pane jando, jste si jist, ze nad trakcni elektronikou e65 "bdi" jeden centralni pocitac a to dokonce s winCE?
Tim si urcite jist nejsem. Nevim, jestli jsem v clanku nepouzil nejakou neobratnou formulaci, ale WinCE by mely mit v tomto voze na starosti cely "infotainment" (jak nemam rad to slovo...), do jake miry zasahuji i do rizeni dalsich procesu nevim. Osobne si myslim, ze budou reseny separatne. Ale jsou to jen domnenky, vyrobce presne detaily o techto systemech neposkytuje, informace o pouziti WinCE byla kdysi pomerne kusa a pokud si spravne vzpominam, hovorila s jistotou pouze o palubnim systemu. Omlouvam se, pokud to z clanku vyznelo jinak.
Mno, WinCE bych čekal tak maximálně jako hostitelskej OS pro vizualizaci (zobrazení navigace z gps, multimediální přehrávač) ale na řízení kritických subsystémů bych čekal hw platformu a operační systém kterej je certifikovanej na realtime kritický aplikace, jako např. VxWorks, QNX a pod ...
Htěl bych se více dozvědět o "elektronicky řízeném vstřikování ve Škodě 130 GL" z roku 1989. Žádná taková totiž neexistuje!!! Jestli si o něčem takovém někdy slyšel, tak to jsou fámy!ŠKODA POPRVÉ VYUŽILA VSTŘIKOVÁNÍ PALIVA AŽ U MODELU FAVORIT!!!
Omyl priteli, Skody 135 GLi se vstrikovanim Bendix-Renix se vyrabely pro export na konci osmdesatych let. Ze se Skoda u Favoritu vratila (ci spise jej soubezne vyrabela) ke karburatorum (byt velmi vyspelym, licencovany Pierburg) Vam muze pripadat zvlastni, ale je to tak. Do Favorita se vstrikovani v podobe Bosch Mono Motronic dostal zpatky az s prichodem VW a faceliftem, tedy modelovy rok 1993.V clanku jsem zamerne pouzil oznaceni 130 GL, nebot 135 GL by si lide asociovali spise s Favoritem, kde byly motory 781.135 a 781.136 pouzivany predevsim. Sve uplatneni nasly ale jako 742.135 a 742.136 i ve starsich Skodovkach, opet zejmena pro zahranicni trhy, v samotnem zaveru vyroby i se zminenym vstrikovanim. Jde ale do jiste miry o stejny motor jako u 130, ma pouze osmikanalovou hlavu valcu z hliniku a par dalsich modifikaci.Vice si o tom muzete precit treba zde http://members.tiscali.fi/skoda135gli/V clanku to zamerne uvadim jako fakt, ktery vetsina lidi nevi, takto mu odporovat mi prijde byt zvlastni. Verim, ze Vas doplnujici informace presvedci.
Mas smulu, ale todleto opravdu existovalo a to v provedenich 135 Si, Li, Gli, RiC (Rapid injection Catalyst)http://storm.tocmp.com/skoda1989.htm
A to jeste v clanku nebyla zminka o exportnich 120kach, kterym se v italii montoval naftovy motor, to bys asi neprenesl pres srdce
Motor po repasi, je na něm hezky vidět Renix vstřikovač a mezikus s lambdou :http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_201... ... Sedanový homologační štítek :http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Motor na voze (řídící jednotka je za sedačkama) :http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Štítky vozu GLi :http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/4084_200... ... Štítek verze Li (z katalogu, Si a Li se pravděpodobně do prodeje nedostala) :http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/4_103_4084__... ... To vše vyrobeno a exportováno v roce 1988-89 v množství 400 ks sedan, 1000 ks RiC (kupé). Favorit získal vstřikování Bosh až po odkoupení Škodovky VW někdy v roce 90-91 (nevím přesně, ale pamatuju to )
130 gl bylo vyrobeno tusim 5000 kusu urcenych na export - irsko, island, francie, ale nakonec se pres tuzex prodavaly u nas - to vstrikovani s tim moterem bylo v te dobe opravdu genialni - tak usporny motor sem este nezazil, po meste v pohode za pet litru....
Zdravím,máš i nemáš pravdu.Škoda 130 GL neexistovala se vstřikem a řídící jednotkou,ale š 135 GLi ano.Sám jednu mám a Š 130 GL taky.takže vím o čem mluvím.existovala i Š 135 L/GL ale pro CS trh.GLi bylo do zahraničí a zámoří.
ten clanek je vcelku o nicem - kazdy vyrobce automobilu si jisti zada a auta vzdy jedou na tzv. nouzovy rezim - mam deset let stare auto, ale protoze je to "vyssi trida" je prospikovane elektronikou - dokud se ale nespaly pojistka, tak auto mi "nabidne" jizdu na nouzovy rezim - tj. auto jede normalne, jen nevyuziji nektere vymozenosti - po pravde, snad krome automaticke klimy a tempomatu je to vzdy otazka nejslabsiho clanku - a ten je vzdy mezi pedalem a sedadlem....
Krásný článek! Špica!
Souhlas, taky nechci být otrokem.
Takže sis pořídil automatickou převodovku?
Strašně nerad bych se dočkal doby, kdy se mi na dálnici objeví na displeji "program provedl neplatnou operaci a musí být restartován".
Když už tak: "Program provedl neplatnou operaci a bude ukončen". Kolikrát ti už zamrzlo blbý video nebo DVD přehrávač?
Televize už mi částečně zamrzla několikrát. Mám Panasonic 29" a občas vytuhne teletext, musím TV restnout a zase funguje. Až mi tohle začne dělat auto, tak mne z toho jebne.
a co třeba mrznutí takových mobilních telefonů?
Hmm, tak tos mě dostal. Mně televize ani video ani mikrovlnka ani monitor nikdy nezamrzl.
Mě zamrzla mraznička
Dotaz systemu pro pilota stihacky: Opravdu se chcete katapultovat?
pocitace nas uz ted ovladaji, zkuste se zamyslet nad tim co se stane, kdyz nepujde elektrina? Nemusime do prace, nenatankujeme, nezavolame si... tech dusledku je tolik ze je to v podstate kolaps stredoevropske spolecnosti. A co ovlada elektrarny a rozvodnou sit? A jaky je dusledek EMP nebo atomoveho vybuchu? Africanum a arabum je to fuk, velbloudi jezdi na vodu.
tak si postav zemljanku a pocitac daruj socialne slabsim.
Příklad č. 1: Jedete velkou rychlostí po dálnici v noci a najednou vám na půl vteřiny zhasne celé auto včetně vnějších světel. Příklad č. 2: Stojíte s autem na křižovatce na červenou s vyšláplou spojkou a motor se "sám od sebe" roztočí na maximální otáčky a zase se vrátí do volnoběhu.Příklad č. 3: Autopilot v A310 nedovolil pilotovi prudký úhybný manévr, když se dostal při přistávání do blízkosti jiného startujícího letadla, protože by se konstrukce letounu příliš namáhala a snížila by se její živitnost.Na druhou stranu uznávám, že většina nebezpečných aut není způsobena vyspělou elektronikou.
Bod 1 mi pravidelně dělal můj prastarý Favorit (r.v. 1989) bez jakékoliv elektroniky :)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.