To jsou zvraty, náčelníku! :)
Takže si strelili do vlastnej nohy. A potvrdili, že doteraz tam fungovala cenzúra o čom sa hovorilo a oni to vyvracali ako hoax....Nepochybujem o tom, že cenzúra tam bude aj naďalej. Možno miernejšia ale bude. Sloboda ktorú internet priniesol je čím ďalej viac utláčaná politikmi a korporáciami v duchu maj ten správny názor a nijaký iný.
Takže když někdo účelově lže, tak je to "jiný názor". Aha...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 11:13
Účelových lží, polopravd, zamlčování, selektivního výběru informací je svět plný odjakživa. Politika, reklama, zpravodajství, seznamky. Naštěstí mají lidé mezi ušima orgán, podle kterého to vyhodnotí. Nikdo jiný to za ně dělat nemůže.
Problém je právě to vyhodnocování. Dnešní svět je zahlcený všemožnými informacemi, že pak člověk vyhodnocuje jen to, co sám uzná za vhodné a ostatní informace ignoruje. Bohužel to ale znamená, že může přijímat lži, které ovšem považuje za pravdu a té se bude zuby nehty držet, i když ostatní ho budou přesvědčovat, že se mýlí. Samozřejmě toto existuje odjakživa. Rozdíl je akorát v intenzitě, kdy internet to spustil do závratných výšin.To je ten problém, že bez kontroly se tu budou utvářet názorově odlišné společnosti, které mohou v nejhorším případě vyústit i v krvelačnou válku.
To som nikdy nenapísal to ste napísali vy. Problém Facebooku je že cenzuruje aj overené veci.
To si pleteš, to dělá Muskův X.
trepat totalne chu*oviny na fecebooku a prehlasovat to za "svoj nazor" ozaj nie je sloboda, ale mentalna retardacia.
Súhlasím.
To sa velmi mylis. to presne je SLOBODA. To ci budes tie jeho kraviny zrat, alebo nie, je na tebe. Od toho maju ludia mozog. Ale urcovat co mozes povedat a co nie, lebo sa to niekomu nepaci, a tym padom ta zakaze. Tak to je presne totalita.
Dle ocekavani lezou spolecnosti do zadku nove vlade, ale ze to bude az takhle trapne, to jsem necekal.Tim nerikam, ze tam ta jejich zmatena cenzura mela zustat, jen ten duvod, proc se zmeny deji, je zase klasicky korporatni hnus. :/
Tyto korporace cenzuru zaváděly, protože to chtěla vláda. Budoucí vláda cenzuru nechce, takže ji v USA zruší. EU cenzuru chce, takže v EU se nic nemění. Navíc cenzura stojí dost peněz, protože cenzoři jsou lidi a stojí peníze.
Nebola to žiadna cenzúra. Al eje logické že fašsitom , nacistom ,rasistom to vadilo a tak to najprv zmizlo na twitteri, a po ich víťazstve vo voľbách sa skláňajú ďalšie korporácie ...
Hloupě žvaníte.
Jistě, každý kdo je jiného názoru než ty je hned fašista, nacista, rasista… Za cenzuru považuji jen to v čem je zapojený nějak stát, což tady byl… Víme to z twitter files a dost pochybuji že u FB by to bylo jinak.
Takže když za chvíli bude Musk de fakto prezidentem USA, tak bude na Twitteru cenzura?
No v první řadě to se nestane. Určitě ne za Trumpa. Je zřejmě jen otázkou času kdy se ti dva rozhádají.V druhé řadě, ani pak ne. Protože pokud se musk rozhodne na své síti něco mazat, není v tom nijak zapojen stát. Nebo snad to když fiala zakáže mluvit sprostě svým dětem doma pro tebe znamená že to zakazuje stát a ne fiala?
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 1. 2025 09:28
Jojo, "Boj proti zločinu je těžký a nevděčný úkol. A uznání...? Ještě tě lidi nenávidějí." :)
Nesmysl. Uz mnohokrat bylo prokazano, ze lide potrebuji kontrolu. Co nefunguje, jsou jen automaty, ktere to maji filtrovat. A samozrejme nutit cloveka, aby koukal na nepratelsky obsah ovlivnuje jeho osobnost, i kdyby byl dobre placeny. Nicmene, cenzura byt musi. Otazkou je, jak to resit?Slo by to resit, jak to delaji hry, nechat uzivatele posoudit prispevky druhych. Ziskat tak skupinu uzivatelu, ktery dokazi rozpoznat jistou formu nepratelskych prispevku. Zvolit kategorie, kterymi je mohou oznacit. a spolehnout se pak na to, ze kdyz tito lide prispevek oznaci, a hodne znich ma vysokou miru spolehlivosti pri oznacovani, tak automat muze hned blokovat. V ostatnich pripadech by to musela posoudit AI a pripadne predat k posouzeni cloveku. Take se da sledovat chovani prispevatelu a rozlisit tak automaty, cheaty... od realnych lidi. Coz take hry delaji :)Kde cenzura byt musi? Pro verejne prispevky. Kde nemusi nebo omezene, kdyz se jedna o neverejnou diskusni skupinu. Prispevek od autora bude verejny, komentare skryte, pokud nejsi clenem skupiny. A clenove si pak sami dokazi rozhodovat o tom, co tam patri ci nepatri. Podobne jako chaty, take maji verejne mistnosti a uzivateli zalozene, ktere si nekdo moderuje podle uvazeni.Dulezite je si uvedomit, ze EU ma jista pravidla, jaky obsah s muze objevit v mediich (tv, rozhlas, noviny, inetove diskuze), a jaky uz nee. A podle toho se musi ridit poskytovatel sluzby, ktera v te zami funguje. Pokud tu chce mit pan pristupnou adresu facebook.com, musi dodrzovat nase pravidla pro medialni obsah. jinak navrhuji, aby dostal blok adresy v EU. Nebavi mne cist erotiku, reklamy na kasino, ruzne podvodne zpravy, sikana uzivatelu a podobne veci, ktere jsou v EU cenzurovane. Chapu, ze jsou uzivatele, ktere to zajima a v tom pripade by meli o tom diskutovat v neverejnych sitich, specialni webove adresy. Kdysi jsem navrhoval pro erotiku domenu xxx. Takova domena by nemusela byt cenzurovana, pokud teda nema veci primo spojene se zlocinem
"Uz mnohokrat bylo prokazano, ze lide potrebuji kontrolu."Naopak, už mnohokrát bolo dokázané, že pod kontrolou by mali byť ľudia, ktorý chcú kontrolovať ostatných. Pretože takíto ľudia majú autoritariánske sklony. Vy by ste sa skvele uplatnili v bývalom ČSSR, prípadne súčasnom Rusku, či Číne.
V překladu, chceš vládu jedné strany.Máme prokázáno z twitter files, že názory části politického spektra byly označovány za ruské agenty/boty. Šlo přitom o prokazatelně američany co měli jen konzervativní názory.Cenzura být nesmí, protože jen jen a pouze nástrojem pro budování totality. Jakékoliv zdánlivé výhody cenzury jsou pouze iluzorní.
Rozumím tomu dobře že tedy souhlasíte, že Musk cenzurou na X buduje totalitu?
Na X se cenzuruje? Ještě jsem se s tím nesetkala a to je to vlastně jediná sociální síť, kterou používám. Akorát tam občas cenzuruje ČT.
Když by sis přečetl mé ostatní příspěvky v této diskusi, tak bys věděl že za cenzuru považuji jen když je v tom zapojen stát. Twitter není monopol na násilí. Nemůžu být tedy totalitou. Ostatně, na twitteru ani nejsem protože nesouhlasím s některými politikami. Twitter nemá policejní složky co by mě na twitteru mohly držet násilím.Twitter ale do určité míry se podílí na cenzuře v bodech kdy ustupuje nátlaku státu když ten chce cenzurovat. Pod Muskem to je méně časté než před ním, ale problém cenzury na sociální síti se musí řešit technicky tak aby goebbelsovi duchovní pokračovatelé v eu a čr ani cenzurovat nemohly, protože jak víme tak politik s alespoň elementární morálkou je kriticky ohrožený druh a tak na morální zábrany se nelze spoléhat.Vlastně divil bych se když lidí s morálkou v parlamentu dokázal najít aspoň 5. No to že není na hradě ale víme s naprostou jistotou.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 1. 2025 20:54
Ano, hned bych vás dal někam pod kontrolu, evidentně to hodně potřebujete, soudruhu.
Ve statech to ted zije. Rusi se diversita (mc wallmart..) amazon tlaci lidi do kancelare starbucks zrusil zachody, rusi se ochrana parku, zavadi se poplatky za vjezd do ny ...Facebook nechtel nikoho moderovat stoji to penize...
U nas, v zapadnom rusku, je to jedno. Nikdy totiz aj tak nic neriesili, takze to nebude ziadna zmena.
Nooo kdyz byl ten pruser s cernochem a zachodama ve starbucks tak velkej sef se omluvil a prohlasil ze zachody budou zadarmo pro vsechny vsude. A ano i u nas😁 mistni baristi to velmi neradi priznavali. MC nebude muset nakupovat od genderove vyvazenych firem, to taky platilo celosvetove, ano nejak se to odrbavalo, ale uz nebude muset.Hodne veci se nas tyka.
Moderování nefunguje, protože tam defacto žádné moderování nebylo, všechno řešil algoritmus. Kdyby tam fungovalo nějaké moderování, tak nejsou mazány nezávadné příspěvky, zatímco závadné tam zůstávaly.
... a které že byly ty "závadné"? 8-O
Třeba ty, kde "prezident Pavel" slibuje lidem účast na skvělé investici, která úžasně zhodnotí jejich peníze.
Když se někdo nechá nachytat, tak je to jeho problém. To nemusí řešit stát.
Copak, lidi jim hromadně utíkají k Muskovi...? 😉
No spíš si slibují že stát na ně přestane tlačit. A tak můžou omezit plítvání peněz na omezování názorů velké části politického spektra.
Lež není názor.
Jenže co je lež je problematické určit. Dříve se za lež považovalo, že je Země kulatá. Pak se za lež považovalo, že se v Západní Evropě mají dobře a ve východní ne. Pak se za lež považovalo, že očkování zabrání šíření covidu, apod...
Faktem je, že nepřátelská propaganda a snaha překlápět názory obyvatel nepřátelské země na svou stranu pomocí polopravd, demagogie, nebo i lží, jsou celkem běžnou a zároveň efektivní metodou používanou během každého mezinárodního konfliktu. A faktem také je, že vyvrátit polopravdu, příp. lež je mnohem těžší než polopravdu, nebo lež vymyslet.Co s tím? Jak se proti tomu bránit?Mimochodem, v západní Evropě se lidé opravdu měli mnohem lépe než v Evropě východní. To je prostě fakt.Já o tom něco opravdu vím, protože jsem byl jedním z nemnoha "exotů", kteří za socíku žili v socialistickém Československu, ale většinu příbuzných měli vyemigrovaných na západě. A od konce sedmdesátých let mě soudruzi 1-2x ročně pouštěli za dědou a babičkou na prázdniny na západ. Mohl jsem tedy osobně poznat reálný život v obou systémech. Západní Evropa měla mnohem vyšší životní úroveň.
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 1. 2025 13:05
Tohle je férová hra jak mezi institucemi, tak mezi státy. Jedna země podporuje komunistické strany, jiné země podporují výstavbu mešit v cizině a vysílají radikální kazatele, další země zase někde podporuje disidenty a opozičníky, zakládá různé instituty a občanská hnutí. Dělají to tak všichni dle svých možností a schopností.
Ale obvykle všechny země proti nepřátelské propagandě nějak zasahují. Kdyby to EU přestala dělat, tak by byla snad jedinou výjimkou, která to nedělá.
Kdy se za lež považovala kulatá země? Neplést s geocentrismem a Zemí středem vesmíru.
Tie komentáre 😃 Demokracia je síce o tom, že si každý môže povedať, čo chce, ALE... je aj zodpovedný za svoje skutky a ich dosah, účinky. Realitu a sociálne siete treba oddeliť. Lebo v realite nepovieš také sprostosti často, ako keď to napíšeš niekde na internete. Podaktorí to pochopili, že na nete môžeš všetko. OMYL. Čo sa týka toho šmejda Zuckerberga, je to iba vychcaný biznismen, zlodej dát. Problém je však najmä v ľuďoch, že na FB vešajú všetko. Celé je to komplikované, takže názory o tom, že internet by mal byť neobmedzene slobodný je iba blbý názor, lebo nikdy to tak nebolo 😃 Žiaľ na akúkoľvek nápravu je neskoro. svet ide do zahynutia 😃
To není blbý názor, blbé je naopak to, že se tak NIKDY NESTALO. 😝
ALE... je aj zodpovedný za svoje skutky a ich dosah, účinky.To ale neplati napr pre politikov a ich kamaratov. A to je podla mna velky problem.
Tam by to malo platiť desaťnásobne. Bohužiaľ voliči sú tupí (dajú moc do rúk hocikomu) 😃
Demokracie je forma vlády. Se svobodou slova nebo čehokoli jiného to nesouvisí. Problém proč vadí editace ze strany soukromé společnosti je v tom, že to není editace majitele na jeho dvorku, ale tlak státu/ů (který to vlastními silami dělat nesmí a touto formou to právě dělá).Navíc využívají výhod toho, že jsou platforma a ne vydavatel. T-mobile taky neodpovídá za moje sms - max. je předá policii, pokud je budou zajímat. Sociální sítě by neměly být odpovědné za obsah, který vytváří konkrétní lidé. Majitel skladu taky nemůže za to, že mu tam někdo uloží mrtvolu.
Miešaš hrušky z jablkami. Vôbec si nepochopil realitu. Čo už... 😃
Neskoro tupci. Skodu uz napachali. Chuji zapraskani aj celym facebookom. Nemaju ani paru o com je demokracia. Ta je totiz o slobode nazorov, AKYCHKOLVEK. Oni si mysleli ze mozu cenzurovat to co sa im nepaci. Taku dobu sme uz mali a pamatam si ju dobre. Preto ten trtko Zuckerkokot moze robit a hovorit co uz chce. On je ten co ju zaviedol.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 1. 2025 23:12
My takovou dobu máme znova.
bohuzial je to tak
Jo, to bylo keců, jakej je Musk hlupák (jemně řečeno), že na Twitteru prosazuje svobodu slova. No a ejhle, on to za takovej blbec nebude, že?
Ten mimozemsky vypadajuci blbecek si mysli nadalej svoje, ale teraz to musi urobit. Tak ako mimozemsky vypadajuci blbecek zablokoval Trumpovi ucet, tak teraz moze Trump zablokovat cely facebook.
Na Twitteru o svobodě slova káže ale sám cenzuruje svoje kritiky.
Většina uživatelů, z nichž jsou valná část boti ovládaní nepřátelskými tajnými službami, bude rozhodovat o tom, co je pravda. Co by se mohlo pokazit...
A kolik z nich jsou fakt boti a kolik jsou lživě za boty označení nějakou neziskovkou?Z twitter files co si vybavuji totiž víme že existuje praxe za ruské boty a agenty označovat ověřitelně reálné američany co neměly konzervativní názory.Jistě že tam nějací boti jsou, ale dost pochybuji že situace je tak černá jak se snažíš tvrdit ve snaze obhajovat onezování svobody slova.
oprava měly konzervativní názory
Poprosim nejaku relevantnu statistiku kolko percent je tych botov. Dakujem
Taková statistika samozřejmě neexistuje a těžko může. Ale to na faktu nic nemění. Stačí se podívat na tom, kolik lajků a komentářů sbírají ty "správné" (= třeba proruské) příspěvky a kolik opačné a porovnat to s rozložením názorů ve společnosti. Že farmy na lajky existují snad není třeba dokazovat, o tom se psalo u tu na Živě: https://www.zive.cz/clanky/jak-fun...fault.aspx O ruských trollích farmách taktéž.
Ono snad někdy záleželo na tom, co je pravda? Nezáleží na tom nikomu, každý chce jen potvrzení svých názorů, bez ohledu na to, kde a od koho je získal.
Aneb jak vlézt Kačeru Donaldovi Trumpetovi do ...
od LZive by se mohli ucit jak cenzurovat, tady to je maso poslednich par let
trochu dlhy clanok, uplne stacilo napisat “sladky chlapec sa zlakol Donalda Trump-a”.
Komunitní kurátorství je jedinej škálovatelnej a těžko rozporovatelnej systém. Bohužel lidi ale musej bejt aktivní, platforma to musí ocenit příp. vandalství penalizovat. Aby to nedopadlo jako kdysi:https://www.forbes.com/sites/kalevlee...ial-media/
No, já osobně tedy vůbec "nesocsíťuju", třeba proto, že tím, že bych s tím začal, nechci s tím zmetkem uzavírat žádnou, byť implicitní smlouvu, ale na druhou stranu souhlasím s přístupem, že je lepší, pokud se v žumpě lží a pomluv lidi naučí plavat a neutopit se, než jim z ní "nasilu" dělat perličkovou lázeň 🙂
Perličkovou lázeň z kyseliny solné...
To budou všichni ti zastánci cenzury smutní, a že jich v nejrůznějších diskuzích bylo. Cancel culture byla jejich modla a ten zlý Elon byl ďábel, když to na Twitteru zrušil. To jsem zvědav, jestli začnou otáčet i vášniví cenzoři názorů na Seznamu.
Přesně 😃
Máš to nějaké pomotané, Musk cenzuru nezrušil ale naopak zavedl.
... ale na špatnou stranu, co? 😀
A ta vám vyhovuje, co?
A vám ne?
Opravdu? To psali na Seznamu? Nebo to máš z vlastní hlavy?
no toto tvé tvrzení je jednoznačně lživé. Nemůžeš totiž zavést to co dávno bylo a že cenzura byla víme z twitter files...
Přesně! Když člověk na Seznamu musí přemýšlet nad každým slovem, aby někoho neurazil a neměl na měsíc ban, je něco špatně... 🙁Mně už x příspěvků smazali a za jeden "rasistický" mám zrovna zaracha 😉
hlavne ze podali staznost u EK na Apple kvoli tomu ze nemaju pristup k mailom, kontaktom a dalsim osobnym udajom pouzivatelom na iOS. A to je predsa branenie konkurencii a podobne sproste keci.
Hlavně že nedávno nasadili nějakou novou AI která mi polovinu příspěvků označovala jako spam bez možnosti se bránit a teď slibujou že nebudou cenzurovat. 🙂 Holt jim lidi utíkaj na Xwitter. 😀
Nevypadá to, že by shitter šel nějak nahoru, spíš naopak.
Existuje, ne?To je o dost lepsi, nez kdyby ho Musk neprevzal 🙂
Kdepak to píšou? Na hovinky.cz, nebo neznam.cz?
No já tam už taky moc nelezu, je to tam samá ruská propaganda, porno a videa uřezávání hlav, ale je pravda že když chtěj lidi třeba reportovat z ukrajiny a podobně, tak nemaj jinou možnost, protože normální sociální sítě by jim všechno zablokovaly.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.