Mozilla Prism: Na web přes ikonku

Diskuze čtenářů k článku

Amos  |  05. 02. 2008 10:42

je to skvělá věc ale chybí mi na tom ukládání hesel (třeba hraji soccerproject.com a tam k přihlášení musím zadat vždy heslo) a mohlo by to přebírat ikonu stránky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 05. 02. 2008 15:08

Přebírat ikonku stránky Prism bude umět až ve chvíli, kdy bude vyřešen algoritmus pro zvětšení faviconu o rozměrech 16x16 na něco většího (až 512x512 na OS X).

Zkuste si vytvořit spouštěč přímo na autorizovanou stránku.

Prism by si měl pak pamatovat autentizaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amos  |  05. 02. 2008 17:05

Zkoušel jsem to...a výsledek stejný. Vždy mne to přesměřuje na úvodní stránku se zapamatovaným přihlašovacím jménem ale s prázdnou kolonkou s heslem. Škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  05. 02. 2008 18:51

odkdy mají stránky ikony? já myslel že ikony respektivě favicony mají jen weby, alekdo vytváří ikonu pro každou stránku webu extra?

ikony 512 x 512, proboha jestli to půjde takto dál brzy budeme potřebovat pro každou ikonu samostatný monitor aby se tam ikony 1240 x 1240 vešly :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

"ikony 512 x 512, proboha jestli to půjde takto dál brzy budeme potřebovat pro každou ikonu samostatný monitor aby se tam ikony 1240 x 1240 vešly :) "

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 06. 02. 2008 10:06

Nicméne z hlediska syntaxe a sémantiky HTML kódu má favicon stránka žeano, nikoliv abstraktní pojem "web" .. Jinak s těmi nesmyslnými velikostmi souhlasím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
factor  |  08. 02. 2008 12:21

zaujalo ma to...skusil som si to na gmail a goove ale to zadavania hesiel pri kazdom prihlaseni bez moznosti si ich zapamatat a vkladat nejakou kombinaciou klaves je to preco som to hned vyhodil...skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Návštěvník  |  09. 03. 2008 15:59

Začínám vážně uvažovat, proč tam to jméno a heslo asi je... Asi jen rozmar tvůrců, aby uživatelé měli na co nadávat...

Teď vážněji - bezpečnost a ochrana soukromí je Vám asi cizí co? Asi by se Vám líbilo, kdyby Vaše zvědavé dítko zapnulo Váš počítač, kde naběhnou Windows XP (předpokládám samozřejmě bez nějakého obtěžujícího přihlašování) a vzápětí spustí webovou aplikaci Gmail (opět s předvyplněným loginem) s důvěrnou konverzací nějaké sexy tetičky včetně velmi inspirativních obrázků, co? Hmmm, ach ta lidská hloupost....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel K  |  05. 02. 2008 10:02

"Jelikož používá Prism vykreslovací jádro Gecko (Firefox), nezobrazíte v něm korektně webové stránky, které jsou určeny pouze pro Internet Explorer. "

Řekl bych to jinak: v Gecku nezobrazíte webové stránky, které vytvářeli diletanti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  05. 02. 2008 17:00

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Nesnižoval bych Prism jen do pozice jakéhosi ořezaného prohlížeče. On je totiž přesně tím, čím je a rozhodně není stavěný na běžné procházení webu. Prism je dělaný na přístup k webovýcm aplikacím. Mnoho uživatelů, má problém s webovými aplikacemi právě v tom, že k jejich použití musí využívat prohlížeč, kde se jim tato motá mezi ostatními běžnými webovými stránkami. Pokud si však díky Prism vytvoří zástupce například k GMailu a jiným, pak tento získá svoji vlastní ikonku na Ploše, zástupce může být v menu Start, to znamená, že aplikace je přístupná stejně, jako jakákoliv jiná běžně instalovaná aplikace v systému. Navíc Prism vás nebude obtěžovat nějakými adresními a vyhledávacími řádky, ikonkami vpřed a zpět a podobně. Zobrazí prostě jen okno dané webové aplikace, vytvoří pro ni samostatné tlačítko na panelu úloh, takže ji můžete normálně přepínat s ostatními běžícími lokálními aplikacemi, atd. Prism je jeden ze způsobů, jež se pokouší zbourat hranice mezi desktopem a webem.

Já osobně příliš nevěřím v masový úspěch čistě on-line aplikací, jako jsou například kancelářské balíky, editory fotografií, atd. Přesto však Prism může jejich většímu rozšíření napomoci. Věřím ale že budoucnost leží ve spojení klasických desktopových aplikací a on-line služeb, v provázání světa desktopových aplikací a webového obsahu a rozšíření pole jeho působnosti. V tomto ohledu se mi zdá zajímavá cesta, kterou se ubírá Microsoft se svým balíkem aplikací Live, které mají jak desktopové, tak webové zastoupení a vzájemně se doplňují a navazují na sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 05. 02. 2008 00:57

Souhlasím s vámi prakticky ve všem. Je to jednoduchý projekt, ale to samozřejmě nezpochybňuje jeho užitečnost. Naopak díky své jednoduchosti může přežít mnohé obry (AIR), které se pro svou vlastní příliš pokrokovou inovaci nemusí vůbec prosadit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  05. 02. 2008 08:28

Tenhle názor mi mluví z duše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  05. 02. 2008 19:11

Gmail přes s Prism není běžně přístupná aplikace protože nikde na svém disku nenajdete žádné gmail.exe a navíc aplikace se nespoušějí přes nějaké ikony ale přes spustitelné soubory s příponou exe, samotná ikona je Vám nanic, je to jen obyčejný obrázek v určitém formátu a ani položka v menu Start (která slouží k vypínání počítače) bez spustitelného souboru a popřípadě dalších souborů také sám o sobě nefunguje, to jen někteří uživatelé si toto myslí, navíc gmail ať už s prism nebo bez přístupu na internet nefunguje na rozdíl od běžných aplikací a jestli má a jakou ikonu na tom nic nezmění

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A proč myslíte, že v nadpisu svého příspěvku používám slovo "aplikace" v uvozovkách. Mě osobně také nepřijde pár (x)html souborů a několikero skriptů na straně serveru, nebo klienta (AJAX, atd.), jako něco, co by se dalo nazývat aplikace. Podle mě to je pořád "jen" webová stránka s určitou funkčností. Otázkou ale je, jaká je ta její funkce a co dělá. Takovéto "aplikace" běžící v prohlížeči jsou mnoha lidem (včetně mě) dosti cizí, ale přeci jen pokud budete moci spustit tuto "aplikaci" přes klasického zástupce a v něčem jiném, než v prohlížeči - v pouhém orámovaném okně a tato se bude chovat jako normální aplikace, pak už to může být o něčem trochu jiném. Je přeci jasné, že se nikde nespouští žádné gmail.exe (přiznejte se, že mě jen tak zkoušíte ), atd. To co se spouští je právě Prism, která ihned v rámu svého okna načítá onu web stránku, jež zajišťuje "aplikační" funkčnost. A ano - pro použití tohoto je vyžadováno připojení k internetu (byť právě tohle trochu obchází zmiňovaný Google Gears), nejlépe samozřejmě trvalé. Ale právě vzhledem k tomu, že připojení už dnes často problém není, tak může být práce na "webu" stejná, jako práce na "lokálu", bez toho, aby si uživatel povšiml výraznějšího rozdílu (byť technicky jde samozřejmě o zcela něco odlišného).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor