Microsoft vyráží do další bitvy: Zune je na světě

Diskuze čtenářů k článku

G_  |  18. 11. 2006 22:03

http://slashdot.org/articles/06/11/18/1558213.shtml
todle by mohlo zive prelozit taky zadny boom z uvedeni nenastal...Jak to bude pokracovat ukaze cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusky  |  15. 11. 2006 18:45

I first started writing this article with a positive attitude concerning Microsoft’s MP3 player. I ended up thinking Zune is a crap. So I changed the title.

First of all, as a Zune reviewer, you have to sign something that’s called “reviewers kit agreement”, probably one of the most stupid things ever to emanate from Redmond. As John C Dvorak said, they should really be ashamed of themselves for sending this piece of paper to intelligent people

According to the contract, you cannot take Zune it apart, you have no permission whatsoever to disassemble it (can you remove the battery?!) and you have to write in your review only terms imposed by the contract. We all know that it is of common sense for enthusiast sites to review a product by disassembling it and posting pictures of how it looks inside, just to give the potential customers the chance of knowing more about what they’ll buy.

Cely clanok je tu:
http://www.playfuls.com/news_05187_The_Stupid_Idiotic_and_Annoying_Things_about_the_Z une_brick.html

Tak, co pan Waic...aj Vy ste podpiasal "reviewers kit agreement"...???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opio  |  15. 11. 2006 19:47

Asi bola fakt chyba, ze dovolili diskusiu pod tymto PR clankom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  15. 11. 2006 21:06

Microsoft nemusí nic nabízet inteligentním lidem. Stačí to dobře prodat blbcům a inteligentním lidem pak často nezbude, než si to koupit taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  15. 11. 2006 23:21

Jo tak ty seš ten chytrej viď...no to se pozná . Ještě k ceně Zune, ta bude 220 USD a nikoliv 250 USD. www.zune.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  16. 11. 2006 08:28

Vzdyt ma pravdu. Takto to opravdu funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rokos  |  16. 11. 2006 12:16

panove panove... co delate za praci ? proc proboha nejste ve vedeni spickovejch firem a neradite jim co maj delat. to by vam sedlo. a vite kolik prachu by jste za to meli ? a takhle to delate zadarmo. nebudte blbi, zavolekte do ms a reknete si o misto strategickejch poradcu a vizionaru. urcite vas radi vezmou, kdyz treba do zivotopisu napisete, ze jste radili v cesku v ruznych diskuzich ke vsem tematum. auty pocinaje, pres operacni systemy a zahradickym naradim konce.


vzdycky me fascinuje, kolik chytraku se najde k jakemukoliv tematu, kteri presne vedi co by ta ci ona firma mela delat. a protoze to dela jinak, nez by to byvali delali zdejsi chytrolini, tak je uplne nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  16. 11. 2006 08:48

Buďto vyvrať, co jsem napsal, nebo laskavě drž hubu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 15:49

No to nevyvrati,
nebot kdo z audiofilu si koupi zarizeni u ktereho vyrobce taji kvalitu zvukoveho vystupu, odstup sumu, zkresleni ...
to je jak prehravac od tamanu z trznice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  15. 11. 2006 13:32

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=104
Ak je to pravda, tak je to poriadny gol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 15:07

Ooo jaka hruza, nepodporuje system, ktery jeste neni oficialne v prodeji... Nemaji na to nahodou jeste nejaky ten patek cas, tu podporu dodelat? A pochybuji, ze by Zune bylo urceno do korporatniho prostredi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  15. 11. 2006 18:15

nuz podla sprav uz je Vista GM a sla do vyroby… takze casom, casom :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  15. 11. 2006 13:22

1. jsem rad, ze jste se odvazili povolit prispevky pod PR clankem MS a umoznili tak ctenarum psat prispevky, tedy neni to udelano jako blog o Vista

2. za sebe musim rict, ze bych si neco takoveho jako iPod nabo Zune nekoupil, a to jsem spokojeny majite Apple MACa. Jsou lepsi a levnejsi prehravace, dokonce i hezci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipiik  |  15. 11. 2006 12:08

nadherny pripad zneuziti monopolu v jedne oblasti (windows, office) ke snaze o ovladnuti dalsi oblasti (mp3 prehravace) - neni v EU krizove financovani nahodou zakazane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muff  |  15. 11. 2006 14:49

Zakazane to je ale dokazat to neni snadne. Jak vidite tak ctenarum Zive ani nevadi, ze MS plati v cene prehravace vypalne nahravacim spolecnostem (jen tem nejvetsim..) aby se vnutil do jejich prizne. Ale kdyz se kouknete na ceske zpravy tak je vam jasne, ze v cesku uz nikomu nic nemravne a neeticke neprijde. Zajimave je, ze Microsoft se (poprve?) stava primym konkurentem svych vlastnich zakazniku (spolecnosti participujicich na Play for sure)! To je asi stejne, jako kdyby MS prodaval pocitace - vzdycky by mel vyssi profit a potencialne nizsi cenu nez konkurence, protoze by operacni system sam sobe neprodaval. Ostatne proto MS nevyrabi pocitace, telefony, PDA a nebo OS pro herni konzole. Tohle je zajimava zmena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  15. 11. 2006 11:31

"v Čechách se jej dočkáme snad až někdy v průběhu příštího roku"

Boha jeho a psát i o Moravě (a Slezsku ) by nešlo? Anebo třeba rovnou pro celou Českou republiku = Česko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrikCZ, PetrikCZ  |  15. 11. 2006 12:42

Myslím, že i ty jsi pochopil co tím mělo být řečeno - tak se v tom nenimrej ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R  |  15. 11. 2006 10:26

Já té angličtině moc nedám, ale není Welcome to the social spíš Vítej do společnosti nežo Vítejte u společenského?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorNight ©  |  15. 11. 2006 12:15

To znamená: Vítej u socek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alighieri, alighieri  |  15. 11. 2006 13:59

"Vitejte u Spolecenskeho, dnesni menu...."

mas pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ham_duo, ham_duo  |  15. 11. 2006 10:11

A kde to ma reset?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mistr světa amoleta  |  15. 11. 2006 10:07

Chlapci, nepřipadá vám pikantní, že si na Živě blogu o Windows Vista flákli do záhlaví tapetu z OS X Panther Aqua...? (http://vista.zive.cz/)
Džihád!

Pane Waici - trošinku trapas, né?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  15. 11. 2006 10:28

¨S tímto se nemusíte obracet na mě... Já jsem tu v roli plniče obsahu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mistr světa amoleta  |  15. 11. 2006 10:33

No, jak myslíte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bóbika  |  15. 11. 2006 21:02

Ale ten skinovač tam nemá všude svoje jméno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  15. 11. 2006 11:15

No, mně hlavně přijde vrcholně trapný samotný koncept toho blogu, jehož jediným účelem zřejmě je znemožnit diskuse o neustále opěvované Vistě... Taková malá facka čtenářům s nepohodlnými názory, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  15. 11. 2006 12:36

Tak tak, jsem rád, že to tu někdo řekl; mám úplně stejný názor. Živě má poslední dobou vůbec zajímavé počiny. Viz třeba Office "blog" (http://office.zive.cz/), který nějak zvláštně vyšuměl, ačkoli Office 2007 jsou stále aktuálnější záležitostí, taky informací o nic je pořád víc. Vista blog je taky super, pro Živě je to několik much jednou ranou, je třeba jeden klik navíc, tj. jedna reklama navíc (zlatý Adblock), je to prostor pro oslavné články na Microsoft a utrum pro čtenáře, kteří by si snad mohli dovolit s nějakým PR textem nesouhlasit. Bravo, CPress! Mám jen pocit, že většina podobných nových projektů zajde na úbytě, protože na takovém projektu je třeba tvrdě makat. To chápe třeba M. Lutonský se svým Navigovat, ale ve většině ostatních případů vše končí na lenosti a/nebo neschopnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rokos  |  16. 11. 2006 08:41

boze muj...dejte uz pokoj s tou valkou oproti vista blogu. tak se obratte na zive at udelaji blog treba na ten vas linux nebo os x a pokud budete pravidelne dodatvat informace, treba vam i vyhovi a udelaj to. dyt je prece semania, nokiamania,...

mozna se jen nikdo o okrajove systemy na zive nezajima, tak o tom nemuzou nic psat. tak misto tech vasich kecu o hov*e neco udelejte a mate to...ale to je moc prace. mnohem jednodusi je tady kecat a hladit si ego...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Poofter, Poofter  |  16. 11. 2006 11:44

Děkujeme za kultivovaně vyjádřený názor. Pokud se nemýlím, nenapsal jsem ani slovo o tom, že chci blog o linuxu nebo OSX. Napsal jsem, že nechci, aby vybrané články (shodou okolností o Vistě) byly prezentovány jako blog, tzn. něco, k čemu se nemůžou čtenáři jakkoliv vyjádřit. Obávám se totiž, že u mnoha článků (zvláště od některých autorů) je diskuse mnohem poučnější a zábavnější než články samotné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  15. 11. 2006 15:53

Proc trapas? To je celkem konzistentni vuci zpusobu, jakym je Vista vytvarena...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opio  |  15. 11. 2006 19:41

Su to vidlaci, nemaju ani na tapetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  15. 11. 2006 08:57

Otázka na tělo měl už někdo v ruce produkt od tohoto výrobce a byl s ním opravdu spokojen já teda ne pokud jde o klávesnice tak jsou tvrdé pokud jde o ostatní ovladače tak je to také jedna mínus viz porovnání Logitech atd. tak že ať si vyrobí cokoli tak je to jen reklamní srágora a stejně to nakonec zákazník pozná ( fakt je že pár blbců to koupí - reklama dělá divy ) .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  15. 11. 2006 09:21

Ačkoli jsem nedávno přešel na Logitech, myši od Microsoftu jsem (mimochodem s Macem) používal několik let k plné spokojenosti. Některé jejich klávesnice také nejsou vůbec špatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PK  |  15. 11. 2006 15:05

Logitech jsem používal na Windows. Použití jejich myší s Macem je (aspoň pro mě) tragické, protože mají naprosto nepřirozený tracking a s defaultními systémovými nástroji se prostě nedají rozumně nastavit (třeba ve srovnání s Mighty Mouse). A firemní software Logitech Control Center dělá (nebo aspoň dělal) takové psí kusy, že mi sem už nikdy nesmí.

Naopak jsem si před dvěma měsíci pořídil drátovou optiku Microsoft IntelliMouse Optical USB, který je tvarem vzdáleně podobná Mighty Mouse (vč. rozložení tlačítek, jen ta skvělá kulička mi chybí), výborně se drží a pohyb kurzoru je zcela přirozený. Dokonce se dá (pomocí systémových prostředků) nastavit, že MS IMO používá pravé tlačítko, kdežto současně připojená MM funguje jako jednotlačítková (což mi vyhovuje více, protože jednotlačítková myš je mnohem přirozenější — na Macu díky lepšímu ovládání; na Windows si to neumím představit).

Takže bych MS hardware rozhodně neodsuzoval, navíc určitě záleží na konkrétním modelu (s IntelliMouse jsem navýsost spokojen, kdežto myš MS S+arck byla děsná).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  16. 11. 2006 10:45

Mam od nich mys. Vzdycky jsem rad vsude s nadsaznkou rozhlasoval, ze tahle softwarova spolecnost dela dobre hardware ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rr  |  15. 11. 2006 09:32

Jejich myši jsou naprosto špičkové. Vyrovnají se jim (a u několika modelů i předčí) jen myši od LogiTech. Opravdu nerozumím té militantí zášti vůči všemu z dílny MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redsnake  |  15. 11. 2006 09:55

joysticky a volanty od MS byly (nevím jestli stále jsou, už se v tom tolik neorientuju) proslulé svou kvalitou (a to nemyslím ironicky). Myši od MS jsou podle mě vedle Logitechu špička.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muff  |  15. 11. 2006 19:39

Co tady blouznite o volantech a mysich v diskusi o brikete na prehravani hudby a souvisejicich sluzeb?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r23  |  15. 11. 2006 08:28

Uvnitř běží WM 5, pokud vim, takže se možná najde někdo, kdo příjde na to, jak tam zprovozni další aplikace.A to bych viděl jako plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  15. 11. 2006 08:20

Ale ja jejich zakaznikem urcite nebudu . To si opravdu radeji koupim CD ci DVD audio.
Sice chapu, ze masy reklamou zmasakrovanych vezmou zase obchody utokem, ale zadny vliv to na me nema - at si vyhazuji penize za co chteji. Jejich problem. Stadnost je kazdeho osobni problem...
Ostatne soudim, ze je dobre, ze zde kraluje Apple. Pokud by se MS nacpal i sem, byla by to katastrofa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keno*Raves  |  15. 11. 2006 08:32

Koukám že ty jediný tady z nás máš ekonomické vzdělání - ceny MP3 jsou přemrštěný, a proto je konkurence dobrá věc. Je mi úplně fuck jestli je to Petr nebo Pavel, pro mne je důležitá kvalita a cena ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keno*Raves  |  15. 11. 2006 08:34

omlouvám se - ceny MP3 přehrávačů ( o souborech ani nemluvě - ale tam o ceně nerozhodují "především oni ale vydavatelé" ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
commodore  |  15. 11. 2006 10:24

Pro me za me si tech MS prehravacu kupte treba 10. Mam to uplne na haku.
Hlavne at velkej bracha vi, co radi poslouchate...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 15:35

Coze ona neni konkurence ???
A co iAudio, iRiver, Creative .... jenze za kvalitu se plati a pokud ma byt vystup alespon trochu kvalitni, stoji vsechny prehravace podobne a ze jich neni malo.
A zune, nebot nema zverejneny parametry zvuk. vystupu povazuji za nakvalitni, tudiz predrazeny .... protoze priznejme si na 1. miste je kvalita zvuku a pak to ostatni, takze vetsine lidi staci kvalitni mp3 prehravac s mono 3 radkovym displayem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
apple1  |  15. 11. 2006 08:02

Myslím, že zdaleka není tak jednoznačné, jak tvrdíte, že Apple udělalo chybu, když má mp3 za jednotné ceny. Ostaně, prodeje to příliš nepotvrzují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorNight ©  |  15. 11. 2006 07:59

To je hnus, velebnosti!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  15. 11. 2006 07:21

Nesleduju trh s MP3 přehrávači dost detailně, ale na přehrávači mi přijde zajímavý jen wifi.
Až začne přehravače s wifi vyrábět i někdo normálné mohlo by se začít sdílení hudby cestou do práce. Už to snad někdo vyvýjel pro mobilní telefony s bt.
Karel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  15. 11. 2006 11:37

Nebyl bych tak optimistický: "Samozřejmě... Důraz na správu digitálních práv je značný, takže přenos hudby na jiné zařízen musí licence k digitálnímu obsahu povolovat."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 19:05

A co zaznamove zarizeni umoznujici prenos pre BT,Wifi s moznosti hudbu prehrat ?

DRM je cesta do pekla pro vsechny uzivatele ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  15. 11. 2006 04:39

Uz jsme si zvykli, ze se MS cpe uplne do vseho, Zune je ale trochu silna kava. MS nastolil velice nebezpecny precedens kdyz sel za nahravacimi spolecnostmi s tim, ze mp3 prehravace mohou obsahovat nelegalni hudbu a tak jim bude platit jako odskodne 10$ z kazdeho prodaneho Zune! To je naprosto absurdni a MS si tak kupuje prizen nahravacich spolecnosti na ucet konkurence, po ktere pak tyto spolecnosti pozaduji totez a vyhrozuji zrusenim smluv a zvysenim cen. MS nam zadelava na pekne problemy. Vubec je podivne tohle Zune. Hudbu z iTunes Store si prehraju pod OS X i pod Windows bez problemu, na hudbu ze Zune Store musim mit Windows abych si mohl spustit jejich WMA s DRM - to me ani nenapadne. A pak jsou tu tyhle podivnosti na Zune Store kde nestoji pisnicka 99 centu ale 79 kreditu kde 79kreditu = 99centu (cili cena stejna jako v iTunes ale opticky nizsi). Navic kredity muzete kupovat jen po 5$ baliccich, takze nejbohatsi firma sveta si od vas pri nakupu pisnicky za dolar pujcuje dalsi 4 dolary!!! Zune Store dale na rozdil od iTunes Store postrada dalsi obsah - televizni serialy, filmy, podcasty, audioknihy, hry pro iPod. Dale Zune chybi podpora ekosystemu periferii, podpora vyrobcu audiotechniky a automobilu i kdyz to se muze zmenit pokud ta briketka bude mit uspech. Rozhodne tuhle prvni verzi nedoporucuju kupovat, zvlaste tem, kteri nechteji zit v Microsoft only svete a platit nahravacim spolecnostem penize aniz by od nich dostali jakoukoliv sluzbu jen proto, ze je hudebni spolecnosti povazuji za zlodeje a Microsoft s nimi souhlasi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 05:12

Ja bych rekl, ze _kazda_ konkurence je dobra, zejmena pokud ma nekdo na trhu skoro monopol(a to Apple s iTunes Store/iPod ma). A kdo jiny nez MS ma prostredky jak ten monopol rozbit. Kazdym monopolem vzdy trpi koncovy uzivatel. A to s temi poplatky nahravacim spolecnostem mi prijde jako genialni tah hodny MS .
Kdyz uz jste u tech vyhod a nevyhod, tak kdyz prijdu o pisnicky, ktere jsem si koupil na iTunes, tak mam smulu, zadna nahrada. Naopak u Zune si mohu pisnicky, ktere jsem si jednou legalne zakoupil stahnout od MS opakovane. Prectete si podminky tech obchodu.
Kdyz vychvalujete iTunes Store multiplatformost, jak si tu hudbu prehraju na Linuxu, poradite?
A ta podivnost s kredity ma sve vyhody - ty kredity a tudiz hudbu legalne si muzete poridit i u nas na rozdil od iTunes Store u ktereho mate smulu pokud nejste z vyvolenych zemi! Takze ty vase vyhody o tom obsahu jsou vam u nas na prd, u MS mate alespon tu hudbu i u nas.
No a budete se divit, ale podcasty, audiobooky atd.. si muzete poridit i jinde nez na iTS a samozrejme je pak bez problemu na Zune prehravat. To ze je ve slove podcast "pod" neznamena, ze jej lze prehravat pouze na iPodu Stejne je lepsi pouzivat Netcast, Apple si rado dela narok na vse, kde se vyskytne slovo "pod".
A k tomu, ze Zune schazi podpora "ekosystemu" uz se neco pripravuje, viz treba http://playlistmag.com/news/2006/11/14/zune/index.php o propojeni s Xboxem, atp. Srovnejte si to s tim, jaky "ekosystem" mel v dobe uvedeni iPod. Zune je tady teprve jeden den! Kdyz byl uveden na trh iPod, tak nebyly ani iTunes, natoz nejaky Store.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  15. 11. 2006 06:34

Vzdyt ja taky nemluvim o budoucnosti ale o soucasnosti. Ten genialni tah je nesmysl, prijde mi zvlastni o tom uvazovat pozitivne, je to zvracenost. Uz takhle platite za prazdna media protoze si na ne mozna nahrajete nelegalni obsah. Co vam prijde normalni priste? Dan z tiskaren pro vydavatele knih protoze byste si mohli knihu misto zakoupeni vytisknout? AAC DRM prehraju pod Windows a OS X coz jsou hlavni desktopove platformy, WMA DRM jen pod Windows, Linux ma v obou pripadech smulu. Nerikam, ze je to v poradku ale nechapu jakou je v tom pripade WMA vyhodou, je to Windows only a tecka. Nikdo taky nepise, ze si podcasty, audiobooky, video a filmy nemuzete koupit jinde nez na iTunes, pisu ze si je neporidite na Zune Store, s iTunes mate vse pohromade. Mluvim snad Tatarsky nebo jak to proboha ctete muj komentar? Koukam na to z pohledu cloveka, ktery na iTunes nakupovat muze, ze vy nemuzete je smutne a s tim by mel Apple neco delat ale nedela a to je spatne. Shodnem se jiste na tom, ze je konkurence dobra vec ale vytloukat monopol spolecnosti znamou zneuzivanim monopolniho postaveni..? Byt placen Microsoftem, tak to taky prosazuju ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 07:48

Ja si proste myslim, ze monopol Apple je velmi nebezpecny a jakakoliv konkurence je prospesna. Kdyz mate tu moznost nakupovat na iTS(PA?), tak vite, ze iPod je doslova vsude kolem vas. Pro vetsinu Amiku MP3 prehravac rovna se iPod . Poridim si auto a co tam najdu, konektor na pripojeni iPodu, poletim letadlem, co tam bude? Opet jen konektor pro iPod: http://www.apple.com/pr/library/2006/nov/14ipod.html! Proc tam neni nejake univerzalni rozhrani? USB ci cokoliv...
"s iTunes mate vse pohromade" - to je prave co mam na mysli, to je to nebezpeci, kdy se Apple snazi privlastnit si treba podcast. Kdyz budu podcaster a Apple se rozhodne, ze me nezaradi do iTunes, tak jako bych nebyl. Kolik beznych uzivatelu iTunes vi, ze je mozne podcast ziskat i jinak, nez jen z iTunes?
Je stesti, ze nektere evropske staty to vidi podobne a uzavrene DRM od Apple a nebezpeci monopolu se snazi resit(Francie, Skandinavie).
Proste nechapu tu nenavist a shazovani Zune hned od zacatku. Proc? Protoze to je MS? Jen at se ukaze, jak se prosadi na trhu. MS umoznuje ve svem programu PlayForSure licencovani sveho DRM systemu, takze si mohu zakoupene skladby prehrat na neprebernem mnozstvi prehravacu. Apple licencovani sveho DRM systemu neumoznuje a tak jsem uzavren ve svete iPodu na veky vekuv.(Je tu moznost zmeny diky DVD Johnu A znova opakuji, kazda konkurence pro AAC DRM dobra! At je od Maleho, Velkeho, Mekkeho ci Tvrdeho...
PS: Jakekoliv DRM je zlo. At je od kohokoliv, bohuzel ale nevidim v nejblizsi dobe diky nahravacim spolecnostem zmenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2006 09:50

Konkurence samozrejme spravna je a DRM by se melo zakazat. Ale to je tak vsechno, v cem se shodneme... Predevsim kamkoliv MS vstoupil, tam trava neroste a vetsinou dany trh obsadi. Diky, nechci. Krom toho argumentujete PlayForSure a kdyz si prectete ten clanek, tak se tam jasne pise, se ten se Zune NENI kompatibilni!!! Tudiz tady obhajujete stejne neco jineho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  15. 11. 2006 10:47

"Konkurence samozrejme spravna je a DRM by se melo zakazat. Ale to je tak vsechno, v cem se shodneme... Predevsim kamkoliv MS vstoupil, tam trava neroste a vetsinou dany trh obsadi."

Nejak si odporujete, ne? Na jedne strane tvrdite, ze konkurence je zdrava, na druhe strane tvrdite, ze konkurence MS neni dobra :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2006 11:38

Nikoliv - Ja souhlasim, aby konkurence byla. Jen mam v pripade MS obavy, aby to nedopadlo jako vzdy... Neboli nerad bych nahradil jeden monopol monopolem jeste silnejsim. Staci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 19:01

Zune si nikdy nekoupim.

Duvody.
1) Nekompatibilita s mym OS.
2) Zvracenost v podobe DRM
3) Pomer cena/vykon nevyhovujici.
4) Nepodporuje ogg.
5) Kdyz za neco zaplatim chci si to prehrat na svem playeru/svych pocitacich/v aute viz bodu 2).
6) Nemam rad M$ diky jeho politice, rikejme tomu osobni averze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:47

Plne souhlasim, ve 100% i moje duvody vcetne bodu 6

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 15:40

No prave o tom pisi, ze i MS tu konkurenci umoznuje . Ma jeden svuj "specialni" system pro Zune a dale ma PlayForSure system, kterym umoznuje konkurenci, tj. ostatnim vyrobcum HW microsofti DRM pouzivat. Stejne jako ten system muze licencovat libovolny poskytovatel hudby.
Na druhou stranu Apple ma jeden, svuj vlastni uzavreny system a neumozneje ho pouzivat jak jinym prodejcum hudby, tak jinym vyrobcum hardwaru. Dokonce ve sve uzavrenosti jde tak daleko, ze ackoliv muzete na iPodu pouzivat hry, tak Apple neumoznuje zadnym jinym vyrobcum pro iPod hry vyvijet. Proste v porovnani otevrenosti to v tomto pripade vychazi lepe pro MS, at uz si o MS myslite co chcete. Proto jsem psal o ton nebezpecnem monopolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muff  |  15. 11. 2006 19:42

Proto mame dualboot do iPod Linuxu (alespon pro ty, kteri nemohou zit bez Dooma).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:51

Nerek bych ze najak Apple utoci na www.rockobox.org ... a tam mam i skveli frozen bouble

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:43

Ano sparvne neduveruji M$ uz jednou mi poskodili HPFS z OS/2 a me skusenosti s touto firmou jsou jen negativni, tato firma se chova jako mafiansky gang a vyderac (coz ji bylo dokonce soudne dokazano a dostali za to pokutu i v USA), coz je proti memu presvedceni.

Nehlede nato, ze zune nema kvalitni vystup, jinak by zverejnovali parametry misto rklamnich kecu ... a kde nejsou uvedeny paramtry povazuji za sunt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  15. 11. 2006 11:12

Nevim co tu resite... MP3 to prehraje a jedine proc MP3 jeste zije a je tak popularni je prave to ze v nem neni zadny DRM a je "free for use" takze, zadne omezene pocty prehrati a podobne.

S tim spoplatnenim spolecnostem si MS kreje zada a navic si tim konkurenci nadbiha... genialni marketingovej tah, nic vic, nic min... i kdyby se to o tech 10 dolaru zdrazilo nikoho to nezabije.... mimo to i za kopirky se plati protoze i kopirka i videorekorder ajina zarizeni jsou reprodukcni zarizeni schopna kopirovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  15. 11. 2006 12:05

proč mp3 ještě žije je to, že výrobci (hlavně kapesních) mp3 přehrávačů nepodporují modernější (zejména bezztrátové) kodeky, myslím ani WMP (který používají největší lamy) některé novější kodeky neskousnou, proto je kvalitní mp3 nejuniversálnější řešení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hatred, hatred  |  15. 11. 2006 17:46

za tiskarny se uz plati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 11. 2006 06:40

přečti si ten příspěvek ještě alespoň dvakrát....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2006 09:57

Rozhodne je iTMS vice multiplatformni, nez toto... Pokud vim, iTMS si prehrajete alespon na dvou platformach, tohle jen na jedne.... Krom toho nemate pravdu, ze iTunes nebyly v dobe uvedeni iPodu. Nebyly pro Wokenice, ale svet snad nejsou jen Widle!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 15:28

To vim, ze v te dobe byly iTunes jen pro Mac, mluvil jsem o Windows. Pokud se dobre pamatuji, nejprve se pro ladovani hudby do iPodu pouzival zcela jiny prehravac(Musicmatch Jukebox ?). Muj bod byl k te pripravenosti "ekosystemu" na Windows o ktere psal pisatel ve zpravicce na kterou jsem reagoval, proto jsem to nepitval. Pokud vas to zmylilo, omlouvam se.
Ne, pane, svet je barevny a muzete si vybrat jaky system chcete pouzit a ktery vasim potrebam nejlepe vyhovuje(pokud jste si vsimnul zminoval jsem jich ve svych prispevcich nekolik...). Proto byste mel byt tolerantni, nechapu tu vasi nenavist k necemu jinemu nez je vas oblibeny system(doplnte si) a musite pojmenovavat ty druhe slovy jako "Wokenice" ci "Widle". Mate nejaky problem? Mate problem s uziveteli techto systemu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  15. 11. 2006 17:07

OK, z prispevku jsem nejak nepochopil, ze je komentujete pouze situaci na Win. On kdyz se iPod objevil, tak mam pocit, ze nejdriv pro ne nebyl vubec, teprve potom byl pres Jukebox a nakonec portovali i iTunes... V kazdem pripade jakesi zazemi (ekologie zde bylo - pro "domaci" platformu).
Co se tyka pojmenovani, tak Widle, Wokenice apod. pouzivam bezne. S jejich uzivateli problem nemam, pouze s temi fasistickymi. Pokud mate pocit, ze kvuli jinemu pojmenovani mam problem s uzivateli, tak mam asi problem i sam se sebou, kdyz pouzivam Masox

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  15. 11. 2006 14:09

ja bych taky rekl, ze kazda konkurence je dobra a uz aby prisla nejaka konkurence na desktop, aby mel MS pod 50% trhu

iTunes na linuxu http://www.ipodhacks.com/article.php?sid=1000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:37

No ja pouzivam iPoda jenom pod linuxem, naopak nechapu jak ho mam pripojit pod windows, kdyz nevidi na zadnem USB flash disku druhou part (skvela feature M$ windows)????

Ale je pravda,ze jsem si tam prehraval jenom svoje mp3 a po case jsem stejne presel na rockbox.org.
Ale s iPodem jde pouzivat napr gtkpod nebo amarok ... coz je hezky organizator skladeb ... ale ja radsi adresare takze RockBox ... bude si clovek moct dat Rockobox i na Zune ??? Protoze mi teda vyhovuje nejvice, jinak kdybych nedostal iPoda zadarmo tak si mozna koupim iAudio nebo iRiver .... ale kdyz uz ho mam, tak bych do nej mozna sel i znova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wasil  |  15. 11. 2006 05:15

Jak na me, Ipod taky dost drahy, kdyby zune stal dva krat min, zacal by uvazovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  16. 11. 2006 01:38

je ti vela dat 249$ (249*22=5478) za 30GB prehravac? pri sucasnych cenach mp3 prehravacov je to podla mna fantasticka cena. ja viem, ze je to bez dane ale nie som si isty kolko to je, ci 8 alebo kolko % ale aj keby viac, stale plati co som napisal. rok dozadu som dal za 30 gigove sony (no video, no photo) 9990Kc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 11:19

Presne, tohle je stejna komedie jako i-legalne.cz ( nemluvim o cenach to je na jinou debatu ) ale proc proboha nekdo svazuje hudbu s windows a stupidnim DRM ? Muze mi nekdo prozradit onen benefit kdyz si koupim za XY penez skladbu kterou prehraji na Windows s DRM ale nepustim si ji na svem prehravaci v kapse a uz vubec ne ve svem aute? To si radsi koupim CD, a pro svuj prehravac a auto si poridim kopii ( coz neni nelegalni ). At jdou nekam ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:26

No ja si hudbu nekupuji, nebot si ji predplacim v kazdem CD a DVD na ktere davam sva data .... takze ja preji nahravicm spolecnostem smrt a jestli uz nebude zadna hudba .... no a co ... ale pri dnestnich cenach profi karet si je skupina nahrat sve album v garazi a pomoci SW a PC to doladit do formy jako v profi studiu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gabberattack  |  15. 11. 2006 04:34

Idem si hned objednat..... iPod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 11. 2006 04:41

Tak bacha at neco nechytnes http://www.apple.com/support/windowsvirus/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  15. 11. 2006 09:49

To záleží, jaký máš počítač. My applisti jsme v klidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  15. 11. 2006 11:55

Vsichni uzivatele SKUTECNYCH operacnich systemu, jsou v klidu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zkoumal  |  15. 11. 2006 12:15

Ha, a SKUTECNY os je co? HP-UX, Solaris, VMS nebo co jako? Kdyz uz rejpete, tak aspon rejpejte tak, aby se z toho mohl nekdo poucit... BTW: Rozdil mezi hlupakem a moudrym je ten, ze hlupak chce byt povazovan za moudreho a dokazuje ostatnim jak jsou pitomi a moudremu je jedno co si o nem kdo mysli a snazi se hlupaky trochu vzdelavat (ne blbe poucovat)... Takze nejakou informaci do placu, pls...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  15. 11. 2006 12:43

Vzdyt jste to napsal, vse z rodiny UNIXu a ne redmondi polofunkcni bastly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TM  |  15. 11. 2006 16:56

VMS z rodiny UNIXu...muhaaaahaa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  16. 11. 2006 09:01

Voe ty budes cistokrevnej kreten vid? VMS ma nekdo na desktopu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  17. 11. 2006 14:22

Jo pres X-windows ... ale uz je to spise raryta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  15. 11. 2006 03:04

To uz radsej vyhodim peniaze za CD a urobim si z neho mp3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
running  |  15. 11. 2006 02:14

Ještě jedna "malá" informace vám tam chybí - když si od někoho přes Wi-Fi stáhnu písničku, smim si jí přehrát jenom tikrát (!!) a mám na to tři dny (!!!) a pak se smaže. A navíc to leze dost pomalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  15. 11. 2006 06:50

Ještě chybí informace, že Microsoft-Bill vlastní spoustu akcijí Apple (možná i více než 50 procent, když pomáhal před několika lety Applu ze sraček) Taky bych chtěl nějakou hromádku jejich akcijí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  15. 11. 2006 07:06

http://www.forbes.com/2003/01/07/cx_ah_0107apple.html
It was part of a lifeline that Microsoft threw Apple during the dark days of 1997. Microsoft agreed to buy $150 million worth of Apple stock and pledged to continue to develop software for the Mac.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  15. 11. 2006 08:18

vlastniL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  15. 11. 2006 18:06

co prosim? Pan zil nejaku dobu v jaskyni, ze jo. MS kupil 14 % akcii Apple BEZ volebneho prava, v roku 2001 ich vsak predal. MS NEMA v Apple ziadny podiel ani ziadne pravomoci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
omg  |  15. 11. 2006 01:37

jezisikriste Waic, to snad neni tvuj pracovni desktop? takovy bordel na plose...
honem to bez predelat - ten screenshot :D
ja te mel za slusneho (a normalniho) ale tohle... lol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil Waic, Vlastimil Waic  |  15. 11. 2006 02:47

Myslím, že bordel / nebordel je otázkou čistě osobních preferencí, návyků a ergonomie práce s počítačem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 11:14

No ono je to ponekud tezke s tim pokusem o operacni system s nazvem Windows XP udrzet poradek na plose. Protoze pokud se pripojite k pocitaci pres vzdalenou plochu tak system sam sprehazi ikony na plose asi nejaka nadupana feature od M$.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  15. 11. 2006 12:11

Pouze v případě, že Vzdálená plocha má menší velikost jako rozlišení PC, na které se připojujete. Pokud je rozlišení stejné nebo větší, tak se ikony ani nehnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  15. 11. 2006 13:25

Coz znamena ze kdyz se nekdo (admin) z NTB vzdalene pripoji na PC uzivatele (kamarada, domaci PC s 19" LCD) tak dotycneho zarucene nasere .

Predpokladam ze mnoho lidi si v XP nezamyka umisteni ikonek na plose.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 18:39

JJ ja vim, navic je to trochu posahane. To je jak kdyby po pripojeni sshckem na server se userovi movnuli soubory do jineho addr . Ale co zit se s tim da ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
opio  |  15. 11. 2006 19:36

"asi nejaka nadupana feature od M$"

vola sa to "Confusion For Sure (TM)".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Normality Syndrome  |  15. 11. 2006 14:52

Navic je znamo, ze kvalita operacniho systemu se meri poctem ikonek na plose .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  15. 11. 2006 18:40

No kdyby to bylo jen o tech ikonkach tak by to bylo ok. Ale bohuzel neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drozd  |  15. 11. 2006 08:54

jezis! zadny bordel tam nevidim ..jen standardni desktop s par aplikacema. To ze ty mas na plose jednu ikonu nezmena ze to budes narcisticky davat verejne na odiv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yo  |  15. 11. 2006 09:44

Skor by som povedal ze je to pracovny NTB (pravdepodobne Thinkpad). Ved kto by mal rozlisenie XGA na desktope a venuje sa seriozne pocitacom. A bordel to dost je, aspon mne by to vadilo, ale kazdy mame ine preferencie a sposoby ako s pocitacom pracujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlastimil`Waic  |  16. 11. 2006 05:26

Vlastimil Waic sux jako Gatesovo zkurvene smradlave fusekle (kdo videl The Pirates of Sillicon Valley ten vi o cem mluvim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor