Moorův zákon sice stále platí, ale už není důležitý

Diskuze čtenářů k článku

Miro  |  20. 08. 2004 13:49

PROSÍM VÁS CHCEL BY SOM SA NAUČIŤ ROBIŤ WWW STRÁNKY . AK BY STE MI MOHOL NIEKDO NIEČO O TOM POSLAŤ ALEBO DOPORUČIŤ NIAKU WWW STRANKU. ĎAKUJEM INAK DO TOHO MOOROVHO ZAKONA MOC NEVIDÍM, ALE AJ TAK JE TO ÚŽASNÉ AKO IDE TECHNIKA DOPREDU. ZAKAŽDÝM MA TO DOKÁŽE NADCHNÚŤ. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  13. 08. 2003 23:26

No vrazet prachy do stroje kvuli hram? No to je pekna pitomost. Nebo jsem divnej ja, pac AMD K6-2 550, 160 RAM atd.. mi stale bohate staci a navic ma temer polovicni spotrebu oproti dnesnim 60W zrudnostem typu AMD, Radeon atd.. Podotykam, ze pro me neni financni problem si poridit vykonnejsi HW a pracuji prevazne se sitarinou a tvorbou DB aplikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  14. 08. 2003 00:46

Kazdemu co jeho jest. Az budes delat treba 3D animacky a bude se ti to renderovat treba celej den (a vic ;), asi se zamyslis nad tim, jestli ti K6 opravdu staci (ci jestli ti staci cenove rozumny dnesni nejvykonnejsi procesor ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
houmlesak  |  14. 08. 2003 06:54

No jasne jenze nekdo proste na to ma a chce ty hry hrat ve slusne kvalite tak potrebuje slusny stroj. Jsem fanda do leteckych simulatoru a na te tve sestave bych si s Flight Simulator 2004 asi tezko zahral.Ted ho hraju v rozliseni 1280x1024 AA2 na 20" monitoru je to akurat a moje sestava je XP 2500+ 768mb ram, TI 4200...

Proste k jezdeni cloveku taky staci trabant , ale pokud se chce trochu jinou uroven jde k jine nemecke znacce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  14. 08. 2003 11:28

Problem je spis v tom, ze i 10 let stary Audi, BMW, atd.. muze jezdit bezvadne.

Pomerne dost mi vadi nazory jedincu, zvlaste mladsich, kteri kdyz vidi nejaky stroj, kde jim nejede jejich hi-tech hra, nazvou ho starou "srackou". Schvalne si zkuste dat 13-ti letemu klukovi 486ku.. Nerozdejcha to, ale pred 10 lety vsichni slintali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  14. 08. 2003 16:48

Tohle mi spíš připadá jako příspěvek někoho, kdo na lepší počítač nemá finance. Ono totiž 60W u procesoru je docela běžné už od dob Athlonů a P4ky to dohánějí k úplnému absurdu (u Prescottu se předpokládá cca. 110 až 120W). Prakticky cokoliv nad 1GHz má >50W (kromě Tualatinu a včetně Duronů) a s tím se člověk prostě musí smířit. Jinak bychom dneska byli někde kolem 1 GHz nebo těsně za ním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  14. 08. 2003 18:32

No ono to teplo je treba taky nekam odvadet a me osobne vic nez spotreba vadi to, ze pocitacem muzu vytapet (obzvlast ted v techle vedrech je to velice cenna vec) a ze mi u novyho pocitace vetrak huci skoro jako v nejaky serverovne .... Taky bych byl radsi za malinkou spotrebu, idealne aby slo vse chladit pasivne .

Nebo treba notebooky - kdyz s nim pracuju a mam ho na kolenou, tak ho musim za chvili sundat, jinak bych se skoro spalil (minimalne uvaril) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  14. 08. 2003 18:58

Prave proto jsem tam uvedl, ze pracuji se sitarinou a databazemi, tzn me to zivi a neni pro me problem si poridit novy stroj treba zitra. Neboj, ze zavisti to nepisu, tak ubohej zase nejsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  17. 08. 2003 19:00

Zde je nazorne videt ze soucasna technologie uz pada na hubu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-=Gordon=-  |  13. 08. 2003 18:49

Co takhle kodovani videa do mpeg 4 ? Na tech nejnaslapanejsich strojich je to dneska tak 2 - 3 hodiny 1 film (podle kvality a nastaveni samozrejme). To je jen tak tak na hranici zaznamu v realnem case (treba z digitalni tv - mpeg 2). Tady je myslim jeste hodne prostoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nekdo  |  13. 08. 2003 14:07

Docela rad bych vyved autora z omylu:
Mam P4 2,4@3GHz HT, 1GB DDR400 Dual Channel RAM, GeForce4 4200 Ti (AGP8X) 128MB, coz je podle meho docela slusna masina.
Nedavno sem si zkusil na svem compu zahrat TES III: Morrowind (ktery uz je nejaky ten patek na trhu) a .. cuka se (nechodi plynule) tj HW stale nestiha. A to nemluvim o vecech jako je Doom III, pripadne si pustte 3DMark03 (typicky sem v nem mel kolem 7fps). HW proste porad nestiha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pupik  |  13. 08. 2003 15:34

3DMark2003 je jeden velky ojeb a doom III az vyjde tak bude optimalizovany a nie ako ta ukradnuta alpha z E3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK  |  13. 08. 2003 16:40

Nehovoriac o tom, ze je Morrowind prasiacky napisany...Vela veci je tam na pixel a vertex shadery, ktore napr. 4200ka nevie a musia sa sw emulovat.

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  13. 08. 2003 16:50

jasne ze 4200 pixel i vertex shadery podporuje ovsem nepodporuje directX 9 ale u te sestavy me zarazil takovy sunt gr.karty,cekal bych neco jako 9700pro nebo nejakou 5900 tohle tu sestavu slusne degraduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  13. 08. 2003 19:27

Ohledne pixel&vertex shaderu uz odpoved znas.

Morrowind je prasacky napsany...

Hmmm. Jiste to tak muzes vnimat, ale zkus se podivat z druhe strany. Hlavni problem MW je ten, ze jejich engine zobrazuje veci od vzdalenejsich k blizsim. Takze pokud se postavis pred zed, tak engine rendruje celou slozitou scenu za zdi. Bohuzel, v dobe, kdy se zacal MW delat na trhu neexistoval zadny vhodny herni engine, tak tvurci museli koupit graficky (nikoliv herni) engine netimmerse a prakticky ho kompletne predelat. Zmenit "smer rendrovani" bohuzel neslo. Vysledkem je hra, ktera byla tehdy (a dodnes je) velmi pomala, ale kde engine umoznoval veci vsude jinde zcela nevidane.

MW jiste neni "skvele napsana hra" a v urcitych mistech (pri nahravani) se zastavi, ale pokud se ti na tve sestave vylozene cuka, tak hledej problem u sebe.

sorry za offtopic, ale on si zacal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  13. 08. 2003 22:04

To jako že proto, že používá shadery je podle tebe prasácky napsaný? To si snad děláš prdel! Prasácky napsaný je dneska to co shadery nepoužívá!!!, každá karta od G3(radeonu8500)výše shadery umí a nemusí je emulovat(G4MX, no tak to je něco jiného - to je největší prasárna všech dob v oblasti HW). Navíc emulovat jdou jen vertex shadery, pixel shadery se prostě musí vypnout, takže se zhorší kvalita obrazu, ale ne výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 08. 2003 19:13

ja som mal podobne problemy s gothic 2 na athlon 2700+ ,  nestihalo to koli CPU...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vic  |  13. 08. 2003 20:22

video card upgrade will help 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DAVE  |  14. 08. 2003 11:06

Dovol abych vyvedl z omylu ja tebe, 3DM03 neni od toho aby ti bezel na kazde karte jako po masle, je to testovaci program urceny hlavne pro DX9 karty takze se nediv ze se ti seka...  A co se tyce narocnosti her, nezalezi jen na HW ale taky na programatorech jak dany engine napisou.. A ja tvrdim ze Morrowind je pekna hra ale sla napsat tak aby chodila RYCHLEJI..  Kdyz nekdo zprzni engine tak ti nepomuze ani Pentium na 10GHz..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  13. 08. 2003 11:47

nemyslim, ze mooruv zakon neni dulezity. zvysovani vykonu cpu je nezbytne a prozatim nevidim zadny problem ve vyuziti... nedavno jsem si koupil digitalni kameru a zacal jsem doma strihat filmy... tohle mi pripada jako bezne vyuziti domaciho pocitace - drive nemyslitelne, ale dnes uz jsou digitalni kamery dostatecne levne, pocitace dostatecne vykonne, disky dostatecne velke - tak proc ne? takze jsem si snadno overil, ze prevod sestrihaneho filmu do formatu mpeg je casove velmi narocna operace a rozhodujici roli zde hraje procesor. zde tedy prostor pro vetsi vykon procesoru vidim. dalsi oblasti uz byly naznaceny v ostatnich prispevcich... zvlaste umela inteligence je obrovsky zrout vykonu a jejimu nasazeni brani zatim ubohy vykon soucasnych procesoru, (po)male pameti a (po)male disky. taky realna virtualni realita by nebyla k zahozeni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DAVE  |  13. 08. 2003 11:11

Dnes si na mem PC spustim jakoukoli hru 1024x768 a bezi mi bez problemu, a to nemam nejake "delo"...   Ale zkuste nekoho zptat na cem dohral DOOMa1..  Vetsina lidi rekne ze na 386DX/40 s 4MB RAM..  Tusim ze je to temer min. konfigurace, ale v dobe kdy DOOM vysel stala neco kolem 40000.-   A doporucena sestava 486DX/40 s 8MB RAM stala 60000.-   Dnes se vam tohle nestane ani s tou nejnarocnejsi hrou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 12:40

Ja na 386DX/40 s 4MB hral i Doom 2 , sice jsem musel snizit detaily, ale alespon trochu to chodilo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
houmlesak  |  13. 08. 2003 15:02

Doom 2 chtel uz 8mb nebo ne ?

Ja si pamatuju na FIFU 9x(jedna z tech prvnich hezkych)  ktera chtela 4mb RAM a bylo jenom par kamosu co je melo(co si pamatuju tak jednu dobu co vyhorela ta tovarna na pameti stalo 4mb ram nejakych 6000 :) ) .Nebo si vzpomente na dunu 2 kdo mel v te dobe kdy vysla zvukovku ? Taky si pamatuju jak kdyz tam bylo vic jednotek jak se to trhalo protoze jsme to hrali na original IBM strojich s 10mhz 286.pravda v te dobe zadne pc nemelo tak rychlou sbernici jestli vite na co narazim :) .a taky kdo v te dobe mel tusim 2mb pameti aby si to intro uzil .Poprve se tam mluvilo !! :) tehda stala nejaka soundgalaxy 9000 . Anebo sherlock holmes ten taky mluvil a ja mel pujcenou zvukovku od stryca ktery delal v IT :)

Vsechno jde dopredu a je pravda ze ted uz ten vykon pro kancelarske aplikace je vic nez dostatecny. Jedou mi tu ve firme (statni) MMX 200-233 mhz na tom 64mb ram a stiha to celkem  v poho(ucetni SW+ office a win 98se)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 15:31

Ja nevim, podle me ta 386ka mela jen 4MB - v ty dobe bylo 8MB hodne velkek prepych (to byly minimalne 4 tisice). Jediny co ta 386ka mela, byl koprocesor 387, ale na to se asi tenkrat nehralo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 08. 2003 15:48

Doom 2 isiel na so 4 MB, len bolo treba vsetko vyhadzat z config.sys a autoexec.bat, a nabootovat s uplne cistym strojom. Ja som kvoli nemu zrusil Stackera...

Jo, Dunu 2 som prvykrat videl na Amige a neskor, ked som to videl na svojom PC, absencia hlasok jednotiek bola poslednou kvapkou, kvoli comu som si kupil zvukovku - GUS, vysla ma nejakych 5k.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 08. 2003 19:10

ja som mal 286ku 12mhz 1mb ram 44mb hdd,256kbVGA, v 92hom, a dunu2 som hral najprv bez zvukovky, potom som dokupil sb2,0 a to som cumel na ten rozdiel, akurat ze mi nerozpravali, pretoze to chcelo viac pameti. a sekalo to jak svina, hlavne tie posledne levely, kde som mal aj 30-40 jednotiek. Pamatam sa aj na to jak vyhorela ta tovaren na taiwane, vtedy som kupoval tu 286ku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niemand  |  13. 08. 2003 10:15

Ja si myslim, ze autor chtel rici, ze dnes se ve firmach pocitace kupuji v jinych periodach a z trochu jinych duvodu, nez tomu bylo pred 20 lety. V nasi firme jsou starsi pocitace i novejsi, podle potreby. Nekupujeme pocitace jenom proto, ze je potreba vyssi vykon, ale jak autor pise protoze moralne zastaravaji, jsou odepsane (ucetne), nebo uz se nedaji dale rozsirovat.
Myslim, ze se daji programy naprogramovat lepe, aby nepotrebovaly takovy vykon pocitace. A uprime se trochu bojim doby, kdy budou pocitace schopny porozumet tomu, co jim budeme rikat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  13. 08. 2003 10:13

okurkova sezona je svine co ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  13. 08. 2003 19:12

aspon si lidi pokecaj v konferenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  15. 08. 2003 12:52

Pravda .. diskuse byvaji lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tobog  |  13. 08. 2003 09:30

Mě se ty kancelářské aplikace strašně plazí. Když je nějaká záležitost související s terminálovým přístupem tak mám pocit,že třeba outlook je úplně programátory nedomyšlené dítě: Proč mám _čekat_ s dalšími operacemi než mi stáhne ten megovej soubor z exchange?

To samé OO v linuchu. Kurnik to občas trvá. I když tam naštěstí prosté soubory nemývají 50kB na stránku jako u wordu, že.

 

Kámoš má vtip:

Procesor mám dnes tisíckrát rychlejší než kdysi. A než přepnu okno z wordu do wordu tak to trvá ještě o něco dýl.

W. Gibson to někde píše - prý je to důsledek kompaktibility se starými verzemi - nová vlastnost nemá 3 řádky kódu, ale 500, aby se vyhovělo "zpětné kompaktibilitě". To ale svědčí spíš o tom, že jsou programy blbě (omezeně) navrženy. Nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  13. 08. 2003 09:37

Ano, presne tak! Je to o blbom navrhu!
Prave preto je Java (ako vyvojova platforma) dnes taka oblubena. Vedie programatorov k lepsiemu navrhu aplikacii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
User63  |  13. 08. 2003 09:50

Jo, mezi programátory je oblíbená. A pak se stane, že překopírování 400MB z CD na HDD trvá instalátoru založenému na Javě 7 hodin...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  13. 08. 2003 15:46

Tak to bylo asi spatne CD, protoze mne to nainstaluje Borland JBuilder 7 i s aplikacnim serverem do pul hodiny a ty dve veci dohromady maji rozhodne vic nez 400 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zcg  |  13. 08. 2003 09:53

jak me muze vest java k lepsimu navrhu ??
nehlede java nic moc, spis modni vytrelek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 11:38

Tim ze i prase nuti psat alespon trochu lepe, nez v jazyce ktery dovoli vsecko. Kazdopadne pokud povazujete Javu za modni vystrelek, tak chapu ze o ni asi mnoho nevite ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 12:08

Dobre rano, nazvat nieco co sa pouziva uz 10 rokov "modni vytrelek" je odvaha.
Java je minimalne tak rychla ako C/C++ a mozem dokazat ze za urcitych podmienok moze byt aj rychlejsia.
A vedia ta k dobremu navrhu tak, ze nemusis dva krat tolko casu ktore si venoval pisaniu programu, venovat debugovaniu uleteneho smernika, pripadne neuvolnenej pamate a mozes sa sustredit na problem.
V Jave aj zaciatocnik moze pracovat s vecami ako je thread pool, execution pool, synchronizacia, socket-y a moze s nimi pocitat aj v navrhu co v C/C++ vyzaduje dost velku davku prax-e. Netvrdim ze vsetci programatori v Java su geniovia ale je zarazajuce ze aj neskuseny zaciatocnik dokaze napisat rovnaky program rychlejsie ako skuseny programator v C/C++. Iste su este oblasti kde sa C/C++ neda vyhnut, kernel, device drivre, databazy a nejake embeded systemy ale ekonomicky software pisat v niecom inom ako v Jave obzvlast na servri je absolutne plytvanie casom a prostriedkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  13. 08. 2003 19:07

No, Java je dobrý jazyk, ale zase pravdivě. Java určitě není minimálně tak rychlá, jako C++, ale maximálně se může této rychlosti blížit. V Javě napíšu rychlejší program, ale je to něco za něco. Program v C++ budu v pohodě honit na slabém počítači, v Javě holt se to musí dohnat hardwarem a pamětí. Výhodou Javy je rozsáhlá knihovna, a leccos se tam dá naprogramovat rychleji. Při dobré knihovně pro C++ se leckdy dá dosáhnout srovnatelného času vývoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 20:24

Vdaka tomu ze JVM runtime si dokaze profilovat beh programu dokaze robit ine optimalizacie nez C/C++ kompilator ktory vychadza iba z analyzy zdrojoveho kodu. Nakoniec moze byt takyto Java program rychlejsi nez C/C++ program.
Tie kniznice su prave ten problem v spojitosti s pamatovym managementom. Kazda kniznica si robi pamatovy management inac. Jedna vyzaduje preallocovat strukturu v pamati, dalsia sama allocuje ale vyzaduje aby sa pri uvolnovani zavolala jeho procedurka a dalsia to nechava na koncovom programe. Takze nakoniec ked davam dohromady tri kniznice tak musim presne vediet ako sa ku ktoremu objektu spravat a spravne ho allokovat a deallokovat co moze byt dost velky bordel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  14. 08. 2003 04:12

Každopádně nevěřím tomu, a ani praktické zkušenosti tomu nenasvědčují, že Java by běžela rychleji, než dobře napsaný program v C++. Pokud by tomu bylo jinak, už dávno by se C/C++ nepoužívalo a i na slabších strojích by byly výhradně Java programy.

