Stále silnější přesvědčení, že v kabelu je perspektiva Internetu.
Největší softwarová firma na světě a zřejmě největší světový hráč v oblasti telekomunikací uzavírají překvapivé spojenectví. Microsoft se rozhodl investovat do akcií AT&T gigantickou částku pěti miliard dolarů a současně oznámil, že uzavře s AT&T sérii aliancí, které pomohou oběma firmám k úspěchu v internetových službách.
AT&T na začátku května zvítězila nad kabelovou společností Comcast v boji o pohlcení další velké kabelovky, firmy MediaOne. Jakmile bylo o osudu MediaOne (firma, která vlastní největší „broadbandovou“, tedy širokokapacitní internetovou infrastrukturu v USA) rozhodnuto, rozhodl se okamžitě i Microsoft a pojistil si své broadbandové karty natolik velkou investicí do AT&T, že i tento super-gigant bude muset brát ohled na to, co si Microsoft přeje nebo nepřeje. (Jeho pětimiliardová investice sice stále znamená „jen“ tři procenta vlastnictví AT&T, ale u „mámy všech telefonů“ to znamená velice moc, Microsoft se stane pravděpodobně největším firemním podílníkem této firmy).
Ten si bude především přát, aby AT&T používala ve svých současných, ale zejména budoucích set-top boxech operační systém od Microsoftu; počet licencí Windows CE v set-top boxech AT&T se tedy zdvojnásobuje, z pěti miliónů na plánovaných 7.5 či 10 mil. To je minimální závazek, tvrdí lidé od AT&T; podle vývoje se budou objednávat další licence. Šéf AT&T Armstrong však prohlašuje, že jeho firma se neváže pouze a exkluzivně k Microsoftu, ale že zůstává zejména v otázce aplikací a hardware otevřená vůči komukoli dalšímu. Stejně tak se ovšem k věci staví finanční ředitel Microsoftu Greg Maffei, když tvrdí, že i pro Microsoft to neznamená žádnou exkluzivitu, a že naopak firma má již nyní řadu dalších zájmů v oblasti kabelových technologií, do kterých bude či může investovat.
Živě komentuje: Microsoft chce růst a musí růst – jednak proto, aby neztratil svou dynamičnost, která se přímo promítá do gigantické výše ceny jeho akcií, jednak proto, že celá podnikatelská filosofie firmy je takto „nastavená“, na rychlé a agresivní dobývání nových trhů, na rozšiřování svého záběru. V tradičním softwarovém světě je už růst Microsoftu omezený – už nejsou oblasti, které by šlo snadno podmanit a ty zbývající (například podnikové informační systémy a spřízněné oblasti) zase nelze získat přes noc.
Proto je další možností využít k růstu své finance, k proniknutí do oborů, které nemají příliš mnoho společného s tím, v čem Microsoft podniká (s tvorbou software). Jednou z těchto oblastí, do kterých Microsoft již několik let intenzivně investuje, je právě kabelová televize – Microsoft ji považuje za ideální „zadní vrátka“ k nenápadnému obsazení dalších gigantických trhů, dnes reprezentovaných tradiční televizí, ale také koneckonců Internetem.
Analytici obvykle odporují tvrzení, že již dnes je jasné, že, že právě kabelový Internet je tím pravým budoucím Internetem, který to všechno vyhraje, ale tváří v tvář pokračujícím a rostoucím investicím Microsoftu si jsou stále méně jistí. Stanovisko Microsoftu je jasné: až v okamžiku, kdy začne Internet samovolně „téci“ ke konzumentům celého světa přes televizní obrazovku, budou zde opravdu velké peníze, a my chceme být při tom.