Už je to dávno, kdy jsem pracoval v oddělení InternetBankingu jedné nejmenované, ale velké banky a na téma "Jak nejlépe komunikovat s klienty" jsem zastával názor, že nejlépe "vůbec nijak" - tedy nikoho neobtěžovat žádnými ultra-sděleními a extra možnostmi, ale mít všechny systémy udělány tak, aby byly především FUNKČNÍ, spolehlivé, intuitivní a nebylo potřeba vůbec nic sdělovat a jen mít možnost kontaktů pro klienty, kteří sami budou iniciovat nějaký svůj zájem nebo problém s nějakým produktem.Co se týče velkých změn InternetBankingu, tak to bych nedělal vůbec nebo jen nezbytně nutné změny. Banka není sociální síť a nemá sloužit k zábavě, ale má to být vážná (a ideálně i vážená) instituce, stabilní, spolehlivá a nemá mít zapotřebí být "trendy".Úplně nejvíc se mi líbilo staré IB FioBanky, které bylo luxusně přehledné, protože právě vypadalo jako tabulka dokonce i s možností "filtrů" podobně jako v tabulkových procesorech a následných exportů - naprosto úžasná věc. Když jsem to později používal při řešení firemních financí, tak jsem si to otevřel na fullscreen a na jedné obrazovce viděl obrovské množství transakcí a krásně vše dohledal.Před pár lety to Fio úplně zařízlo s odůvodněním, že "design je nemoderní" a "prý vypadá jako Excel". Přitom právě to na tom bylo super!!!Opravdu není potřeba měnit to, co funguje vždy jen proto, že "už se to dlouho neměnilo". Například už téměř 20 let jsem registrovaný ve Vědecké knihovně, která využívá systém Ex Libris a jeho Front-end se vzhledově za těch 20 let téměř nezměnil. Samozřejmě, přibyla nějaká responsivita a v ní i vzhled "pro mobily", ale kdo to používá normálně na desktopu, jen velice těžko si všiml nějakých změn, protože ty byly vždy velice málo výrazné a celý design i logika ovládání zůstává stejné. Doufám, že tuto politiku si Ex Libris zachová i v budoucnu.