To, že Java může být rychlejší, než dobrý C/C++ program považuji pouze za hypotetickou možnost, která je více v oblasti snů, než skutečnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  14. 08. 2003 16:38

To je samozřejmě naprostá pitomost - Céčko je jeden z nejrychlejších high-level jazyků vůbec a existují na něj tak dobré kompilátory, že je někdy lepší to psát v high-level než přímo v assembleru. Naproti tomu interprety jsou obecně zdaleka nejpomalejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  14. 08. 2003 23:03

Já s Vámi naprosto souhlasím. Osobně si myslím, že rčení o superrychlé Javě rychlejší, než C++ je skoro vždycky naprostá pitomost. Prostě předností C++ je rychlost programu. Proto se taky používá na psaní operačních systémů, apod.. Předností Javy jsou jiné, ale rychlost rozhodně ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  16. 08. 2003 18:21

Obávám se, že jak vy, tak váš předchůdce jste se dopustili přinejmenším určitých nepřesností. Java skutečně nebyla vytvořena kvůli rychlejšímu provádění aplikací. Java byla vytvořena proto, aby se poprvé v historii dalo slušně programovat :) (soukromý názor). Chci tím říci, že ač mi matematický benchmark běžel v Javě při některých náročných testech běžel asi na 107% rychlosti cčkovského programu, hlavní výhodu vidím právě v té vysokoúrovňovosti. Ale nikdy by mne nenapadlo použít C++ k psaní OS ("ISO norma" - k smíchu!), jak navrhujete vy, ani označit C jako vysokoúrovňový jazyk, jak učinil váš předchůdce. C, C++ a Object Pascal jsou značně nízkoúrovňové jazyky. Java, Python, Ruby, Smalltalk, Eiffel, LISP, Scheme a podobné nikoliv. ¨

Je-li důvodem k všeobecnému přesvědčení, že C++ je vysokoúrovňový jazyk skutečnost, že "C++ má třídy," pak se obávám, že to není podmínka ani postačující, ani nutné (co LISP?). A ještě se schválně podívám, kolik z těch desítek MB zdrojového kódu linuxového kernelu je psáno v C++. Obávám se, že ani řádek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  17. 08. 2003 18:32

Osobně znám C++ i Javu. Můj názor je, že by se konečně mělo informovat pravdivě. Podle mého názoru je C++ vyšší jazyk, co se týká objektovosti, ať už proto, že zvládá na rozdíl od Javy objektové metaprogramování (šablony), definování vlastních operátorů, čistá vícenásobná dědičnost, apod.. Pokud je Vám ISO norma C++ k smíchu, tak se nemáme o čem bavit, a Vás názor na C++ je pak jen zaujatost.

C++ je na nízké úrovni, zejména co se týká práce s pamětí. A jinak nic. Nemá garbage collector, což znamená v zásadě nutnost dealokace a taky zvýšení rychlosti programu odpadnutím nutnosti spouštět úklid paměti.

Co se týká psaní programů, skoro vždycky se opakuje totéž. Projekt začne v C, a po nějakém čase se přepíše do C++. Důvod je podstatně lepší jazyk, snadněji udržovatelný, vysoce objektový a z toho vyplývající výhody. Navíc dnes již slušná přenositelnost a existující C++ standard. Systém Windows je napsán jakožot operační systém v C++. Nedávno se například přepisoval databázový systém Firebird (Interbase nástupce) do C++, apod..

Linux nemá jádro psané v C++, ale v C. Je to proto, že kolem roku 1900, kdy se začal linuxový kernel psát, ještě standard C++ neexistoval.

Podle mého je dnes C++ nejlepší volba pro kompilované jazyky, které mají běžet ve strojovém kódu.

Java je dobrý jazyk určný do jiných prostředí. Java má především velmi slušnou režii, jak paměťovou, tak výkonností. Pokud v Javě něco běží na 107% rychlosti C programu, mám jediný závěr. Program v C byl špatně napsán někým, kdo C neovládá. Java umožňuje abstrahovat od některých věcí, jako je třeba správa paměti, synchronizace threadů, apod.. Na druhé straně považuji Javu za jazyk, který už by se slušelo vylepšit. Takové C# a vůbec celou koncepci .NET považuji za podstatně promyšlenější, a odstraňující právě nevýhody Javy. Osobně si myslím, že klasické C++ vůči Javě má mnoho výhod. A domnívám se, že .NET koncept byl zvolen proto, aby se konečně dalo slušně programovat a člověk se neustále nepotýkal s nevýhodami Javy.

A když jsem u těch vysokoúrovňových jazyků, za skutečně povedený jazyk považuji Eiffel. Smalltalk k tomu řeknu jenom to, kolik toho bylo ve smalltalku napsáno? O Smalltalku se víc namluvilo, než naprogramovalo, učil jsem se ho před 10 lety. Nakonec Smalltalk je spíš předchůdce Objective C a dalších, ale jinak je to prakticky mrtvý jazyk. A syntaxi Smalltalku tedy nechci. Python dejme tomu. Ruby bohužel osladil svou syntaxi Perlem, takže Ruby taky nechci. LISP a Scheme je skoro totéž, Scheme totiž není nic jiného, než zjednodušený LISP. U obou jazyků potřebujete editor, který umí hledat párové závorky, ono se dost blbě orientujete v tom, když přemýšlíte, jestli dvacáté páté zanoření závorek je správně, a nebo jestli musíte závorku přidat, a nakonec musíte pomocí funkcí editoru najít odpovídající o 3 obrazovky výše.

Možná z toho, co jste napsal je to vysoúrovnové, ale koneckonců je to jen termín. Sám mohu říci, že ve většině vysokoúrovňových jazyků, co jste uvedl bych nerad psal, protože mám rád život a sebe. Zejména ne pro složitější projekty. Ale připouštím, že je to můj názor je jen osobní, ale všechny uvedené jazyky znám a zkoušel jsem. Dávám přednost tomu, když je jazyk vhodný pro psaní i větších projektů a rychlý vývoj předtím, jestli je teoreticky někým označen jako vysokoúrovňový, nebo nízkoúrovňový.

Osobně se mi pro skutečné programování líbí toto: C++, Objective C, Eiffel, C#, Ada, a trochu Java, to jsou programovací jazyky, které mě zaujaly z příkazových programovacích jazyků, a které považuji za schopné pro psaní větších projektů. Připouštím, že neznám všechny programovací jazyky, takže se omlouvám pokud jsem neuvedl nikomu jeho oblíbený jazyk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 08:11

jedna verzia linuxoveho jadra bola prepisana do C++ ale nakoniec sa zistilo ze je to prepadak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  18. 08. 2003 10:41

Ono i přepsat něco z C do C++ se musí umět. Pokud se něco neumí, tak se to samozřejmě nejspíš nepovede. Tomu se nedivím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dasdasd  |  13. 08. 2003 10:21

jestli je java rychla, tak ja jsem stolni lampa.

jinak pc jsou rychle, ale pametovy interface a harddisky boha jeho to chce zrychlit tak tisickrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 11:40

Je rychla, srovnatelna s C++, ale nesmi to byt GUI aplikace. Proto take se Java z drtive vetsiny pouziva pro vyvoj server-side aplikaci. Takze uz svitite?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  13. 08. 2003 12:18

Nojo, ale řeč byla o nesnesitelné pomalosti GUI aplikací. Java je IMHO špatně navržená sama o sobě. Nechápu, kdo např. vymyslel tu úžasnou vlastnost, že se aplikace (třeba na mobilech s pomalými procesory) kompiluje před každým spuštěním znova a znova. A nemluvte mi tady o bezpečnosti, to se dá zařídit jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 12:36

To neni vlastnost navrhu, ale implementace. Uplne v pohode jde napsat JVM, ktery bude zkomiplovany bytecode cahceovat - akorat ze to jeste nikdo neudelal (asi to zas takova sranda nebude). Take existuji compilery, ktere produkuji primo .exe (nebo a.out , ale co ja vim, tak maji nejaka omezeni (hlavne v dynamickem natahovani ruznych trid a mozna v RTTI ...).

Kazdopadne ohledne tech mobilu - predpokladam ze ten bytecode bude mensi co do velikosti nez nativnu kod, takze to by mohl byt zrovna argument proc se to tak na mobilech dela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  13. 08. 2003 14:55

ve výsledku je jedno, jestli je chyba na straně implementace nebo návrhu. Ohledně těch mobilů... argumenty jako málo paměti jsou irelevantní, imho by bylo jednodušší udělat mobil s větší pamětí než tam dávat JVM. Není problém jednotlivé aplikace kompilovat pro každý mobil zvlášť, na netu (zvlášť u open-source aplikací) to tak funguje už dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 15:24

No to je prave blbost. Da se rict, co vyrobce, to jiny procesor a jine prostredi. Takhle se udela jedna MIDP aplikace pro vsecky mobily a bude stahnutelna z jedinyho URL. Pokud by to bylo v nativnim kodu, tak bych musel delat zvlast distribuci pro kazdej mobil, navic v pripade ze by nekdo vyrobil novy, nekompatibilni mobil, tak bych jako uzivatel mel smulu .... Nemluve o tom, ze o JVM pro mobily asi moc nevite ... ta implementace JVM na mobily ma do 100kb vcetne knihoven !!!!.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 14:33

Co myslis tym kompiluje?
'.java' sa pomocou 'javac' kompiluje do p-kodu a uklada do suboru s priponou '.class'. Potom opakovane iba spustas v JVM '.class' a ten si JVM interpretuje alebo niektore casti koli zrychleniu prelozi do nativneho kodu. Takze ktore 'kompilovanie' ti vadi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  13. 08. 2003 14:47

:)) odpověděl jsi si sám, ten proces od zdroje k instrukcím procesoru je tak složitej, že to mluví samo za sebe. Já jsem myslel konkrétně kompilaci byte-kódu do nativního kódu, před spuštěním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 15:18

Ale to je dan za high security a multiplatformovost. Ak sa ti to nepaci popozeraj sa po GCJ. Ten to uz vie rovno do nativu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  13. 08. 2003 15:25

Navic testy gcj a hotspotu neukazaly zas takove vyhody nativniho kodu aby se to vyrazne vyplacelo davat do native ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 17:06

Mne to tiez tak pripada ale GCJ sa neda upriet minimalne jedna velka vyhoda - startup time.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 12:26

Co mate stale s tou rychlostou, obzvlast na GUI. Chcete uplne rychle GUI tak si ho navrhnite pomocou AWT tried a nehovorte ze aj potom je to pomale.
Ak chcete nieco multiplatformove a rychle skuste SWT od IBM.
Ale aj dnes existuje mnozstvo dobre napisanych Swingovych programov ktore su rychle. Swing-y si vsetko vykresluju sami takze ono to musi byt trochu pomalsie ako nativne widget-y ktore si windows vykresluje v jadre systemu, ale pri dobrom navrhu (napr. nebezat casovo narocne funkcie v hlavnej event slucke, nastavovat sirky stlpcov v listinach napevno alebo ponuknut hint a dalsie drobnosti) vam urobia z GUI zazrak. Treba iba precitat trochu viac literatury a nie iba napisat "myButton." a stlacit "CTRL+medzera" a "vsak ja uz tam nieco najdem". Cele je to potom vyvazene roznym themovanim a jednoduchou tvorbou specialnych komponentov (SwingLF).
My sme si vo firme napisali vlastne komponenty zalozene na awt Component-e (nie koli pomalym Swingom ale koli kompatibilite z Exlorer-om). GUI je plne skinovatelne, definicie komponentov su ulozene v XML. Cele screen-y su ulozene v XML a je to bez problem. Ziadna pomala Java na GUI neexistuje. Tu uz to chce iba nabrat tzv "grif" a ide to. Spustite si posledny SwingSet example z Javy a povedzte mi co je tam pomale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 08:18

java je dost rychla a a vdaka JVM ktore robia prekompilaciu do kodu procesora plus optimalizaciu za chodu mozu predbehnut nie najstastnejsie naprogramovane C programy. grafika je o niecom inom stary pristup bol pomaly a nadalej je i napriek tomu ze napriklad jdk1.3 ju mal subjektyvne 2-3 rychlejsiu ako 1.2 a 1.4 je este rychlejsia. preto sa java preorientovala na server side programovanie kde grafiku nepouzivaju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin  |  13. 08. 2003 08:57

Moorov zakon nehovori o dvojnasobnom vykone, ale o dvojnasobnom pocte komponentov na chipe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin  |  13. 08. 2003 08:58

Petr bol rychlejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  13. 08. 2003 08:51

Mooruv zakon je o zdvojnasobeni počtu tranzistoru na chipu a ne o zdvojnasobeni vykonu, co to vykladate Vubec to spolu nemusi souviset, i kdyz realne tam vztah dlouho byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 08. 2003 10:13

Nebuďte tak puntičkářští :). Moorův zákon, tak jak se o něm hovoří už patnáct-dvacet let, se vždy zobecňuje - hovoří se o zvýšení výkonu, nikoli o technických parametrech. Jde tedy o jeho smysl: obecně rychlost vývoje v polovodičích. V době, kdy jej Moore formuloval, byly klíčovými parametry skutečně hustota integrace a počet tranzistorů, nemohl vědět o dalších faktorech zvyšujících výkon - ale předpověděl je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  13. 08. 2003 08:17

Autor píše, že v budúcnosti (podobne ako dnes) nebude potrebný taký nárast výkonu počítačov...
Zabúdame, že nám už na dvere klopú reálne technológie rozpoznávania hlasu, hlasového ovládania a podobne.
Za čias písacích strojov trvalo priemernému človeku hodinu, aby bol schopný naučiť sa, ako "generovať" papierové výstupy.
Predstavte si, čo dnes potrebuje bežný užívateľ na to, aby dosiahol stále ešte najzákladnejší účel: vytlačený text na papieri. Potrebuje vedieť písať na klávesnici, ovládať textový editor v prostredí konkrétneho operačného systému (pravdepodobne aj myš, či iné obdobné zariadenie), potrebuje mať nastavenú tlačiareň, prípadne skener (ak vkladá obrázky) a podobne.
Toto sa v budúcnosti zmení. Poviete počítaču "napíš mi dopyt na náhradné diely k stroju XY pre 5 firiem, ktoré nájdeš na internete" a on to urobí. Ale na spoľahlivé rozpoznávanie hlasu potrebuje obrovský výpočtový výkon. Veď načo používať klávesnicu, myš a kopu iných "zbytočností" (=dnes nevyhnutností) keď to nie je naozaj potrebné pre dosiahnutie účelu?! Taktiež pre niektoré sofistikované prvky umelej inteligencie dnes stále nie je dostatočný výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Axc  |  13. 08. 2003 08:50

Presne - simulace neuronove site pro vytvoreni umele inteligence je paralelni proces, na ktery jsou dnesni pocitace kratke. Na lamani hesel staci distribuovany vypocet, ale na tu umelou inteligenci je treba velky vykon a soucasne je treba, aby mezi sebou jednotlive procesy komunikovaly rychle a ne, ze se nekdo jednou denne pripoji k serveru modemem, jako to staci u lamani hesel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  13. 08. 2003 09:09

No tak to je dobre sci-fi, vykon samozrejme bude potreba, ale dulezitejsi je vyvinout algoritmy. Co rozumite pod pojmem rozenani hlasu. Software pro diktovani textu do PC mi chodil na P66, pokud jde o porozumeni textu pocitacem, je to opet spise o algoritmech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  13. 08. 2003 09:25

Dobrá pripomienka...
Rozpoznávanie hlasu má dve roviny:
1. rozpoznávanie slov/textov
-- viem, že existujú algoritmy chodivé aj na starých PC, ale ani tie najnovšie nie sú stále to pravé...
Ide mi o spoľahlivé rozpoznanie slov kohokoľvek (bez nutnosti "učenia sa softvéru"), správnu gramatiku, vylúčenie rušivých vplyvov, ale najmä spoľahlivosť detekcie blížiacu sa 100%.
2. až keď budú existovať spoľahlivé algoritmy na rozoznanie slov, bude možné uplatniť sofistikované algoritmy na "porozumenie textu".

Inak si nemyslím, že je to až také sci-fi. V podstate sa nejedná o nové technológie ale len o zdokonalenie už existujúcich SW a HW technológií.
Ale súhlasím s názorom, že celé je to najmä o algoritmoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivanos  |  13. 08. 2003 11:51

Ako sa vola ten soft co bezi na P66?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  13. 08. 2003 12:07

Uz je to dost davno, ani nevim kde jsem k tomu prisel, ale bylo to tusim Microsoft Dictation, "Research Demonstration" verze, pozadovany stroj byl P90, na tom P66 to jelo style m de to, ale dre to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 08. 2003 10:09

To je pravda, ale je to spíš vize než něco, co s jistotou přijde zítra. Také je možné, že nám počítače budou číst myšlenky, a to bude chtít zase jiný výkon. Nepíšu, že současný výkon počítačů bude i v budoucnosti vždy stačit, popisuji současný stav - že na to, co lidé provozují dnes, nepotřebují výkonnější počítače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  13. 08. 2003 10:51

Hmm, ja bych rekl, ze problem umele inteligence je predevsim v tom, ze doposud nejsou dostatecne vyvinuty teoreticke zalezitosti - a treba slozitost ucicich metod pro neuronove site roste s jejich velikost snad i rychleji nez exponencialne... cili to IMO neni ani tak otazka vyssiho vykonu jako spise uplne nove architektury pocitace, ktera by mohla zpracovavat nedeterministicke zalezitosti jinak nez prevodem na deterministicke... ale samozrejme neni od veci, nez k tomu dojde, si treba doprat pobyt v nejakem dokonalem 3D vitualnim prostredi )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 08. 2003 19:00

alebo len obycajne ucenie sa pocitaca, to si myslim, ze zaberie taky vypocetny vykon ( a nielen vypocetny), ze tak mozno o 50 rokov......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel X  |  13. 08. 2003 08:16

dříve softwaroví tvůrci nemohli své programy vytvořit výkonnější, protože by to ani současné nejlepší programy nezvládli

co je to za tvrzení - nemohli vytvořit výkonnější programy, protože by to ani současné programy nezvládli? A mimochodem: programy nezvládlY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  13. 08. 2003 08:10

uplne vo hovne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  13. 08. 2003 09:39

...ale ten flameware k clanku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  13. 08. 2003 15:58

a a a  vo tom to je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Škorpík  |  13. 08. 2003 07:56

Probůh, pane kolego: "protože by to ... programy nezvládlY". Shoda podmětu s přísudkem se učí ve čtvrté třídě základní školy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aka  |  13. 08. 2003 08:47

No právě, to už je dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bullhead  |  13. 08. 2003 11:04

...jsi  velmi, velmi špatně ...podobné off topic prispevky ...na "www.cestina.cz" nebo "www.jsemzajebanycestinarconemacorictktematutetokonference.cz"

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Škorpík  |  13. 08. 2003 11:30

Víš, on obsah je sice důležitý, nicméně forma taky. Jednou je článek psaný česky, tak má být správně česky. A když "novinář" česky neumí, měl by se na to vybodnout. A reakce lidí tvého typu mi fakt nezabrání v tom, abych "novináře" na jejich chyby i nadále upozorňoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asadasa  |  13. 08. 2003 12:20

kde je napsano ze je cesky?

nedelej hrubky sam kdyz je kritizujes lamere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomasMinka  |  13. 08. 2003 14:03

Kdyz podle tebe neni cesky, v jakem jazyku je podle tebe tento clanek?

 

Tomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  13. 08. 2003 05:02

Kdyz vynechame SW jako je word a jednoduche 2D graficke editory atp. tak je vykon i tech nejlepsich CPU stale ubohy, zejmena pro online audiovizualni vypocty ve 3D (ne predpocitane ojeby ktere dneska vsude vidime - napr. nasvetleni dnesnich scen ve hrach prez predem predpociatne lightmapy (ktere zabiraji spoustu mega)) a fyzikalni simulaci prostredi (treba zase ve hrach - chci "realne" nicitelne a manipulovatelne prostredi, ne jen par prednastavenych "povolenych" manipulaci (napr. rozstrelitelna sklenicka, oteviratelne dvere))  v tomto ohledu se da spis ocekavat nastup specialnich fyzikalnich akceleratoru coz zajiste uplne zmeni styl hrani her, nastane tzv. dekretenizace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  13. 08. 2003 05:46

- "Kdyz vynechame SW jako je word a jednoduche 2D graficke editory " - kdyz k tomu pripocitame tabulkove programy, programy pro ucetnictvi, programy pro prezentaci, programy pro elektronickou postu, planovani casu, prohlizeni Internetu, spravu tisku, vetsinu jednodussich CADu, databazove programy tak to dohromady dela prinejmensim 90% pripadu podnikoveho nasazeni pocitacu.
A pro domaci nasazeni je mozne pripocist veskere prehravani mulitmedii a jejich jednoducha uprava - na coz s rezervou staci i dva roky stary pocitac.
"online audiovizualni vypocty ve 3D", "napr. nasvetleni dnesnich scen ve hrach prez predem predpociatne lightmapy (ktere zabiraji spoustu mega)) a fyzikalni simulaci prostredi (treba zase ve hrach - chci "realne" nicitelne a manipulovatelne prostredi, ne jen par prednastavenych "povolenych" manipulaci (napr. rozstrelitelna sklenicka, oteviratelne dvere))"  - ano, pro hry (hlavne pro akcni) je kazde zvetseni vykonu pocitace prinosne, otazka jestli akcni hry jsou smyslem osobnich pocitacu a smyslem jejich vyvoje.
- dnesni vykon pocitacu podle mne predevsim nedostacuje na umelou inteligenci - aby pocitac rozumel psanemu textu, aby rozumel mluvenemu slovu, aby dokazal samostatne prekladat z jazyku do jazyku, ,aby umel umel rozhodovat (aspon jednodussi situace)
K clanku: nevim jestli si toho autor vsiml, ale Mooreuv zakon uz delsi dobu neplati - hustota integrace neni dvojnasobna proti dobe pred 18 mesici, rovnez vykon CPU neni dvojnasobny. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 08. 2003 10:06

Souhlasím s "umělou inteligencí", rozpoznávání řeči - to je ale přesně ta potenciální příští vlna v IT, která může vyvolat hlad po výkonnějším hardware. Zatím to ale tady ještě není, ne dokonale po softwarové stránce.

Moorův zákon je brán nikoli jako hustota integrace, ale ve zobecněné podobě, tedy tak, jak je uvedeno v článku (zdvojnásobení výkonu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  13. 08. 2003 18:00

bohuzel neplati ani to zvyseni vykonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  13. 08. 2003 18:23

Pentium 4 na 2GHz bylo uvedeno takrka presne pred 2 lety (24 mesici). Podle Mooreova zakona bychom tedy meli ted mit k dispozici (nebo mel by byt aspon uz uveden) procesor 5 GHz (2^(24/18)), nebo odpovidajiciho vykonu (nezapomente, ze procesor na dvojnasobne frekvenci nema ani zdaleka dvojnasobny vykon). Ptam se: Kde tento procesor je? Namitka, ze vykon (a integrace) CPU roste skokove, ve vlnach a tim ze se docasny relativni pokles dozene pozdejsim rychlejsim rustem a ze tedy v dlouhodobejsim meritku zakon plati, neobstoji - v poslednich 2,5-3 letech si muzete vzit kterekoliv a jakkoliv dlouhe obdobi a nebude v nem Mooreuv zakon platit.
Mooreuv zakon platil zhruba do obdobi dosazeni 1GHz u procesoru, od te doby se jeho platnost snizuje, krivka rustu vykonu a integrace se ohyba smerem dolu... (hlavni priciny tohoto stavu popisuje clanek)
Mooreuv zakon uz naplati a patrne uz nikdy platit nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puk  |  13. 08. 2003 20:47

je to o pocte tranzistorov nie o frekvenci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  13. 08. 2003 21:09

ne, pocet tranzistoru na cipu se uz nezdvojnasobuje kazdych 18 mesicu (copak ma Pentium 4 2,5GHz dvojnasobek tranzistoru co Pentium 4 2GHz??). Kazdych 18 mesicu se uz nezdvojnasobuje ani pocet tranzistoru na cipu, ani hustota jejich integrace, ani pracovni frekvence, ani vypocetni vykon (ani prodej v poctu kusu, ani obrat jejich prodeje). Proste vubec nic. Znovu opakuji:
Mooreuv zakon uz naplati a patrne uz nikdy platit nebude

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-22  |  14. 08. 2003 13:08

Dnes je tu 3 Ghz Pentium 4 s HT (tj, de facto dva procesory místo jednoho). Dejme tomu, že HT zrychlí vše ne 2× ale třeba 1,5× až 1,75× - což se obvykle udává. Takže místo 3 Ghz P4 s HT si mohu představit analogickou 4,5 Ghz až 5,25 Ghz P4 bez HT a pan Moore má pravdu. Když člověk přidá změny frekvence a počtu kanálů (resp. tedy propustnost) pamětí, změny v discích a  grafice, pak ten zákon zhruba platí pořád!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  14. 08. 2003 16:28

Jenže HTT v současné podobě znamená odhadem -5 až +5 procent výkonu. Pouze ve velmi výjimečných případech je to až +40 procent. A s tou pamětí bych to taky tak skvěle neviděl, rozdíl výkonu u P4 / 533 a P4 / 800 je odhadem 0 - 10 procent. Nic závratného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  14. 08. 2003 19:07

Bohuzel neplati - Pentium 4 3GHz HT nema v zadnem pripade 2,5 nasobny vykon proti Pentiu 4 2 GHz. Pameti take za tu dobu (24 mesicu) nezvysily propustnost 2,5 krat, natozpak disky. Myslim, ze ani graficke karty.
Mooreuv zakon uz naplati a patrne uz nikdy platit nebude

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xray  |  17. 08. 2003 22:06

nez se dohadate uplne tak si overte fakta o cem vubec Mooruv zakon je, mozna budete prekvapeni o cem tu nekteri z Vas pisi http://www.intel.com/research/silicon/mooreslaw.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  19. 08. 2003 19:32

Ano - z popisu Moorova zakona a z nedavne a soucasne situace v oblasti, ktere se tyka vyplyva, ze tento zakon uz neplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 08. 2003 18:49

pockaj, zdvojnasobenie vykonu, alebo zdvojnasobenie poctu tranzistorov? Pretoze ja si to pamatam s tymi tranzistormi, a v tom pripade som skepticky ohladom zdvojnasobenia poctu kazdy rok a pol, pretoze sa spotreba procesora stava kriticka, to by priamo umerne s poctom tranzistorov musela stupat aj miniaturizacia, ktora nestihala ani doteraz a do buducnosti nebude tiez stihat, kedze  vyvojari narazaju stale na viac a viac problemov. Zopar rokov urcite nadrobia implemetovanim technologii z mobilnych cpu do desktopovych, ale potom uz bude vyvoj limitovany miniaturizaciou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
strateg  |  13. 08. 2003 07:37

fyzikalni simulaci prostredi (treba zase ve hrach - chci "realne" nicitelne a manipulovatelne prostredi, ne jen par prednastavenych "povolenych" manipulaci (napr. rozstrelitelna sklenicka, oteviratelne dvere))  v tomto ohledu se da spis ocekavat nastup specialnich fyzikalnich akceleratoru coz zajiste uplne zmeni styl hrani her, nastane tzv. dekretenizace.

No to je presne to co mi na dnesnich hrach vadi..treba ted hraju enemy territory. Tam kdyz strilim do drevenyho sloupku kulometem z tanku tak sloupek stoji dal... ja chci hru ve ktery kdyz se mi nebude chtit jit po ulici tak si holt udelam cestu tankem nebo dynamitem zkrz barak .. proste hra umoznujici totalni destrukci jakehokoli predmetu .. tady je pro vyrobce hw i sw velky potencial pro rozvoj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jara  |  13. 08. 2003 08:56

Ja si nemyslim, ze moznost "prostrilet si cestu zdi" je jak pro vyvojare, tak pro hrace zrovna vyhra. Viz treba Red Faction (2).

Tohle me ve hrach moc netrapi, spis se tesim na jeste vetsi a vymakanejsi herni svety - jako treba ve Flashpointu, nebo v GTA

Btw: Co je to dekretenizace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
forrest  |  13. 08. 2003 09:11

Tam kdyz strilim do drevenyho sloupku kulometem z tanku tak sloupek stoji dal... ja chci hru ve ktery kdyz se mi nebude chtit jit po ulici tak si holt udelam cestu tankem nebo dynamitem zkrz barak .. proste hra umoznujici totalni destrukci jakehokoli predmetu ..

...no samozrejme, realita her je stale uboha, takze tudy bude kracet vyvoj, staci pockat...

...ale clovece premyslej nad tim co pises, budou se taky delat hry umoznujici "totalni destrukci" ... skoro bych se te bal potkat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  13. 08. 2003 18:54

v pohode aj ja by som nieco take privital, nie koli tomu ze by mi robilo radost nieco nicit, ale koli otvoreniu omoho viac moznosti, vymyslania strategii, zlepsenie realnosti a podobne.Ale urcite tu zohraje svoju ulohu aj efekt   Aj destrukcia je ok, napr. vo filme final destination 2 ta zrazka aut na projektore + kvalitnej audiosustave mi spravila pocit aky som este nezazil a nielen mne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdasdas  |  13. 08. 2003 10:24

halflife 2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  13. 08. 2003 10:43

Ta destrukce problem neni. Problem je AI. Protoze se gamesy scriptujou, musej te tvurci nejak donutit aby si prosel nejakou cestou. Kdybys moh jit kamkoli, musela by gamesa fungovat jako realny svet a na to vykon nestaci. IMHO velkou volnost mas napr. ve Flashpointovi, kde si muzes vybrat kudy pujdes, ale zase jsi omezeny ukolem = musis dojit na nejake misto. Mno a kdy vlezez do spravny oblasti, tak AI "VI" jak se zachovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UncleFido  |  13. 08. 2003 21:11

Myslim, ze tu neni zakopany pes v procesoru (castecne take, co do moznosti adresace pameti), ale spis v mnozstvi operacni pameti kterou ma hra k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  17. 08. 2003 18:44

Jo jasne ono to souvisi, pomaly procak ti nevyuzije velkou pamet  (dlouhotrvajici prenosy) navic s 32 bit procakem nemuzes ani takove kapacity adresovat (64 uz prichazeji)a  to uz pak vyzaduje obnovu vseho, nicmene takova pamet v radech PB by umoznila jiste mnohem komplexnejsi a zajimavejsi "veci" pak je zase problem pri sitovem hrani kde by pri velke komplexnosti-->vymene zmen-->vymene dat petabajtovych scen dochazelo k prenosum v radech MB/s coz by dnesni internet (s nasim ADSL v cele ) asi nevydejchal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 08:02

64 prichadzaju? ti brdo si v rovnakom storoci ako ja? 64 bity som vydel uz pred par rokmy (power, mips, aplha ....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  13. 08. 2003 08:33

Pro podstatnou většinu (90%) uživatelů jsou součastné PC výkonnostně nadhodnocené za směšnou cenu. Pokud někdo dělal v programech s náročnými výpočetními operacemi pořizoval si stroje za statisíce. Tak pokud dáš dnes za PC přes  50 000 Kc tak dostaneš za relativně nízký peníz nabušenou pracovní stanici a pokud máš ještě nějaké peníz navíc, tak můžeš jít z výkonem ještě dal. Vždy budou existovat úlohy ( předpověd počasí, výbuch jaderné bomby, prolomení  64bit kodovani, ... ) kdy bude potřebný nedprůměrný výkon, ale to neznamená, že to potřebuje každý a že současné počítače jsou pomalé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  17. 08. 2003 18:48

Nabusenou v kontextu starych her a aplikaci nebo nenarocnych aplikaci. S vykonem je to jako s penezma NIKDY NENI DOST  (a kdyz je tak microsoft vyda nove shitdowsy a je po nem )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Emission  |  13. 08. 2003 09:03

V popisovaných oborech máš (asi) pravdu, ale nezdá se mi, že by v nich bylo těžiště uplatnění PC. Už ani nepamatuju, kdy jsem naposled předpočítával nějakou lightmapu . Dekretenizaci bych jen uvítal, bojím se ale, že trend uživatelů (podporovaný výrobci) je spíš opačný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  13. 08. 2003 15:24

Logika: předpočítavat jsi ji nemusel právě proto že je vždy předpočítaná=ůspora výpočetního času, když by se počítala online ve hře tak bys měl tak 25f ale ne za sekundu, spíš tak za týden  (používají se metody jako např. Radiozita).

Dekretenizace: neomezené logické využívání běžných vlastností běžných i neběžných předmětů a objektů s následkem nutnosti využít svou (nevšední ) kreativitu k řešení problémů (nemuset jak kretén jít po předem naprogramované linii akcí) např. zatopení bunkru je mnohem účinnější než "ruční čištění" samopalem (sehnat trhavinu, popruhy na potrubí..(kšandy gestapáka )), řízení příběhu "podle sebe" atd. kde by do hry vstupovali jen počáteční vlastnosti objektů které by se podle programových zákonitostí morfovali, cíl hry by jsme si volili sami, hry by se hodnotily podle míry a dokonalosti poskytnutých herních prostředků a dokonalosti prostředí.

Kvalitativně by to posunulo elektronickou zábavu úplně jinam, už by se nic nudně neopakovalo, dalo by se donekončna zkoušet "co to udělá" nebo razit svou "cestu" AI by tomu taky hodně mohla pomoct, ovšem ne ta co se používá dnes na simulování nepřátel a "botů" i když dokonalejší AI třeba nebude časem potřeba pokud nastane doba masivního online hraní.

PS: není pravda (už delší dobu) že primární nasezení PC je kancelářské, to byla pravda tak před rokem 89, většina člobrdů využívá počítač z velké části jen pro zábavu (buhužel často i v zaměstnání  takže procento kancelářského využití jde opět rychleji k nule

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  13. 08. 2003 21:18

"ne předpocitane ojeby ktere dneska vsude vidime - napr. nasvetleni dnesnich scen ve hrach prez predem predpociatne lightmapy"  No tak ty jsi asi zaspal dobu, lightmap se používá míň a míň. Na těch 25 fps/týden jsi příšel kde? Dneska se víc a víc rozmáhá dynamické osvětlení. DOOM3 už bude mít osvětlení dynamické kompletně. Existuje dokonce shader i pro jednoduchou radiositu.

Pokud si chceš zahrát Quake (měl by stačit shareware) bez lightmap: http://tenebrae.sourceforge.net/ nebo http://icculus.org/twilight/darkplaces/index.html (Je rychlejší, protože má předělaná světla pro dynamické osvětlení(tedy jen pro první epizodu, nutno stáhnout zvlášť))

doporučuju stáhnout hi-res textury z http://www.quake.cz/winclan/qe1/pg04.htm, těch 70Mb stojí za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  13. 08. 2003 21:29

Ještě jsem zapoměl - pokud se prosadí zhruba stejně rychle jako stencil shadows, mohl by ses realtime radiosity dočkat tak v roce 2007.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  13. 08. 2003 21:36

Ještě textury monster (Jen pro realtime osvětlení!!!) - http://www.planetquake.com/pandemonium/tenebrae/
a modely zbraní http://www.planetquake.com/quakeremodeled/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  13. 08. 2003 22:51

Jenomze to je jen jedna hra ktera jeste k tomu jde bez trhani v plnych detailech hrat na ... cem ?  (o pouzitelnem rizliseni radsi nic) A uklidnim te, Doom3 je ojebu plny az povrch ale to nekdo jako ty zpracovany propagandou a peclive pripravenymi obrazky nevezme. Modely monster a vubec vseho prodelali brutalni odtucnovaci kuru aby se to cele vubec hejbalo (300000pol --->1500/3000) kdy se puvodni obly nasviceny povrch namapovava do textur pomoci UV koordinatu a vyuziva nasledne na zjednodusenem objektu (takze zadny reatime lightnig) priste si projdi dokumenty o quakeovy poradne. Nerikam ze se nejaky zpusob realtime nasvetlovani Q3 nepouziva, pouziva ale zase jenom ojebovy (vetrex lighting, shadow mapping..) to co rikals ze je zjednodusena radiozita radiozita vubec neni, a kde mas lom svetla (ne tu hruzu prez pixel shadery), interference, kaustiku, deeph of field, korony, tru radiozitu atd.

Ovsem dulezity je vysledek a ten po vizualni strance bude v pripade Q3 vetsine lidi stacit  ..... do doby nez uvidi nekde neco lepsiho

Ps: Pokud je neco v texture uz to neni realtime vypocet ale ojeb (neplest s tim ze se textura "pripocitava" do obrazu na graficke karte - napln te textury tj. obraz uz je davno predpripraven tvurci hry v jejich editorech)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  14. 08. 2003 21:52

Přeěet sis to vůbec? Já samozřejmě vím, že DOOM 3 používá normal mapping, ale to nic nemění na tom, že používá výhradně realtime osvětlení. Vůbec nechápu, co sem pleteš Q3, vůbec jsem se o něm nezmínil. Já vím, že nepoužívá realtime světla (maximálně nějaké primitivní pro výbuchy). Mluvil jsem o původním quake(1), kterému Tenebrae nebo Darkplaces engine umí dodat realtime světla (Tenebrae defaultně používá lightmapy pro ambient, ale jdou vypnout). O radiozitě jsem se zmínil jenom že existuje shader, ale nevím o tom, že by byl někde použit (zatím neexistuje karta, která by ho zvládla dostatečně rychle).

Takže postupně:
Na photon mapping (pravý lom světla a caustics) si budeš asi muset počkat trochu dýl.
Interference by nemusely být takový problém, ale jejich výskyt je tak řídký, že se zřejmě nevyplatí je někde použít. (no řekni, v které hře by se daly vhodně použít)
depth of field - no toje taky pěkný ojeb, výpočetní nároky prakticky nulové...
korony - to si děláš srandu ne? Ty se používají už leta(depth of field se možná někde taky objevil). ty měly snad i Voodoo karty.
textury - ty už taky nejsou co bývaly, třeba Darkplaces i Tenebrae engine používá čtyři na povrch: 1. difuse(barva) 2. normal (zvrásnění povrchu) 3. goloss(lesk, třeba lesklé kovové lemování na matném podkladu) 4 luma (vlastní světlo, např svítící kontrolky, obrazovky) a ty se skládají do sebe podle dopadajícího světla (pokud si nezapneš realtime světla (v Darkplaces, v Tenebrae nejdou vypnout) bude všechno, hlavně monstra vzpadat úplně vybledle, zejména fiendi vypadají skoro jako bez textury). Pokud tě vadí předem vytvořené textury (budou vždycky - jak bys chtěl vytvořit obrazy, nápisy...?) tak pro tebe byly specifikace DX9 určitě vysvobození - umožňuje totiž vytváření textury přímo na kartě. Samozřejmě to platí jen pro materiály, těžko asi budeš na kartě generovat obraz visící na zdi. V 3D marku 2003 si to můžeš prohlédnout v praxi (samozřejmě jen pokud máš DX9 kartu, je tam slon ze dřeva a nosorožecz mramoru). Největší výhoda je, že jde dopočítat prakticky neomezené detaily, takže se odstraní rozmazávání při přiblížení (nebo alespoň výrazně omezí). 

Takže zkus Tenebrae a Darkplaces a pak mi řekni jestli je to pro tebe dostatečně realtime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  15. 08. 2003 20:00

Ten depth of field jsem si spletl s něčím jiným, každopádně v 3DMark 2003 je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  17. 08. 2003 18:35

Doslo k zamene D3 za Q3 samozrejme jsem myslel DOOM3

intereference nejsou problem HAHA odborniku

Deeph of Field ten co se dnes pouziva, vyrobeny za pomoci Z-bufferu stoji za starou belu a defacto to hloubka ostrosti neni jen rozmaz, cím dal --> tim vic. Skutencna hloubka ostrosti vypada tak ze je ostre videt jen urcity rozsah "vzdalenosti" tj. to co je blizko a to co je daleko nez misto ostrosti je rozostreno, NE jen to co je Dal. (a navic podle ostreni se meni vzdalenost mista ostrosti od "pozorovatele" zatimco u herniho ojebu se to nekona, je napevno)

Predem vytvorene textury mi nevadi napriklad jako ty obrazy, obliceje atd. tam je vec jasna jinak to VELICe DLOUHO nepujde (bylo by nutno jit s polygony na o nekolik radu vyssi detaily) ja jsem mluvil a predpocitanych texturach osvetleni ktere jsou ve druhe (n. dalsi) vrstve multitexturingu, jsou to takove ty paradni barevne fleky a prechody.

Ps: fascinuje me jak se na tricet let stare algoritmy zavadeji nove Nazvy aby to pusobilo dojmem novinky  

Pss: herni prostredi budou diky HW omezenim jeste hodne dlouho velice omezena tzn. NUDNA schopna uspokojit jedine jednodussi jedince. (Bum prask styl a bludiste jako pro mysicky) sice se to lepsi coz je videt pri srovnani treba Wolfsteina VS Halflife 2 ovsem kdyz se vezme kolik let tento postup trval... Nuda Nuda Nuda proto se hry se hraji pro efekty, az to bude srovnatelne s realitou tak teprv prestane koholiv technologie zajimat a zameri se na dulezijsi veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  17. 08. 2003 21:07

Interference - neříkal jsem že jsou problém, říkal jsem, že je není kde využít.

Depth of field - na obrázcích v v 3DMark03 whitepaperu je to rozmazaný z obou stran, 3D mark se mi nepodařilo stáhnout, ale pochybuju, že by je falšovali. Až vyjde na nějakým CD tak uvidim.

"ja jsem mluvil a predpocitanych texturach osvetleni ktere jsou ve druhe (n. dalsi) vrstve multitexturingu, jsou to takove ty paradni barevne fleky a prechody" - vůbec nechápu co tím myslíš, v životě jsem nic takového neviděl. Nebo myslíš lightmapy? Ty už D3 nepoužívá!

"fascinuje me jak se na tricet let stare algoritmy zavadeji nove Nazvy aby to pusobilo dojmem novinky" - konkrétněji by to nešlo?

HAHA odborniku - kdo tady vytrvale píše deepth of field místo depth of field?

PS.:mělo by se to probrat přes ICQ, nebo tu budeme psát až do vánoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Afterburner  |  18. 08. 2003 15:24

Lžešdepth ? to pises akorat ty  ja jsem spal omylem deeph ma to bejt deep of field,coz ale nic nemeni na tom ze je to hloubka ostrosti a v 3D marku me celkem netoci me zajimaji hry. Taky si uvedom ze kdyz ti nekde ukazuji jeden efekt tak tam nejak schazi particka ostatnich efektu, cim to asi bude...zeby pri zapnuti vseho naraz nejak razantne poklesl vykon ?  Viz vsechny dema od Ati a nVidie prave ruzne korony, "raitracingy", blury, pixelshaderovy efekty atd. vdy vidis jen jeden osirely efekt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  18. 08. 2003 18:19

Má to bejt DEPTH OF FIELD!!! Na tom trvám!!!

V 3D marku jsou všechny efekty dohromady a běží to. Nevim, co furt máš s těma koronama, vyskytujou se skoro všude a neubírají vůbec výkon.

PS:ty jsi fakt omylem spal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emilk  |  13. 08. 2003 00:43

proc by intel mel mit radost z vetsiho uspechu linuxu ?
ze by odpadly naklady na OS a tudiz by zbylo vic penez na HW ?

jedine pokud vetsina upgradujou style m: "mam X penez volnejch, lets upgrade"
ja to tak nedelam, myslim, ze ani ostatni !?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  13. 08. 2003 01:26

To by ses divil, existuje spousta lidi ktery upgradujou kdykoliv maj trochu volnejch penez a zadny komponenty se jim v pocitaci neohrejou dyl nez rok nebo dokonce pul roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  13. 08. 2003 08:13

na druhe strane je spousta lidi, kteri jeste jedou na C266 nebo dokonce P166 a uplne jim to na jejich praci staci, akorat si treba pridali pameti, vetsi diak a treba ZIPku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolecko  |  13. 08. 2003 08:54

Tak jest. P150 pretaktovane na 166Mhz, 128MB RAM, NT4.0 Workstation SP6 a v pohode sa na tom da pracovat.
Zalezi vsak na tom, co si kto predstavuje pod pojmom praca. Dovolim si tvrdit, ze P266 so 128 MB a cca 5-10GB diskom staci na 99% kancelarskej roboty. Treba tam dat NT4, alebo radsej  Win2K a je to schopne prace.


Kolecko
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rodney  |  13. 08. 2003 09:33

lol na praci p266 z 128pameti tak bych se z prace posral a byla neefetkivni a to delam jen www stranky a na praci mi stacil az stroj pres z frekvenci pres GHZ a 512 pameti coz je celkem daleko od vasi prestavy pracovniho kompu samozrejme pro sekretarku na psani wordu to mozna staci ale ver ze jinak ne.... jde o luxus prace proc se musim trapit se starou vykopavkou kdyz za par korun muzu koupit stroj na praci kde vsechno pracovniho pojede jako z praku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  13. 08. 2003 10:32

V tom pripade ...

 

Na psani webu mi staci bohate 386 s txt editorem + nejaky to p100 s apache + php.

Neznam kancelarskou praci na kterou by byl potreba rychlejsi komp. Pokud provozuju DB o radove GB velikosti, pak je samo potreba hlavne pamet a rychlej disk, ale CPU je vyuzity minimalne. Nemluvim tu o porizovacich nakladech, je jasny ze si takovy zelezo nikdo kupovat nebude, ale ve firme, kde to maj neni duvod to menit dokud to jede.

 

BTW: nevite nekdo kde by se dalo koupit P100 vyrobeny 0.13 technologii ? Takovej notas by jel na baterky radove poddstatne dyl nez P4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  13. 08. 2003 10:39

Tak to som sa pobavil Ty si nejaky strasny odbornik.

"Pokud provozuju DB o radove GB velikosti, pak je samo potreba hlavne pamet a rychlej disk, ale CPU je vyuzity minimalne." - no jasne, preto maju DB serveri zvycajne len jeden menej vykony procesor, trafil si klinec po hlavicke.

A pisanie webu to neni len html alebo php. Existuje kvantum inych technologii na pisanie webov a tam si moc nevystacis s p100 (JSP, ASP.NET ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Notex  |  13. 08. 2003 20:47

Jo a pak sou tvoje vytvory jen MSIE kompatibilni, ze chlape?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XxX  |  15. 08. 2003 09:10

Hahahahaha. Pri tvorbe webu pouziju takove technologie, ktere mi usnadni realizaci. Takze pouziju klidne APS.PHP,MY-SQL,JVS,VBS. To ze nejakej prohlizec neumi podporovat nejake technologie neni muj problem. Nektere prohlizece dokonce neumi ani zakladni funkce HTML. To se pak tezko delaj weby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  13. 08. 2003 12:34

"Neznam kancelarskou praci na kterou by byl potreba rychlejsi komp."

Aha, a to ze nekdo muze pracovat treba v konstrukcni kancelari, kde se pouzivaji sofistikovany CADy a 3D modelovaci soft te nenapada?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 07:50

ale to nieje kancelarska praca.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  13. 08. 2003 16:19

Dnes sa na objednavku s dodacou lehotou 21-30 dni daju ziskat 386 vyrobene 0.13 mikronovou technologiou- vyuzivaju sa v riadeni starsich (3-5 rokov)  strojarskych rezacich strojov ako nahradne diely- avsak nie su to mobile CPU- t.j. na speedStep ci PowerNow! zabudni - s motherboard-om  stoja okolo 10.000 Sk. Okamzite mozes dostat Pentium_MMX@233Mhz alebo am5x86@133Mhz, lebo to je standard v riadeni a cena je +-2000 Sk. Je to preto lebo v priemysle je najdolezitejsia spolahlivost a nie vykon(az na par vynimiek). AMD Elan SC520 je de facto SOC s am5x86, am186Cx je rada priemyselnych rieseni na baze am80186!!!! Obe sa v sucastnosti predavaju.... vid. AMD Conectivity Solutions Group...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kert  |  14. 08. 2003 10:02

Tak to bych tě chtěl vidět. Mam P3 800 podtaktovanou na 400MHz a sotva uscroluje tuhle diskusi. W2k + 512MB RAM jede pod tim winamp a FTP. Asi máš hodně volného času na čekání a dostatek trpělivosti. Jinak výkonu neni nikdy dost a nikdy nebude. Multimedia sou prevít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 07:54

tak potom mas nejaky problem z masinou ja teraz idem na celerone 400 a 128 ram a nemam problem a to mam otvorenych 7 reakcii na zive a system mam vytazeny na 2%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  18. 08. 2003 07:48

tak to som zvedavy v com to preboha robis ked potrebujes tak vykonnu masinu ja mam polovicnu a robim webove aplykacie (php a trosku java) a este mam natom pripojeny Xterminal aby mohla pracovat i manzelka (kancelarska uroven)

a problemy z pomalostou nemam (2 SQL servre, 2 WEB servre)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdasdasd  |  13. 08. 2003 10:16

kdyz neumis pocitac vyuzit tak se s tim aspon nechlub, troubo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  13. 08. 2003 11:48

A nejsi nahodou trouba ty? To uz muzete taky rikat, ze v Trabantu se taky da jezdit, tak proc kupovat napriklad Fabii? To je ale blbost. Jak na Linux, tak i na Wokna je zapotrebi na komfornejsi praci (v grafice) neco normalniho, tedy klidne XP2000 a nejaka mala pamet, cca 256MB. Mene se uz stejne nesezene a je to neefektivni. A mam rad ty kecaly s tema 386, je videt, ze nikdy s pocitacema nedelali.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdadsads  |  13. 08. 2003 12:17

ty asi neumis cist vid?
jsem vyvracel to ze staci takovej pomalej komp.

vrat se do skolky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  13. 08. 2003 19:01

cist se uci ve skole ne ve skolce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  13. 08. 2003 13:54

A nezapomneli jste jeste na ergonomii prace. Tedy napr. 19 palcovy monitor v 1280x1024 na 100 Hz, takze potrebujete grafickou kartu, ktera to zvladne.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolecko  |  14. 08. 2003 08:56

Nie je to celkom tak, kolegyne maju 4MB S3, pripadne 16MB TNT2 a staci to na 1024/768 na 60Hz.
A to zasa uplne staci pre Philips 150P3E .


Kolecko
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  14. 08. 2003 11:10

tak u toho bych chtel sedet, 60Hz neni zrovna to prave orechove, min. pouzitelne je 85

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolecko  |  15. 08. 2003 09:56

Philips 150P3E je 15"LCD, Ty odbornik!
Tvojich 85Hz by mu urcite pomohlo!
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abf  |  13. 08. 2003 21:15

ja bezim na P233MMX,192ram,30gb 7200 disk, win2k.
Na zakladne veci to staci (=musi mi to stacit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emilk  |  13. 08. 2003 13:11

lidi u sebe doma jo
ale v podnikovy sfere, kde jsou ty zajimavy obraty se to snad tak nedela

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nobody  |  13. 08. 2003 09:32

V informačných technológiách platí modifikovaný parkinsonov zákon: "IT spotrebujú všetky finančné zdroje, ktoré sú na ne vyčlenené".
Pochybujem, že by dostupnosť voľných OS výrazne ovplyvnila finančné plánovanie firiem. VŽDY budú k dispozícii *určité* obmedzené zdroje nezávisle na tom, či je OS free alebo nie.
Takže za jeden peniaz môže byť: menej HW a SW alebo viac HW a voľný SW... Vyberte si.
Linux firmám v skutočnosti neusporí zdroje! Ale umožní im nakupovať za nezmenený budget "viac hardvéru".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  13. 08. 2003 11:40

Nielen ty ale vsetci ostatny ste uplne mimo. Intel chce preto Linux lebo je to Unix ktory beha hlavne na ich strojoch a dovoluje preklopit low end HP, Sun, IBM stroje ktore bezia Unix na Intel ktory bezi Linux. S Windowsom by sa im to tak nedarilo. Tam je jadro podpory Linux-u obzvlast ak sa pozrieme na nove high end processory Intelu. To je liga kde sa zaraba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emilk  |  13. 08. 2003 13:18

AHA !
mno ale me se stejne zda, ze na dulezity weby a db se nasazujou suni,
pac ty lidi, co o tom rozhodujou si proste mysli, ze sun je spolehlivejsi
a ze jim ten hw pod zatezi neselze do 2 let, na coz se u platformy pc dalo jeste pomerne nedavno skoro spolehnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor