Microsoft v dalším soudu, tentokráte s EU

Diskuze čtenářů k článku

informator  |  20. 04. 2001 19:18

Panove, k tomu vsemu jak se tu obcas pise o skalovatelnosti windoze tak tohle je klasicka ukazka.
Skalovatelnost az na skaru, akorat jestli se z toho linx probere, kdyz mu tam opravili kuzicku a DOTEDKA, poprve jsem to videl nekdy k ranu (asi 4am) se nic NEDEJE.
A tomuhle systemu ma pak nekdo verit, kdyz si nechaji homepage hacknutou nekolik hodin?

Maj pouzivat BSDcko jako to dela Microsoft jiz nekolik let na Hotmailu. Vi moc dobre proc to dela (vzdyt sam dela windoze, tak musi vedet co v nich je-tedy spise neni :) ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Snajdr  |  20. 04. 2001 19:18

Microsoft přechod na Windows již zkusil, ale musel rychle vycouvat.
Pravě dnes to zkouší znova. Uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
informator  |  20. 04. 2001 19:18

Jak dnes? Vzdyt ten prevod jen podle jejich odhadu ma trvat do konce roku (takze kdyz si znasobim microsofti odhad jako obvykle 2x, tak mam realne datum nekdy v polovine pristiho roku) - a to MS na kadkou hodinu prace pripadnou 2 hodiny modleni aby to chodilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Louskac  |  20. 04. 2001 19:18

Pozorne sleduji tuhle diskuzi a nemohu uverit tomu, ze tenhle clenek predbehli jako nejctenejsi clanky o paticich aspol.
Jak to mate pocitane?
To mame Zive verit ze si lidi radeji ctou info o paticich nez o tom, jak M$ dostava naprdel?
Ale tomu snad neverite ani vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 04. 2001 19:18

chci jenom podotknout ze na prvni pohled
oslnujici vysledky v transakcnich testech u microsoftu nejsou tak oslnujici, uvedomime-li si ze jsou dosazeny v mnohauzlovych clesterech s vice instancemi databaze zatimco sun nebo ibm obdobnych vykonu dosahuje na
jedne SMP masine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  20. 04. 2001 19:18

no jo, ale vysvetlujte to financnikum a lidem z marketingu, keri o tom nevi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Pan  |  20. 04. 2001 19:18

Ja myslim ze se to dozvedi podle uplne jineho zdroje, a to ze mnoho firem v USA sice nalitne na propagaci M$, ale pak v praktickem provozu prechazi na unixove systemy + Oracle, Sybase...
Jiz tady bylo uvedeno par odkazu a staci si jen dat vyhledavani na techwebu, zdnetu nebo news.com (neco jako DOJ apod.) a je tam toho prehrsle.
Myslim si, ze M$ dela hodne kriku protoze ve skutecnosti ma dost obavy ze sveho rozdeleni, ktere v dusledku bude znamenad pad jeho akcii a tim i mozny odchod jeho lidi, investic a partneru.
Uz ted zacina byt nepopularni se s M$ kamaradit natoz je ciste podporovat.Sice casto je to ciste iracionalni, ale to je prave to co ovlivnute burzu a kapital. Podle meho nazoru se proto M$ snazi udelat takovy ramus, ale spise mi prijde, ze se to obraci proti nemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ovce Vlkova  |  20. 04. 2001 19:18

"Pokud by třeba evropský soud uvažoval o dělení Microsoftu podobně jako americký soud ..."

Ze by evropsky soud mohl delit americky Microsoft? No, nevim, nevim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos M.  |  20. 04. 2001 19:18

Ale takhle to preci neni!!!
Je jasne ze americky soud nebude zasahovat do deleni jeho pobocek po svete, ktere maji svoji samostatnou pravni formu a stejne tak i Evropa nebude nijak zasahovat do USA.
Proste bude platit v EU, ze firma s tou a tou majetkovou ucasti (kde MS ma 100% podil) bude rozstepena a narizeni bude platit jen pro EU. O jak proste....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Author  |  20. 04. 2001 19:18

Ahoj Ovecko!
Ze i ty se das do diskuze to bych nerekl :))))))))))))

Ja jsem ted pozorovatel ale kdyz vidim nektere prispevky tak me svrbi ruka :)

Uvidime se az priletim a ozvi se, ptz nebudu na Netu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 04. 2001 19:18

Na krku sudne procesy, ociernovanie konkurencie pred investormi a este sa snazi nahnevat existujucich zakaznikov (podrobnosti na cnet)



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos M.  |  20. 04. 2001 19:18

Ted jsem si to precet a je to docela sila, ale myslim si ze tohle je typicke chovani monopolu.
Trochu mi pripomina moji epizodu kdyz jsem byl na lekarske prohlidce u odvodu a asi mesic na to zmenili formulare a bylo vydano narizeni, ze se to musi aktualizovat (jeste za komousu, nastesti :) ).A tak me volali aby zjistili totez co pred mesice a jen to zapsali na jiny papir.

Podoba se to tomu OS.Je to stejny, ale MS vas bude buzerovat a zkasne taky 2x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Prikryl  |  20. 04. 2001 19:18

Pri pohledu na benchmarkove transakcni testy http://www.tpc.org, kde je videt, ze Windows2000/COM+ jsou vykonnejsi nez UNIX-Solaris s Tuxedem. Zrejme prave COM+ (protoze beha jenom ma Win2000) je tim hlavnim problemem. Pak je zrejme, ze Sun Microsystems se snazi vsemozne o to aby zneprijemnil Microsoftu dodavani velkych serveru, odkud Sunu jde nejvice prijmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Snajdr  |  20. 04. 2001 19:18


Ti kdo kupuji u SUNu resi primarne trochu jine problemy. Tahle spekulace
nemuze obstat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  20. 04. 2001 19:18

Vy mate nepochybne na mysli ten zfalsovany test, ktery, jak se prokazalo Microsoft nesplnuje ani v zadani a jeho odchod do vecnych lovist pri behu je evidentni?

Je smutne, ze Microsoft vsem nacpal tuto lzivou informaci, ale to, ze je to lez se uz tak moc lidi nedozvi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:18

Lzivy test...nebo lzive Vase tvrzeni? Jak mam poznat jestli nemluvi pravdu MS v testu nebo Vy ted na nej sypete spinu? Dejte sem 2 linky...jeden na ten test a druhy na jiny ktery dokazuje ze je ten test falesny nebo mlcte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  20. 04. 2001 19:18

Tady mate clanek o tom jak Microsoft podplacel tzv. "nezavisle" analyticke spolecnosti aby presvedcili verejne mineni v jeho prospech.
Oracle mu sel po krku a najmul si vlastni detektivni agenturu aby to vystopovala.

http://www.zdnet.com/eweek/stories/general/0,11011,2600260,00.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J. Prikryl  |  20. 04. 2001 19:18

Jedna se o oficialni tpc-c testy na www.tpc.org. Uvedenou informaci jsem nalezl u IBM a to tady: http://www.ibm.com/Press/prnews.nsf/jan/88A210640A20DAEC85256913007828C1
Prave jsem hledal i onen "zfalsovany" test a zda se, ze u MS SQL Serveru poskytli vysvetleni co nebylo splneno a nove skoro stejne vysledky: http://www.microsoft.com/presspass/features/2000/jul00/07-27sql.asp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bohdan  |  20. 04. 2001 19:18

Heh, ano nejdriv NT 4.0 jsou vykonnejsi nez Solaris a jine UNIXY, pak prijdou W2K a najednou NT je za UNIXY a W2K pred. Vas prispevek mi pripomina
tento

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cizinec  |  20. 04. 2001 19:18

Tohle snad nemyslite vazne!!!!
Pracoval jste nekdy s Tuxedem? Vite vubec jak vypada COM+ uvnitr a jak STRASNE velke jsou jeho pametove naroky!
Jenom kdyz jsi projdu principielni cestu behu COM+ aplikace a porovnam to s nejaky CORBA systemem, ten jen kdyz pocitam ciste operace (jako je dotazovani se na proxy, predvani reference, posilani a parsovani parametru na siti...) tak COM+ MUSI byt pomalejsi!
Pokud mi plati ze 21 tak proste COM+ musi byt pomalejsi. Jina vec pak je jakou vezmu masinu a ze treba kdyz nadupu ten stroj, tak to nejak chodi, ale neni to stabilni.
Deutche bank si taky myslela ze postavi system nad w2k a COM+ a udelala to jednou v pobocce ve Frankfurtu (vymenila HP za w2k) a po 2 mesicich si panove rvali vlasy z hlavy a okamzite HP vratili zpatky. Bylo to v realnem behu nestabilni (pri te desive transakcni zatezi), furt museli pridavat pamet a naclustrovat to, takze cena nakonec vylete na 2,5nasobek toho co MS rikal.
Fakt od ty doby uz s nima nemuzeme mluvit o MS.Takze si klidne hrajte na tyhle zfalsovane testy, ja radsi vydelam penize a nebudu pak prichazek o klienty, kteri me budou nenavidet za to co jsem jim to prodal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav  |  20. 04. 2001 19:18

Tak tady mate jeden link na clanek o tom, jak si dnes jiz velka internetova spolecnost vybrala pro sebe MS produkty a jak od nich rychle pak utikala k Sunu a k Oraclu.
Jsou tam i technicke duvody, a jak je videt plati na ne zlate pravidlo, ze nejsou tak bohati, aby si mohli kupovat levne veci. Nakonec v dusledku je to stalo tak 2x tolik, jen kdyby si zvolili Sun + Oracle hned a nenechali se napalit recicka obchodniku. Vzdyt se staci jen rozhlidnout, ze Sun+Oracle je stabilne pouzivanou platformou a ty roku behu toho systemu jsou na nem znat, je to odlazeny, a vydrzi to i naport o kterym se MS muze zdat jen v nejbujnejsich snech.

http://www.thestandard.com/article/display/0,1151,12713,00.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos M.  |  20. 04. 2001 19:18

Pracuji v jedne nejmenovane nejvetsi fin. instituci v CR a meli jsme stejny problem s MS SQL Serverem. Byl to des, ale ted jsme vsechny vyhazeli a je tu jen Oracle, a je nam blaze a to nemusime byt jen v Praze :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav  |  20. 04. 2001 19:18

Jo a jeste jeden link pro ty, co by se chteli podivat jake jsou SKUTECNE aplikacni servery.

Jen se mrknete na soupis podporovanych operanych systemu na nichz to bezi, na technologie co to podporuje, dobu po kterou existuji (jen tak mimochodem,Tuxedo ma za sebou 20 let vyvoje, a oproti MS a jeho ani ne 2 roky staremu COM+ je to docela rozdil!!!)....
Kdyz si vyberu Tuxedo tak muzu klidne delat s COM+, nebo EJB nebo neco v RMI kdyz budu pouzivat CORBA...

Tady je ten link...
http://serverwatch.internet.com/appservers.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hájek  |  20. 04. 2001 19:18

Je jen zajímavé, že Microsoft v EU vše popírá a stejně to s ním vypadá bledě.

Přitom v čechách ředitel Microsoftu v pohodě přiznál, že navštívili stánek MIRONETu s policisty z důvodu podpory své kampaně za instalaci OS Microsoft a je u nás v pohodě. (Dokonce to hodil na policajty, že ho o to požádali sami a oni se proti tomu ani neohradili.)

No, po zásahu policajtů v MIRONETu vše pěkně utichlo - šef českýho Microsoftu (mimochodem bývalý příslušník STB) asi za odměnu poskočil na šéfa pro východní Evropu ... www.zatepla.cz dál vesele funguje ...

Je opravdu smutné, co si musíme nechat všechno líbit a jak je naše policie proti moci peněz slabá. Špatně se žije v této zemi - špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek Devera  |  20. 04. 2001 19:18

Vazeny pane Hajku,
Pokud v teto zemi nekdo krade nebo pacha jakoukoli jinou trestnou cinnost mel by za to byt odsouzen! Bohuzel se to zde nestava a stat toleruje veskere prestupky. Jelikoz jsem zil nekolik let v cizine, pak Vam mohu sdelit, ze Vasim narcenim policie z korupce by jste se jinde velmi rychle vystavil soudnimu stihani. Pochybuji, ze mate dukazy o svem tvrzeni. Skoda jen, ze po nasem statu a jeho predstavitelich muze kazdy beztrestne plivat spinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Novotny  |  20. 04. 2001 19:18

He, he, he, vy jste me fakt rozesmal. Je to tedy trochu off-topic, ale neodpustim si to: Mily pane, predstavitele statu si sami volime a sami platime - a kdyz se nam jejich vykon nelibi, budeme po nich plivat, jak chceme. (A to, ze nekdo jde propagovat svuj vyrobek nebo sve sluzby spolu s policistou, zavani dost nechutnou korupci.)
Vase nazory jsou skutecne zajimave - vy jste zil nekolik let v cizine, kde nekdo za kritizovani politiku byl hned soudne stihan? Asi v Rusku, ze? Nebo v Cine?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Dvorský  |  20. 04. 2001 19:18

I já se domnívám, že v daném případě šlo o korupci.

Četl jsem o tom článek na neviditelném psovi. Zde pan Neff (a to je novinář, kterého si vážím) nejdříve ohledně kauzy MIRONET prohlásil, že je dobře, že přituhuje. A pak, když se s případem hlouběji seznámil, zcela obrátil a napsal hodně drsný článek ohledně možné korupce policie v souvislosti s touto kauzou.

Každopádně nezainteresovaného to vede k fandění Mironetu, ať je vinen nebo ne. Je od této firmy totiž sympatické, že nepodepsala Microsoftu nejen žádnou smlouvu, ale takové to jejich trapné čestné prohlášení, že budou bojovat s Microsoftem v čele proti šíření nelegálního software.

Zákazníkovi se má nabízet možnost a stát k monopolním firmám (a Microsoft je v OS monopol jako řemen) přistupovat velmi velmi tvrdě.

Na každý pád si myslím, že je zásluhou zveřejněných informací z firmy MIRONET ohledně předchozího vydírání ze strany Microsoftu, že sympatizující novináři nyní o alternativách k Microsoftu píší opravdu z nezvykle velkou chutí (viz. poslední čísla časopisů CHIP, PC Word). Takže Microsoft v konečném důsledku hořce zapláče, Mironet na tom nemá co vydělat, a místo něj na tom vyděláme my :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  20. 04. 2001 19:18

Tento příspěvek mi stačí k tomu, aby mě přesvědčil o tom že v jiných státech je korupce také, akorát je podepřena více zákonem. Tam se totiž o korupci musí držet huba na rozdíl od nás. Přeci jenom je něco u nás lepší, než v zahraničí. Takže v zahraničí korupce je, ale kdo o ní promluví, tak půjde sedět, nebo ho čeká alespoň tučná pokuta. Hezky vymyšleno. Takže nikdo o korupci nemluví, a tudíž navenek korupce neexistuje. Skvěle vymyšleno. Doufám, že si ten stát, ze kterého píšete nedává přídomek demokratický, to už by lhal až moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cizinec  |  20. 04. 2001 19:18

Ja tedy ziji v zahranici jiz nekolik let, konretne v Nemecku, a mam s korupci zkusenosti jako asi kazdy kdo se rozhodl podnikat.
Korupce je vsude, akorat tady, tedy v Nemecku, musite urednikovi dat pekny balik aby jste ho podplatili, oproti Cecham kde staci jen par korun a mate klidne najmutou celou armadu a stat mi k tomu bude s vdekem prikyvovat.

Ale je zase vyhoda, ze se o tom muze klidne mluvit a mluvi, coz asi tamten pan nevi, a nebo opravdu zije v Cine. Jen se podivejete na RTL, nebo Pro7 a mate spoustu reportazi o statnich urednicich a o tom, jak se daji predplatit jak nejaky bulvar. A taky nemusi byt prime dukazy, obvykle to jsou spekulace zalozene na neprimych svedectvich, ale i to vede k tomu, ze dotycna instituce pak podle toho jedna a minimalne toho urednika festovne kontroluje.
Zato v Cechach (jak vim i diky svym dcerinym firmam) je to UPLNA pohoda.Fakt tam to stoji par korun a muzete mit CO CHCETE,neco jak v Rusku. Takze na ty politiky bych klidne plival protoze to jsou stejne podplaceny plivy jako ti mali noumove nekde na mestskych uradech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxim  |  20. 04. 2001 19:18

U nás se dá zaplatit i novinář. A nebo redakce nakáže novináři, že bude psát tak, aby si nenaštavali velkého inzerenta.

Kauza MIRONET ukázala, že nejsme zemí demokratickou, ale někde na půl cesty mezi západem a balkánem.

(Jedinej, kdo se v kauze trochu pochlapil byla nova. Sice svými příspěvky poškodila Microsoft, policii i MIRONET, ale by zde vidět snaha v rámci jejich bulváru s názvem televizní noviny upozornit na problém.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david forman  |  20. 04. 2001 19:18

Co si budeme povidat, mate jiste pravdu.. Jenze nemuzete vymahat sva prava cestou korupce a sily sveho postaveni. Mimochodem, dle vseho Microsoft zautocil kvuli svym hypotetickym ztratam. Tohle vam nepripada k smichu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Dvořák  |  20. 04. 2001 19:18

Také si myslím, že Microsoft tím trestním oznámením odhalil svou pravou tvář a je poraženým této kauzy.

Kdyby nebylo zásahu v MIRONETu, možná bych si říkal, že dělení Microsoftu je vůči této společnosti nespravedlivé.
Jenže pak, když se člověk i o tento případ zajímá víc a přečte si, z jakých důvodů je Microsoft v Americe dělen. A Ty důvody jsou více než pochopitelné.

Ještě co se týče kauzy MIRONET:
Na druhou stranu právo Microsoft na trestní oznámení teoreticky měl - měli v ruce důkaz, že na jednom počítači byl nalezen command.com. Pak jsou tady hned dvě roviny pohledu:

1. Kdyby MIRONET podepsal, určitě by se udání jednoho zákazníka ohledně existence command.comu řešilo telefonátem, ať si na to v MIRONETu dají pozor - nikoli trestním oznámením. To je od Microsoftu pěktný svinstvo a ukazuje to, že šef Microsoftu má s komunistickými praktikami 50.let hodně co dočinění. (Podepiš - všichni už podepsali ... Franta nepodepsal a koukni jak dopad)

2. Kvůli bezcenému command.comu udělali policajti mega-akci a já nevěřím, že jen tak z vlastní vůle nebo že nemaj co jinýho na práci. (i blbej nezaplacenej shareware má nějakou hodnotu - command.com žádnou - nedá se to reálně pro cokoli použít). Takže i ti policajti to měli řešit jenom výslechem. Ono policajty při jejich nízkejch platech není těžké podplatit - to zná každej, kdo jezdí trochu rychle.

Závěr: Očekávám, že se najde na MIRONET z ničeho nic po dlouhý době nějakej další důkaz. To tak v tomhle státě chodí - bylo to v médiích, tak si všichni zainteresovaní - (Microsoft i policie) - si musí umýt ruce. Proto by bylo pro MIRONET lepší, aby se na případ postupně zapomělo.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxim  |  20. 04. 2001 19:18

Fakt je, že zive ohledně kauzy MIRONET zveřejnilo nejdůležitější informaci - ředitel Microsoftu přiznal, že obcházeli stánky s policajtama.

Docela bylo zábavné číst informace od zaměstnanců dalších firem, kteří též psali o tom, že je microsoft vidíral stejným způsobem (tzn. podepiš, nebo s tebou policie zatočí)

Škode jen, že se zřejmě pod tlakem Microsoftu zive rozhodlo poté Microsoft bezmezně podporovat - prvně komentářem k rozhovoru, kde Microsoft z toho svinstva omlouvá (považuje vymáhání smlouvy za účasti policie jen za příliž nepolitické) a pak článek pana Hlavenky, který pomluvil studenskou petici Sedm proseb článkem "Krást se nemá, software může".

Protože odebírám časopis Computer, všiml jsem si, kolik peněz po této kauze Microsoft v časopise proinzeroval.

Bylo by fajn, kdyby když už jsou špatně placený policajti úplatní, by alespoň tak bohaté firmy jako Computer press trochu bojovali za demokracii snahou vyjadřovat nezávisle a ne podle toho, jaký je kdo inzerent.

To ovšem příliž nekoresponduje s všude prezentovaným názorem pana Hlavenky, že každá firma má jediný cíl - maximalizaci zisku.

V daném směru uznávám již výše zmiňovaný časopis CHIP - tam jsou informace více se blížící pravdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  20. 04. 2001 19:18

Firma Computer Press je ale snad komerční firma, proč by proboha měla bojovat za demokracii??? Píšete nesmysli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
René Kolb  |  20. 04. 2001 19:18

... nehlede na fakt, ze CPress IMHO ma urcite nejakou smlouvu s Microsoftem - jejich lobbing pro M$ je evidentni, tudiz po nich tezko muzete chtit, aby proti M$ vystupovala, ze? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:18

IMHO nemá :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
René Kolb  |  20. 04. 2001 19:18

Pane Holcik, IMHO nebo nema? to jsou dve rozdilne formulace, rekl bych :)

A i kdyby nemel, ten lobbing videt je :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  20. 04. 2001 19:18

Uprimne souhlasim a ptam se Zive, kde je aspon trochu snaha o podavani vyvazenych informaci ze sveta IT?

Dal jsem link na NESMIRNE zavazny clanek

http://www.zdnet.com/eweek/stories/general/0,11011,2600260,00.html

a na Zive se o tom nikdo nezminil, ale ze nekde vyjde nejaky SP(coz je informace asi jako ze mi do samosky privezli nove mliko) to se tu pise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:18

Dal kam, komu?
já nic takového v mailu nemám. Určitě bych jej poslal na zpracování.

Díky za tip, bohužel je to už starší kousek.

Poslal jsem několik dotazů ohledně té zprávy GartnerGroup (link na cnet je někde ve fóru) Microsoftu, řekl bych, že maj dle všeho opravdu vážné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  20. 04. 2001 19:18

Uz si nepamatuji na koho jsem ho posilal, ale je pravda, ze jsem si nenechal overit jestli ten email prosel netem, takze ta chyba se tam mohla vloudit.

Jinak budu rad kdyz sem prihodite dalsi reakce na tento clanek od kohokoliv. Podle me se jedna o NAPROSTO nestoudne chovani a pokud ma Oracle dukazy (podle ZDNet ano),tak tahle firma by se nejenom mela rozdelit ale melo by se prikrocit k sankcim pripadne soudnimu dohledu po stanovenou dobu (bezna praktika v USA kdyz firma takto jedna - aby me nekdo nenarknul z nejakeho centralismu!).
Takze tohle by se melo jasne vysvetlit a hlavne MS by se mel verejne omluvit za to ze poprve zfalsoval TPC testy - to je nyni nesporne a mel by tak jednat a ne se snazit to zamlzit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:18

jo, jak jsem tady našel ten link, tak jsem nažhavil dráty. Podíváme se, jestli se to nějak ještě dál vyvinulo. (odpovídám na sebe, protože tento thread už dosáhl 10 úrovně odpovědi a za ní to dál nejde, posuneme to, jen to bude kvůli zaindexování databáze uděláme až v pondělí.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:18

ach jo, ten humor mne jednou zabije...

vážně: nemá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hájek  |  20. 04. 2001 19:18

Pane Holčíku,

vzpomínam si také velmi dobře na Vaše články ohledně kauzy MIRONET a Vaše zaujatost v dané kauze byla více než očividná.

Bohužel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  20. 04. 2001 19:18

Nesmysli pisete Vy! Kdy uz konecne v teto zemi zacne platit, ze komercni se nerovna kazdeho osidit,podvest a okrast. To co pisete je jen o tom, ze kdyz je to komercni aktivita, tak se to ma tolerovat jako bezna praktika.
Ale kdyby to udelala nejaka nekomercni spolecnost to je to spatne?

Mam svoji firmu a rozhodne se budu snazit aby vydelavala penize, ale nebude to za cenu, ze ze sebe udelam prodejnou devku. To at jsou lidi v MS, ale ja ne!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luděk Dlouhý  |  20. 04. 2001 19:18

Já si myslím, že zásah v MIRONETU byl ukázkou strachu Microsoftu z LINUXu.

U nás ve firmě používá LINUX na serverech /dělám zde správce sítě/ - zaváděla to přede mnou jedna firma - strašný - já jsem o tom věděl víc než u nich všichni dohromady.

Pak jsme měli velkej problém (nekdy v březnu) a v tý době MIRONET hodně inzeroval, že směřuje na LINUX. Tak jsem tam volal technikovi a můžu říct, že do toho v v MIRONETU opravdu viděj .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luděk Dlouhý  |  20. 04. 2001 19:18

čtu to po sobě a vidim, že tu vlastně dělám reklamu - sorry.

P.S.: Teď jsem chtěl od nich externí bednu na SCSI disky a trvalo jim to 14 dní - je mi jasný, že je to na objednávku, ale ocenil bych to týdne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
René Kolb  |  20. 04. 2001 19:18

ad 2) nizke platy prislusniku PCR


obavam se, ze tyto informace jsou ponekud zkreslene. prumerny plat prislusnika PCR se pohybuje docela vysoko nad tzv. prumernou mzdou a!!! (coz je dulezitejsi) po deseti letech sluzby maji narok na dozivotni rentu ve vysi asi poloviny (to nevim presne) sveho platu!!


nerekl bych tedy, ze platy budou tim duvodem k uplatnosti policistu - vsadil bych si spis na nenasytnost a zejmena pak na moznosti korupce z hlediska jejich postaveni (jsou temer beztrestni, ze?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  20. 04. 2001 19:18

Vazeny pane, placate nesmysly. Pan Muefelhiet pracoval v urade statni bezpecnosti jako zamestnanec pocitacoveho strediska! Ne jako AGENT!!! Z toho co rikate vyplyva, ze i blba uklizecka, ktera uklizela v urade statni bezpecnosti je STB-ak??? To snad nemyslite vazne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  20. 04. 2001 19:18

A tohle preci nemyslite vazne vy? Dokonce dneska se lustruji lide co delaji ve statni sprave a pracuji s citlivymi daty a Vy si myslize ze by StB pustila nekoho jimi neprovereneho a nezainteresovaneho do informacnich systemu?
Vzdyt tihle lide byli jedni z nejvice hlidanych a nejinternejsich! Nebo snad mate predstavu, ze jiz tehdy byl imperialistickym agentem podporujicim Visual Basic ktery ho odstinil vlastne od toho ze by vubec vedel co se deje v systemu?
Kratce a jednoduse je to parchant jako dnes mnoho lidi z high-society, kteri namaji svedomi, cest a prodaji se (nebo kohokoliv jineho) jen kdyz pro NE OSOBNE to bude vyhodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antiestebak  |  20. 04. 2001 19:18

Tohle jsem nevedel, ze on pracoval pro StB. Ale opravdu si naivne myslite, ze o nicem nevedel?

Mozna z jeho zkusenosti v StB vychazi i ty praktiky vuci MIRONETU!

Vzdyt kdyz uz jen delam ve firme, tak mnohdy vim o hodne internich vecech a to neprijdu do kontaktu skoro s zadnymi daty treba z ucetnich systemu apod.
Natoz tenhle clovek. Nebo jak pan kolega predemnou poznenal, ze uz se cvicil s VB - to pak chapu - to se da TOTALNE odstinit

Vlastne ted mi to doslo, StB byl tajny predvoj Microsoftu a pan Muhelfeit se tam jiz tehdy pripravoval na reditelovani, no musel se naucit aspon ten VB preci ne a hlavne vypozorovat "obchodni praktiky"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hájek  |  20. 04. 2001 19:18

Nevíte, kdo platí projekty alá www.zatepla.cz, rozesílání dopisů apod.??? Já vím že BSA to není, ta zde nefunguje a má zde jen zaregistrovanou vlastní doménu www.bsa.cz

Na trapné tiskovce s tim slavnym správcem sítě (na tiskovce vypravel, jak uz by to nikdy neudelal a prej vypadal dost vystrasene ... ted se odvolal proti rozsudku) se na to novináři ptali a dopověď byla no-comment .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antiestebak  |  20. 04. 2001 19:18

To nevim, kdo za tim stoji, ale nerekl bych ze ziji z vody a kdo asi ma zajem na behu takoveho serveru?

ALE OPRAVDU MI TO PRIJDE JAK KDYBY TO BYLY PRAKTIKY StB!

Muhelfeit pusobil v StB na pozici co mozna zdaleka prevysuje uroven nejakeho dustojnika v StB, pak dnes si vodi polici jako osobni doprovod, tahle firma vede praktiky co by si s StB nezadaly, podporuje server, ktery primo laka ruzne udavace...

Mam jedno reseni.
Pojdte posilat na to www.zatepla.cz jen same odkazy na M$! :))))

Stejne v principu jejich systemy jsou slozeny z tolika ukradnutych features (jen kdyz si vzpomenu na jejich soud ohledne pouzivani komprimace, nebo jak se pan Gates inspiroval Applem, vykradnuty engine Sybase...prihodte sem dalsi features co M$ ukrad!!!!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hájek  |  20. 04. 2001 19:18

Tady jde o styky s policií a myslím si, že za to, že MIRONET byl odvážný a zveřejnil na Microsoft svinstvo - za to se Microsoft MIRONETU ještě pěkně pomstí.

Krom toho zaměstnanec počítačového střediska u STB - to musel být sakramensky prověřenej a socialisticky loajální člověk, když ho pustili k dost tajnym datum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrak Martin  |  20. 04. 2001 19:18

Krom toho důvod zásahu je opravdu ten nejtrapnější možný - Microsoft chtěl vystrašit lidi a MIRONET měl být obětní beránek.


Nezasvěceného to vede k fandění MIRONETu, ať je vinen nebo ne, protože být vinen tím, že jsem na nějaký počítač nakopíroval command.com (no - nevím, nevím - snad bych dokázal s takovou vinou žít).

Každopádně pánové z MIRONETU měli odvahu.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor