Zatímco se lidé z kanceláří děsí, že je jednou nahradí některý z potomků technologie GPT aj., mnohem dříve ze hry dost možná vypadnou modelky. S nástupem fotorealistických generátorů Midjourney, Stable Diffusion a dalších se totiž doslova roztrhl pytel s virtuálními módními agenturami.
V prohlížeči si už dnes můžete vytvořit syntetickou dívku či chlapce na míru třeba v aplikacích Deep agency a Lalaland, no a tu druhou jmenovanou si nyní vybrala fabrika na džíny Levi Strauss.
Během letošního roku hodlá pomocí Lalalandu vyrobit digitální modelky, kterými doplní svoji nabídku v katalozích a propagačních materiálech. Není divu, je to totiž mnohem jednodušší a levnější než nahánět skutečné modelky do fotostudia.
Zatím experiment, trend je ale jasný
Byť je fabrika Levi Strauss zatím opatrná a mluví jen o doplňku, který podpoří pestrobarevnost a diverzitu modelek, pokud experiment vyjde, manažerům jistě brzy docvakne, že je koncovým spotřebitelům úplně jedno, jestli si tu džínovou bundu z katalogu oblékla ve fotostudiu Lucie Nováková z Bruntálu, anebo nějaký algoritmus lala-ai-large.

Generátor modelek Deep agency
Ostatně, taková Ikea ve svých katalozích používá počítačové kresbičky už roky a nikdo si nikdy nestěžoval. Teď je tedy řada i na lidech a časem dost možná i na všech ostatních produktech.