Monopol na aplikace přerůstá Applu přes hlavu. Vývojáři hledají, jak jeho pravidla obejít

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 191

Názory k článku

13. 10. 2020 17:15

Tohle je neskutečně stupidní. App Store je majetek Applu, nevím proč by se do toho měl šťourat někdo další. Nikdo tam Spotify nenutí tu aplikaci nabízet. Provize si z aplikací bere i Google, Valve,... Tohle je zase jen nesmyslný hon na čarodějnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2020 13:17

Překvapuje mě s jakou vervou tady lidi brání Apple, že prostě chtějí platit těch 30% navíc a ještě jsou rádi, že jim na Apple Storu chybí některé aplikace.Nějak si nepamatuju, že by se lidi zastávali třeba mobilních operátorů, když jim EU nařídila snížit ceny nebo když nařídila snížit poplatky za platby kartama. Holt Operátoři nebo Mastercard nemá takovou fanbase no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2020 12:13

Jó to je tak, když místo vychovávání uživatelů, chci sám vše řídit a kontrolovat. Běžný uživatel pak nic neumí a nedokáže si zjistit, ověřit, jak na tom různé aplikace jsou (není tlak). Já jsem člověk z éry X86 a docela nelibě nesu, když musím do mobilu instalovat místo z instalačního souboru ze „Storu”. Nevadí mi si stáhnout a instalovat aplikace přímo od vývojářů s tím, že ponesu veškerá rizika. Umím si aplikaci proklepnout do té míry, abych věděl, jestli není zavirovaná a prověřit její komunikaci i činnost v systému.
> Takhle se s instalací, nákupem, reklamou v aplikacích stal byznys pár hráčů, ti mohou v pohodě tlačit na malé vydavatele a samozřejmě je v jejich moci také úprava pravidel, kdykoliv si to usmyslí (v rámci platné legislativy). Nyní mají všichni své „bezpečí a jistoty”, které jim poskytuje jejich „BigBrother”, nechápu, co si kdo stěžuje.
> Něco velmi podobného mi vadí u poskytovatelů cloudu, pravidla ohledně ukládání „mých” dat mě vždy rozesmějí. Svá data, když laskavě někdo dovolí, si budu ukládat za mých podmínek, proto jsem jako fy přešel plně na vlastní servery (pomohl mi kámoš ze školy, který se tím živí v UK).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 12:06

Nechapem tento neskutocny poprask a prizivovanie sa medii na umelovyvolanej hysterii. Vsetci maju rovnake moznosti. Microsoft ma svoj shop, Google taktiez, maju rovnake podmienky ako Apple. To je fakt a bezny stav na trhu. Jediny rozdiel je v tom, ze v Apple store sa zaraba a v inych nie, ak som spravne cital dane statistiky. Inak povedane, kazdy sa chce nazrat zadarmo z Apple store lebo Apple zaraba dobre. To ze to iste musi splnat na MS, Google, to nevadi lebo tam niuc nezarobim. Tak mi je to jedno.
Zaujimave je, ze nikoho nevidim stat a demonstrovat pred Lidl, Tesco, Kaufland alebo inych obchodom. Oni robia to iste ako Apple a robili davno pred Apple. Maju svoje znacky a hrdo ich popaguju. Su casto lacnejsie ako tie od ich dodavatelov. Ale to hejterom nevadi, lebo nakupuju lacnejsie a hlavne vela.
Na mieste Spotify by som bol ticho, zneuzivaju svoje postavenie a okradaju autorov. Inak sa to neda nazvat a hlavne nam cez stream tlacia uplny hnus co sa kvality tyka. To uz potvrdili aj rozne studie na porovnanie streamingu hudby. Je to hnus velebnosti.
Este jednu poznamku, na MacOS si mozem nainstalovat aplikaciu aj z webu. Ak je podpisana, tak je to bez blokovania a ak nie, tak si to musim v Preferences/Security & Privacy povolit pre danu aplikaciu. Tak neviem o com tu Windowsaci pisete.
No uzasne ked ludia s Android a Windows riesia Apple. Zeby obycajna zavist? Inak si to neviem vysvetlit.
Uz len dodam: "THINK DIFFERENT !!!".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 11:57

Vybudovat a udrzovat apple schop stoji mnoho usili a penez. Zvlast ta cast, kde kazda apka prochazi zevrubnou kontrolou kodu, aby se v apple shopu nesiril nejaky bordel, jako se stava na tom androidim shopu. 100% souhlasim s tim, ze muj HW, moje platforma, muj shop, moje pravidla.Slizky podvrataky co tak dlouho prekladaji do nekonecna argumenty pred ruznymi soudy a komisemi az vam casem rozeberou vasi flastni firmu/spolecnost absolutne nesnasim. Je to vylozene paraziticke chovani. Vzdy su muzou vybudovat vlastni platformu uplne od zacatku a tam si svuj SW prodavat. Tecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 11:41

Docela by me zajimal nazor jablickaru na situaci, kdyby Microsoft zrusil moznost instalovat aplikace od jinud, nez z jejich storu a za vse by si bral prachy.
Takze treba Steam na hry by si clovek mohl nainstalovat pouze pres microsoft store a ze vsech her by platil nejen steamu, ale i Microsoftu.
Verim, ze kdyby to nebyl uzasny Apple, ale ten hrozny Microsoft, tak by ta kritika byla o dost vetsi, hlavne od jablickaru, kteri by se najednou hrozne smali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 10:38

Celý článek důvodů úroč si ten ubohý Apple nikdy nekoupit.
A ten kdo koupí, podporuje svými penězi podporuje zlodějskou a diktátorskou firmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 09:49

je to o velikosti, nema smyls zjistovat jestli monopol nebo nebohuzel pro apple je tohle klicovy problem, jeho znacka je uzavreny "fungujici" system. pokud mu tuhle ideologii znici ... ma nejakou alternativu?pro google je to jen jedna z mnoha veci a verim ze ozeli trochu zisku aby dal zabrat applu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2020 09:20

Ak, by si apple nemohol diktovat vo svojej App svoje pravidla. Tak aby bola rovnost by si nemohol ani Steam vo svojej Appke diktovat svoje pravidla. Resp ina appka , webova slizba diktovat svoje pravidla a toto je zle. Ak by nemohol byt SW uzavrety system. Tak by nemohol existovat ani HW uzavrety system, lebo SW a HW idu v ruka v ruke. To by znamenalo ze vyrobca sa nemoze branit voci pochydernemu HW tretich stran ale musi riesit zarucne zalezitosti, ktore sposobil mohol sposobit cudzi HW. Ked sa im nepaci Apple tak ich tam nikdo nenuti mozu ist na Android. Mimochodom aj google pyta 30% !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 09:18

To musí být pro ty soudy těžký úkol. To že je apple platforma monopol vám řekne každý a to ani nepotřebuje ekonomické vzdělání. Je to naprosto očividné.
To že jeho služby mají na vlastní platformě výhodu oproti ostatním je také bezpředmětné. Stejně tak, to že jeho obchodní podmínky jsou nepřijatelné.
Tak na co sakra ČEKAJÍ. Na tuto platformu si měl někdo došlápnout už před dekádou. To že to soudy ještě neudělali vytváří nebezpečný precedenc pro ostatní korporace podobného kalibru.BTW:
Webovým aplikacím nefandím a to z jednoduchého důvodu. Když sestavím klasickou aplikaci, tak je pevně daná, uživatel do její struktury nemůže zasáhnout a vypadá všude stejně.
Jenže u webových aplikací nevíte, na jakém prohlížeči se spustí, s jakým na stavením a s jakými doplňky. Uživatel Vám do aplikace může jednoduše zasáhnout, třeba i nevědomky, poškodit ji a pak si stěžovat, že nefunguje tak jak má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 10. 2020 08:08

Relevance článku a především nadpisu má stejnou podobu jako mediální šíření strachu okolo Covidu.Pochopitelně to dopadne v odvětví aplikací úplně stejně. Od zákazu vycházet na ulici, přes zavřené restaurace a obědy do krabiček až po obecnou nenávist lidí mezi sebou.Redakce se k obojímu propůjčuje s nadšením a vizí, že snad něčemu pomáhá. Jak by mohla, ani o jednom tématu nevědí zhola nic.Pokud do IT odvětví na poli aplikací a služeb vtrhne politika, státní direktiva a soudy, můžete to odvětví rovnou celé odpískat. A budete na tom vážení redaktoři mít svoji vlastní procentuální zásluhu.Pěkný den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

No já teda nevím. Pro mě je nekalá praktika to, kdyby jedna firma Applu platila a odváděla provize a jiná ne. Ale když je to jejich OS, tak je vcelku logické, že nic platit nemusí a mají výhodu. Brání někdo Spotify, aby si udělalu svůj OS a tam to nabízelo bez provize a Applu s provizí?A to píši jako člověk, který Apple vůbec nemusí. Podobně mě vytáčí to, když si Google nemůže propagovat ve SVÉM vyhledávači SVOJE služby. Tak fajn, tak proč mám v Mercedesu volant od Mercedesu a ne od Audi? A chtěl bych tam brzdy od BMW....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2020 00:12

No tak dulezite je ze EpicStore, GooglePlay, WindowsStore, Steam, ... si o žádnou marži neřeknou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 10. 2020 23:01

Vsetcia kvicia Apple je zly. Jakmile je najmensia prilezitost vsetci ho kopiruju.
Nech su uboziaci ticho. Nejaky spotify nech je rad ze je rad. Za 3 roky tu aj tak nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2020 21:56

vas nazor. nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 10. 2020 20:57

Pokud chce někdo rozbít jediný funkční App Store, pak ať si ale nestěžují, že lidé na internetu kradou.Argument, že před lety, když v tom nebylo tolik peněz a firem to bylo OK, ale teď je Apple najednou vyděrač, to je hodně mimo mísu. Apple nezdražil, naopak zlevnil. Například je možné pro určité druhy služeb platit první rok 30% a pak už jen 15%. Spotify a spol nemuselo vybudovat a udržovat nákladný App Store. Pokud se jim nelíbí politika Apple, můžou klidně vybudovat svou vlastní mobilní platformu a svůj vlastní App Store. A pak bychom viděli, o jakou provizi by si řekli sami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (39)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2020 20:44

To je skoro stejne jako boj zemedelci vs supermarket..
Nicmene by mne zajimalo jak je to u smart televizi.. WebOS, Tizen.. Tam taky neni mozne instalovat aplikace mimo jejich store...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2020 20:37

Nikdo nebrání udělat další konkurenci. Ale výhodnější je odevzdat applu 30% a udělat 1359. přeskinovanej klon candycrushe.
Stále čekám na návrat dlaždicového systému ve stylu WP. Něco jednoduchého, rychlého. Dneska telefon už jen fotí, ukazuje messenger a web.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 10. 2020 19:52

Dufam ze sa ten monopol podari rozbit. Apple stupla slava do hlavy a presne preto sa aj správa. Pred kolkymi 15 rokmi? To bola firma na pokraji krachu. Skoda ze neposla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (40)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor