sedět po 2, nebo pro ně vymyslím jinou práci.
Výsledkem je obrovská dřina učitele kvůli pochybnému výsledku.
Mnohem užitečnější je otevření učebny před vyučováním a po vyučování, zájemci si pracují s tím, co je zrovna baví. Učitel umí (nebo by měl umět) namotivovat žáky tak, aby se o místa v učebně "prali" a aby dělali užitečné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TM  |  10. 12. 2001 13:20  | 

momentalne mam take zkusenosti s jednou skolou (zakladni)
a tak bych chtel napsat 3 duvody proc se na nasi skolu multimedia dlouho nedostanou:
1) vybaveni pocitacove ucebny - malo pocitacu, jejich stari (2x386, 4x486, 2xpentium)
2) pristup zaku do ucebny - pouze pri nekterych predmetech (informatika,...). Zde nejde ani tak o predmety ve kterych by mela vyuka probihat, ale spis o pedagogy. Vetsina jich nema zadny zajem se alespon seznamit se zaklady ovladani pocitacu a jejich vyuziti pri vyuce...
3) technicke problemy - multimedia potrebuji samozrejme cd/dvd mechaniky, zvukove karty a reproduktory. CD mechaniky jsou na vsech stanicich, ale jakmile je odblokuji pro pouziti nebudu stihat mazat hry, videa,... ktere si zaci prinesou z domova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milan hausner  |  24. 12. 2001 13:49  | 

Milí kolegové, multimedia se dají využít v mnoha směrech. Nemá smysl abych se příliš opakoval. Prosím, koukněte se na www.ceskaskola.cz, kde určitě najdete spoustu podnětů, jak se situace dá vyřešit. Problém multimédií i v rámci dodávky softwaru zdarma je ale ten, že projekt SIPVZ opravdu zapomněl na projekční techniku. On zapomněl ještě na jiné podstatné věci, to sem ale v této chvíli nepatří. To někdy jindy.

Přeji hezké Vánoce a rozhodně ne takové blázny, kteří na Štědrý den píší připomínky do internetových diskuzí.

S pozdravem

Milan Hausner

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5