Mobilní byznys je pro Google další velká věc

(Komentář) Z posledních finančních výsledků Googlu lze vyčíst jednu věc - mobilní byznys je pro tuto firmu naprosto klíčový do budoucna a přinese veliké peníze.
Mobilní byznys je pro Google další velká věc

Finanční výsledky z konce minulého týdne, výmluvná řeč Larryho Page a dlouhodobá strategie firmy mluví jasně – Google si v budoucnu slibuje největší komerční růst v oblasti mobilních služeb. V posledním fiskálu příjmy společnosti z mobilní reklamy poskočily o 33 % a čistý zisk o 26 %. Page navíc v konferenčním hovoru s akcionáři uvedl, že v příštím roce čeká nárůst příjmů v tomto sektoru až dva a půl krát na 2,5 miliardy dolarů.

Podíl Googlu v mobilním internetovém vyhledávání dosahuje podle statistik StatCounter až 97 %, což firmu staví do velice výhodné pozice do budoucna. Internetový obr navíc masivně investuje do rozvoje mobilních technologií a jeho platforma Android ukusuje stále větší podíl z tržního koláče. Jak už zástupci Googlu dříve upozorňovali, strategií firmy je tzv. „mobile first“. To mimo jiné znamená, že mobilní produkty budou k dispozici minimálně stejně rychle, jako klasické desktopové verze.

Mobil není desktop

Otázkou ale je, zda se Googlu podaří najít klíč ke generování větších a větších příjmů z mobilních služeb tak, jak si plánuje. Chování uživatelů na mobilních zařízeních je totiž naprosto odlišené od jejich chování u klasického počítače a webového prohlížeče. Je to dáno nejenom způsobem ovládání, rychlostí internetu a velikostí displeje, ale také aktuálním rozpoložením a náladou. Když používáte mobilní služby, buďto se potřebujete zabavit, nebo něco velice rychle nalézt a dostat co nejpřesnější a nejrychlejší odpověď.

Klepněte pro větší obrázek
Google+ tu není náhodou a nejde pouze o reakci na Facebook. Sociální sítě jsou na mobilních zařízeních hojně používány a je v nich ukrytý veliký komerční potenciál.

Příjmy samozřejmě primárně pramení z reklamy, která, stejně jako zmiňované chování uživatelů, na mobilech a tabletech funguje jinak. Klasická reklama v mobilním vyhledávání nemá takový dopad a účinek a inzerenti za ní platí méně, než na klasickém webu. Namísto toho funguje spíše tzv. display reklama a inzerce na sociálních sítích.

Google se proto musí snažit přizpůsobovat a kromě různých forem reklamy hledat také další cesty, jak vydělat. K reklamě ve vyhledávání a dalších jeho službách například přibyly podíly z každé prodané aplikace v rámci obchodu Android Market, který se postupně rozrůstá také na tabletech. Do budoucna jsou zde vyhlídky na podíly z prodeje elektronických knih a možná také hudby. V Mountain View se ale pečou také další novoty, včetně speciálně připravených landing pages pro inzerenty. Také vznik Google+, který už má přes 40 milionů uživatelů, je jednoznačně aktivitou pro získání lepší pozice na mobilním trhu.

Google udělal chytrou věc

Larry, Sergej a jeho tým zřejmě vidí mnohem dále, jinak by mobilnímu byznysu v Googlu nenastavovali nejvyšší prioritu. „Vidíme mnoho příležitostí k růstu v mobilním segmentu,“ sdělil šéf firmy v konferenčním hovoru. „Jsme v této oblasti stále na začátku. Uvidíte, že je to neskutečně fascinující byznys. Je zde mnoho věcí, se kterými je možné pracovat,“ doplnil nadšeně. „Udělali jsme velice dobrou věc, když jsme na mobilní byznys vsadili jako na dlouhodobou strategii,“ ukončil Page svoji sebejistou řeč.

Klepněte pro větší obrázek
Provize z prodeje mobilních aplikací je jenom jeden z dílků celkových příjmů. Jak je ale vidět na příkladě Applu a jeho App Store, peníze zde lze generovat obrovské.

A asi má pravdu, jen my, běžní smrtelníci a ne tací vizionáři, nemůžeme vidět tak daleko. Možností generovat mnoho peněz je a bude hodně. V budoucnu se nabízí rozšířená realita, reklama postavená na vaší aktuální poloze, vysoce personalizované vyhledávání postavené na vašem chování na mobilních zařízeních, tomu přizpůsobené reklamy, stále se navyšující příjmy z prodeje aplikací a mobilního obsahu a mnoho dalšího.

Ostatně, rostoucímu vlivu a oblibě chytrých telefonů a tabletů by se měli začít přizpůsobovat také samotné firmy a inzerenti. Více o tom v samostatném komentáři.

Diskuze (7) Další článek: Microsoft chce mít interaktivní dotykový obraz všude, i na ruce (video)

Témata článku: Google, Byznys, Larry Page, Komerční potenciál, Věc, Výstřižek, Klasická reklama, Chytrá věc, Android Market, Google+, Dlouhodobá strategie, Chytré vyhledávání, Připravená strategie, Mobilní vyhledávání, Mobilní byznys, Obrovský příjem, Rostoucí vliv, Velká věc, DAL, Mountain View



Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

Pozor na AliExpress. Aby byl pořád levný, musíte zvolit správný způsob dopravy

** Už několik měsíců platí nová daňová pravidla pro zásilky nejen z Asie ** Tkaničky z AliExpressu mohou být stále laciné ** Musíte ale zvolit správného dopravce, jinak poště zaplatíte 150 Kč

Jakub Čížek
E-shopyAliExpress
Nová volitelná aktualizace systému Windows 10 opravuje 38 problémů
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10
Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

Jak rozmazat dům, aby vás sousedi nemohli šmírovat. Jde to v Mapách Google i na Mapy.cz

** Nelibí se vám, když cizí lidé okukují váš dům? ** Všechny mapové aplikace nabízejí možnost rozmazání snímku ** Máme návod pro Apple Maps, Bing Maps, Mapy Google a Mapy.cz

Karel Kilián
SoukromíNávodyMapy
Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

Recenze Windows 11. Microsoft nás opíjí rohlíkem a omezuje použitelnost

** Oproti Desítkám významně stouply hardwarové požadavky ** Windows 11 mají nový vzhled, ale výrazně narušují workflow. ** Potěší vyhledávání, multitasking i rychlejší aktualizace

Petr Urban
Windows 11Testy