w211
24. 4. 2006 • 13:45

pane jando, jste si jist, ze nad trakcni elektronikou e65 "bdi" jeden centralni pocitac a to dokonce s winCE?

pjanda, pjanda
24. 4. 2006 • 14:53

Tim si urcite jist nejsem. Nevim, jestli jsem v clanku nepouzil nejakou neobratnou formulaci, ale WinCE by mely mit v tomto voze na starosti cely "infotainment" (jak nemam rad to slovo...), do jake miry zasahuji i do rizeni dalsich procesu nevim. Osobne si myslim, ze budou reseny separatne. Ale jsou to jen domnenky, vyrobce presne detaily o techto systemech neposkytuje, informace o pouziti WinCE byla kdysi pomerne kusa a pokud si spravne vzpominam, hovorila s jistotou pouze o palubnim systemu. Omlouvam se, pokud to z clanku vyznelo jinak.

Marek Slapak
24. 4. 2006 • 17:14

Mno, WinCE bych čekal tak maximálně jako hostitelskej OS pro vizualizaci (zobrazení navigace z gps, multimediální přehrávač) ale na řízení kritických subsystémů bych čekal hw platformu a operační systém kterej je certifikovanej na realtime kritický aplikace, jako např. VxWorks, QNX a pod ...

Hans
23. 4. 2006 • 21:41

Htěl bych se více dozvědět o "elektronicky řízeném vstřikování ve Škodě 130 GL" z roku 1989. Žádná taková totiž neexistuje!!! Jestli si o něčem takovém někdy slyšel, tak to jsou fámy!ŠKODA POPRVÉ VYUŽILA VSTŘIKOVÁNÍ PALIVA AŽ U MODELU FAVORIT!!!

pjanda, pjanda
24. 4. 2006 • 1:23

Omyl priteli, Skody 135 GLi se vstrikovanim Bendix-Renix se vyrabely pro export na konci osmdesatych let. Ze se Skoda u Favoritu vratila (ci spise jej soubezne vyrabela) ke karburatorum (byt velmi vyspelym, licencovany Pierburg) Vam muze pripadat zvlastni, ale je to tak. Do Favorita se vstrikovani v podobe Bosch Mono Motronic dostal zpatky az s prichodem VW a faceliftem, tedy modelovy rok 1993.

V clanku jsem zamerne pouzil oznaceni 130 GL, nebot 135 GL by si lide asociovali spise s Favoritem, kde byly motory 781.135 a 781.136 pouzivany predevsim. Sve uplatneni nasly ale jako 742.135 a 742.136 i ve starsich Skodovkach, opet zejmena pro zahranicni trhy, v samotnem zaveru vyroby i se zminenym vstrikovanim. Jde ale do jiste miry o stejny motor jako u 130, ma pouze osmikanalovou hlavu valcu z hliniku a par dalsich modifikaci.

Vice si o tom muzete precit treba zde http://members.tiscali.fi/skoda135gli/

V clanku to zamerne uvadim jako fakt, ktery vetsina lidi nevi, takto mu odporovat mi prijde byt zvlastni. Verim, ze Vas doplnujici informace presvedci.

George_Couser, George_Couser
24. 4. 2006 • 1:50

Mas smulu, ale todleto opravdu existovalo a to v provedenich 135 Si, Li, Gli, RiC (Rapid injection Catalyst)

http://storm.tocmp.com/skoda1989.htm

George_Couser, George_Couser
24. 4. 2006 • 1:52

A to jeste v clanku nebyla zminka o exportnich 120kach, kterym se v italii montoval naftovy motor, to bys asi neprenesl pres srdce

Richard Švancara
14. 5. 2010 • 7:44

Motor po repasi, je na něm hezky vidět Renix vstřikovač a mezikus s lambdou :
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_201... ... Sedanový homologační štítek :
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Motor na voze (řídící jednotka je za sedačkama) :
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Štítky vozu GLi :
http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Štítek verze Li (z katalogu, Si a Li se pravděpodobně do prodeje nedostala) :
http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/4_103_4084__... ... To vše vyrobeno a exportováno v roce 1988-89 v množství 400 ks sedan, 1000 ks RiC (kupé). Favorit získal vstřikování Bosh až po odkoupení Škodovky VW někdy v roce 90-91 (nevím přesně, ale pamatuju to )

pz
25. 4. 2006 • 9:12

130 gl bylo vyrobeno tusim 5000 kusu urcenych na export - irsko, island, francie, ale nakonec se pres tuzex prodavaly u nas - to vstrikovani s tim moterem bylo v te dobe opravdu genialni - tak usporny motor sem este nezazil, po meste v pohode za pet litru....

Standa
1. 3. 2007 • 2:15

Zdravím,máš i nemáš pravdu.Škoda 130 GL neexistovala se vstřikem a řídící jednotkou,ale š 135 GLi ano.Sám jednu mám a Š 130 GL taky.takže vím o čem mluvím.existovala i Š 135 L/GL ale pro CS trh.GLi bylo do zahraničí a zámoří.

pz
23. 4. 2006 • 1:28

ten clanek je vcelku o nicem - kazdy vyrobce automobilu si jisti zada a auta vzdy jedou na tzv. nouzovy rezim - mam deset let stare auto, ale protoze je to "vyssi trida" je prospikovane elektronikou - dokud se ale nespaly pojistka, tak auto mi "nabidne" jizdu na nouzovy rezim - tj. auto jede normalne, jen nevyuziji nektere vymozenosti - po pravde, snad krome automaticke klimy a tempomatu je to vzdy otazka nejslabsiho clanku - a ten je vzdy mezi pedalem a sedadlem....

Kódlisko
22. 4. 2006 • 22:09

Krásný článek! Špica!

Džin Jbc
23. 4. 2006 • 0:13

Souhlas, taky nechci být otrokem.

Worm, Worm
23. 4. 2006 • 12:47

Takže sis pořídil automatickou převodovku?

bbob, bbob
22. 4. 2006 • 15:10

Strašně nerad bych se dočkal doby, kdy se mi na dálnici objeví na displeji "program provedl neplatnou operaci a musí být restartován".

Worm, Worm
22. 4. 2006 • 19:49

Když už tak: "Program provedl neplatnou operaci a bude ukončen". Kolikrát ti už zamrzlo blbý video nebo DVD přehrávač?

atnarfus
22. 4. 2006 • 20:09

Televize už mi částečně zamrzla několikrát. Mám Panasonic 29" a občas vytuhne teletext, musím TV restnout a zase funguje.
Až mi tohle začne dělat auto, tak mne z toho jebne.

atnarfus
22. 4. 2006 • 20:10

a co třeba mrznutí takových mobilních telefonů?

Worm, Worm
22. 4. 2006 • 20:16

Hmm, tak tos mě dostal. Mně televize ani video ani mikrovlnka ani monitor nikdy nezamrzl.

JayBee, JayBee
22. 4. 2006 • 23:06

Mě zamrzla mraznička

Lukas
22. 4. 2006 • 20:34

Dotaz systemu pro pilota stihacky: Opravdu se chcete katapultovat?

McQuack
22. 4. 2006 • 14:13

pocitace nas uz ted ovladaji, zkuste se zamyslet nad tim co se stane, kdyz nepujde elektrina? Nemusime do prace, nenatankujeme, nezavolame si... tech dusledku je tolik ze je to v podstate kolaps stredoevropske spolecnosti. A co ovlada elektrarny a rozvodnou sit? A jaky je dusledek EMP nebo atomoveho vybuchu? Africanum a arabum je to fuk, velbloudi jezdi na vodu.

koffr, koffr
22. 4. 2006 • 17:27

tak si postav zemljanku a pocitac daruj socialne slabsim.

david
22. 4. 2006 • 8:08

Příklad č. 1: Jedete velkou rychlostí po dálnici v noci a najednou vám na půl vteřiny zhasne celé auto včetně vnějších světel.
Příklad č. 2: Stojíte s autem na křižovatce na červenou s vyšláplou spojkou a motor se "sám od sebe" roztočí na maximální otáčky a zase se vrátí do volnoběhu.

Příklad č. 3: Autopilot v A310 nedovolil pilotovi prudký úhybný manévr, když se dostal při přistávání do blízkosti jiného startujícího letadla, protože by se konstrukce letounu příliš namáhala a snížila by se její živitnost.

Na druhou stranu uznávám, že většina nebezpečných aut není způsobena vyspělou elektronikou.

PN
26. 4. 2006 • 15:18

Bod 1 mi pravidelně dělal můj prastarý Favorit (r.v. 1989) bez jakékoliv elektroniky :)

Určitě si přečtěte

Články odjinud