Mikroplatby ve světě na velice rychlém vzestupu

37 milionů Američanů chce používat speciální platební systém pro malé platby.

Související odkazy

Slovník
newsletter
online
server

O mikroplatby je zájem a zaznamenávají v současné době doslova „meteoritický růst“; tvrdí to průzkum společností Peppercoin a Ipsos. Zatímco v roce 2003 provedly mikroplatbu čtyři miliony Američanů, letos to má být už 14 milionů, a zatímco v loňském roce byl celkový objem těchto plateb dvě miliardy dolarů, v roce 2009 to má být (dle jiného průzkumu) 11,5 miliardy.

Společnost TowerGroup, která je autorem druhého průzkumu, navíc tvrdí, že internetové mikroplatby vysoce převyšují a i nadále budou převyšovat placení prostřednictvím mobilních telefonů – např. z celkového dvoumiliardového objemu v loňském roce připadlo 1,9 mld. na internet a jen 0,15 mld. na mobily.

Největší objem mikroplateb jde na účet placeného obsahu, kterým ovšem není kupodivu míněn obsah erotický – jedná se o předplatné různých zpravodajských serverů, newsletterů a online časopisů. Placený obsah se stará téměř o polovinu objemu mikroplateb a za ním následují (s 14,5 %) elektronické pohlednice – ty kvalitní jsou v zahraničí rovněž zpoplatněné.

Třetím největším předmětem plateb jsou hry (9,2 %) a za zmínku pak ještě stojí platby v některých kvalitnějších seznamkách (4,6 %). Do budoucna se pak odhaduje, že největší růst bude zaznamenávat multimediální obsah – platby za download hudby, později videa.

Výzkumníci, kteří se dotazovali více než tisíce respondentů, připodobňují internetové mikroplatby k jakýmsi „internetovým kreditkám (platebním kartám)“. Zejména v USA je používání platebních karet k běžným nákupům v obchodech (což ovšem nejsou mikroplatby) nejen běžné, ale rovněž velmi oblíbené – zákazníci je upřednostňují před platbou v hotovosti z důvodu rychlosti, snadnosti i bezpečnosti (!). Proto nevidí žádný problém v internetových mikroplatbách, od kterých očekávají totéž.

Diskuze (10) Další článek: Slovenské dráhy budou tisknout jízdenky mobilně

Témata článku: , , , , , , , , ,