Mr.Lin(x) oznamuje svou budoucí strategii

Společnosti Clark NetProject, s.r.o. a Computer Press, a.s. zveřejňují budoucí strategii rozvoje profesionálního internetového reklamního systému Mr.Lin(x).
Společnosti Clark NetProject, s.r.o. a Computer Press, a.s. zveřejňují budoucí strategii rozvoje profesionálního internetového reklamního systému Mr.Lin(x).

Je zvykem u seriózních softwarových vývojářů, že ohlašují své nové produkty a technologie v okamžiku, kdy s nimi po pečlivém odzkoušení přicházejí na trh; tak to bylo například i u ve své době revolučních technologických vymožeností Mr.Lin(x)e, jako je spoření kreditů a návazně možnost realizovat vlastní reklamní kampaně či technologie SuperBannerů. Vzhledem k nervozitě u některých partnerů Mr.Lin(x)e, týkající se postupného přerodu ryze výměnného bannerového systému v profesionální, komerční internetový reklamní systém, jsme se rozhodli plně zveřejnit budoucí strategii systému Mr.Lin(x).

1. Mr.Lin(x) je systém, který poskytuje dvě úrovně služeb, obě s mimořádnou, v prostředí českého webu nebývalou přidanou hodnotou:

a) pro členské servery službu vlastní propagace s nulovými náklady prostřednictvím výměny reklamních ploch mezi jednotlivými cílovými skupinami, s možností plánování, realizování a kontrolování kampaní přes webový prohlížeč

b) pro inzerenty pak nejideálnější oslovení cílové skupiny: největší masové pokrytí, je-li požadováno, či nejpřesnější zásah dané vertikální skupiny, je-li požadován. Strategie Mr.Lin(x)e je v maximálním uspokojování obou partnerských skupin, zákazníků z řad inzerentů i zákazníků z řad členských serverů; docílí toho kroky popsanými dále.

Od začátku stavěl Mr.Lin(x) (zcela pochopitelně) svoji strategii na tom, aby cenou nekonkuroval členským serverům v prodeji reklamního prostoru a jednoznačně deklaroval, že v síti Mr.Lin(x) nelze zakoupit prostor na jednotlivém serveru a už vůbec ne pod cenou nabízenou jednotlivým členským serverem.V síti Mr.Lin(x) lze zakoupit jen cílovou skupinu (Reklamní balíček), ve které je zařazeno několik serverů s různou cenou reklamního prostoru, a proto jeho zprůměrovaná cena (s ohledem na počet impressions) může být nižší než cena nejdražšího z nich.

2. Od 30. dubna roku 2000 bude k dispozici již dříve avizovaná služba Mr.Lin(x) Cash, která umožní vyplácet peníze členům systému za jejich poskytnutý prostor. Modul Mr.Lin(x) Cash je momentálně v závěrečných fázích testování a pevně věříme, že tento termín bude dodržen. Tím získá systém Mr.Lin(x) velmi zásadní prvek funkcionality, který jej posune na pozici plnohodnotného, profesionálního reklamního systému s přidanou hodnotou – možností vlastní propagace systémem výměnné reklamy.

3. V současné době je, jak bylo rovněž dříve avizováno, zakládána společnost Mr.Lin(x) s.r.o., standardní media buyer působící v prostředí Internetu, jehož jediným cílem je působit ve prospěch inzerentů i partnerských serverů. Znamená to, že je tím odstraněn možný konflikt zájmů, který existuje u některých jiných podobných agentur, které působí současně jako media buyer a vlastník média. Zakladatelé společnosti Mr.Lin(x) s.r.o. budou podporovat maximální a brzké nejen formální, ale i faktické osamostatnění této firmy od zakladatelů. Zápis společnosti Mr.Lin(x) s.r.o. do obchodního rejstříku a zahájení jejího plného fungování předpokládáme do několika týdnů (tj. podle rychlosti rejstříkového soudu).

4. V pokročilém stádiu vývoje je další revoluce v reklamních systémech: Mr.Lin(x) Christian, systém umožňující, aby partnerský server měl k dispozici vlastní reklamní software pro správu reklamního prostoru na svých serverech, který bude mít vlastnosti „Velkého Lin(x)e“. Rovněž ve vývoji jsou implementace dalších metod internetové reklamy (textové linky, e-mail atd.), personalizace a profilace s cílem ještě přesnějšího zásahu cílových skupin atd. Veškerý tento vývoj má opět dva jasné cíle: nadále zdokonalovat systém Mr.Lin(x)e tak, aby poskytoval ještě lepší reklamní účinnost serverům ve výměnném systému, a ještě lepší „zásahy“ inzerentů v internetové reklamě – oba tyto cíle jsou nesmírně pozitivní pro rozvoj internetového podnikání, protože a) serverům přinesou výrazně lepší možnosti vlastní propagace, b) přinesou do Internetu – tedy i k partnerským serverům – více financí od inzerujících firem.

5. Mr.Lin(x) pokračuje i v mezinárodním měřítku. V měsíci dubnu bude spuštěna tato služba v prostoru slovenského Internetu (http://mr.linx.sk) a obří rozmach plánujeme v rozměru internetu světového (http://www.mrlinx.com). Obě tyto služby jsou dále přínosné i pro uživatele českého systému – umožní serveru či platícímu inzerentovi propagaci v zahraničí se stejnou snadností, jak to dělá na Internetu prostřednictvím Mr.Lin(x)e dnes, a naopak.

6. Vstup Computer Pressu do zastupování systému Mr.Lin(x)e znamenal pro reklamu na českém Internetu významný přínos. Nesmírně si vážíme pionýrského úsilí, které významné servery českého Internetu v minulých letech vynaložily, aby v domácím prostředí vůbec zavedly pojem internetové reklamy, aby „evangelizovaly“ Internet jako reklamní médium budoucnosti. Computer Press má za sebou šest let působení v tištěné reklamě v oboru, který je dnes stále finančně pro Internet nejvýznamnější (informační a komunikační technologie), získal si zde dominantní postavení na trhu s celkovými tržbami ve výši několika set miliónů Kč. Tohoto postavení bylo dosaženo především vytrvalým nasloucháním inzerentům a budováním takových médií, ve kterých je inzerce skutečnou investicí s návratností pro inzerenta, nikoli vyhozenými penězi. Získaná důvěra kompletního portfolia největších společností v oblasti informačních a komunikačních technologií nás zavazuje i do budoucna – musíme nabízet takový reklamní prostor na Internetu, o kterém jsme přesvědčeni, že je dobrou, návratnou investicí pro inzerenta, tedy že je na kvalitních plochách s dobrou cílovou skupinou, na plochách s vysokou účinností (vysokým CTR) či vysokou investiční návratností (poměr investované částky na počet click-throughs). Český Internet je už nyní nesmírně rozsáhlý a je nutno vybírat z toho nejlepšího, kvalita má přednost nad kvantitou; je zde vhodné poznamenat, že přerušení členství některých serverů v systému Mr.Lin(x) vedlo k následujícímu

  • počet denně zobrazených bannerů v systému klesl cca o 35% pod průměrné denní hodnoty z posledního kvartál
  • počet unikátních IP adres je i po tomto postupu dnes vyšší než průměr tohoto kvartálu (tedy počet „oslovených“ lidí výrazně neklesl
  • klíčová hodnota průměrného CTR (click-through rate), udávající účinnost bannerů, resp. návratnost investice do inzerce, bezprostředně po přerušení členství těchto serverů vzrostla o 0,6%, tedy z 0,6% na 1,2%.

Jiří Hlavenka, Computer Press, a.s., Předseda představenstva

Martin Kuba, Clark NetProject, spol. s r.o., Ředitel

O společnosti Computer Press, a.s..
Computer Press, a.s. je předním českým mediálním domem, působícím v oblasti Internetu, časopisecké a knižní produkce. Posláním společnosti je přinášet svým zákazníkům kvalitní a hodnověrné informace a služby s nimi spojené, potřebné pro jejich vzdělávání, profesi, profesní rozvoj nebo i soukromý život, a přispívat tak k lepší kvalitě práce i života u nás.

O společnosti Clark NetProject, spol. s r.o.
Clark NetProject, spol. s r.o. je progresivní, dynamická vývojářská společnost, která se věnuje vývoji internetových aplikací. Posláním společnosti je poskytovat uživatelům svých aplikací ta nejpokrokovější řešení, postavená na moderních technologiích, která jim napomohou naplnit jejich osobní i podnikatelské cíle.

Jedním z příkladů je aplikace pro internetový reklamní systém Mr.Lin(x) jehož je společnost Clark NetProject tvůrcem.

Diskuze (41) Další článek: Computer 6/00

Témata článku: Software, Internet, Reklamní software, Str, Podobná funkcionalita, Vývojářská společnost, Profesní rozvoj, Cash, Press, Nulový náklad, Reklamní systém, Průměrná cena, Click, Možný konflikt, Nejlepší kvalita, Významná cena, Největší revoluce, Komunikační prostředí, Vysoká hodnota, Budoucí konflikt


Určitě si přečtěte

Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm

Lukáš Václavík | 118

Lukáš Václavík
ZálohováníÚložištěPevné disky
Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

** Každý nový počítač si zaslouží počáteční péči ** Odinstalujte bloatware a nezapomeňte na vhodné nastavení ** Poradíme, jak se o počítač s Windows 10 postarat

David Polesný, Stanislav Janů | 71

David PolesnýStanislav Janů
PočítačeNotebooky
Zapomeňte na destičky. Raspberry Pi 400 je nový počítač zabudovaný do klávesnice
Lukáš Václavík
Raspberry PiPočítače
10 míst na mapách Googlu, která nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky

10 míst na mapách Googlu, která nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky

** Deset míst, které nesmíte vidět ve webových mapách ** Jsou to letiště, základny i elektrárny ** Nejvíce míst tají Francie

Jakub Čížek | 21

Jakub Čížek
Mapy GoogleMapy
Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci i pořádné hraní ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem nestojí ani tři tisíce ** Rozlišení 4K a větší obrazovka už není nedostupný luxus

David Polesný | 30

David Polesný
Monitory

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak prodloužit výdrž notebooku

Velké testy: gamepady a inkoustové tiskárny

Důkladný test Sony Playstation 5