Microsoft ve spolupráci s Nvidií už nějakou dobu pracuje na speciální verzi populární hry Minecraft, která bude obsahovat ray tracing, tedy moderní vykreslení scény s důrazem na realistické podání světla, odrazů a stínů. Nvidie představila nové ukázky toho, jak takový vylepšený Minecraft bude vypadat.
Minecraft s ray tracingem bude zahrnovat přesnou práci se světlem, které výrazně změní jak například sluneční paprsky, tak i odrazy od jiných světelných zdrojů a vržené stíny v reálném čase. Součástí budou i realističtější materiály.
Jednotlivé kostky tak dostanou přepracované materiály, od kterých se světlo bude odrážet dle fyziky, bude se pohlcovat, případně zakřivovat pokud půjde o různé průhledné materiály a kostky.
Speciální renderer, na kterém Nvidia pracuje, by měl být brzy dostupný zdarma pro verzi na Windows 10 (Bedrock) a Nvidia zatím spolupracuje s různými tvůrci z celého světa na tom, aby vytvořila ukázkové světy a také vytvořila vylepšené materiály pro kostky.
Aby se do vývoje mohl pustit takřka každý, zveřejnila Nvidia i dvě prezentační videa, kde rozebírá jak samotnou vykreslovací technologií dostupnou na grafických kartách GeForce RTX, tak i tvorbu nových materiálů. Do tvorby se díky tomu mohou pustit fanoušci z celého světa.
Pokud jde o samotnou náročnost vykreslování, Nvidia cílí na to, aby Minecraft RTX byl hratelný v rozlišení Full HD a se 60 snímky za sekundu i na nejslabším modelu grafické karty GeForce RTX 2060.