Vážení pisatelé a čitatelé, informace stran počtu vadných bodů jsou velmi problematickou záležitostí.Již předem poodkrývám svoje působiště, tj. firmu jako dovozce a servis v ČR na produkty MIRO, MITSUBISHI (AGORA plus).Někteří z Vás jsou rozhořčeni, jak si vůbec výrobce může dovolit prodat LCD panel s vadnými body, když jeho zkušenost s LCD panelem, který má doma je 100%.Jediné, co na to mohu říci je skutečnost, že měl štěstí.Bezesporu i spousta dalšich zákazníků má a bude mít štěstí.Někteří zákazníci si svůj 100% panel zase předplatí a předem se provede selekce (panel je prověřen), celá záležitost však něco stojí (15 až 25% navíc z hodnoty výrobku a tuto službu nenabídnou všichni dodavatelé).Nebudu komentovat výrobu samotného LCD, jisté však je, že stávající technologie není dokonalá a 100%.Nové technologie připravuje např. firma Philips (jako jeden z výrobců LCD subkomponent) avšak na tuto novinku, která slibuje 95% kvalitu, nikoliv však 100% si budeme muset ještě 2 až 3 roky počkat.Doporučuji všem, kteří pochybují o mých slovech, nechť se dotáží na záruční podmínky na LCD panely stran počtu vadných bodů (jiné nezávislé zjištění mne bohužel nenapadá).Pro každou reklamaci LCD panelu ať už se jedná o vyrobky NEC, EIZO, SONY, SAMSUNG atd. existuje skrypt, který stanoví možný počet vadných bodů.V praxi řečeno, mám k dispozici skrypt na produkty NEC, MIRO, NOKIA, ViewSonic a počet možných vadných bodů je velmi podobný, dokonce u některých výrobců totožný.Doufám, že případným dalším čtenářům a pisatelům je tím pádem jasné, že zmíněné vadné body můžete objevit u kteréhokoliv výrobce.
Radek Pospíšil