MP3.com spouští model předplatného na hudbu

Svět se zájmem sleduje, zda to po selhání prvních sebevědomých plánů povede k úspěchu.
Podobně jako je a asi stále bude Amazon.com sledován jako pionýr e-komerce, jako firma, kterou napodobují stovky dalších a která je určitou větrnou korouhvičkou pro celý průmysl konzumentské e-komerce (tj. daří-li se Amazonu, dostávají i epigoni finanční injekce, nedaří-li se, jsou i oni pod tlakem), je MP3.com podobným pionýrem v digitální hudbě – společně, v menší míře, se společností Emusic.com.

Oba hudební weby se v poslední době rozhodly pro podobnou taktiku: přímý prodej hudby spíše ne, na příjmy z reklamy lze raději zapomenout, jsou zanedbatelné ve srovnání s výdaji, pojďme tedy zkusit předplatné – jakýsi klubový model, kde zákazník platí měsíční paušál a má přístup ke všemu, co na tomto webu je.

MP3.com tedy spouští model předplatného, podle kterého má zákazník za deset dolarů měsíčně přístup zatím k nelimitovanému dowloadování klasické hudby – k dispozici jsou tisíce nahrávek od špičkových světových těles a dirigentů, tedy skutečně kvalita první třídy. Problém těchto služeb samozřejmě je, jak se dělit o příjmy s umělci, protože některý zákazník si stáhne měsíčně tisíc skladeb a některý tři, všichni pak platí stejně: jak odvozovat tyto příjmy? MP3.com tvrdí, že dělí svoje příjmy s umělci v poměru 1:1; jak to ale přesně dělá (a jak to vůbec dělat lze), známo není. Šéf MP3.com sám přiznává, že model předplatného je zatím v plenkách a že trh musí teprve dozrát.

MP3.com spolu s dalšími desítkami hudebních webů nyní zjišťují, že reklama samotná – což byly první plány při spuštění webu – jim nevydělá ani na pokrytí nákladů s provozem webu (které přitom nejsou nijak velké). Hlavní důvod je, že drtivý objem reklamy v hudebním průmyslu dělají „giganti“ a ti jsou v podstatě přímými konkurenty MP3.com; weby jako MP3.com vlastně paradoxně tvrdí: podporujeme nezávislou, nekomerční hudbu mimo velké labely a laskavě prosíme velké labely, aby nám reklamou zaplatily živobytí, neboť ty malé a nezávislé na to nemaji.

S modely předplatného digitální hudby ale chtějí přijít i velké labely samy – minimálně tento záměr už ohlásila jak firma Sony Music, tak i Seagram-Universal; ostatní z velké trojky se k digitální hudbě také hlásí, ale ještě bez přesných detailů (kromě EMI – ta chce běžně prodávat svou produkci přes zabezpečené digitální soubory).

Model předplatného, neboli „sněz, co zvládneš“, vypadá o něco zajímavějí než první plány, které vesměs selhaly; jako nějaká jasná výhra se ale také nejeví – spíše je situace taková, že jedna cesta se ukázala jako slepá, tak nám nezbývá, než se vydat tou druhou, zbývající.

Váš názor Další článek: Service Pack 4 pro Mechanical produkty

Témata článku: MP3, Předplatné, Mode, Velká trojka, Hud, Model S, Dirigent, Model, Velký plán, Podobný tlak, Přesný detail, velké pokrytí, Label, Celý průmysl, Těleso, Malé těleso, Měsíční předplatné


Určitě si přečtěte

Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

Nejlepší příslušenství k počítači. Tipy na osvědčené klávesnice, tiskárny, routery…

** Tipy na klávesnice, myši, routery, tiskárny, sluchátka a další věci k počítačům ** Poradíme, s jakými produkty neuděláte chybu ** Vybíráme jak příslušenství na běžnou práci, tak na hraní her

David Polesný | 20

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

Nejlepší notebooky do 20 000 Kč. Tipy, co se dnes vyplatí koupit

** S cenou do 20 tisíc lze vybrat solidní notebook na práci i hry ** Přenosné notebooky nabídnou i kovová těla a rychlý hardware ** Na hraní se hodí více peněz, ale na použitelný základ dvacet tisíc stačí

Tomáš Holčík, David Polesný | 43

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

** Máte špatný signál Wi-Fi? Mesh systémy to vyřeší ** Už vás nezruinují, meziročně ceny příjemně spadly ** Jak systém funguje a čím je výjimečný?

Jiří Kuruc | 107

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 109


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky