Minulý týden nehavaroval pouze Uber, ale také Tesla Model X. Akcie se propadly

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 16

Názory k článku

avatar
02. 04. 2018 12:57

Tesla včera zbankrotovala. Jásejte
https://twitter.com/elonmusk/status/980566101...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2018 23:28

Podle mě se nehody budou stávat pořád, nic nefunguje na 100%, čím vyšší spolehlivost, tím vyšší náklady. I raketoplány byly asi jedna z nejspolehlivějších věcí, co se kdy vyráběly a nějaká pravděpodobnost selhání tam byla, což se naplnilo. Čím víc budou jezdit samořiditelná auta, tím víc nehod bude, ale procentuálně jich bude méně, než u lidí. Kdyby se psalo o každé dopravní nehodě klasického auta, tak by to člověk ani nestíhal číst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2018 19:23

Obecně pro Teslu je tenhle týden otřesný (Moody's a snížení ratingu, havárie X, Uber, vysoce pravděpodobné minutí cílů pro Model 3, ...).
Ovšem celé to korunovali svolávací akcí na 120k Modelů S (Tesla má výrobu cca 200k aut ročně), kterou ohlásili po konci obchodování, aby se zpráva nedotkla ceny akcií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 03. 2018 15:34

Realita je takova, ze hype okolo samoriditelnych aut je skutecne jen hype. Tyhle dve nehody jsou jen spicka ledovce, pri internich testech firem se ruzne faily objevuji i nekolikrat denne. Napriklad v roce 2016 jen v Kalifornii zaznamenali celkem 2578 ruznych chyb a zavad:https://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transport... A to se porad bavime o vicemene experimentalnich autech, kolem kterych 24/7 beha armada vyvojaru. Ted si predstavte, ze by se mely vyrabet seriove - dnes, kdyz automobilky KAZDY ROK museji delat milionove svolavaci akce kvuli vadnym predalum, airbagum nebo spinacim skrinkam. O tezko odstanitelnych zavadach elektroniky pak koluji cele legendy. Jinymi slovy, dnesni automobilky nejsou schopny poradne vyrobit ani trivialni komponenty, ale umelou inteligenci s desitkami senzoru zvladnou? Haha, to urcite. Ve skutecnosti je od roku 2008 (zacatek tzv. krize) snahou "katovat costy" na maximum, protoze auta najednou nikdo nechtel (zakaznici meli strach z budoucnosti). To trva vicemene dodnes a je to v primem rozporu s high-tech komponenty, ktere samoriditelna auta vyzaduji.Suma sumarum, skutecne samoriditelna auta jsou jeste MINIMALNE 10 let daleko, bez ohledu na to, co se nam hipsteri z Googlu nebo Tesly snazi nakecat. Mozna se do te doby dockame nejake omezene autonomie (napriklad autobusy nebo kamiony predprogramovane pro jizdu z bodu A do bodu B), ale to je tak vse. Moc by mne neprekvapilo, kdyby tahle bublina praskla podobne, jako v roce 2000 prasknul dot-com boom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 03. 2018 11:32

Tesla v kufru nevozí motor,
Proto Musk udělá mega akci ke každému autu dva hasičáky s logem Tesla za lidových 2000 USD.
Ale třeba je to dáno tím, že každé auto má topení. Tesla topí taky, ale velmi silně a jednorázově, ostatní auta topí tak nějak průměrně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2018 10:41

Autor článku se zde odkazuje na blog Tesly: "Tesla zároveň konstatovala, že ačkoliv jsou lithiové baterie vysoce reaktivní, riziko silného požáru, který se jen velmi těžko hasí, je stále mnohem nižší než třeba u vozů na LPG."Blog byl pochopen špatně, Tesla tvrdí, že: "and Tesla’s billions of miles of actual driving data shows that a gas car in the United States is five times more likely to experience a fire than a Tesla vehicle.""gas car" je zde mýšleno jako benzínové auto, ne auto na LPG. Gas od slova gasoline.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 03. 2018 10:10

Nedelal bych zadne zavery. To auto tam nejspise navedl ridic s nejvetsi pravdepodobnosti. Kazdopadne ted sverovat zivot pocitaci bych nedelal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2018 08:40

Určite je to správna cesta , ale k dokonalosti tomu veľa chýba . Je to cesta na dlhé roky , ja to typujem na 20 a viac. Je to veľká zmena a ludia to musia stráviť , prispôsobiť sa . *SKôr by bolo vhodné ísť cestou malý krokov . Z automatizovať jednotlivé činnosti v riadení auta . Napr. blinkre , kamery, senzory v aute a na ceste , nepovolenie jazdy opitému , pri technickej poruche, ojazdené pneumatiky -stop ! atď. Určite sú stovky možností .
A nakoniec to bude plynulý prechod . Aj keď ja sa nikdy necham voziť nejakým robotom !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 03. 2018 08:23

No a proč teda ta Tesla nabourala?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 03. 2018 07:59

Chápu to.
85 000× projíždět stejným místem, to musí i auto dohnat k sebevraždě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor