Mr.Lin(x) s novým kabátem i vnitřnostmi

Reklamní systém Mr.Lin(x) nyní prošel výrazným přepracováním, které by mělo znamenat nejen zrychlení, ale i vyšší komfort pro uživatele.

Změny nebyly provedeny jen na povrchu, ale i uvnitř systému Mr.Lin(x). Nově bylo navrženo databázové jádro, které snese vyšší zátěž než dříve, nový je i HTML kód – lze jej upravovat (šířka rámečku okolo banneru, text pod bannerem, barva pozadí plochy pro banner) a díky použití iframu nezdržuje načítání vlastních stránek. Nově byl také zaveden statický výměnný poměr 1:1 u všech rozměrů (tedy na banner přesně, kolik se zobrazí u vás, tolik dostanete na jiných serverech).

Mimo těchto výkonových vlastností přibyla i spousta dalších nových voleb a vlastností. Na první pohled je patrná změna aplikace správce serveru, která nyní vypadá jako běžný počítačový program a ne jako webová stránka. Neustále k dispozici je kontextová nápověda s klíčovými slovy a fulltextovým vyhledáváním a nezbytný formulář pro zaslaní dotazu správci.

Systém stále podporuje 8 rozměrů reklamních plakátů, navíc nabízí řešení používání vlastních médií (bannerů, reklamních proužků), které dostalo vlastní modul pro správu a evidenci - MEDIASTORE. Každé médium je tak uloženo pro násobné použití v kampaních a vede si vlastní statistiky použití (kolikrát, v jakých kampaních, jak úspěšně). Média jsou tříděna do uživatelem definovaných složek a podsložek. Nezapomnělo se ani na Richmedia (superbannery) ve všech variantách (DHTML, JavaScript, HTML formulář) a na zjednodušené užití stále používaných flash animací (nahrání je stejně „náročné“ jako klasických obrázkových bannerů). Média mohou být samozřejmě používána souběžně ve více kampaních.

Změn doznalo i řešení správy vlastního serveru a jeho ploch. Místo původního členění na Server a jeho sekce (1 sekce = 1 umístění, 1 rozměr a 1 oborová kategorie) je prostor logičtěji členěn na Server, jeho sekce (podle obsahu = 1 oborová kategorie) a teprve v sekcích je vlastní specifikace reklamních plochy – každá sekce tedy může obsahovat více reklamních ploch s přiděleným kódem.

Snad nejvíce očekávaným novým prvkem je možnost blokace reklamy konkrétních serverů na vlastní poskytnuté ploše. Je tedy opuštěno od blokace podle kategorií a vlastní blokaci nastavujete proti konkrétnímu konkurenčnímu serveru. Správce serveru se tedy nemusí bát, že v rámci výměnného systému bude poskytovat službu zobrazením konkrétní konkurenci.

Kampaně a režim výměny jsou opět věcí, kde se vylepšovalo. Po umístění HTML kódu na stránky se okamžitě bez dalšího nastavování začne evidovat počet zobrazení. Toto zobrazení můžete použít v plynulé výměně (nastavíte jen médium nebo média pro zobrazování, počet je neomezený), případně lze přidat více kampaní z těchto kreditů současně s různým cílením. Samozřejmostí je převod těchto evidovaných kreditů mezi rozměry. Pro vyladění těchto kampaní můžete definovat i denní průběh počtu zobrazení pouhým tažením jezdce ve vybraném dni.

To, co bylo už ve starém Linxovi na vysoké úrovni, jsem si nechal na konec – statistiky. U všech typů statistik (vyjma některých, kde logicky nelze) je k dispozici rychlý tabulkový výpis dat a graf – u některých i dva typy grafu. Rozsah statistik pokrývá opět všechny možnosti, co lze z údajů „vydolovat“ a zobrazit. Uvidíte, jak se chová nebo chovala kampaň, jak na tom bylo a je konkrétní médium, případně – v souvislosti s vybraným cílem kampaně – jak je na tom evidovaný server a jeho reklamní plochy. Nechybí ani seznam serverů, které zobrazovaly reklamu u vás.

Výčet samozřejmě není úplný. To, co nového Linxe odlišuje od ostatních i od předchozí verze, je statický výměnný poměr 1:1 na všech rozměrech, možnost zákazu konkrétních serverů na ploše, vícenásobné a souběžné použití medií a prostředí a rychlost vlastní aplikace. Snad jedinou nevýhodou je, že vlastní členská část aplikace běží pouze na MSIE a systému Windows – to se samozřejmě netýká funkčnosti reklamního HTML kódu umístěného na stránkách.

Diskuze (4) Další článek: Všechna data jako na dlani

Témata článku: Windows, Banner, Nový, Vybraný cíl, Systém výměny, Kabát, Nová sekce, Nezbytný údaj, Nová kampaň, Nový kabát, Reklamní kampaň, Náročné používání, Reklamní systém


Určitě si přečtěte

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

Našli jsme 22 schopných internetových prohlížečů: Vyberte si, který vám nejvíc sedne

** Není jen Chrome, Firefox, Edge či Opera. Na výběr máte mnohem více! ** Internetové prohlížeče se liší funkcemi, zaměřením i designem. Našli jsme 22 použitelných prohlížečů pro Windows ** Vyberte si prohlížeč, který vám bude nejvíce vyhovovat

Karel Kilián | 30

Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi

Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi

** Ubuntu a Fedora patří k nejpopulárnějším linuxovým OS pro desktop ** A pak je tu zástup dalších nebo jejich odvozenin ** Jedním z nich je Elementary OS, který se brzy dočká novinek

Jakub Čížek | 71

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

** Apple večer představil novinky ** Ukáže nové operační systémy, ale čekala se i nová zařízení ** Začíná vývojářská konference Applu WWDC 2018

Karel Javůrek | 86

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

PrusaLab a FutLab: Praha se dočkala špičkových komunitních dílen pro hackery

** Nejprve svoji velkou dílnu otevřelo Brno ** Letos se přidala i Praha ** Nabízí malé 3D tiskárny i velké průmyslové stroje

Jakub Čížek | 11


Aktuální číslo časopisu Computer

Kdy necháme řídit chytrá auta?

6 Wi-Fi Mesh systémů ve velkém testu

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Znáte pravidla pro létání s drony?