Microsoft na konferenci pro vývojáře her GDC předvede novou verzi DirectX 8. Osmička v porovnání s předchozími verzemi klade větší důraz na síťovou hru a interaktivní hudbu.
Microsoft na konferenci pro vývojáře her GDC předvede novou verzi DirectX 8. Osmička v porovnání s předchozími verzemi klade větší důraz na síťovou hru a interaktivní hudbu. Ačkoli Microsoft hovoří o fotorealistické grafice, v podrobných informací nejsou žádné informace o zlepšeních grafiky.
Vylepšené moduly DirectSound a DirectMusic budou zkombinovány a DirectMusic bude umět nahrávání vzorků nové generace. Hudba tak bude plynule reagovat na aktuální dění ve hře a zážitek ze hry bude jako při sledování filmu s hudbou dramaticky podkreslující příběh. Již několik her používá interaktivní hudbu ve vlastní implementaci, nyní tato podpora bude začleněna do standardu.
Výrazně se rozšíří možnosti DirectPlay, které se stará o síťovou hru. Budou velmi vylepšeny možnosti hraní po Internetu, které by mělo lépe podporovat rozsáhlé servery se spoustou hráčů. Novinkou bude DirectPlay Voice, který umožní online povídání hráčů při hraní po síti. Kdo hrál týmově třeba Unreal Tournament jistě ví, jak je jednodušší na někoho zařvat, než mu posílat textovou zprávu. Konečně tak budeme hrát i s mikrofonem u pusy. DirectPlay Voice by měl být prý možný i u stávajících her podporujících Direct Play, tak tedy uvidíme.