Microsoft si patentoval koberec pro virtuální realitu. Obsahuje senzory i haptickou odezvu

Microsoft si patentoval koberec pro virtuální realitu. Obsahuje senzory i haptickou odezvu

Microsoft získal nový patent z oblasti virtuální reality, který se soustředí na jeden významný problém - herní oblast, ve které se hráči s VR helmou pohybují. Řešením řady problémů má být speciální podložka podobná koberci.

V novém patentu Microsoft představuje podložku, která ohraničuje zónu pro využití virtuální reality. Díky tomu má hráč jasně definovanou oblast, ve které se může bezpečně pohybovat. Nejedná se však o nějakou jednoduchou podložku, ale Microsoft u ní počítá s dodatečnými technologiemi.

Povrch podložky je uzpůsoben tak, aby optimálně sloužil pro trackování pohybu ve volném prostoru pomocí kamer umístěných na VR helmě. Díky interním senzorům tlaku lze navíc virtuální zážitek rozšířit i o trackování nohou, což je část těla, která je stále opomíjená.

Hry a aplikace tak mohou snadno snímat to, kde se nachází levá či pravá noha a dle toho reagovat nebo přizpůsobit herní prostředí. Nohy se díky tomu mohou stát novým vstupním zařízením. Podložka ale může sloužit i jako výstupní zařízení, protože dokáže poskytnout zpětnou odezvu. Uživatel tak například bude v nohou jasné cítit, pokud na něco šlápl, něco potvrdil nohou a podobně. Z patentu ale není moc jasné, jak lze tuto myšlenku realizovat technicky.

Uvidíme, jestli se takové podložky nakonec dočkáme, ale rozhodně to vypadá zajímavě právě pro to, že se do hry zapojují další končetiny lidského těla, což by mělo prohloubit zážitek ve virtuální realitě. Forma koberce je přitom celkem rozumná - s pěkným vzorem se může stát trvalou součástí obýváku, nebude překážet a nemusí se ani nějak „oblékat“. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud