Microsoft předhonil Oracle… ale jen v oblasti Windows

Diskuze čtenářů k článku

Zaroukh  |  08. 06. 2001 21:02

Oracle to podle me bude mit cim dal tim tezsi. IMHO je to strasny moloch - rekl bych mamut. Souhlasim samozrejme s tim, ze je to jaxe rika "hodne muziky" - ale musim dodat, ze za hodne penez. Rekl bych, ze "zespodu" na nej zacnou tlacit jine databazove systemy. Myslim, ze ceny, ktere si Oracle "diktuje" jsou nehorazne. Ale vzhledem k tomu, ze je na spicce ZATIM sam, si to muze dovolit (a jednal by tak kazdy). Ale myslim si, ze to uz moc dlouho trvat nebude ...

Podobne jsme to uz videli nekolikrat - HW (SGI vs. PCcka), modelovaci a animacni 3d SW (Maya vs. MAXa) ...

Jako priklad "rozezranosti" systemu od Oraclu bych uvedl balik CRM - jak jsem slysel od kolegu, kteri byli na jeho prezentaci, rekne si o 27GB disk-space ... prachobycejna lokalizace si vezme dalsi !_3GB_! - to je skoro neuveritelne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pruner  |  08. 06. 2001 12:09

Všichni si vyzkoušeli, co to obnáší provozovat backoffice servery na platformě Windows a rychle, velmi rychle, utekli zpátky k UNIXovým mašinám. Když máte 20 uživatelů, tak NT stačí, ale když jich musíte připojit 100 nebo 500, tak se jedná o jinou kvalitativní úroveň softu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  09. 06. 2001 00:04

... no tak to bych opravdu netvrdil ... . I na W se dá dosáhnout docela slušný výkon a na rozdíl od U se nepohybujete v šestimístném řádu. Dneska to tady ale není v módě, jinak by nemohlo "frčet" to nejdražší účetnictví na té nejdražší databázi. Prostě co se ušetří na mzdách to končí v technice, což ale z globálního hlediska není pro nás až zase tak špatně.

Co u W považuji za opravdu velké problémy jsou asi dvě věci: restarty (jsou dány spíše zastaralostí obalu, než samotných základů systému), a zejména mnoho kvazi konkurenčních technologií vedle sebe a vyber si sám. Dost často se proto stává, že někdo použije nevhodnou technologii na něco, pro co není určena m.j. proto,  že se to prostě nikde nedočetl. Problémy na sebe nedají dlouho čekat (a nepochybně za ně mohou W). Prostě podle mých zkušeností se dají pro W psát úplně stejně spolehlivé věci jako pro U. Většinou ale s nižšími náklady, což je dáno nejenom platformou, ale také dostupností vývojových prostředků - zejména těch RAD. Pokud mi někdo namítne, že na U jsou taky, jistě, ale ta dostupnost a paleta je skoro vždycky užší a cena vyšší. Námitky typu, že RAD je na nic neberu, protože jsou o představě a ne o penězích za vývoj.

Pokud mě nyní někdo považuje za zarytého příznivce W, který U nezná, pak je docela na omylu. Skalní používání U mi docela vyhovuje, protože lze za U získat více peněz. Totéž platí i o SQL serverech. Prostě hodina znalce O je o více penězích, než hodina znalce Jet, a to i přesto, že s jednodušším DB strojem máte větší práci (např. nastavení může Jetu může být docela legrace - jinak řečeno vyštelovat Trabant, aby jel jako o několik tříd lepší auto je pravé umění, ale vyštelovat Rolls, aby jel jako vůz střední třídy, což mnoha klientům kupodivu postačuje, žádné umění není).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepo  |  08. 06. 2001 01:28

Cital som vase prispevky, a celkom sa mi pozdava ich ton. Zaujal ma aj vas nick. Myslim,ze sef AMD Jerry Sanders, tiez je oznacovany ako Jerry III.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  08. 06. 2001 09:25

Jestli pouziva muj nick tak je to supak :)) a ja kdo mi v online bankingu sebral to jmeno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  08. 06. 2001 00:35

Hehe, pred par dny vysel v Business Week dobrej clanek na tema Oracle versus DB2 od IBM - hlavni duvod proc DB2 pretahovala Oraclu zakazniky bylo prave proto ze IBM dodava pouze databazi zatimco Oracle se snazi dosahnout zmineneho customer lock-in dodavkami integrovanych systemu cimz primo konkuroval velke casti svych zakazniku kteri svoje reseni staveli na databazi od Oraclu. Takze si pod sebou trosku podrezavali vetev.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kubin  |  08. 06. 2001 02:19

... a dneska na ty casy s povzdechem vzpomina, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor