Microsoft přiznává, že neměl kupovat Nokii

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 216

Názory k článku

avatar
18. 07. 2015 11:52

Tak ono je to na rozdíl od přání pana Čížka skutečně úplně jinak. Ale to se na Živě nedočteme.
http://smartmania.cz/clanky/satya-nadella-rozh... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 07. 2015 13:43

Mám hezky vzrostlé rostlinky cuket, ale zahnívají mi plody na špičce, nevíte někdo čím to může být?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 07. 2015 08:38

MS se vydal cestou arogance a parazitismu. Obchodní model Applu je arogance sama. Applu vyšel, protože s touto (velice dobrou) koncepcí telefonu přišel první, má lepší design a vybudoval si punc luxusu.Parazitování na Nokii nevyšlo. Parazitování na desktopových Windows je pokazilo a uživatele naštvalo. MS by rád vybudoval své stádo platících MS-ovcí, ale nechápe, že by jim musel nabídnout o hodně víc než divný umělecký minimalismus, který se většině lidí nelíbí. Apple sice také přistupuje k zákazníkům jako k otrokům, ale předtím vymyslí za ně, co by se většině z nich asi tak mohlo líbit a co ještě skousnou. A naláká je tak dobře, že stojí pověstné fronty před jeho obchody.To MS neumí. Ten něco vyplodí a snaží se to nějak vnutit. A je také otázkou, zda vůbec má nějakou cílovou skupinu. Lidí neřešících peníze, kteří vytvářejí enormní zisky Applu, není neomezené množství. Právě na ně byl ten minimalismus evidentně cílený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2015 12:22

Od prosince 2014 mam telefon Nokia Lumia 635 s Windows Phone 8.1. Vysledek? Zklamani. A nebude to jen asi diky HW, ale hlavne diky OS. Proc?
1) Neznam v prodeji mobil s outdoorovou upravou (voda, prach, otresy, sul, podvodni...). Takze funkce navigace na kole ci motorce ci lodi ci trek obtizna az nemozna. V dodatecnem pouzdru nepouzitelny, protoze nelze probudit gestem na displeji, jen postrannim tlacitkem.
2) Neznam, jak propojit mobil s externim monitorem, klavesnici a mysi a napajenim najednou. Takze to nemohu pouzit jako prehravac foto, video s vystupem pres FullHDMI 1.4 ci DipsplayPort nekde, kam prijedu, a chci neco ukazat. Stejne tak to nemohu pouzit jako terminal k pristupu pres remote desktop. A nechci to honit jako aplikaci ve Windows, ale primo jako vystup na externi monitor.
3) Neznam jakekoliv uzitecne vyvojove IDE, databazi, ktere bezi na mobilu, nic. Takze na ICT praci v kombinaci s bodem 2 nepouzitelne.
4) Myslim, ze multitasking aplikaci nefunguje ci funguje omezene, pokud se nejedna o multitasking casti OS. Takze zaroven prehravani FLAC a cteni iDNES, webu, navigace nemozne. Kdyz pustim geocaching a Mapy.CZ, tak s GPS komunikuje jedno nebo druhe atd.
5) FileManager bez komentare - to snad ani neni mozne. Zobrazeni atributu souboru, pamatovani si trideni jednotlivych adresaru, vyber atd.
6) Adresar kontaktu - to uz je lepsi soubor v Excelu.
7) Neexistujici desktop aplikace pro spravu telefonu (kontakty, SMS, bookmarky).
8) No a kvalita a mnozstvi aplikaci na Store je kapitola sama pro sebe, ale to uz tu rozebirali jini. I kdyz v tomhle to afaik na Androidu neni radove lepsi.
Takze Windows Phone 8.1 nejsou ani na zabavu, ani na praci, proste porad jen telefon, ve kterem muzu v jednu chvili zvolit jen jednu dodatecnou aplikaci. Takhle si inteligentni univerzalni zarizeni nepredstavuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 07. 2015 23:38

V budoucnu vyšle Cortana Terminátora přes SkypeNET a všechno bude jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2015 22:46

Windows je jasnym prikladom toho, ze aj taka silna firma pokial urobi chybu a zmeska vlak, tak tato chyba mze byt fatalna. Myslim si, ze nejde o to ktory system je lepsi, ale o nacasovanie. A v tom Windows zlyhal. Ako tu uz bolo povedane nie vzdy zvitazi ten najlepsi system.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2015 22:45

á jéje, zase Jakubovo oblíbené cizí slovo v kombinaci s Microsoftem - "schizofrení"
Schizofrení kóma, dobrej model :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2015 21:04

Ja to taky nechapu... Mel jsem velmi dlouho Lumii 820, nedavno jsem presel na OnePlus One, a musim rict ze se mi po Windows Phone styska, tak mam v planu prodat OnePlus hned jak vyjde Lumia 940... No a ted jedna negativni zprava z Microsoftu za druhou.... To nechapu proc si ty kecy nenechali aspon po vydani Lumii 940, jestli uz jich maji par vyrobenych a pripravenych k prodeji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 07. 2015 09:52

preco MS par rokov nepredava windows phony za vyrobne naklady? kto by nechcel spickovy mobil za 200 eur, ci bezny za 80? zvysena penetracia windows by ich mohla postavit na nohy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2015 08:21

Jinde se píše, že MS hodlá nadále vydávat jen 6 nových modelů ročně. Hm, jsou firmy, které vydávají dva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2015 04:54

Mě by docela zajímalo, co ten zmetek Nadella vlastně používá, jaký telefon a jaký soft na něm ........????Mě jde o to, zda si koupit mobil s droidem či win10, mám v tom docela guláš ..........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 21:57

On si za to Microsoft může především sám. Celou kauzou kolem akvizice Nokie si znechutil nejenom spoustu uživatelů, ale především výrobců hardwaru, kteří se - nepřekvapivě - do Microsoftem opanovaného ekosystému nenahrnuli. Se samotnými Windows Phone je to příběh obdobný - zmatečný a nekozistetní. Jako kdyby Microsoft úplně zapomněl, čím se se svými Windows proslavil - otevřeností po stránce softwaru a hardwaru. Vždyť se stačilo tohoto kréda držet, přidat povedené nové jádro Windowsů a zbytečně nexperimentovat s jakýsimi dlaždicemi. A bylo by vymalováno! Microsoft ale radši cestu trnitou...Nejprve se úplně distazuje od otevřené filozofie Windows Mobile tím, že vyrukuje se systémem značně funkčně omezeným, který navíc vypadá tak nějak ...(no řekněmě, že jsem tomu hranatému designu dosud nepřišel na chuť ). Místo aby nabídl hned od začátku Window Phone s funkčností Androidu a plynulostí a stabilitou iOS, tak nabídne jenom plynulost, funkčně představí naprostý paskvil a pro mě nepochopitelně opustí design Windows 7. Vždyť se na dotyková zařízení docela hodil - ikony stačilo zvětšít (což uměl) a umožnit lepší widgety (což taky koneckonců v jakési podobě uměl). Ano, funkčně je na tom již dobře, plynulost stále výborná, design značně zlepšený. Ale konkurence nespala a jsme už bohužel v roce 2015, v době, kdy se Android opravdu neskutečně zlepšil. Abych řekl pravdu, byly chvíle, kdy jsme nevěřil, že Android bude někdy plně plynulý. A ono se to Googlo podařilo - ART virtual machine, přepracovaný GC. Co víc, s Lollipopem vypadá Android opravdu perfektně - svižný, plný povedených animací, moderní a přitom funkčně efektivní. . To vše při zachování přizpůsobení systému a podpory obří komunity. Teď mám Alcatel Idol 3 a opravdu nemám Androidu co vyčíst - vše plynulé, stabilní a dobře vypadající, se spoustou a aplikací. No zkrátka to Microsoft svou težkopádností, sobeckostí a absencí dlouhodobé vize jaksi zfušoval. Uvidíme, s tím přijde u Windows 10. Jakákoliv konkurence je více než vítaná!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 19:33

Začínám mít pocit, že droidí stádo má nějaký problém se sebeurčením. Džony neustále všem podsouvá buzeranty, klaun všem nadává do spratků (asi aby se sám cítil méně spratkem), největší lhář diskusí tvrdí o všech, že lžou, dobrá polovina droidích diskutujících se zmůže jen na urážky a napadání, ta druhá zase neumí číst a pochopit čtené...
A alien je skrytej droiďák a taky bude mít nějaký problém, protože zase pořád touží po lízátku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 18:15

Another piece of marketing shit powered by M$ ...SSDD .. Same Shit Different Day, your M$.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 15:28

Jakub, ty aj rozmýšľaš o tom čo píšeš? Ako týmto Microsoft priznáva, že Nokiu kupovať nemal? Áno, ide o stratový biznis, ale to sa vedelo už pred tým ako MS Nokiu kúpil. MS pri kúpe Nokii nemal na výber, pretože ak by ju nekúpil a Nokia by prešla na Android alebo by ju kúpil niekto iný (pravdepodobnejšie), tak dnes je mobilný Windows mŕtvy systém a big fail pre Microsoft. Teraz si mobilný Windows drží celosvetovo okolo 3% a takmer všetko sú to Lumie. Ak nakoniec mobilný Windows neuspeje, tak potom kúpu Nokie možno nazvať zbytočnou investíciou. Inak ide o štandardný postup, MS si z Nokie zobral to najlepšie a ostatné poslal späť do Fínska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 12:56

tak jsem je nákupem 10 lumií asi nezachránil a zaslouží si to když mi nejde pod jeden účet přihlásit víc jak 5 stejných zařízení - prostě mrkvosoft

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 12:36

Jak už jsem psal jinde, MS vlastně koupil Nokii, aby ji mohl zavřít. Možná nějaké patenty zůstaly, Elop se napakoval, ale bylo to fakt k čemu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 12:34

Tak za takovýchto oznámení mám docela depku. Sice mám windowsí mobil, ale pokud příště nebude, tak se holt vrátím na android a žádná velka deprese to nebude. Jenomže, bohužel, mobily jsou to, co teď především táhne vývoj všech mobilních zařízení.
Občas dělám nějaký prográmek pro měření. Jestli se ukončí nebo utlumí vývoj Windows CE/Mobile/Embedded compact, tak opravdu netuším, na čem tyhle věci budu dělat.
Na měření zpravidla zákazník chce nějaké odolné PDA nebo mobil s MIL-STD-810G, alespoň co se týče odolnosi vůči vodě, nárazům a vibracím. iOS nejen že neznám, ale na ten se snad ani takováhle PDA nedělají.
Android je bída, když dojde na realtime a zařízení s ním, která mají serial port (pořád nejběžnější způsob připojení měřáků - jít s bezdrátem do průmyslu je vždycky malér a pokud je třeba realtime, tak to je úplně absurdní) se dají spočítat na prstech... a každé které jsem zkusil mělo nějaký specifický problém u kterého jsem proklínal jejich vývojáře.
Ono ani na windows PDA to se seriákem není vždycky velká sláva, ale nějaké fungující modely, které byly použitelné do terénu, se najít podařilo. Poslední, co se dají dobře používat pro tyhle účely byly win mobile 6.5.5 a napjatě čekám na nějakého nástupce, ve kterém by byly odstraněné nějaké drobné nepříjemnosi při vyměňování SD karet za chodu (systém sám to umí, ale notifikace programům tu má, řekněme, nezvykle velkou latenci). A po takovémhle článku si říkám, jestli se vůbec nějaké nové, lepší verze dočkám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 12:23

Ten článek je tedy hodně vycucaný z prstu. Na jiných médiích dodávají informace průběžně a změny v mobilní divizi nejsou ani zdaleka novinkou. Nicméně nejde o to, že by MS odepsal telefony, to si pan Čížek jen vymyslel. Jde o to, že MS ohlásil sloučení tabletové a telefonní divize v jedinou platformu, ořezal oddělení, která se duplikovala a celou původní Nokii začlenil hlouběji do své struktury, což obnáší i to, že samostatná bývalá Nokia tím ztrací na ceně, protože bude už jen jednou z mnoha součástí celého MS. Tím, že tablety a mobily jsou jedna divize, skončil i Elop (což bych si soukromě tipnul, že byl Nadellův záměr, protože mezi ním a Elopem byla velká animozita, Elop chtěl také šéfovat celému MS a obávám se, že by spolupráce stejně nebyla ideální). MS také dlouhodobě prosazuje, aby zařízení vyrábělo více výrobců a už dlouho upozorňují, že z Lumií (stejně jako z tabletů Surface) chtějí udělat referenční zařízení jen v několika řadách. Uvolnili pravidla (třeba už není povinné mít hw tlačítko na spoušť telefonu a podobné detaily), takže to dává výrobcům větší svobodu (jestli to je dobře, to je už jiná otázka).Nadella také od začátku tvrdí, že chce MS posunout mnohem více zpět na softwarovou firmu a chce dělat jen minimum hardwaru.Možná mám jen selektivní vnímání, ale přijde mi, že Nadella se chová konzistentně a předvídatelně od chvíle, co nastoupil. Dělá postupné změny, mnohé nepopulární, ale má koncepci, kterou prezentoval už před nástupem a té se drží. Více také tlačí na vývoj W10, je ochoten naslouchat požadavkům zvenčí, otevírá služby i pro jiné platformy, uvolňuje spoustu sw zdarma v odlehčených verzích a celkově se snaží přitáhnout lidi zpět k porduktům MS. Už nepovažuje za středobod Windows jako Ballmer, ale považuje za podstatné, že lidé budou aspoň něco od MS používat, ať už jsou na jakékoli platformě, a když je tímto způsobem zachytí, může jim Windows nabídnout jako něco, co jim umožní nějaký bonus navíc, třeba lepší synchronizaci v rámci více zařízení atd. Je to prostě otočené uvažování - dříve MS chtěl, aby všichni měli Windows a na něm ať si pustí cokoli, dnes je to spíše používejte služby a produkty MS a časem přejděte na W10 na všech zařízeních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 10:39

Můj názor je že Windows Phone je systém zabitý pouze grafikou uživatelského rozhraní. V jádru je to svižný systém. V době kdy Apple svými prodeji jasně ukázal že lidé chtějí něco krásného a naleštěného s precizní grafikou (a funkčnost je v podstatě až na druhém místě) MS přišel s pestrobarevným obdélníkem a tím že obdélník ušetří nějaké malé procento baterky. Dá se na to zvyknout ale když přijdete vybírat phone do obchodu a vezmete do ruky Lumii - to ovládání podivnou měnící se pestrobarevnou mozaikou vám na první pohled přijde trochu schizofrení. Víc pohledů už možná Lumii nedopřejete a koupíte si něco jiného. Takže MS dej lidem zpátky ikonky a většina bude šťastná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PD
10. 07. 2015 10:34

První chyba byla, že trojan Elop Nokii před prodejem MS zničil zbytečně moc.Druhá chyba byla, že MS vůbec kupoval producenta HW. Když výrobce produkuje OS i HW, tak se od tohoto OS ostatní výrobci přirozeně odtáhnou. Stejně tak to dopadlo, když Nokia ovládla Symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 10:25

Aď MS nedělá to co dělají všichni ostatní a udělá mobil s hw klávesnici kterej na poli mobilních telefonů prostě chybí pak možná bude zájem i o ten jeho Win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 09:25

Ale z mobilních telefonů, televizorů se nedá odejít, tam je budoucnost.Windows Phone nezávisí na Nokii, WP může být úspěšný i bez Nokie.
WP musí příjmout všichní výrobci, tedy i čínští.
Výkon mobilů bude brzy takový, že tam poběží i plnohodnotná Wokna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 09:21

Microsoft dělá úplně stejně voloviny jako Blackberry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 08:54

Je to hrozná škoda. Měl jsem Lumii na WP7. Výborný telefon - rychlý a konzistentní systém. Přešel jsem nedávno na Android s o několik řádů silnějším HW a jsem naprosto nespokojen.Je škoda, že se, byť lepší systém, nerozšířil. Přišel bohužel moc pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 08:54

Nevinil bych Jakuba Čížka z toho, že divoce spekuluje. Podobné články se objevují i v těch nejprestižnějších médiích už týden.Aby ale Microsoft úplně opustil mobilní byznys, to mi přijde velmi nelogické. Poslední roky podstupují těžké kompromisy, aby přizpůsobili tablety a počítače telefonům. A teď se telefonů zbaví, aby jim zůstaly jen degradované tablety a počítače?!S příchodem Windows 10 mi naopak přijde Lumia jako skvělá volba. Málokdo si vystačí jen s telefonem - nejspíš má i tablet, notebook nebo desktop. A Windows 10 zajistí, že přecházení z jednoho zařízení na druhé bude tak hladké, jak jen může být. Na všech zařízeních totiž poběží doslova identické aplikace, což je zcela unikátní koncept, kterým se nikdo další chlubit nemůže. Pokud zabijí Windows Mobile, bude o důvod méně pro provozování jiného zařízení s Windows.Můj dojem je, že Microsoft ořeže portfólio telefonů a nechá si v nabídce jen vyšší třídu. Pro podobný náznak si každopádně zvolili ten nejhorší možný čas, když během následujících týdnů chtějí pomocí Windows 10 zvrátit dlouhodobý odliv zákazníku ke konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 08:50

Tohle byl naprosto nevyhnutny krok. Akcionari nedovoli ani tak bohate firme jako je MS dotovat experiment, ktery rocne vygeneruje ztratu 2 mld dolaru a jehoz trzni podil se pohybuje na hranici statistcke chyby. Nezajem vyvojaru tragickou situaci Windows na mobilech jenom podtrhuje.Kroky, ktere MS ucinil v poslednim roce ukazuji, ze sa na ukonceni Windows na mobilech peclive pripravoval a prenesl vsechny svoje sluzby a produkty na konkurencni platformy, kde mu prinesou penize.Je potreba se podivat pravde do oci a ne si naivne lhat do kapsy,jak se to s prichodem W10 vsechno zazracne otoci a Windows cekaji i na mobilech svetle zitrky. Necekaji. Je konec. A vedi to i v Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  10. 07. 2015 08:43

Podle mě je problém spíše v tom, že MS se nesoustředí na detaily a dotažení všeho do stavu, kdy to bude perfektní. V době, kdy existuje iMessage udělat rozhodnutí o tom, že vydám mobilní Windows později, a že součástí W10 v první verzi nebude unifikovaný messaging, je podle mě naprosto fatální, a pro mě prostě neakceptovatelné. Mě tím naštvali neskutečně, protože přesně na toto jsem sázel. Celý den sedím u PC a opravdu mě nebaví tahat ten mobil na SMSky a související internetový messaging.Dále nechápu, že si tam stále nikdo neuvědomuje, že rychlost práce s mobilem je klíčová. Zatímco základní UI mají dle mého vyladěno naprosto perfektně (i na staré L925 běhá jako z praku, tak pro srovnání dialer app na iOS je naprosto otřesná hrůza!), tak například přepínání a spouštění aplikací trvá tak dlouho, že svou Lumii používám v podstatě jen na telefonování a SMS - a to bych toho od smartphone očekával opravdu více.Kvalita aplikací je téma samo pro sebe. Vývojáři na tu platformu kašlou - ale vůbec se jim nedivím, ve firmě vyvíjíme aplikace pro WP a cokoliv navíc než předdefinované UI prvky (které však většinou nestačí) jsou utrpením - hlavně management paměti je fakt masakr - co si sami neuvolníte, to nemáte! (ano, i přesto, že jde o .NET) Nedivím se, že to chtějí odepsat a omezit, když nemají nikoho kdo je schopný tu platformu posunout dále.Pro mě je výsledek tak rozpačitý, že když vím, že budu za čtvrt roku měnit notebook, tak jdu do Maca a telefon rovněž 6S. Na to, že se MS vzpamatuje fakt čekat nebudu - zvláště, když jeho služby už v pohodě můžu používat i na dalších platformách.Tu šanci zabili sami, a v tomhle kontextu se ani nedivím, že to odepisují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 08:41

Od sameho pocatku bylo jasne, ze koupe Nokie byla od MS chyba s nedozirnymi nasledky. Byla to predevsim povestna kudla do zad partnerum, kteri uvazovali o vyrobe telefonu s WP. Spousta vyrobcu telefonu se tehdy chtela vymanit ze zavislosti na Androidu a WP se zdal byt jedinou alternativou. Uz "exkluzivni spoluprace" MS s Nokii davala tusit, ze mensi vyrobci nebudou mit sanci. Nasledna koupe Nokie a prodej dotovanych Lumii byl posledni hrebicek do rakve. On Google dobre vedel, proc rychle prodal motorolu a nekonkuroval s ni svym partnerum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 07:56

Microsoft má podle mě dlouhodobě problémy s tím, co vlastně chce. Vypouští spoustu nových technologií, stávající překopává tak, že s tím má spoustu lidí problém (viz Windows 8 a jejich Metro).Podle mě by si měl sednout a začít vyvíjet v duhu Haškovy strany - mírný pokrok v mezích zákona a vykašlat se na ty svý veletoče.Microsoft se díky svému neotřesitelnému postavení ve světě desktopu stal firmou, jejichž produkty každý používá, ale pro nikoho to není srdeční záležitost. Jen předváděl aroganci, kašlal na domluvené standardy a podobně.Nemůže se tedy divit, že mobilní telefony, kde uživatelé nejsou závislí na Windows, nemají nějaké lepší postavení.Nokie byla svého času vyhlášená naprostou spolehlivostí, snadno použitelnými funkcemi, což byly bonusy pro podnikatele. Podle mě touto cestou by měl jít i Microsoft. Klidně méně funkcí (podnikatel potřebuje především telefonovat, občas si poslat nějakou sms), ale musí být vypilované do detailů. Ne že budu jako ve Windows 8 některé funkce hledat řadu minut.A druhá věc. Podnikatel podle mě nepotřebuje telefon velikosti cihly, ale něco elegantnějšího a menšího. Když potřebuje na cestách víc pracovat, tak sáhne určitě po tabletu. Třeba nové mobily od Applu mi už přijdou moc veliké. Zlaté časy malých Nokií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 07:52

"firma ze svého účetnictví odepíše 7,6 miliard dolarů"Jsem jediny, kdo nevi, jak to v praxi vypada? :D Cizek je asi stary podnikatel, tak se neobtezuje s vysvetlenim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 07:43

Když jsem kupoval Lumii neměl jsem možnost si od někoho půjčit ten telefon a zkusit si ten systém. Takže jsem kupoval naslepo a mohu říct, že jsem naprosto spokojený. Přál bych si lepší podíl dlaždic na trhu. Na mobilu jsou fakt dobré, jen na PC mě s...o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 07:20

Plánovaná likvidácia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 07:10

Nákup Nokie, nebyla pro MS chyba, ale nutnost. Bez ohledu na to jestli ji odepíše. Jinak by dnes bez její koupě, nikdo Windows mobily nevyráběl. Na druhou stranu Lumií se prodá za čtvrtletí více než, Chromebooků za celý rok. Je to málo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 05:44

"takže v podstatě přizná"Takže v MS reálně nepřiznává nic. Celý tento článek je v podstatě vycucaný z prstu a je to jedna velká spekulace. Vidíte jak se generuje reklama zadarmo? Ředitel nahodí rybičku a tisíce podobných pisálků mají na měsíce psaní svých představ.Pak vyhodí pár tisíc lidí. Těžké rozhodnutí je vlastně na světě. A tím může být celá kauza uzavřena. Ale pisálci v klidu mužou spekulovat dále. To ještě nemusí být zdaleka konec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 04:43

Nechápu, že před uvedením Windows 10 vypouští podobný ryze interní a z marketingovýho hlediska čistě negativní informace. Přijde mi to jako harakiri, podobný vyjádření určitě nepodpoří tvůrce aplikaci ani nemotivují váhající ke koupi telefonů. Je to taková auto rána do vazu. Podobná "upřímnost" se dá nazvat jedině blbostí. Třeba Apple by nikdy nic podobnýho nepustil a makal by na nápravě. Přesto Microsoftu fandím a doufám, že to nakonec nebude tak černý scénář, jak si sami nyní píší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 02:56

VYHODIT 8000 LIDI, ZAVRIT TOVARNU V RECKU (KTERA CERPA 50% NAKLADU ALE NIC NIKDY NEVYROBILA) A PRIJMOUT 3 LIDI CO NAVRHOVALI AAPLE IPHONE 2G A iOS 1 A 2 GENOPORUCUU
prosimvas kupe si HTC ONE M7-8, Moto + LG G2 (mozna), Nexuse 4-5-6, nebo pouzity iPhony a nic JINEHO !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 02:08

nákup byl dobrej, ale to jak "zhodnotil investici Microsoft bylo tristní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 07. 2015 01:31

Nokie si ten nakup zaslouzila. Vzdy to byla poctiva prace, bez postrannich umyslu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 01:06

no MS a Nokia jeste nez se zfuzovali tak vobe znacky zfusovali co mohli, viz ty prototypy ,,jakoby iphone" v laboratorich Nokiejo mel sem ,,odolnou" Nokii a odlepila se ji bezduvodne klavesnice, fakt kvalitka a jeste odolny, pamatuju si jak manazerum s 6210 a 6310i lupala klavesnice vice nez lowendum, nebo jako samsung mel 262 000 barev a Nokie davala 4096 nebo 2048 nebo kolik odstinu, ale jak se toho kazdej vlastnik vzdycky zastaval a do krve se hadal jak uzasny ze to je . .jo taky si pamatuji jak manazerskej telefon za 25 klacku mel jen nejjednodussi budik a low end pro teenagery mel programovatelnej budik, nekolikanasobnej s XY funkcema, no tyhle 2 firmy si proste byly tak podobny ze kdyby Nokia nekrachla, tak by se stejne drive ci pozdeji sesli
to proste bylo predurcenyasi jako Apple a luxusni vyrobce hodinek, anebo Veyron a Harman-Kardon nebo prazaci a predrazene zakazky z EU fondu (vsak vite co mam na mysli ) klaus-zemanno nejvetsi blbost by naopak byla ted hazet to do zita, at MS dal sponzoruje prodelavajici divizi, ale zrovna ted kdyz ty telefony jakztakz zacinaji fungovat pod win s metrem, kdy to konecne alespon je nejak odladene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 00:59

Myslím že Windows Phone žádné kóma nečeká...Naopak, ve verzi 10 bude v lecčem dál než konkurence. Problém spíš je, že jsou lidi u svého systému spokojení, proč teda chodit jinam.Ale tomu může zase pomoct Windows 10 na PC...Zatím bych rozhodně nic neodepisoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (36)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 00:52

Windows 10 všechno zachráněj
Včera jsem byl na předváděčce a školení W10 a byla tam docela sranda, je fakt že to nebylo tak velký jako když jiná firmy pořádala párty k vypuštění Win8, ale ty jsem zase tenkrát neměl rád http://www.digitaltrends.com/computing/windows-10-insi... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 07. 2015 00:47

Pro Nokii zas byla chyba, že šla do WP. S Androidem by na tom nejspíš byla jinak. Ale to se tehdy ještě tak moc nedalo předvídat no...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 07. 2015 00:35

To jsou zas blaboly ... .Windows Phone 7 - takzvana nahrada za Windows Mobile. Jednoduchy system, ktery sice je pouzitelny, ale rozhodne zcela nepouzitelny pro puvodni uzivatele Windows Mobile. Vysledek byl jasny - migrace zakazniku na Blackberry a Android, okrajove iPhone.
Windows Phone 8 - lepsi ale stale pro puvodni uzivatele Windows Mobile ne moc pouzitelne.
Windows Phone 8.1 - uz konecne castecne pouzitelne pro puvodni uzivatele Windows Mobile.... tedy nelze toto svadet na Nokii nebo ostatni prodejce HW. Chyba je vylozene na strane rozhodnuti vedeni MS, kdy puvodni uzivatele poslali k vode a snazili se ziskat uplne jiny cilovy segment.Jinak to ze se ostatni vyrobci WP telefonu nijak zvlast na trhu neprosadili neni chyba MS ani Nokie. Staci kouknout na nabidku. Rychle srovnani prakticky bezmilosti WP telefony jinych vyrobcu nez Nokie vyrazi z vyberu. Mizerna nabidka=mizerny prodej.Mam WP 7.8 i 8.1 system se mi obecne libi, ale proste mnohe tam pro firemni zakazniky chybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor