Microsoft Reader snad rozčísne začarovaný kruh

Diskuze čtenářů k článku

Jiri  |  20. 04. 2001 19:18

Prosim, vysvetlete mi, jak se provadi export textu z Wordu do Readeru.

Predem vsem dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Zeman  |  20. 04. 2001 19:18

Word 2000 Microsoft Reader Add-in: Read in Microsoft Reader

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  20. 04. 2001 19:18

Z příspěvků sem poslaných na téma kraknutí ochrany vidím, že se v tom nikdo pořádně nevyzná (hlavně ti, co tvrdí, že to nejde). Ale jde. Pochopte, to jestli to budete číst nebo ne, to se rozhodne ten program. Řekne si : aha, sériový čísla sedí, tak mu to nechám přečíst. No a chytrý človíček program mírně předělá a program si řekne : aha číslo nesedí a tak mu to nechám přečíst.
Je to 1 byte! To samý jsou hardwarový klíče (ztráta peněz). Stejně si o ně říká program kterýmu to můžete vhodným způsobem rozmluvit, a hardware si může jít trhnout. Viděl jsem mnohem lepší a kraknutý ochrany než nějakej blbej reader tak prosím nekecejte, že to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Zeman  |  20. 04. 2001 19:18

Pokud zmenis 1 byte (nebo i vice) - narusis tim binary signature prislusneho modulu a Reader piratskou kopii knihy neotevre. Aby si mohl binary signature zpetne upravit, musel bys znat encryption private key pouzity k podpisu jednotlivych modulu a pouzity algoritmus.

Ten kdo tuto ochranu jednou prolomi, bude muset vynalozit mnohem vice energie, nez ve svem prispevku popisujes.

Nikdo nerekl, ze MS eBooks ochrana je neprolomitelna. Kazda ochrana bude jednou prekonana. Pokud ale bude dostatecne narocne a pro uzivatele nepohodlne tuto ochranu prolomit, splnila svuj ucel, protoze vetsina uzivatelu si radeji svoje elektronicke knihy legalne koupi.

Az jednou uslysis o nekom, kdo tuto ochranu doopravdy prolomil (a ne se tim jen nepodlozene chlubil), dej mi prosim vedet e-mailem.

Diky, Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:18

Lze napsat neprolomitelnou šifru. Ale on ten útok může být mnohem elegantnější. Hypotetická situace:

Chci si svou koupenou e-knihu přečíst pod Linuxem. Takže lehce modifikuji MS Reader a to tak, že ho nechám rozkódovat e-knihu a v místě, kde se text zobrazuje na obrazovku přidám kód, který jej mimo to zapíše do souboru. Elegantní a proveditelné. A pokud padne DMCA pak i legální

BTW kdy bude k dispozici MS Reader pro Linux, *BSD a ostatní méně rozšířené systémy? Nechat se uvázat jen k MS podporovaným systémům mě osobně nepřijde jako moc rozumný nápad. A poté, co si Microsoft patentoval formát WMA souborů a tím znemožnil napsat přehrávače WMA pro jiné platformy se obávám, že ani nejsem moc paranoidní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mila Brada  |  20. 04. 2001 19:18

Pokud zmenis 1 byte (nebo i vice) - narusis tim binary signature prislusneho modulu a Reader piratskou kopii knihy neotevre...

Nevim, jestli to spravne chapu, ale tady prece nejde o to zmenit knihu, ale kod Readeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stefan Polakovic  |  20. 04. 2001 19:18

Povodne som zacal pisat velmi hutny prispevok, ale nakoniec z toho bolo skoro tolko ako clanok povodny. Rozhodol som sa to dat na Internet, takze kazdy si moze pozriet:
http://polakovic.hypermart.net./

Clanocek s nazvom "Chrante si svoje informacie pred odcudzenim" pojednava o zabezpeceni proti kopirovaniu, kradnutiu a nekontrolovanemu sireniu informacii.

Podstatou je, ze bol vyvinuty a dany do obehu software, ktory schova oba spominane do vrecka. Pojednava aj o tom ako sa chranit, co su najcastejsie problemy...

Dufam, ze som niektorym z vas pomohol alebo aspon trosku ulahcil zivot. Akekolvek otazky zodpoviem na: stefanko@hotmail.com

Stefan Polakovic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
manix  |  20. 04. 2001 19:18

Možná na tom něco bude, ale tak nechutný marketingový bláboly, jako jsou na tom www.ebookpro.com sem teda už hodně dlouho nečetl. Takto jsou psaný Letadla a jiné podobné nesmysly na vydělávání peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan vlcinsky  |  20. 04. 2001 19:18

Má žena i švagrová, se kterými sdílím poměrně velký byt, jsou zuřivé čtenářky (hlavně sci-fi a fantasy, ale obecně téměř vše, v čem jsou písmenka).
Dnes už ale opravdu nevíme, kam knihy dát.
Až bude v praxi nějaký digitální Reader, prostorové omezení padne.

Pak budou moci utrácet za knihy vše, co mají k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 19:18

Kdyz ctu o moznostech MSReaderu, tak si myslim, ze moc sanci se uchytit nema. Osobne si myslim, ze Adobe zabuduje do sveho Acrobata nejakou ochranu a pouzivat se budou PDFka. Preci jen je to mnohem rozsirenejsi format s mnohem vice moznostmi. I kdyz pocitacovy trh se moc logicky nechova. Uvidime...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlicka  |  20. 04. 2001 19:18

Adobe jiz prvni verzi Acrobatu pro elektronicke knihy uvedla pred mnoha mesici.
Soucasti Acrobat Readeru 4.05 je technologie WebBuy, ktera umoznuje bezpecne nakupovani a ochranu proti neopravnenemu kopirovani.

Jiz jste si mohli timto zpusobem objednat na www.amazon.com napriklad i nejnovejsi knihu od Stephena Kinga.

Michal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:18

Nejnovější kniha Stephena Kinga není nijak zabezpečena a placení je založeno na tom, že lidé jsou poctiví. Přestože někteří tomu možna nebudou chtít věřit, zdá se, že to funguje. Více např. zde. Doporučuji i anketu pod článkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
256  |  20. 04. 2001 19:18

... az adobe zabuduje ochranu???

ale vzdyt v akrobatu ochrana je, ale je vetsinou bud vypnuta, nebo se da lehce obejit... a kdo si mysli, ze nelze obejit ochranu u nejakeho ms readeru, je na velkem omylu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
~o~ Qaulus ~o~  |  20. 04. 2001 19:18

Zase chce Microsoft zarobit. Fajn
Milujem kopec nekompatibilných
formátov.

Hlavne *.doc, *.doc, *.doc atd
Nech si každý vymslí vlastný formát
a budeme štastnejší.

*.doc (Janka Slováka)
*.doc (Gejzu Lopaty)
*.doc (Peresa Kolesa)

A hlavne zmenit standard *.pdf
a dat do neho vlastne doplnky.
To sa uživatelia potešia, keď
na čitanie textu budú potrebovať
17 programov, ktoré mu zaberú
1GB disku.




Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
256  |  20. 04. 2001 19:18

nejak mi porad nedochazi proc ms dela takovej humbuk s nejakym vyhlazovanim... na fonty pouzivam atm manazer a vyhlazene pismenka uz mam nekolik let ten kdo dela trochu do grafiky myslim vi o cem mluvim...

a jinak, az pojedu zase nekam na dovcu, vezmu si knihu, PAPIROVOU, protoze na dovolenou si jezdim od pocitacu odpocinout...

ted me tak napadla takova vec: ctete poutavou knihu pres nejaky ms reader a v tom nejmene vhodnem okamziku po vas bude chtit ovladace k pate kapitole... samozrejme ze pojedete treba z alp do nejblizsi prodejny koupit tyto ovladace a pri jejich nakupu vas prodavac s usmevem na rtech upozorni, ze tyto ovladace funguji jen pro kapitoly 5-14, dale uz ne... leda ze byste meli treba vyvojovou verzi ms readeru a to jeste specielne ve verzi 5.1236.586.256... ))))))

btw: docela by me take zajimalo, jak bude ms resit svou blue screen of death na nebarevnem displeji... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 04. 2001 19:18

Vyhlazování písmenek, jak ho znáte, používá odstíny šedi, ClearType u Readeru je jiné. MS Reader paradoxně dokáže hezky zobrazit černobílý text pouze na barevném displeji :) (viz obrázek v textu)
To také odpovídá na váš BSoD dotaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paul Vavrusa  |  20. 04. 2001 19:18

A co kouzlo čtení obyčejné klasické knihy. To už musime fakticky dělat všechno na počítači. A nemyslete si že jsem nějaky odpurce počítačů. Dělam s nimi cely den ale přece jen číst knihu. To zrovna asi ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Gallina  |  20. 04. 2001 19:18

Souhlas. Zadna el. kniha se nemuze vyrovnat pocitu normalni knihy v ruce, jeji vuni papiru.... ale i el. knihy jsou dobra myslenka....myslim si ze el. knihy nemaji sanci obycejne vytlacit... aspon ne ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hexen  |  20. 04. 2001 19:18

Presne tak. I kdyz prakticnost nejruznejsich encyklopedii a slovniku na PC je zrejma. To ja uz jsem zase liny listovat knihou o tisici stranach...

Samozrejme, cist romany na displeji je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Zeman  |  20. 04. 2001 19:18

Na Barnes & Noble website je k dispozici zdarma velmi dobry anglicky vykladovy slovnik (Encarta Dictionary).

Microsoft Reader ma v sobe zabudovanou podporu pro tento slovnik. Po tom co nainstalujes Reader si nahraj slovnik a pak v kterekoliv anglicke knizce ukaz na slovo a vyber "Lookup" z maleho menu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  20. 04. 2001 19:18

Již dnes se dají pořídit na toto řešení cracky. Takže další zbytečnost z dílny MS :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Zeman  |  20. 04. 2001 19:18

Obavam se, ze se mylis.

Microsoft Reader pouziva svuj vlastni nove uvedeny system na ochranu autorskych prav (DRM - Digital Rights Management) a neni mi znamo, ze by se nekomu podarilo prolomit tuto ochranu (za prvni tyden od uvolneni produktu).

Samozrejme, ze jednou se to nekomu povede, zadna ochrana neni neprolomitelna, ale cilem je, aby to bylo tak slozite, ci pracne, ze si lide radeji svoje eBooks poridi legalne.

Na nasledujicim URL lze najit vice informaci: Microsoft Reader DRM.

Pokud se mylim, moc rad od tebe uslysim - posli mi prosim e-mail na pavelz@microsoft.com

Diky, Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  20. 04. 2001 19:18

Ať MS používá co chce, a ať je to cracknutelné nebo úplně neprůstřelné, je mi to putna :o))
Papírové knihy totiž za nic nevyměním. Teď jsem si právě koupil v Antikvariátu "Den Trifidů" (J. Wyndham) a "Ani sami bohové" (Isaac Asimov) a to dohromady za pouhých 70Kč :o))
Vejdou se do kapsy od bundy, můžu si je číst doma, v práci, v posteli, v křesle, v tramvaji, u vody, kdekoli. A to vše bez hesel, zapínání počítače a blikajícího screenu.

Knihy v papírové podobě jsou pro mne relaxace a pohoda. To mi žádné elektronické médium nedá. S počítačem pracuji víc než 11hodin denně, a abych ještě potom zíral do screenu, když si chci odpočinout - tak to tedy ani omylem.

Takže Microsoft ode mne nedostane za elektronické knihy ani korunu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:18

Takže jak je na něco crack, tak to je už zbytečnost?

Jsou i lidi, do nekradou, kupodivu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Snajdr  |  20. 04. 2001 19:18

Takže jak je na něco crack, tak to je už zbytečnost?

Ano, ochrana proti kopirovani, na kterou je crack, je zbytecnost. Je na tom neco nepochopitelneho?

Jsou i lidi, co nekradou, kupodivu.

Pro ne je ochrana proti kopirovani zbytecna i bez cracku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:18

Nesouhlasím vcelku zásadně:

1. Software úplně bez ochrany. Je to to samé, jako kdyby se zboží nalézalo na velkém náměstí bez jakékoli ochrany a k pultu někde k rohu by šel zaplatit ten, kdo by dobrovolně chtěl.

2. Software s jakousi ochranou je typ "normální supermarket". Kdo má hroší kůži, ukradne si, a kdo je moc šikovný, tak má tak 0.1% naději, že ho chytnou.

3. Software s naprosto proof ochranou je stejná blbost jako nevyloupitelná banka nebo supermarket, ve kterém je vyloučena jediná krádež

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:18

Dovolím si lehce lehce upravit toto podobenství.
1) Lidé začali v supermarketu více krást.
2) Supermarket nasadil drasticky nepřiměřené prostředky - každý se při odchodu musí podrobit důkladné prohlídce a kdo se pokusí utéci, je bez milosti zastřelen.
3) Supermarket se stal silně nepopulární.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:18

Sorry, ale systém, ve kterém přijdu o všechny své knihy v okamžiku, kdy se mi rozbije počítač považuji za zhovadilý.

Mimochovem, komu z Vás tady došlo, že pokud si budete chtít číst jednu knihu na svém počítači a taky na cestách na nějakém přenosném zařízení, tak si ji budete muset koupit dvakrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  20. 04. 2001 19:18

Windows Media Player má záložku na kopírování souborů do Pocket PC, ale v Readeru jsem nic takového neobjevil.

Neměl někdo větší úspěch?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Zeman  |  20. 04. 2001 19:18

Pokud se ti rozbije pocitac, staci kdyz znovu nainstalujes Microsoft Reader a znovu-aktivujes svuj Reader s pouzitim stejneho Passport username/password. Vsechny knihy, ktere jsi do te doby koupil tak budou i nadale fungovat.

Zadnou knihu dvakrat kupovat nemusis.

Pokud budes chtit pouzivat napriklad svuj pocitac a zaroven svuj laptop, opet staci oba "aktivovat" s pouzitim stejneho Passport uctu.

Vse je popsano na nasledujici strance.

S pozdravem, Pavel Zeman

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:18

Takže když chci svoji knihu nakopírovat kamarádovi, tak stačí, když mu nadiktuju svoje username/password. A on před čtením přeaktivuje svůj reader na moje username a po přečtení zpět. Hmmm, proč tomu ale pak říkají ochrana proti kopírování?

Pokud si manželé kupují knihy, je rozumné, aby oba používali totožnou identitu (jinak si nebudou moci číst své knihy navzájem). Zase praktický zádrhel - co když se dva vezmou a už předtím měli své identity? A co když se rozvedou? Nebo je opravdu míněno vážně, že si pro přečtení jedné knihy celou rodinou (řekněme on, ona a dvě děti) musí koupit onu knihu čtyřikrát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor