Microsoft představil betaverzi „nové generace“ své databáze

Diskuze čtenářů k článku

David Petrla  |  20. 04. 2001 18:51

Občas umí v intenzívním provozu přečerpat zdroje (paměť) a "zatuhnout", tj. zpomalit k nepoužitelnosti - a z takového stavu se dostane jedině restartem. Zdá se, že to obvykle souvisí s chybným nastavením, a rozhodně to není záležitost každoměsíční. Navíc se tomu dá předejít, pokud si můžete dovolit občasný preventivní restart služby.

Oblíbené klišé o "padavém SQL Serveru" tedy bohužel možná ještě trochu platí (přece jenom nikdy nevíte, jestli jste někde neudělali chybu v konfiguraci), ale už opravdu jenom trochu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kalup  |  20. 04. 2001 18:51

26.7. jsme spustili novou verzi Skladoveho a Obchodniho systemu pro MSSQL7 ve firme, kde probehne radove desitky tisic transakci denne (cca 30 velmi aktivnich uzivatelu) a to jeste solidni zatez pridava hojne pouzivany MSOLAP. Blizime se tedy ke 3 mesicum provozu a za tu dobu nam system ani jednou nezatuhl a ani jednou jsme jej nemuseli restartovat !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Kotek  |  20. 04. 2001 18:51

"...tak u firem střední velikosti, kde nehrozí ani přílišné zatížení, ani není tragédie, pokud server občas „spadne“;..."

Dovolil bych si s timto nesouhlasit. V soucasnosti je totiz jasne videt trend, kdy jakykoliv pad IS ma cim dale hrozivejsi nasledky. Souvisi to zejmena s rustem elektronicke komunikace a Internetu jsou vypadky IS stale drazsi a drazsi, jelikoz treba na Inetu se zakaznik muze dostat ke konkurenci pomoci 'nekolika kliknuti'.
Stejne je tomu i u vykonu. Zakaznika proste nezajima, ze si nemuze objednat protoze je system 'dole', nebo protoze je 'ucpany'. Proste odejde a nakoupi nekde jinde.

Spravne by ta veta mela znit, ze i v mensich firmach se nepretrzity beh systemu stava jednou z priorit.
Ale to by to nesmelo byt o padavem MS SQL serveru, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 18:51

Myslím, že vůbec nejsme ve sporu. Uvádím, že u menších firem toto není "tragédií", což myslím víceméně doslova
SAMOZŘEJMĚ to je jedna z priorit - ovšem priorit může být i několik desítek. I ty nejnavštěvovanější obchodní domy u nás neobsluhují více než pár desítek objednávek denně (myslím ty Internetové); většina spíše jednu-dvě objednávky denně, nebo i méně. Toto rozhodně není "mission critical" prostředí, jako kupř. u nemocnice, armády, banky, celoevropské dodávkové služby atd., kde probíhají desítky či stovky transakcí v jedné minutě - a kde tudíž restart serveru (počítaný na minuty) způsobí okamžité, vysoké a spočitatelné škody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor