Realita je takova, ze hype okolo samoriditelnych aut je skutecne jen hype. Tyhle dve nehody jsou jen spicka ledovce, pri internich testech firem se ruzne faily objevuji i nekolikrat denne. Napriklad v roce 2016 jen v Kalifornii zaznamenali celkem 2578 ruznych chyb a zavad:https://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transport... A to se porad bavime o vicemene experimentalnich autech, kolem kterych 24/7 beha armada vyvojaru. Ted si predstavte, ze by se mely vyrabet seriove - dnes, kdyz automobilky KAZDY ROK museji delat milionove svolavaci akce kvuli vadnym predalum, airbagum nebo spinacim skrinkam. O tezko odstanitelnych zavadach elektroniky pak koluji cele legendy. Jinymi slovy, dnesni automobilky nejsou schopny poradne vyrobit ani trivialni komponenty, ale umelou inteligenci s desitkami senzoru zvladnou? Haha, to urcite. Ve skutecnosti je od roku 2008 (zacatek tzv. krize) snahou "katovat costy" na maximum, protoze auta najednou nikdo nechtel (zakaznici meli strach z budoucnosti). To trva vicemene dodnes a je to v primem rozporu s high-tech komponenty, ktere samoriditelna auta vyzaduji.Suma sumarum, skutecne samoriditelna auta jsou jeste MINIMALNE 10 let daleko, bez ohledu na to, co se nam hipsteri z Googlu nebo Tesly snazi nakecat. Mozna se do te doby dockame nejake omezene autonomie (napriklad autobusy nebo kamiony predprogramovane pro jizdu z bodu A do bodu B), ale to je tak vse. Moc by mne neprekvapilo, kdyby tahle bublina praskla podobne, jako v roce 2000 prasknul dot-com boom.