Microsoft Office a XML: známe podrobnosti

Diskuze čtenářů k článku

Petr Vavřík  |  04. 06. 2005 22:19

Pochybuju o tom,ze by takovy vydridusi jako Microsoft dali jako soucast Win i Office.Tohle je mozne jen v Linuxu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  05. 06. 2005 00:16

Neviem o tom, ze by OpenOffice mal cosi spolocne s Linuxom. Okrem toho, ze su distribuovane ako Open Source.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pcman  |  07. 06. 2005 21:06

Spolecne maji to, ze OOo najdes temer v kazdem distru ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  08. 06. 2005 09:46

To je pravda, ale to je zalezitost tvorcou distribucii, nie tvorcov Linuxu. Ak by sa trebars Acer rozhodol, ze ku svojim notebookm bude davat spolu s windows aj office, tak predsa nebudes tvrdit, ze MS dava k windows aj office.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  03. 06. 2005 19:12

A budou umět OASIS formát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  03. 06. 2005 13:24

Formát souborů byl navržen tak, aby lépe zapouzdřoval rozdílné typy dat. Výsledný soubor bude komprimován, stejně jako jeho jednotlivé součásti. Bude tak umožněna nejlepší možná efektivita komprese, protože například obrázky a grafy budou komprimovány jinak než text. Podle vyjádření Numota se v některých případech „podařilo zmenšit velikost souboru o 75 procent“.

No zkuste si schválně, co udělá obyčejný zip s takovými XLS soubory > 1MB. Nezřídka se dostanete pod 10 % původní velikosti, takže to vyjádření Numota je skutečná bomba a ukazuje, že soudruzi z MS jsou zase o krok před ... no před NIMI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  03. 06. 2005 15:11

Taky jsem nad tim nasmal. Pristi rok MS implementuje kompresi do MSOffice kterou ja uz pouzivam skoro dva roky v OOffice. Jeste aby si to patentoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  03. 06. 2005 19:09

Zipovaný XML už patentovaný je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skunk  |  03. 06. 2005 11:50

Spojovat otevřenost s čitelností nejde. Otevřenost fornátu je dána právnímy aspekty, kvalitou a úplností dokumentace.
Osobně považuji XML za kvalitní specifikaci, ale pro pouze pro určité konkrétní aplikace (hierachická data, jednoduchý samopopisující výměnný forát, ...).
Snahu napasovat jej do kdeco vidím jako dost nešťastnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaJaSoft  |  03. 06. 2005 13:35

No asi nevite v cem komunikuje cely letecky a armadni prumysl... ano SGML je ta spravna odpoved a ono XML je kupodivu jeho podmnozina, takze ta snaha udelat z nej strukturovany popisny (= semanticky) jazyk tu byla davno drive a kupodivu uz nejakou desitku let funguje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radical.ed  |  03. 06. 2005 17:29

Ja jen nechapu, proc jste zacal slovy "No asi nevite v cem komunikuje...." kdyz jste pak napsal naprosto stejny nazor, jako Vas predchudce, ze se totiz XML hodi jako jednoduchy samopopisujici vymenny format...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gofry, Gofry  |  03. 06. 2005 10:27

"Nový Microsoft Office má být uvolněn ve druhé polovině příštího roku, betaverze budou k dispozici zřejmě na podzim. Původní plány byly takové, že Office 12 bude součástí nové verze systému Windows – Longhorn. Zpoždění ve vývoji Windows však způsobilo oddělení plánovaného zveřejnění produktů: Office 12 tak bude dodáván už i s Windows XP."

Tomu celkom nerozumiem - znamenat to, ze Office bude sucastou Longhornov podobne ako je Windows Media Player sucastou XP? To mu to potom EU poriadne spocita. A tej poslednej vete nerozumiem uz uplne - znamena to, ked si v druhej polovici roku 2006 kupim windows XP, dostanem k nim zadarmo Office 12?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aarak  |  03. 06. 2005 11:46

Ano, rozumíš tomu výborně. Koupíš si Win XP a Microsoft ti k němu dá zadarmo nový Office

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 06. 2005 15:13

...vlastně sem slyšel, že ms bude rozdávat Office uplně zadarmo, každýmu kdo prokáže že má legální windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  05. 06. 2005 11:24

Na tom neni nic k smichu, je to pravda. A pokud uz mate XP, tak si muzete Office legalne dodatecne stahnout na ftp://ftp.openoffice.cz/1.1.4/OOo_1.1.4_Win32Intel_install_cs.zip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufik  |  05. 06. 2005 11:35

Az na to, ze na stazeni tohodle kancelarskyho baliku nemusite ani mit WinXP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR  |  03. 06. 2005 09:55

prispevek trosku mimo, ale nedavno opet pokrocila specifikace XHTML2 http://www.w3.org/TR/2005/WD-xhtml2-20050527/ nedalo by se o tom take neco napsat?
diky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neutron  |  03. 06. 2005 09:54

Pro pána Jána to ty články nemůže psát někdo kdo ví o čem píše ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 06. 2005 10:09

Ze by dalsi IT odbornik, ktery vi vse a dokaze o tom take na patricne urovni mluvit? Tak to clovece nectete, kupujte si Computerworld, ktery by Vas snad mohl uspokojit. Pochopte, ze informace musi byt pristupne i pro ostatni, kteri nejsou takovi "odbornici" jako Vy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jena  |  04. 06. 2005 00:05

piste radeji "... pro pana Jahna...". myslim ze v nedlouhe dobe pochopite proc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  03. 06. 2005 09:29

Myslím si, že jeden opomíjený formát už existuje: RTF. V podání Microsoftu zprzněný.
Jak mám zkušenosti s produkty Microsoftu, nový (otevřený) formát; navrhuji název „Microsoft Open XXXXML.”
Předpokládám, že při nejbližší návštěvě Prahy přesvědčí Bill příslušné činitele, že pro naší státní správu, samosprávu a školství je nezbytný a při objednávce dodá nová MS Office cz se slevou 0,5%. Ministerstvo informatiky shledá nápad zajímavým a navrhne vládě souhlasit. Ta předloží parlamentu příslušný zákon, který odstaruje neobvyklý růst ekonomiky. Ke komunikaci se státní správou budou nutná buď vlastní ústa při návštěvě osobní, nebo dokument v novém formátu při návštěvě elektronické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benjamin  |  03. 06. 2005 09:53

Rozhodl sem se sice, ze se uz nebudu poustet do zdnych flamu, ale "RTF zprznene Microsoftem"- na takovou "perlu" se snad nereagovat ani neda. Microsoft RTF vymyslel, coz moznost, ze by ho mohl "zprznit" dost vylucuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  03. 06. 2005 10:43

Jenom je zajímavé, že stejný text po uložení jako *.rtf vyjde ve Wordu až několikanásobně větší než v Atlantisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  03. 06. 2005 17:03

Microsoft przni vlastni RTF specifikace, nedodrzuje je, nevylucuje se to .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kayle, kayle  |  04. 06. 2005 20:16

tak tak, kedysi davno v ktorejsi dalekej gal... eee.. radsej nie, aby ma nezalovali som skusal vyrobit help subor (este ten stary format), nejakym programcekom od MS (nazov uz neviem) a ako vstup to pouzivalo RTF, lenze akosi to nechcelo brat RTF vytvorene v Worde, az nakoniec som to napisal a ulozit v programe Klasik Asistent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  03. 06. 2005 09:57

Ano mate pravdu uz je to podepsane Mlynarem, jeste nez stihnul odejit.
http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=2419

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  03. 06. 2005 10:02

Nejvic jsem se bobavil v teto smlouve http://www.micr.cz/files/2419/Smlouva_o_strategick__spolupr_ci.pdf
"Vzhledem k tomu ze .... Microsoft, patri mezi predni dodavetele STANDARDNIHO softwaru.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  03. 06. 2005 10:08

A schvaleno zakonem http://www.micr.cz/scripts/detail.php?id=2331
tak od 1.1 2006 budeme muset vsichi posilat dokumenty v Microsoft Open XML Formatu ktery bude hodne vzdaleny od standardu XML. Koukam ze se tu delaji zakony na zakazku jedne soukrome firmy.
Microsof uz si nas vsechy koupil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shinnitchika  |  03. 06. 2005 12:57

Kua, pro to nemuzou zverejnovat v *pdf nebo *.rtf

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BrainLess  |  03. 06. 2005 09:04

Vazeny autore,
prectete si co jste napsal a zamyslete se. To je opravdu perla.

"Někteří odborníci se obávají, že Microsoft poupraví formát tak, že se sice bude podobat XML, ale ve skutečnosti bude hodně odlišný. Prozatím je pouze jasné, že formát bude plně kompatibilní se standardem XML 1.0."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clayton  |  03. 06. 2005 04:09

Problém Microsoftu je v tom, že velkému množství uživatelů stačí starší verze Office. Jak známo, jediným účinným receptem, jak uživatele, kteří žádné nové funkce nepotřebují a staré Office jim s rezervou dostačují přesvědčit k nákupu nových je změna formátu. Nové Microsoftí xml, které bude default, prostě starými Office neotevřou, takže si budou muset koupit nové Office. Obchodní cíl byl splněn, MS konečně s těmi dinosaury co používají Office 97 zatočil a donutil je utratit peníze za něco co vůbec nepotřebují a navíc to umí zdůvodnit tím, že přešel na otevřený formát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  03. 06. 2005 06:43

A priste prejde opet na uzavreny (nebot se to z rozlicnych duvodu "neosvedci") a donuti nakupovat znova A lidi jim to porad zerou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Chlup  |  03. 06. 2005 08:42

Já myslím, že to vyřeší líp. Přejdou na ještě více otevřenější formát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
theoden  |  03. 06. 2005 09:14

No ale to uz pak bude snad ten uplne nejotevrenejsi format na celym svete, ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
von Banhoff  |  03. 06. 2005 12:00

něcopodobnýho tvrdili už při Office 2003, tak jsem si ho na zkoušku nainstaloval, nejdřív mně pobavilo totok: na W98 a ME nejde nainstalovat vůbec, na W2K jen se sp4 a na XP jen se SP1, měl jsem na disku nějaký XML i s DTD a tak, excel ho načetl v pohodě, ale po uložení toho XML bez jakýkoliv změny vzrostla velikost toho XML asi 800x protože stejně jako při ukládání "takzvanýho " HTML se Excel vys*** na definovanou strukturu dokumentu a ke každýmu slovu si nasekal stovky tagů, které neměly v dokumentu co dělat, jediný soft od MS který nemrší formát je možná MS Paint

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  03. 06. 2005 14:57

"jediný soft od MS který nemrší formát je možná MS Paint"

uloz si obrazek v mspaintu jako gif a jiste prehodnotis sve predchozi tvrzeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Veselý  |  03. 06. 2005 08:52

No pokud by to bylo opravdu standardní XML, pak by si uživatelé nainstalovali ke svým Office97 ještě OpenOffice a byli by v pohodě. Jenže tak to nebude, určitě to bude jinak, MS si něco vymyslí, zase to nějak znemožní, v tom jsou přece mistři (LDAP – Active Directory, Kerberos – MS kerberos, Samba, ActiveX atd.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens, XXTeens  |  03. 06. 2005 08:54

Ale prdy, MS slibuje vydat pro starší Officy zdarma upgrade, po kterém to umožní pracovat s  XML i se staršíma officama. Pouze se neví, na jaký všechny starší verze bude ten upgrade fungovat - můj odhad tak pro O 2003, XP a možná 2000. Na starší pochybuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  03. 06. 2005 09:41

...Nové Microsoftí xml, které bude default, prostě starými Office neotevřou...
Bude vydan update pro vsechny starsi verze Office, ktery prida podporu noveho XML formatu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  03. 06. 2005 09:53

Jo, 2000, XP, 2003. Na 97 M$ sere (omlouvám se za expresívní výraz, ale zjištění, že budu muset vyhodit 10 či kolik kKč za něco, co vlastně vůbec nepotřebuju, mě opravdu nadzdvihla...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core, L-Core  |  03. 06. 2005 09:49

Claytone, ty jsi snad já! Jako maximálně spokojený uživatel Off97Pro se na nové *docm, *docx, *xlsx apod. taky nijak moc netěším. Ovšem co mi zbyde, když jsem nucenej komunikovat se státní sprívou a ta (jisto-jistě!) nějaký ten giga Kč na nové_a lepší vybavení počítačů svých úředníků najde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  03. 06. 2005 15:02

presne tak !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  05. 06. 2005 11:20

nemusi statni sprava behem pristiho roku prejit na http://www.oasis-open.org/ kvuli narizeni EU? IMHO dulezitejsi je, aby MSO umel tyhle formaty otvirat, nez jestli si udela dalsich 20 svojich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  03. 06. 2005 02:39

"Fungovat bude i zpětná kompatibilita. Pokud například v novém Office otevřete a změníte dokument vytvořený ve Wordu 2000, bude při jeho uložení automaticky použit právě formát Word 2000, což umožní původnímu autorovi dokumentu jeho bezproblémové čtení."
To bezproblemove cteni me vazne pobavilo, kdyz Oppice nejsou casto schopne spravne otevrit ani dokument, co samy ulozily. Takze to jsou nejspis opet jen jejich reklamni kecy. Vsechno je idealni, nadherne, ruzove. Pritom nejsou schopni udelat ani jednotne uzivatelske prostredi v ramci jednoho SW baliku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  03. 06. 2005 13:17

Souhlas. Ale určitě se při instalaci dočteme, že "vaše hry budou rychlejší a penis pevnější"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  04. 06. 2005 21:01

Zajímavé - to se vám opravdu stává? Mně totiž ne a dělám s Officem denně, začal jsem ještě s verzí 4.2 (16bit), pak 97, 2000, XP, dnes mám 2003 a tenhle problém neznám. Jestli ono to nebude mezi klávesnicí a židlí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bugege  |  05. 06. 2005 21:18

Jestli to nebude tim, ze ukladate a otevirate dokumenty z urcite verze jen v urcite verzi  ale popravde seznam veci na nakup zase tak slozity neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bw  |  03. 06. 2005 02:19

"Dokument šířený s příponou .docx nepovolí otvírání případných vložených spustitelných souborů, zatímco dokument s příponou .docm jejich spouštění umožní." a.k.a. bezpecnost v podani microsoftu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  03. 06. 2005 09:25

Vkladam v MessageWallu do zakazanych pripon docx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
edois, edois  |  03. 06. 2005 09:37

lol.. nejlepší na tom je to, že micro$oft ty přípony před uživatelem defaultně schovává...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
la  |  03. 06. 2005 01:28

No, nevím, zda se mnozí obávali toho, že formát bude XML jen vzdáleně podobný, spíše mnozí poukazovali na to, že i dokument plně kompatibilní se standardem XML může být naprosto nečitelný.
Hlavní ovšem je, že pokud MS opravdu plně a bez omezení (hlavně pro použití v konkurenčních programech) zveřejní specifikaci formátu, tak půjde o významný a kladný krok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  03. 06. 2005 06:14

Dokument sice bude v XML, a citelny, ale sablony budou binarni a necitelne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
la  |  03. 06. 2005 09:21

Aspoň z toho dostaneme text a nějakou strukturu. Že to nebude vypadat úplně stejně, na to jsme snad už zvyklí ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Veselý  |  03. 06. 2005 08:46

Já jim nevěřim. Bude tam zase nějaký chyták. Třeba ta komprimace, co to jako bude? Zip asi ne. Takže tu máme nový "Open" formát dokumentu postavený na XML, který při nahlédnutí ASCII bude vypadat jako binární data – tedy opět nečitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  03. 06. 2005 09:40

Ano, bude to ZIP!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neutron  |  03. 06. 2005 10:02

Jasně, i dokument plně v souladu s XML standardy může být naprosto k ničemu, stačí přece na tagů nacpat binární data... Že o tom není v článku zmínka už mě ani na živě nepřekvapuje, no hlavně že "Známe podrobnosti", Řeči o XML v MS Office jsou jen reklamním trik, reakce na alternativy typu OOo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  03. 06. 2005 11:04

Tak ono když vezmete současný DOC, švihnete ho do CDATA, celé to obalíte značkou řekněme a nahoru dáte deklaraci XML, tak z toho máte taky XML kompatibilní formát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  03. 06. 2005 11:10

ha, zdá se že ŽIVĚ interpretuje HTML
Schválně jestli projde tohle:
<?xml version="1.0" ?>
<document>
<![CDATA[ *tady bude normální obsah souboru DOC*
]]>
</document>

tak nějak by mohl vypadat XML formát podle MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor