Již minulý týden měly některé služby Microsoftu v pondělí problém s dostupností. Aktuálně se totiž musí potýkat s rapidním nárůstem využití. Tento týden se situace opakovala a Microsoft Teams byly dlouhou dobu nedostupné.
Microsoft se v nedávném blogovém příspěvku svěřil, jaký nárůst zažívají jeho služby v aktuální situaci okolo koronaviru, kdy čím dál více uživatelů pracuje z domu. Co se týče jeho cloudových služeb, zaznamenal zde celkový zájem zvýšený o 775 %, což je již poměrně velké číslo. Týká se to služeb Azure, Windows Virtual Desktop, Power BI a právě i Microsoft Teams, které slouží pro vnitrofiremní komunikaci.
Těm naskočil počet denně aktivních uživatelů na 44 milionů – nárůst byl přitom o 12 milionů za pouhých 7 dní. V listopadu minulého roku měly přitom „jen“ 20 milionů uživatelů. Microsoft tak zavádí některá opatření, která by měly službám ulehčit. Omezuje tak účty zdarma a zároveň zavádí limity pro některé nepotřebné služby. Děje se tak i u služeb pro běžné uživatele – nárůst využití má i služba Xbox Live, ve které musela firma dočasně znemožnit nahrávání nových profilových fotografií.
Podle Down detectoru měly Microsoft Teams výpadek.
I přes provedená opatření ale opět došlo v rámci Microsoft Teams k výpadku, který dle webu Down Detector zasáhl hlavně Evropu a to právě v pondělí, kdy začíná pracovní týden.
Zdroj: Windows Central
Koronavirus online