Microsoft pohltil Hotmail zřejmě za 400 mil. USD!

Největším nákupčím v loňském roce nebyla firma Cisco, která nesla tuto nálepku předchozí dva roky,...
Největším nákupčím v loňském roce nebyla firma Cisco, která nesla tuto nálepku předchozí dva roky, ale starý známý Microsoft. I přes velkou snahu o pokrok ve vlastních produktech se Microsoftu nepodařilo vyplnit všechny oblasti, o které má skutečný zájem, a proto investoval do dalších firem, aby se tak rychleji dostal k potřebným technologiím, produktům nebo si jen otevřel dvířka na trh.

Poslední akvizicí, která spadla už na přelom roku, je pohlcení americké firmy Hotmail, kterou zná i řada domácích uživatelů Internetu – poskytuje totiž zdarma elektronickou poštu, zpřístupněnou přes webový prohlížeč. Hotmail získal za několik let svého způsobení neuvěřitelných 9 miliónů zákazníků, a zřejmě tušíte, kde je tajemství obchodního úspěchu firmy – ke své schránce se dostávají přes inzertní nudličky. I přesto je cena vzhledem k obratu a zisku Hotmailu evientně přemrštěná a jen posiluje obrovský význam, který Američané připisují všemu, co je spojeno s Internetem. Microsoft totiž chce opět "přesilovkou" porazit své konkurenty v poskytování internetových služeb, jako je Yahoo či America Online. Za cenu zhruba dvouměsíčního zisku tak získá desítky miliónů stránek nejen pro reklamy třetích firem, ale také pro reklamu svoji – Microsoft je s velkou převahou jednoznačně největší inzerent na Internetu, který využívá k dalšímu prosazení svých technologií a produktů mezi své zákazníky.

Investice do kabelovky Comcast a dalších firem s podobným zaměřením, pohlcení WebTV, Hotmailu, technologie kanálů, spolupořádání MSNBC s mediálním gigantem NBC – je zcela jasné, kam Microsoft v tomto směru směřuje. Nejde mu jen o ovládnutí technologií internetového trhu, ale rovněž tohoto trhu samotného v oblasti médií; jsa softwarovým gigantem, chce být také gigantem mediálním a přidat další miliardy obratu a stamilióny zisku. Přes jeho jasný technologický náskok není jeho vítězství jasné, protože dochází zejména ke konfliktu zájmů s dalšími mediálními společnostmi a také je skutečností, že Microsoft neoplývá patřičným "šmrncem", jako novinová a hollywoodská impéria.

Váš názor Další článek: 1998: Na tento rok dlouho nezapomeneme (VII.)

Témata článku: Microsoft, Hotmail, Hot, Comcast, Technologická převaha, Nálepka, Velký zisk, Známá akvizice, Online kanál, Technologický gigant, USD, Obchodní význam, Největší akvizice, America Online


Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 24 PC zdrojů

Jak využít umělou inteligenci

10 špičkových sluchátek s ANC

Playstation 5 vs Xbox Series X