Microsoft v Česku zatlačí do Office 365, uvede spoty v ČT

Microsoft v Česku zatlačí do Office 365, uvede spoty v ČT

Microsoftu v šíření Office 365 pomáhají aplikace na iOS a Android, další osvěta je ale nutná. Firma proto v Česku uvedene v České televizi propagační a vysvětlující spoty.

Microsoft už má jasno. Prodej předplatného na Office 365 už preferuje před prodejem tradičních licencí. „Lze to přirovnat k mobilním operátorům, kteří preferují získávání zákazníků se smlouvou před těmi s předplacenými kartami,“ vysvětluje nový šéf Office divize v českém Microsoftu René Keyzlar, který měl shodou okolností předtím vztahy s operátory na starosti.

Microsoft už sice oficiálně nekomentuje, jaký je mezi novými prodanými licencemi v Česku podíl, důležitost cloudového Office 365 ale údajně roste. Firma už ostatně dříve uvedla, že větší část nově prodaných licencí kancelářského balíku je právě přes cloud. „Obecně tuzemská čísla reflektují celkový vývoj, Office 365 tedy roste trojciferným tempem,“ doplňuje Keyzlar.

Růstu a povědomí o Office 365 vydatně prospělo uvolnění aplikací pro iOS, které zároveň pomáhají získávat nové zákazníky. „Velice příjemně nás nárůst zákazníků překvapil,“ říká Keyzlar.

S osvětou do televize

Microsoft se i přes tyto nárůsty stále setkává s tím, že někteří zákazníci nevědí, co přesně od Office 365 čekat, jak se od tradičního Office liší a jaké to má všechno výhody. Společnost proto od října chystá novou marketingovou kampaň, jejíž součástí budou i zhruba minutové spoty v České televizi.

Televizní reklamy spadnou do kategorie „sponzor pořadu“ a budou mít za úkol šířit osvětu o Office 365 a na příkladech využití vysvětlovat, co je celý produkt zač. Spoty budou cílit na běžné koncové uživatele, poběží několik týdnů a budou součástí většího marketingového mixu. „Naši partneři osvětu očekávají,“ dodává k novým propagačním aktivitám Keyzlar. Drtivá většina předplatného Office 365 se prodá přes partnery.

Microsoft bude chtít mnohem více dávat světu vědět o aplikaci OneNote, kterou považuje za nedoceněnou a kvůli Evernote často přehlíženou. Díky její dostupnosti prakticky na všech platformách (i na chytrých hodinkách), vidí prostor pro zlepšování pozice na trhu. V Česku už prý růst nastal.

Vedle běžných uživatelů, kteří si předplatné Office 365 mohou pořizovat i jednotlivě za 170 korun měsíčně, se chce tuzemský Microsoft také mnohem více zaměřit na menší a střední podniky (SMB), které považuje za ideální cílovou skupinu tohoto produktu. Už jenom z toho důvodu, že podle různých studií budou investice tohoto segmentu do IT v dalších letech narůstat.

Hrnout to také přes operátory

Od října tak budou k dispozici tři nové cenové tarify, za které budou moci SMB zákazníci předplatné nakupovat. Jmenují se Office 365 Business, Business Essentials a Business Premium a nahradí ty stávající (Enterprise nabídka zůstává).

 

Office 365 pomáhají prodávat aplikace pro iOS. Multiplatformní strategie Microsoftu, zdá se, vychází. Chce prosadit i OneNote.

 

První nabídka poprvé obsahuje pouze samotné Office aplikace bez dalších služeb jako e-maily a tak dále. Služba Essentials má zase video konference, e-maily, IM, kalendář a další. A poslední nabídka kombinuje vše dohromady. Ve všech případech je k dispozici 1TB prostor na OneDrive a počítá se také s možností dokupování modulů, tedy dalších funkcí.

V cílení na menší podniky mají pomoci také mobilní operátoři. Vodafone už Office 365 nabízí delší dobu a do mladé služby T-Cloud od T-Mobilu Office 365 ještě letos přibyde také.

Microsoft s Office 365 zároveň změnil obchodní strategii a primárně nechodí prodávat IT manažerům. Namísto toho šéfům firem a jejich financí vysvětluje, co vše lze s tímto produktem dělat a kolik to ušetří. „Už neprodáváme produkt, ale službu,“ vysvětluje nový Office šéf. V portfoliu zákazníků se tak objevují samá nová známá jména, třeba Air Bank, pražská burza či Mall.cz.

Určitě si přečtěte

Články odjinud