Microsoft objevil marketing čísel: Jsme větší a úspěšnější

Diskuze čtenářů k článku

30. 06. 2010 00:40

Prsit se 150M "prodanych" W7 je smesne, jsem dost zvedav jak by ty cisla vypadaly kdyby se winy netlacily horem/spodem na pc a netbooky pres OEM ale lidi by si je meli sami kupovat. iPady lidem nikdo takhle nasilne netlaci, kupujou si je protoze je CHTEJI. Todleto premerovani pindiku pres cisla je trapne, zejmena kdyz ty cisla o sobe pousti ven sam Microsoft. Prijde mi to jako propagace prodeje (s prominutim) h*vna... vypada to jako h*vno, smrdi to jako h*vno, vsichni vedi ze to je h*vno, tak co s tim udelame? ... nastrikame ho vonavkou!! Jestli jsou Microsofti v necem tezci zoufalci tak je to vlastni PR, v tomhle mi prijdou fakt jak slon v porcelanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 23:36

cisla su velmi pekne, ale pozrime sa na kvalitu produktov a potom hodnotme ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 22:56

nevie niekto, ci sa da kupit stroj apple bez os?

pripadne kupit apple a vratit osx?

samozrejme s vratenim penazi za full verziu systemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 23:35

samozrejme ze nieje mozne ani jedno z toho co pises , kedze MacOSX stoji cca 10€. Ked chces Win ci Linux kup si obyc notebook, alebo aj macbook, na ktory ide rozbehat Windows cez bootcamp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 06. 2010 00:00

ale to je upgrade a stoji nejakych 30 eur, tj tisic korun.

ja som myslel, ze vratit full licenciu osx, alebo vobec osx nekupovat, teda odratat ho od ceny pocitaca.

to by bolo super, nie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 00:27

hmm to sa podlamna neda ani nahodou. Konieckoncov naco to robit :), iba ak chces macbook s winom ako som pisal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 06. 2010 01:59

Ne, IMHO neexistuje jedinej Mac prodanej bez OS. Driv prodavali normalni krabicovku a bylo to tak 3000Kc? Ale uz si to moc nepamatuju, takze jsem mozna trosku(hodne) nepresnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:42

Ja se o to pokousel, sproste mi nadavali, tedy chtel jsem koupit PowerMaca na linux ... oni mi pak nadavali do blbu, ze kdyz jsem jim tedy rek, at mi daji ten nejstarsi OS, ze tam chci linux ... pak mi rekli, ze jsem mamlas co nicemu nerozumi, ze mi tam ten MacOS nebude fungovat a ze to neni PC .... no to ze tam chci linux jsem mu zopakoval asi 10x ... on zase nechapal, ze tam muze bezet i jiny OS ....

az na centrale, kde jsem naprosto rozcarovan naznalosti jejich distribuoru mi vysvetlili, ze 1/2 cena za OS je tam proto, nebot je u nas 5% dan na SW a 22% na HW ... no tak to uz jsem chapal ... mi se proste libil ten integrovany terminal za 15.000 s linuxe a X-windows ... nazyvali to iMac )) ... no v te dobe stal jen monitor 10.000 klacku ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 16:54

Zamyslete se nad tím, proč u všech notebooků není možnost přibalení Windows a v základu tam bude FreeDOS? Dejme tomu jako doporučená položka a při koupi by vás varoval, že bez Windows nebudete mít plnohodnotný systém.

Podle Microsoftu k eliminaci nelegálních instalací.

A vedlejším účinkem je větší zisk a menší penetrace konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:12

Na každý pád, kalkulace OEM ceny Windows, která se tady v dikusi několikráte objevuje (2000-3000!) kč, je úplně mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:16

A jaká tedy je? Jak jí zjistím, když je to neoddělitelná položka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:45

Kup si tech notebooku deset u dovozce a uvidis, ze to neoddelitelna polozka neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 21:27

Pravda, škoda, že mě to hned nenapadlo. Nemáte nějakej nápad, kde na těch 10 notebooků vzít? Respektive je tu nějaký velkoodběratel, který by mohl odpovědět?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 21:51

Ted sorry za chytani za slovo.

Vem si pujcku, kup jich deset a devet jich prodej na aukru. O notebooky bez widli je prece takovy zajem...garantuju ti, ze pak tam ty widle jeste budes rad cpat...

Jinak zkus napsat primo do zastoupeni, treba u Lenova vyjdou vstric i s nestandartnimi konfiguracemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 23:25

*nestandarDnimi konfiguracemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 23:59

Za tuhle informaci děkuji, bude se mi hodit. Lenovo je moje nejoblíbenější značka a pokud jsou ochotní vyhnout se Windows, je to skvělé. Mám dojem, že zrovna moc z ceny nestrhnou, ale to není tak důležité jako to slepé sledování vyššího pricipu, že už se vidím, jak na takový notebook nainstaluju Linux a nebude mi chodit wi-fi, kontrola baterie, řízení spotřeby a webkamera. Když se nad tím tak zamyslím, tak ono to i nějaký význam cpát tam Windows to má.

Protože se klidně vsadím, že po tom, co by se tohle stalo, bych nadával na výrobce toho nefunkčního HW a žádal OEM licenci, na kterou mám přeci právo

Teprve teď jsem se nad tím hlouběji zamyslel a uvědmil si smutnou skutečnost, že i já bych nakonec chtěl Windows. Beznaděj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 00:22

Tak zrovna ThinkPady maji kompatibilitu s Linuxem skvelou. Mam tady T500 v jedne z nejvyssich konfiguraci a bezi vse krome prepinani grafik(Kubuntu/Ubuntu 10.04) a hotswapu druheho HDD.

Ja kdyz si mam rozmyslet jestli 30000 za notebook bez OS anebo 32000 za notebook s W7P, tak rozhodne beru ten s OS. Linux je vyborny(obzvlast Nokia N900 s Maemem), jenze me nebavi resit neustale potize a hledat software.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 12:39

Jak hledat software? To na Linuxu právě tak trochu odpadá. Pokud máte distribuci s pořádnými repozitáři (Debian, Ubuntu), tak vám na všechno stačí repozitáře a žádný SW hledat nemusíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 02:43

nejdřív si zjistim jak na tom jede linux a pak až kupuju, bez linuxu je to přece na vyhození že :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 10:27

Jenže já vždycky zjistím, že všechno funguje a pak najednou jsem výjímka, která nefunguje Stalo se mi to teda jenom jednou u Creative ZEN X-fi přehrávače, ale u notebooku by to bylo nepříjemné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:27

Nechci být zaujatý, ale SMRT MICROSOFTU !! SMRT KORPORACÍM!! SMRT OTROKÁŘŮM !! FREEDOM !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:34

Fašisto!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:58

achjo..komousi...to je zlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:44

To nejsou komousi, to je jen blb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:59

SMRT PŘISLUHOVAČŮM !!

(Mimochodem blbové se líp házejí na stránkách MFdnes, Rudého práva a podobně, tam najdete sobě rovné, a můžete si nadávat.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 20:22

SMRT OTROKARUM, SMRT PRISLUHOVACUM.

Naplňuješ skutkovou podstatu trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod, eventuálně trestného činu hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení.

Ja jsem presvedceny prisluhujici otrokar a citim se tvym prispevkem zhanoben. Zavrit az zcernas

Na idnesu je nuda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 09:39

Proč smrt Microsoftu? To nechápu. Na koho bychom potom nadávali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 19:38

Jen si testuji, jestli má Microsoft pořád diskuse podchycené, navzdory úspěchu win7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:21

Microsoft

♥Microsoft♥

Microsoft

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:36

The Cable Guy

♥The Cable Guy♥

The Cable Guy

--------

Nesouhlasím s tím, co říkáš, ale budu tě do poslední kapky bít, dokud si to nerozmyslíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:14

Pokud si pamatuji,tak v době kdy Asus vypustil svůj EEE,tak byl jen s Linuxem,o Windows se ani neuvažovalo,poté co vyšla Vista a nebyly ovladače,navíc systém běžel na HW který splňoval minimální požadavky jak třínohá želva,tak spousta výrobců,asi uvažovala o tom,že levnější a slabší počítače vybaví Linuxem (byl jsem tehdy u Dellu,tak soudím podle toho co jsem tehdy dostali z cetrály).

Reálně jsme tehdy očekávali,že levnější počítače (Dell neměl netbook) budou s předinstalovaným Linuxem,nakonec nic a i ty největší šroty byly z WVista,reálně se tehdy proslýchalo (a nejen u Dellu),že MS platí za každý počítač prodaný s OEM Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:14

--reálně se tehdy proslýchalo (a nejen u Dellu),že MS platí za každý počítač prodaný s OEM Windows--

do kolonky "nakladů" na "vývoj" W7 se toho schovalo ještě mnohem více

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:18

Nevím,tak moc do toho nevidím,jen vím co se říkalo po zastoupeních Dellu,HP a Fujitsu (tehdy Fujitsu-Siemens).Pokud by tomu tak opravdu bylo,tak prakticky jakýkoli OS nemůže Windows ubrat tržní podíl,ať by byl sebelepší,pokud totiž opravdu MS protlačil Windows na PC která tomu neodpovídala,tím způsobem,že výrobcům zaplatil de facto za to,že na ten počítač nainstalují Windows,tak tomu se opravdu nedá konkurovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:34

No samozrejme ze ma privizi z OEM licence a kdyz zacne plasit s linuxem, tak se ta provoze zvysi, nebo se sef posle na dovolenou na jachticku plnou hezky nahych slecen ....

Dokonce, M$ vam prispeje na HW i el proud, da vam OS zdarma, pokud na nem budete provozovat IIS a bude zobrazen v netcraft statistikach ... hezke ze, jen je na te smlouve uvedeno ze se to nesmi zverejnovat ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:55

Z jakeho zdroje jste cerpal zisky Applu za fisk. rok 2009? Ve skutecnosti to je totiz 8,24 miliard. Pritom Apple roste tak rychle, ze bude mit v pristim roce vetsi zisky nez MS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:09

To jsou zase hlody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:03

Ja si dovolim pridat dalsi cislo, na ktere u MS zapomneli.

Vaze se primo k tomuto cislu o OEM 150 000 000:

90% nasich zakazniku OEM wydle nechce, kdezto u Applu jich 90% procent OEM Mac OS chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:34

90 % lidi chce Windows, jenom za ne nechteji platit Aspon u nas. MS takovym vlastne OEM licencemi prokazuje sluzbu, aspon z nich nejsou pirati 5 minut po vyndani PC z krabice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:50

tak to je mozne, kazdopadne kdyby Win 7 stal jako Snow Leopard, tak si klidne koupim ntb dle uvazeni a kdyby bylo nejhur, tak to do 7cek investuju, ale jsem narocny uzivatel a Wydle mi nesedi (ted jsem v praci, tak to musim pretrpet, kazdopadne XP je uz zlo a Visty byly furt)

Ja proste nechci platit za wydle, ktery nechci! Koupil jsem pritelkyni netbooka a jedine co porebuje, tak je Web a kancelar. Office ma legalne (za 300Kc nekupto... studentskou verzi), ale stejne by ji stacilo treba ubuntu a Open office.

Me je to fuk, at OEM existuje, ale chci mit moznost navraceni penez (ktera tu je, ale v praxi to nefunguje, alespon bez soudu a tech malo pripadu kdy se to povedlo je jak safranu) a nebo ten samy model bez os!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:59

Ono se to diskutuje vys, ale ja to tu zopakuju Proste jde o to, ze to co chce minorita zakazniku, dodavatele nezajima. Jestli na to mame pravo, je diskutabilni. Kazdopadne produkt se prodava takhle, ber nebo nech byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:38

Za minuleho rezimu take komunisty(resp. narodni frontu) volila drtiva vetsina lidi. Nejaka minorita, ktera k volbam neprisla nikoho nezajima. Kazdopadne rezim je dany a tak to nech byt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:55

problem je, ze ve vetsine pripadu nemam volby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:02

I kdyz cely princip je trochu jak ta reklama "mame kavu se sacherem, se strudlem, s koblihou. na samotnou nemam kalkulaci"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:33

Na druhou stranu kdyby se k notebookům systém nedával, tak si bude plno lidí stěžoval, že koupili notebook rozbitej nebo zavirovanej, protože ho zapnuli a neukázaly se ikonky, ale jenom nějaký NO BOOTABLE DEVICE FOUND...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:57

a z toho duvodu je v zakone klauzule, ktera narizuje dodavat s novym hw take operacni system, tj freedos nebo linux, ze to musi byt placeny system se uz v zakone neuvadi

a je to jen z toho duvodu, ze si servisy mastili kapsu prave kvuli temhle lidem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 15:14

... tak si bude plno lidí stěžovat, že koupili notebook rozbitej nebo zavirovanej, protože ho zapnuli a neukázaly se ikonky, ale jenom nějaký C:\>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:16

... az si nakoniec najdu predajcu schopneho spytat sa ich, ci chcu stroj s Windowsom alebo bez. Hladas problemy tam, kde ziadne niesu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:28

a prave proto by bylo vyhodne, aby byla moznost volby.... napr. nejake zatrzitko:

chci operacni system:

() freedos + 0Kc

(x) Linpus + 0Kc

() MS Windows + 2700Kc

soucasna situace je silne diskriminujici, ale uz nema dal cenu to tu resit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:36

Tak proti takovému zatržítku by byla pokuta, kterou dostal MS od EK pouhou lapálií.

PS: já být akcionářem MS tak už visíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:34

To by ti stat taky mohl prokazat sluzbu a zabavit cely plat a ten pak rozdelit tem, za jejichz sluzby bys pravdepodobne platil. Neco dostane Eva s Vaskem, neco Lidl, neco malo dame na najem, ...

Nikdo nebude pirat a vsichni dostanou poctive zaplaceno podle trzniho podilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:58

v urcity mire se to uz deje, viz tzv desatky ose

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:03

Tak proc to pausalne nezavest na vsechno? Minority preci nikoho nezajimaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:29

buh vi co nam nova vlada nadeli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:08

Co ty to vsude srovnavas s politikou? Tohle je byznys, nejde o etickou cistotu nebo moralni spravnost nebo co. Jde o vydelek. Protoze se kompy s OEM Windows dobre prodavaji, vsichni dodavatele je tam cpou, hotovo.

To, ze my linuxaci jsme od svych "dodavatelu software" zvykli na nejake standardy slusnosti neznamena, ze se tak budou chovat, nebo musi chovat, vsichni. Jde o penize, takze se na takove veci nehraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 07. 2010 15:33

90% lidí chce „prostě počítač“, nikoliv Windows. Netuší, co jsou Windows a k čemu jsou. (Ani já to vlastně netuším. To první tak trochu, to druhé vůbec.) Je smutné takové lidi nutit platit výpalné. Jasně, vydělávat na lidské blbosti je legální a pro chytré lidi je to dokonce přínosné, jenže ... no, těch 90% je mi líto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:32

U Applu 100% ich OEM Mac OS musí - alebo si niekde videl Macbook bez MacOs?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:37

1. Podil serveru s linuxem nemuze M$ v nejmensim ani omylem odhadnout. U nas ve firme je to cca 40:2. To znamena 40 serveru na linuxu a 2 na M$ Windows. Jelikoz jsou ty servery za NATem a neposkytuje z nich vetsina "verejnou sluzbu" nemaj byt jak "zapocitany".

2. Pokud bych kupoval pocitac striktne bych pozadoval odecteni licence windows z ceny, nemam o ne zajem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:27

Já to čtu jako fenomenální, obrovský a neuvěřitelný triumf firmy Apple, o kterém tímto Microsoft informuje veřejnost. Jen nechápu, proč to dělá. Apple je přece konkurent, ne?

Srovnávat prodej všech typů počítačů a notebooků dohromady s jedním jediným iPadem, jedním velmi specifickým produktem, je vskutku ubohost. Chtělo by to srovnávat s prodejem všech strojů od Apple, když už to musí být.

No a mimochodem: rozumím tomu dobře, že Apple má podíl jen v jednotkách procent, a přesto vydělal víc než třetinu toho, co Microsoft??? Apple si může gratulovat a srdečně děkovat Microsoftu za takovou reklamu.

Disclaimer: Nejsem příznivcem Apple, nikdy jsem si od Apple nic nekoupil a jejich hardware ani Mac OS X se mi nelíbí. (To jen tan na okraj, až tu bude zase řeč o ovcích.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:48

No aspoň vidíš, jaké má Apple marže :). V porovnání s ním dává MS software skoro zadarmo ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:08

No, vydat placebo Vista, pod názvem 7 a ve formě oem ho znovu prodat stejnýmu stádu za plnou cenu, to je první funkční perpetuum mobile na prachy ve vesmíru. Ale, kdo umí, ten umí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 07. 2010 15:30

To není první ani náhodou! Co třeba Windows 98, Windows 98 SE a Windows ME? To byl stejný případ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 06. 2010 01:54

Trefils hrebicek na hlavicku, vubec nechapu o co se s reklamou posledni leta MS pokousi. Slysel jsem o pomerne logicke poucce, spocivajici v tom, ze pokud jste hracem cislo jedna, tak se nikdy nemate netrefovat do konkurence, akorat upozornujete na jeji existenci. Jako nedominantni hrac si to ovsem dovolit muzete - tu vetsi firmu bude stejnak znat skoro kazdej.

P.S.: O ovcich tu mluvej obvykle akorat pubertaci a nebo jeji zastydla varianta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:46

Neberte to jako pokus o flame, ale cena akcií MS klesá a klesá a klesá ....

Inu, MS je opět vedle jak ta jedle, aneb když dva dělají totéž, není to totéž

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

No MS je bez čeho by se člověk neobešel. Co dokázal Apple skoro nic do příchodu iPhone nebyl skoro vyditelný. Pak se mu s iPhone který má plno kradených patentů podařilo proniknout do EU. Jak prostě bylo a bude MT bude dominovat Nokia, OS je windows (v počítačích,atd.... ne telefon). Apple je prostě promě firma co mi nemá co nabýdnout at se jedná o MT či notebook,PC. Apple ne že by bylo drahé o to nejde i když konkurence je 3x levnější například ACER který mám a nedám na něj zatím dopustit. Apple říkalo i to že do konce roku 2011 předběhne Nokii ve smartphonech a kde je nemá šanci. To co prodá Apple za rok tak Nokia 4x víc no celkově i 10x víc. To co prodá MS tak Apple jen 1% ze 100%. Kdysi promě Windows byl složitý ,ale s příchodem MS Windows Vista a ted Win7 je to lahůdka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:07

To si dufam robis srandu. Skoro vsetko, co dnes predstavuju osobne pocitace ma na svedomi Apple (a Xerox ) MS je len firma, ktora to zvladla skopirovat (blbo) a lacnejsie predat.

(a flame moze zacat )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:17

Presne tak :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:18

jj, Kozec, uhodil jsi hrebicek na hlavicku , tady s tema deckama nema smysl se dohadovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 12:32

kdyby nefungovalo Apple a Linux, tak se c Microsoftu zastaví vývoj protože by nebyla odkud brát "insirace", asi by museli vykrádat konzole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:22

Ale no tak, nechte toho, ještě to někdo vezme vážně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 08:30

No dobrý, ale pouze 3x vyšší zisk ve srovnání s Applem, když mají o tolik vyšší pokrytí, to není mnoho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:44

Navíc jsou to už skoro rok stará data.... Uvidíme letos.

Cite:

Zatímco zisk Applu za fiskální rok (září 2009) činil 5,7 miliard dolarů, Google vydělal 6,5 miliard (prosinec 2009) a Microsoft 14,5 miliard (fiskální rok končící v červnu 2009).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 08:49

Oproti Applu nemůžou mít moc velký zisk. Apple má totiž všechno strašně předražené. Kdežto Microsoft prodává za opravdu lidové ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:57

Rudolfe, tak si přečti článek o tom, jaké jsou výrobní náklady iPhonu, toho posledního, a za kolik se prodává jo? To aby jsi byl v obraze, až bude š něco plácat příště, ty lidová ceno. Nezapomeň ještě napsat, že Windows je pro obyčejné lidi, to už bych se pobl.il.

http://www.macblog.sk/iphone/vyroba-jedneho-iph... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:23

Zacinam chapat klikace minusek, oni nejsou totiz schopni cist jednoducha fakta, takze kdyz si mysli, ze je neco predrazene, a dostanou jasny argument o tom, ze minimalne v pripade iPhone to neni pravda, tak stejne budou klikat minus. Takze bud clanek s FAKTY necetli umyslne, nebo jej neumeli precist (cemuz bych se nedivil), nebo zamerne klikaji minus jen kvuli tomu, ze jim nekdo vyvratil zblebt a navic to byl nekdo s jabkem a nebo? Nebo bych zacal nazyvat ovcemi nektere uzivatele s ikonkou Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:45

"oni nejsou totiz schopni cist jednoducha fakta"

Ty toho take nejsi schopen, tak se nerozciluj. Odkazoval se na clanek, jak se iphone prodava za 199 dolaru a vyrobni cena je 187 dolaru!! ROFL ROFL ROFL.

Jak je ten Apple vlastne LASKAVY!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:50

Nebo stačí nebrečet nad každým mínusem a nekomentovat rozhodnutí udělit ho. Jinak s Vámi ale souhlasím, nad příspěvkem, jež jste komentoval, opravdu zůstává rozum stát ...

Microsoft = lidové ceny

Apple = předražený

... tedy pokud je pán masochista a má měřítko kvality otočené pak nejspíš ano. Co sem zatím měl tu čest s výrobky Applu, pak nemohu z úst vypustit něco jiného než že cena odpovídá kvalitě. Je snad dotyčný alergický na kvalitní výrobky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:50

Myslím, že to bude onen "obyčejný člověk", co jsme o něm tolik slyšeli v předvolební kampani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:34

Čeče snad nevěříš té kalkulaci ceny ? Pokud by jen výroba stála 187 dolarů tak by apple těžce prodělával , kde máš dopravu , obal , transport , reklamu ... Já bych tipnul výrobní náklady tak do 50 dolarů , jestli vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:38

Ale no tááák, Apple prodává hw, ale i služby a sw, samozřejmě že si myslím, že ta kalkulace je o něco výš, než za kolik komponenty nakupuje v reálu, ale abychom tu netlachali jako babky v čekárně u doktora, tak se tě zeptám. Tobě přijde 199 dolarů za iPhone jako předražená cena? Mě teda ani náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:46

Ne, 199 dolaru neni fakt predrazena cena.

Pointa je v tom, ze takovou cenu dostanes jen s X letym upisem a jistymi povinnosti.

Bezna cena, ktera zacina na 499 EURO, je, nezlob se na mne, OPRAVDU MIMO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:22

Mne taky prijde cena za BMW M3 uplne MIMO! Ale co nadelame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:49

Kdyz nemusis diskutovat k tematu, radeji nediskutuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:00

Ok, tak jinak, me 499 Euro zase tak hroznych neprijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:25

No tak ale on ma pravdu chlapec, vyrobni nakaldy nejsou o moc jine, linka lisuje co se ji rekne a cena materialu neni takova ... vyvoj se v prodanych kusech ztrati ...tedy proc je treba superB o tolik drazsi nez fabka ? ... marketing ...a mozna je to tez ekologie, nebot automobilka musi splnovat limity jako celek, tak da levne a slabe motory masam a bohatym neusporne silne auta ... kdyby ten rozdil byl maly, tak by limity nesplnila .... ach, kam jsme to dopracovali ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:44

Jako nezlob se na mne, ale to se fakt odkazuje na clanek:

"Výroba jedného iPhonu 4 (16 GB) stojí približne 187 USD, predáva sa za 199 USD"

Za 199 dolaru se PRODAVA DOTOVANY, s upisem operatorovi, a Apple ma z techto upisu dost slusny PODIL.

Pokud vezmeme koncove ceny, coz je 187 dolaru vyroba a prodej za 499 EURO, tak to vypada najednou JINAK, co?

Ale chapu, to jako Apple ovce nemuzes napsat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:25

Ako člen oveľa početnejšieho stáda - a teda megaovca - by si mal byť ticho ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:50

Sam jsi ovce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:13

panenko skakava to je zase argument. kolik je to "předražené" a kolik je ta "lidová cena"? co jsem se na ceny jen tak zbezne dival tak jsou velmi podobne. nemuzete totiz apple srovnavat s acerem nebo asusem za desítku z tesca, ale v bussiness tridou od dellu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:46

No nevím ale hardware je ten same šmejd jako Asus, hlavně víka u jablíček pěkně praskají. Taky jsem si nevšimnul že by to byla Sw nějaká bomba oproti Windows . Co jsem musel na applu dělat tak jsem u toho docela trpěl ale asi je to o zviku. Ale číst neustálé kidy jablíčkářů už mě točí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:26

Tak HW Apple je srovnatelny s Dell Latitude nebo Lenovo Thinkpad T.

Nedavno mi doslouzil Dell Latitude a tak jsem rychle skocil do obchodu a koupil Dell Inspiron, o polovinu levnejsi, ale za to dvakrat hlucnejsi, baterka vydrzi taky dvakrat mene no proste na tu vyssi tridu nema. A to same jsou Acery, HP, Asusy, ktere koupite za polovinu toho, co stoji Apple. Ale taky jsou proste horsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:07

"Tak HW Apple je srovnatelny s Dell Latitude nebo Lenovo Thinkpad T."

Ne není. Proti těm dvou jmenovaným je Apple pouťová hračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 16:25

Myslim, ze Lenovo i Dell trochu precenujete. Jedina nevyhoda Apple je, ze nema dockovaci stanici, coz mi uz nekolik let vrta hlavou, ale jinak je plne srovnatelny. Napr. magneticke porty mi u Dellu chybi, takze pripojeni k USB je u Apple daleko vymakanejsi. Touchpad u Latitude je proste hruza. Vydrz baterie, zde konkuruje Lenovo, Dell vsak ne. Kazdy ma neco pro a proti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 21:38

Baterie se dají měnit za pochodu.

Apple absolutně ignoruje centrální správu, ochranu HW a HW šifrování. Plus takové kravinky jako SmartCard, FingerPrint atd.

Existuje spousta firem, kde je bezpečnost na prvním místě a Apple se svým chováním k bezpečnosti nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 21:44

A kolik tech baterii sebou bezne nosis?

No ja nejsem zrovna firma, ktera by potrebovala FingerPrint nebo SmartCard a nepouzival jsem ho zatim na zadnem notebooku a dokonce jsem to nemel ani na svem Latitude, takze v tomhle oproti Apple urcite neziskava.

Jo lidi od Google na bezpecnost kaslou a proto maji povolene pouze MacBooky a Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 12:27

s umirátěnými widlemi a fotokrámem xD kdyby majitelé PC nenakupovali software na rapidshare tak cena počítače s windows a MacOS bude dost podobná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:19

Problém je v tom, že business třída Dellu si dá kdejakej Apple po pracovní stránce a stránce celkové výdrže ke svačině a pak půjde hledat další.

Apple je po stránce podnikové práce úplně mimo. A ovce můžou bečet sebehlasitěji, nezmění se to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:36

Aby nedošlo k nějakému nedorozumění:

- AMT

-TPM

- možnost dokování

- uživatelsky výměnné baterie

- přídavné baterie

- vybavenost porty

- návaznost na firemní prostředí

- funkční NBD Onsite servis

- možnost ponechání HDD z důvodu citlivých dat v rámci záruky

- rozšíření záruky až na pět let

- možnost pojištění proti náhodnému poškození

- možnost sledování

- zaručení možnosti dokoupení stejné konfigurace i několik let po zahájení prodeje

- dlouhodobý pozáruční servis

atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:22

Neboj, nedošlo:

- FileVault

- podpora Exchange V ZÁKLADU

- zálohování na síť bez ohledu na verzi

- možnost ponechání HDD z důvodů citlivých dat v rámci záruky

- možnost rozšíření mezinárodní záruky pomocí AppleCare

- motion sensor (ochrana HDD)

- vybavenost porty (viz MB Pro)

- možnost sledování ztraceného / ukradeného MB

- výdrž deset hodin (netřeba tahat přídavné baterie)

- kvalita zpracování

atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:23

Prej vybavenost porty u MBP To zrovna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 21:32

Aha. Tak si nejdřív zjistěte, co ty první dvě zkratky znamenají a pak to zkuste znovu.

Nehledě na to, že firemní prostředí není jenom Exchange.

Teoretická výdrž je sice super, ale co budete dělat po deseti hodinách bez zásuvky?

AppleCare není NBD Onsite. Hlavně mi ukažte tu víceletou záruku na Apple.

Vybavenost porty????

Zajímala by mě kvalita zpracování po jednom roce pohybu třeba po stavbách.

A ten zbytek máte kde? Všechno co jsem napsal je pro firemní prostředí velmi důležité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:20

... ujišťuji vás, že všechny iKrámy jsou stejné spotřební zboží jako ten vámi uvedený Acer nebo Asus. Že to vy nechápete a považujete ho za nějaké luxusní zařízení je pouze váš problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:21

Jak dlouho používáš výrobky Apple?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:51

Tak zrovna ty mas co rikat, drahousi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 08:37

Říká se tomu "práce" a vydělávají se tam Korunky, ale nečekal jsem, že to takový mladý ušák bude znát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:26

No a vite, ze SONY notebooky vyrabi Acer ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:27

Víš, tvrdit že je něco předražené, je dost diskutabilní. Pokud se najde dost kupujících, kteří jsou ochotni

ten který konkrétní " předražený " výrobek koupit, pak z jejich pohledu se to tak jevit nemusí. Zkrátka každý

hodnotí podle vlastních ryze subjektivních kritérií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:31

PS: Tento komentář byl určen pro pana Rudolfa Jelínka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 07:58

„Z pětistovky těch nejrychlejších počítačů tvoří Windows systém pouhé jedno procento“

Prosím, aspoň základní úroveň češtiny. Je to systém Windows, nikoli patvar Windows systém převzatý z angličtiny. Poslední dobou se podobné hrůzy bohužel objevují i na Živě, dosud na ně byl hlavním specialistou zejména Radek H. (namátkou z jeho webu: Lightbox fotka, TomTom navigace, Xstandard editor, …).

To byste pak také v tomto článku mohli psát Apple zisk místo zisk Apple, a když se jen rozhlédnu po této stránce, tak vpravo by mohl být Computer časopis místo Časopis Computer. Nepůsobí to příliš vábně, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:30

Což mi připomnělo "vítězství Pyrrhy". Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 23:32

Vrať se na základku. Můžeš vytvořit přídavné jméno a napsat Pyrrhovo vítězství. Ovšem s "tvoje lámaná čeština" bys byl schopen asi vyplodit jen "Pyrrha vítězství". Naopak ve spojení typu "systém Windows" se využívá pravidla, kdy se napřed píše obecné jméno a pak vlastní. Převrácený slovosled je výsledkem neohrabaného "překladu" z angličtiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:59

Radek Hulán se svým „Steve Jobs stylem“ takto psal i na Živě.

Jinak pan Čížka, který takto píše dlouhodobě (to není věc poslední doby), jsem na to upozorňoval už před časem. Jenom se mi arogantně vysmál a opakovaně odmítl, že by takto psal (i když jsem předložil důkazy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 20:04

(Jinak doufám, že ten překlep „pan Čížka“, pokud si to dotyčný pán přečte, bude pro něj, tak jako minule, vhodnou záminkou, jak se mi vysmát, aby nemusel adresovat to, o čem je řeč.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 07:52

jako vždy soudruzi z MS srovnávají hrušky a jabky, zatímco iPad si člověk musí koupit, windows mu vnutí prodejce, částečně také díky FUDu například o problémech s berňákem...

také machrování prodejem pC a netbooků je opět chlubení se cizím peřím, o machrováním s počtem účtů u hotmailu, bez ohledu, zda jej někdo používá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:28

Opravdu to soudruzi porovnávají? Nebo zveřejněním čísel jen dosáhli toho, že to porovnáváte vy?

A když jste tak zásadový, proč si necháváte vnutit OEM Windows obchodníkem? Notebooků je na trhu bez Windows několik desítek typů, PC si stejně člověk raději postaví sám - takže co?

Mimochodem, dá se koupit nějaký počítač nebo notebook od Apple bez OS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:47

Nedá... Ale tam je situace trochu jiná v tom, že Apple HW si lidi kupují hlavně kvůli systému, ne naopak, jako u Win strojů....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:13

Jasně, tam je situace úplně, ale úúúplně jiná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:27

Možná to ani dokonce nejsou počítače (pro účely iOvčí propagandy)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:58

Souhlasím, taky jsem si MacBook Pro pořídil hlavně kvůli systému :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:15

Jak víte, že si většina lidí nekupuje nové noťásky kvůli Windows 7?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:34

Uz ho asi vyskusal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:21

jasne, ale ked si chceš kúpiť ten systém tak si musíš kúpiť aj ich hardware, to je ešte väčšie obmedzovanie zákazníka ako od microsoftu. Snáď sa to zlepší keď budú mať väčší tržný podiel, potom si ich všimne nenažraná Európska únia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:38

--Notebooků je na trhu bez Windows několik desítek typů--

Drtivá většina z nich je v hw kategorii "Prošlé komponenty určené na skládku v lesklém obalu".

Mimochodem proč do toho taháš Apple. Vyrábí snad už MS vlastní notebooky osazené vlastním OS? Pokud ano, dej link ať se pobavím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:20

PC nikomu nedoprucuji stavet, postavim si to sam pro sebe, ale nikomu nikdy nic neposkladam ... at si to koupi od HP ci Alfy ... ale jako celek, se zarukou na celek ... ja pak nehodlam nic resit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Uvedený tržní podíl Linuxu na serverech (21,2 %) tuším, že udává poměr prodaných licencí serverových windows a služeb placené podpory pro Linux. Podílem na trhu se servery se tedy nemyslí poměr instalací Windows a Linuxu serverů, protože prodané licence Windows jsou všechny instalace Windows a prodané placené podpory představují zlomek instalací Linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:09

To může být pravda, ale i poměr počtu instalací IMO není moc dobře vypovídající hodnota. Linux může být nainstalovaný na kdejakém zaprášeném po domácku postaveném "serveru". Kdežto Windows jsou nasazovány tam, kde už jich je potřeba.

Spíš by mě zajímal poměr "objemu dat" zpracovaných jednotlivými systémy. Tedy počet uživatelů obsloužených, oběm dat přenesených/zpracovaných. Taky bych oddělil speciální distibuce Linuxu (např. od Google) do jako samostatný systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:22

Preco by si to oddeloval ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:59

Aby vysli krajsie cisla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 22:02

Nevěřím statistice, kterou jsem si sám nezfalšoval....

Joseph Goebbels

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 08:31

já jsem windowsák, ale zrovna v objemu dat bych i věřil, že LInux má co říct - všechno, co stahuju na windowsech, jde přes router a na tom je Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:54

Tak pokud jde o objem dat, tak je to urcite Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 12:20

to je zajímavé, že na opravdu silných počítačích jsou windows jen statistickou odychylkou, windows jsou určené jen pro slabé a pomalé počítače

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:52

Ne :D Windows jsou urceny pro domaci a firemni pouziti

Na druhou stranu, co si budeme rikat o tragickem podilu Linuxu, ktery kolem 1% celosvetove. Uzivatele proste nemaji o JAKYSI linux zajem ani ZDARMA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:11

Kdyz nemusis diskutovat k tematu, radeji nediskutuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:00

Samozřejmě, protože typický uživatel jste vy. Uživatelé se dělí do 3 skupin, na ty, co netuší, že existuje Linux, na ty, co Linux slepě nesnáší a pak na ty, co Linux používali alespoň půl roku a zjistili, že se jim líbí. Pak je tu ještě čtvrtá skupinka, je ale opravdu malinkatá. Patří do ní lidé, co Linux půl roku používali a pak zjistili, že nesplňuje jejich požadavky.

Zkustě někdy nainstalovat Ubuntu, říct si, co od něj požadujete, dobrou vůli se učit, přeci jenom každý OS nemusí být kopií Windows a vydržte u něj 2 měsíce. Potom budete alespoň minimálně kvalifikovaný k tomu ho hanit.

Linux není ideální, ale lidi jako vy a lidi (tzn. slepě nenávidí Linux a Vista je brak) to nikdy nepochopí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:15

S tím moc nesouhlasím že lidé nemají o Linux zájem,na mobilních telefonech patří Linux k vyhledávanému OS.Dovedu si představit i to že kdyby se na všechna nová PC instalovali dva systémy v dualbootu, Linux a Windows,pak by to procento uživatelů linuxu rapidně vzrostlo,už proto že k tomu aby člověk zašel na internet,prohlídnul fotky muziku nebo video,nepotřebuje zbytečně hodně HW náročné windows .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:42

A koho to trápí když to negenure prachy? čím větší bude podíl neplacených Linuxů proti placeným, tím hůř na tom bude Linux celkově, protože, když pánům z IBM či Novel přestanou týct dostatečné zisky, tak kupodivu zastaví svojí podporu různým OSS projektům...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:01

To, že není koupená licence neznamená, že na nich neběhá třeba koupená databáze pro Linux. Nebo jako v případě Googlu Linux neplatí, protože si ho sami vyvíjejí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:18

A nebo to znaci to, ze HW je tak vykonny, ze pres OpenVZ na jednom HW bezi i 10 stroju ))

... zatimco na exchange uz nestaci 1 server a ackoliv je uzvatelu stejne, z jednoho jsou razem 3 ... a to presto, ze HW je 100x rychlejsi ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 01:31

"populární OEM licence"

Tak tohle me rozsekalo. Popularni u koho? U MS? Vzdyt je to jen nastroj, jak drzet pod krkem vyrobce HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 01:48

Taky mi zrovna 2x nevyhovuje, že na trhu až na pár výjimek jsou třeba všechny Notebooky distribuované přímo s MS Windows. Ještě většinou v takové formě, že jsou již předinstalované na disku a lze vytvořit pouze "záchrané" DVD, které neumí nic jiného, než kompletní návrat do tovární konfigurace.

OEM prostě sucks.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 06:27

Těch "pár výjimek" tvoří podstatně větší procento prodávaných strojů, než se pak použije non-windows operačních systémů. Takže co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 20:59

Tak jasný, ale je to prostě nucení něčeho co nechci. Když si chci koupit notebook a dát si na něj GNU Linux, tak nechci platit zbytečný peníze navíc za MS Windows. A v tomto je opravdu omezená nabídka strojů. Kdyby alespoň bylo více možné vybrat si jestli s OS či bez.

Discman jsem si taky kupoval bez toho, aby mi výrobce hned vnutil 4 CDčka v ceně produktu (pěkně natáhnuté), i když bez nich je taky k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 07:27

Je to bordel. Ať se člověk podívá kam chce, tak všude na něj útočí předinstalovaná Windows. Dostat se v obchodě k počítači bez Win je pomaly nadlidský úkol. Nejsem příznivec regulací, ale poslední dobou si začínám myslet, že by EK měla zakázat prodej počítačů s předinstalovaným systémem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:37

Já sem proto, aby si auta prodávali bez předinstalovaného operačního systému, že nebudou pak funkční (protože všech těch >5 počítačů které v autě jsou taky nějaký OS potřebují aby se zapli) je přece jedno... k čemu by byl většině lidí počítač bez systému?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:49

Ad1) To s těma autama je totální nesmysl a sám to dobře víš.

Ad2) OS by si museli lidé doinstalovat sami, například z přiloženého CD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:19

Stejně jako ty plácáš totální nesmysli, není problém dostat předinstalované Apple , stejně jako windows, nebo pc úplně bez os

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 16:04

Dovolím si upozornit na hrubku. "nesmysli" → "nesmysly".

Nesmysl podle vzoru hrad má v prvním pádě množného čísla doopravdy "y".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 09:33

Ad2) tady se bojím, že by to řada lam nezvládla. Ty maximálně zapnou počítač do proudu a už paří hry. Zbytek je nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 06. 2010 13:34

Když lamka zvládne nainstalovat hru, tak nebude mít problém s OS, pokud jej mít bude, tak mu určitě pomůže soused.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:14

V tom pripade pozadujem moznost vratenia OEM licencie Windowsu a penazi. Preco by som mal platit za nieco co nevyuzijem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:16

Co jsem četl, tak už se to párkrát povedlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:19

Ja myslim ze sa to podarilo len v CZ.

Kazdopadne by na to mal byt "zakon".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:57

Zákon? Tak si prostě takový výrobek nekupujte! Máte na to právo. Prostě nekupujte počítače s předinstalovaným OS. Schválně jsem si na jednom nejmenovaném velkém internetovém obchodě nechal vybrat notebooky bez OS a mají jich 64 kousků. A pokud nekoupíte u nás, kupujte venku. Máte právo volby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:02

Ano a ja chcem mat pravo volby vratit Windows OEM a peniaze s tym spojene ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:53

tohle uz ale nema nic spolecneho s pravy. je veci prodejcu, co a jak budou prodavat. pokud se ti na tom neco nelibi, nikdo te nenuti to kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:11

Isteze, rovnako ako je vecou T-Mobilu, ze predava iPhone len a vyhradne s najdrahsim pausalom... Vlastne moment, nieje. U nas to tak nerobi, nakolko je nieco take v rozpore so zakonom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:05

64 kousku - z toho 50 jsou nejvetsi shity za par korun a zbytek nejake odpadky od MSI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:12

Do podniku kupujeme Delly, HP a Lenova - bez OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 15:36

A urcite jako bezny maloobchodni zakaznik...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 16:45

My když jsme do firmy kupovali notebooky, tak nám prodejce sdělil, že ty notebooky prodává výhradně s OS, tehdy WV, když jim kolega řekl, že jich chce asi 20, tak to bez OS najednou šlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 14:45

tak to nekupuj , je to tak složité?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:40

Ale ale ... a to z jakého důvodu? Nebuďte sobec a myslete na ty, kteří tam windows chtějí, nebo třeba i na ty kteří ani neví co je operační systém a bez loga win na liště jsou totálně ztraceni. A taky, a to především, si uvědomte že cena předinstalovaných windows je aspoň z části snížena o příspěvky firem, jejichž produkty jsou doinstalovány výrobcem, což může mít také významný vliv na některé zákazníky. Píšete, že nejste příznivcem regulací. Ani já, tedy do té doby, než dojde k poškozování zákazníka. NEsouhlasím s Ballot Screenem prohlížečů (a když, tak tam nemá co dělat jakýkoli jiný prohlíčeč než ti z top5, ŽÁDNÝ ČÍNSKÝ ŠMEJD odvozený z některého z top5, tím spíš, když se ballot týká pouze EU) ani formátů ukládání dokumentů a zákaz prodeje PC s předinstalovaným systémem je (snad nejen) pro mne nemyslitelný krok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:09

Proc sobec? Netom neni nic sobeckeho chtit si koupit pocitac a nepripsat soucasne jedno cislicko do MS pocitadla OEM licenci. Proc by mel nekdo platit za neco co nechce. Pripomelo me to to tu reklamu na Vodafone s Holubovou: Kavu ma me jen se sachrem, cookies, soudou apod., na samotnou kavu nemam kalkulaci. To se vad nefer nezda?

A pokud by to bylo formou narizeni, ze kazde PC se musi prodavat i bez OS, proc ne? Je to sice regulace, ale podle me, pro drtivou vetsinu spotrebitelu vic nez vyhodna. Navic nikdo nerek, ze by jste si je tam nemohl nechat priinstalovat a odnest si ten pocitac vcetne SW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:12

Ano, neplaťte za to co nechcete a nekupujte ten počítač. Máte právo volby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:34

Pocitac pravdepodobne chce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 21:10

Jak toto může někdo napsat. Windows nejsou žádnou elementární částicí, bez které by ten hardware nefungoval, a k čemu mi pak je, že si koupim počítač (kor ještě s OEM licencí), která mi je dobrá tak pro ten jedinej počítač. Ještě zprasená jak to dnes běžně dělají, tzn. žádné DVD se systémem, ale u hodně výrobců jejich "vytuněný" paskvil na disku.

K čemu je pak svoboda výběru a možnost použít svobodný a bezplatný software? Když si beztak musím k tomu svému požadovanému počítači koupit něco – co už od základu vlastně nechci a nepotřebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:26

Souhlas, jen ta reklama byla na Postovni sporitelnu (dobrá reklama, jen zapamatovatelnost asi spatna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:12

Na Ballotu se shodnem. Na formátu ukládání dokumentů už ne. Myslím si, že minimálně státní správa a státní školství by mělo primárně používat otevřené formáty.

MS svými dohodami s výrobci počítačů v podstatě znemožňuje vstoupit na trh jiným OS (Apple nepočítám). Když funguje konkurence OS u mobilních telefonů, tak není důvod proč by nemohla fungovat u PC. Je to jenom o tom, že koncový uživatel, na trhu nemá na výběr, tudíž nic jiného nezná a pak nic jiného údajně nechce.

Typický BFU používá PC na pár věcí, jako fotky, internet, video, skype, mail, kancelářský balík, tisk, jednoduché hry a pod. Tyto věci mu dneska s přehledem splní ubuntu, mandriva etc.

A kdyby měl uživatel v letáčku napsané u sestavy Win 7 - ??? Kč a vedlo toho Ubuntu 0 Kč, tak by spousta z nich určitě zvolila možnost č. 2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:40

Určitě by dalo přednost možnosti č. 2. A pak by 90 % z nich nainstalovalo pirátské Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:22

>> Určitě by dalo přednost možnosti č. 2. A pak by 90 % z nich nainstalovalo pirátské Windows.

Zbožné přání firmy MS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:36

Nie, to je zmyslanie podobne ako predvadza OSA. Nakolko je pravdepodobne, ze sa na PC nahra nelegalny Windows, najspravnejsie by bolo odvadzat Microsoftu nejaky mensi poplatok za kazde PC rovno zo zakona, automaticky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 10:16

Podsouváte mi něco, co jsem vůbec nenapsal. Smysl mého příspěvku byl ten, že většina lidí by nákup počítače bez OS (v tomhle případě bez Windows) nevyužila ke svobodnému rozhodnutí nainstalovat si jiný systém, ale k tomu, aby získala to samé (tj. počítač s Windows) za nižší cenu.

Nabízet počítače bez OS sice považuji za správné, ale taky vím, jaká je realita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 10:51

Isteze. Ale prave na takom predpoklade, teda na predpoklade, ze si vacsina ludi kupuje napalovatelne CD a DVD na to, aby ziskala hudobne CD alebo filmove DVD za nizsiu cenu stoja autorske poplatky.

To, ze sa SW od Microsoftu kradne je nepochybne smutne, ale ja nevidim jediny dovod, preco by som za to mal byt trestany ja

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:40

To je napad!!! A rozsirime to na auta! Proc by v nich mel byt preinstalovany motor, proboha :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:15

Nevšiml jsem si, že by drtivá většina aut na trhu měla jen jeden motor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:38

Mají. Kromě několika téměř nepoužitelných výjimek mají všechna spalovací motor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:28

ale stejně jako u pc máš na výběr, ty budeš klenot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:25

>> To je napad!!! A rozsirime to na auta! Proc by v nich mel byt preinstalovany motor, proboha :))

Když už jsem u těch analogií, nějak jsem si nevšiml, že by MS vyráběl své počítače jako Apple. Do svého počítače ať si klidně dává svůj OS. Pokud by Škoda byla dodavatelem pouze aut bez motoru, tak ano, klidně to můžeme rozšířit na auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:22

Ta představa, jak MS obíhá výrobce a cpe do počítačů Windows, mě dost pobavila. Díky.

Máte vůbec představu, KDO do počítačů ty OEM Windows dává?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:07

>> KDO do počítačů ty OEM Windows dává?

Výrobci. A který si troufne naštvat MS a Windows nedodávat ? Jak hned Dell poslušně mírnil výroky o Ubuntu. Vysvětlení jednoduché - protože monopol a žádný výrobce si nemůže dovolit MS naštvat. Tak poslušně instalují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:53

Motorem počítače je CPU, OS bych přirovnal k benzínu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 09:43

Sehnat Apple je nadlidský úkol?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 12:55

Ach jo :( Samozřejmě myslel klasické PC, ne Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:47

To že všude "útočí" předinstalovaná Windows je marketing.

Nedovedu si představit, že by si člověk koupil PC / Notebook a měl by si instalovat systém. Nemůžeš pomíjet fakt, že to většina uživatelů neumí. Nicméně pokud se zákazník rozhodne koupit PC / Notebook bez systému, měl by mít tuto možnost. V tomto smyslu by zasáhnout EK mohla, neřku-li měla.

Každý kdo chtěl koupit notebook bez OEM Windows ví, že pokud začne tímto požadavkem, nabídka se značně zmenší. Dokonce jsem se setkal s přístupem, že book stál s OEM Windows stejně, jako ten samý bez OS, což je přinejmenším úsměvné a tehdy jsem to na místě nazval jinak... nepublikovatelně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:58

Tak nové WIndows nainstaluje opravdu i ta pověstná slepice, které někdo rozsype zrní kolem ENTERu

Jinak OEM licence jsou fajn, ale fakt by to chtělo výběr s tím, že čisté PC bude výrazně levnější. Samozřejmě, svádělo by to k tomu, že by si člověk koupil levnější verzi, dodal si k tomu internetové sedmičky a Microsoftu by utíkal zisk. Ale to už chce zkušenějšího uživatele, který si sedmičky stáhne, zvládne vypálit ISO obraz, nastavit bootování a rozsypat zrní LAMKy by stejně kupovaly OEM a těch je většina.

Každopádně je to fakt paradoxní až na půdu. Když si vezmu, že si člověk koupí normální krabicovou verzi WIndows a pak musí platit ještě další OEM licenci při koupi notebooku, protože čistých je jich v prodeji jak šafránu a když už, tak cenově jsou na tom prakticky stejně... Tučňákovci z toho musí být už naprosto zoufalí, kupovat si nuceně systém, kterým opovrhují

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:25

At tam jsou klidne predinstalovane. On by nebyl takovy problem davat zvlast OEM samolepku a DVD s tim, ze to muzes pri nakupu odmitnout a dostat slevu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:00

to je naprostá pravda,nebýt předinstalovaného OS od Microsoftu na prvních počítačích IBM které prakticky ovládly světový trh, tak by dnes Microsoft vlastně neexistoval a nebo by to byla jen malá zapadlá firmička někde v USA. proto se tohoto marketingu MS drží zuby nehty,většina lidí by si sami nedokázali nainstalovat OS i kdyby byla instalace jen na jedno kliknutí, prostě je ta myšlenka instalace operačního systému děsí a proto budou kupovat PC jen s předinstalovaným většinovým OS.To je důvod proč se nemá šanci prosadit konkurenční OS i kdyby byl sebelepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:11

Ne, mela by to byt oddelitelna soucast a cena by mela byt tzv. nedotovana z HW ... tedy aby se zabranilo tomu, ze nekdo rekne, ze cena je 1kc ... a tak mi ji vrati, pritom oni to maji treba za 500-3.000 kc ....

Ale treba velkym korporacim se prodavaji znackove stroje bez OS ... kdyz to chteji ... ale sranda je, ze tam ty windows stejne nechaji ... kdyz uz maji nejakou smlouvu s M$, tak jsou tam i legalne ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 07:47

a nenapsal toto stejný človíček, který v posledním díle video zpravodajství málem brečel nad tím, jak výrobci notebooků zasírají oem instalace windows tunami téměř mallware ať už přímo od Microsoftu (live) nebo třetích stran (ovladače, trialware, shareware, antiviry,...), jo je pravda, že pak v závěru řekl, že on MS mu ten mallware nevadí... xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 07:54

>Popularni u koho?

Třeba u těch 99% zákazníků kupujících nový počítač, kteří chtějí a někdy dokonce vyžadují MS Windows?

Faktem je, že poptávka po PC a noteboocích bez, nebo s jiným OS je opravdu mizivá v porovnání poptávky po předinstalovaném MS Windows. A prodejci se tomuto přizpůsobili tím, že nemá vůbec cenu ve většině případů vůbec takovéto PC nabízet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:04

Tak 99% těžko. Spousta lidí si raději Windows stáhne, než aby platila OEM licenci, někteří mají family packy a mají tedy 3 licence, proto proč kupovat notebook s licencí další, ti s krabicovými verzemi Windows XP dost často při koupi nového počítače chtějí opět Windows XP a krabicová verze jim na to stačí. A co se týká studentů, tak ti mají z velké části díky MSDN Windows na nekomerční použití zdarma, takže ti také OEM nepotřebují.

Tohle je prostě obrana proti myšlení uživatelů. Jakmile by si uživatel měl vybrat, už začne přemýšlet, že je tu za A Windows, za B nějaký Linux nebo něco takového, co nezná a za C si Windows stáhne a má klid, nic neplatí. Tímhle to podle mě Microsoft obhajuje - aby klesl počet nelegálních instalací. To bezpochyby klesl, i když spousta lidí s notebooky s OEM Vistou přešla na Windows 7 (pokud to bylo HW možné). Jenže já, když si chci vybrat notebook bez OS, tak buď můžu nějakou shitózní kraksnu od MSI, nebo je výběr velmi zůžený na 1-2 notebooky v kategorii. A to u některých ještě nemáte napsáno, že jsou s Windows a ony vám nakonec s Windows přijdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 08:55

typicky uzivatel si ale opravdu kupuje OEM. typicky uzivatel chce v tescu nebo okay popadnout krabici a prijit domu, zapojit a jet. proto ma oem takove preference. tezko budeme chtit po uzivateli aby si instaloval OS, ovladace, aplikace atd. win XP byly naprosta rarita co se delky zivotniho cyklu tyce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:14

Ale to ti prece nikdo nevyvraci, on jen chce aby hned vedle byla krabice s tim samym zelezem a v nem nebyly nacpany widle, ktery si uz treba jednou zaplatil, nebo si tam chce dat neco jineho, tak proc platit MS dalsi a dalsi licence. To se to pak vydelava, kdyz muzes nekomu svuj produkt chce nechte vnutit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:32

Tak podívejte: PC se za rok prodá 345 milionů. Windows, ať nežeru, 200 milionů. Co asi tak je na těch zbylých 145 milionech PC?

Jinými slovy, vymýšlíte si problém tam, kde není. Kdo nechce OEM Windows, koupí počítač bez OS (nebo s FreeDOS, nebo s nějakým linuxem). Kdo chce pištět v diskusích, piští v diskusích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:37

Problem je ale ten ze ak chces kupit nejaky pocitac castokrat narazis ze sa predava len s OEM windows ;). Preco by som mal kupovat ja ako zakaznik nieco ine ak chcem toto ale bez sluzby ktoru nevyuzijem a nie je potrebna na danom stroji ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:42

Vážený pane, prodává se to, co chtějí zákazníci. Drtivá většina jich chce PC s Windows. Kdyby všichni chtěli PC bez Windows, obchod i dodavatelé by se velice rychle přizpůsobili.

Situace je zcela obdobná prodeji potravin. Drtivá většina lidí chce co nejlevnější potraviny, tak jim hypermarkety vyhoví. Kdo chce nějaké speciální lahůdky, musí si je sehnat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:48

Vidz moj prispevok rovno pod tymto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 11:01

Jenže ta 98% zaplněnost trhu není pravda, cca třetina PC se prodává bez OS. Viz zveřejněná čísla, pokud tedy umíte sčítat a odčítat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:07

PC alebo notebooky ?

V ntb sfere kupis bez OS maximalne nejaky lowend...Nejde o cisla ale o neziadany produkt a nadsadenu hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 11:11

Ziadne take cisla tam nevidim. Vidim odhad na predaj PC v tomto roku a mnozstvo predanych licencii na Windows 7 v roku minulom. Ak si tu 1/3 vypocital z *tohoto*, tak si bud blazon alebo klamar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 13:24

No, Windows 7 se rozhodně neprodalo 150 milonů v loňském roce. Lžete, pane, lžete. A obviňujete z toho ostatní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:43

Ok, tak 150 milionov za osem mesiacov, ked mas teda pocit, ze ti cisla z povodneho blogu nejak pomozu

Stale to nikto pri zmysloch nemoze porovnavat s odhadovanym poctom predanych PC v tomto roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 10:57

Nie predava sa to preto lebo MS zneuziva monopolne postavenie a tlaci na obchodnikov s elektrotechnikou.

Ale skoda reci. Tvoj argument pada na tom ze by si prijal aj chleba keby ho davali v cene / zadarmo k notebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 10:58

Já bych klidně chleba zadarmo taky přijal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 11:03

Tak tohle MS dělal naposled někdy před 8 lety. Netlačil ovšem na obchodníky, ale na výrobce. Byl za to pokutován a už to nedělá. Dnes mu stačí reklama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:52

Ano, takhle by v ideálním případě měla fungovat tržní ekonomika. Jenže ta nefunguje, pokud, pozor, existuje monopol. A pokud mi chcete tvrdit, že Microsoft nemá v operačních systémech na desktopech monopol (MacOS neberu, protože ten na klasické PC nainstalovat nesmíte), tak nemáme o čem diskutovat.

Schválně... pokud by Google a dejme tomu Microsoft společně vydali prohlášení, že Facebook je nebezpečný, plný pedofilů, zneužívá data a snaží se zjistit, jak se dostat k vašim iniciálům bankovního účtu. kolik lidí by Facebook přestalo používat, ačkoli by to v žádném případě nebyla pravda?

Pokud má na operační systémy někdo monopol a dá firmě na výběr: "Buď budete všechny notebooky nad $1000USD prodávat s našim OEM, nebo vám na prodej OEM nedovolíme.", tak to prostě jinak nepůjde. Netvrdím, že to tak Microsoft dělá, ale výsledek je podobný. Microsoft vám dá na OEM licence slevu, pokud jich prodáváte dost a ve výsledku je to lepší. Většina chce notebook s OEM, tak to dáme do všeho a licence nás nevyjde na 3000Kč, ale 2000Kč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 16:07

Microsoft opravdu monopol nemá. Je to jen dominantní firma.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Monopol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 16:23

Priznaky jsou ale dost podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 16:28

Pokud přijmu Wikipedii jako důvěryhodný zdroj, pak můžu říct, že Microsoft sice tomuto typu nedokonalé konkurence neodpovídá na 100%, ale ze všech typů na Wiki uvedených je mu nejblíže. Nejsem v této oblasti dokonale zběhlý, našel jste tedy lepší výraz. Stejně mám dojem, že pojem "dominantí firma" se hodí spíše pro O2 v oblasti pevných linek, než v oblasti OS.

Microsoft jako takový omezuje vstup konkurence na trh právě OEM verzemi, dobrým lobbingem ve státní správě a hlavně tolerováním nelegálních licencí.

Z jeho strany na tom nevidím nic špatného, jemu jde o zisk. A k regulaci nedokonalé konkurence slouží stát, který ale v našem případě není o moc větší, než Microsoft. Na jakékoli omezení by Microsoft mohl reagovat bojkotem českého trhu, což by dlouho nevydrželo. Kdo má šanci toto změnit a také se o to snaží (i když spornými metodami) je EU, USA a Čína.

Pokud máte pocit, že na trhu OS vládne zdravá konkurence, prosím o důvody. Netvrdím, že Windows jsou špatným systémem. I kdyby byly dokonalým systémem, vždycky budu žádat možnost volby a konkurenci. Uznávám, je to zbytečné, jde ale o to, že Windows dokonalé nikdy nebudou a pokud by jeho konkurence skončila, pak by neměl motivaci se zlepšit. A v dnešní době vyvinout od počátku nový OS je dost náročná záležitost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 19:59

Ano - to je pravda - niektori diskutujuci mylne tvrdia, ze M$ je monopol, lebo to je relativne koncentrovany oligopol, ale to je asi tak vsetko v com sa mylia. A ked ty evidentne rad wikipediu, tak si pozri odstavec o oligopole s dominantnou firmou na http://cs.wikipedia.org/wiki/Oligopol... Proste suma-sumarum, to co robi M$ s OEM je jedno velke svinstvo a konecne by mu mal niekto poriadne klepnut po palcoch. A to rovno s 20kg perlikom. Mimochodom - je veeeeeeelmi zaujimave, ze Office vie M$ "predavat" predinstalovane a ked chces, tak si kupis "licencny kluc" a ked nie, tak nic neplatis a pri Windows sa to neda. Proste veeeeeeeeelmi zaujimave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 13:23

To je nesmysl. Vybrat si můžete kterýkoliv notebook a svůj systém si tam nainstalujete. Fakt, že na zakoupeném NB je už nějaký systém Windows je bezpředmětný - jedná se o neoddělitelnou položku.

Vy si tam chcete v podstatě jinými slovy nahrát "custom firmware". Pro většinu standardních uživatelů (a tím myslím i většinu kupní síly) je to blackbox a uživatel nedělá žádný rozpad na kusovník, jako to děláte vy.

Nemá smysl argumentovat tím, že se OEM licence dá pořídit podle nějakého ceníku za určitý obnos a tento obnos chtít o výrobce vrátit - OEM verze je určena pouze pro sestavovatele systémů a tím pádem nemá smysl debatovat o tom, kolik koncový zákazník na OEM zaplatí. Navíc dohody mezi MS a velkým výrobcem PC či NB jsou o zcela jiné ceně. V případě notebooků tu diskutujeme o ceně 26 EUR za Win 7 starter - z mého pohledu ztráta času diskuzí (ač jsem tento příspěvek nakonec napsal)

Cena včetně systému i bez systému je zpravidla stejná z jednoduchého důvodu - jedná se o cenu zařízení tak, jak jí určil výrobce. To, že MS udělá s výrobcem marketingovou dohodu, kde na jedné straně jsou OEM licence a na druhé marketing, svědčí o jejich obchodních dovednostech. Tuto dohodu může udělat kdokoliv, kdo má jednak vhodný produkt a jednak je schopen "ho prodat".

Z pohledu výrobce je jedna věc vlastní produkt a druhá věc obchodní argumenty - jakmile se rozhoduje na základě tvrdých čísel, vazby na support, obchodních smluv, závazků, výhledu do budoucna a podobně, kritéria výběru jsou zpravidla diametrálně odlišná.

A poslední věc - nejsem uživatel, co vychvaluje linux. Pracuji raději na Windows, nemám čas se zabývat hledáním vhodných aplikací jinde (ano, měl jsem Gentoo, ale už nemám). Pro spoustu pracovních aplikací nemám alternativu, pro zábavu také ne. Ale i kdybych z nějakého důvodu subjektivně tvrdil, že je některý systém lepší, tak ne vždy je lepší produkt i úspěšnější - za všechno například starý souboj videoformátů Betamax vs VHS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:29

"jedná se o neoddělitelnou položku"

Vis, jaky je rozdil mezi slovy neoddeleny a neoddelitelny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 16:57

Jako vysvětlil jste nám to pěkně, zřejmě budete marketing guy....

Zkuste si nastudovat, co je to dumping a co jsou to vázané obchody...

Obojí je zatraceně nelegální a prodávat počítač bez systému a se systémem za stejnou cenu, resp. nenabízet počítač bez systému, ale pouze se svázanou OEM licencí je přesně proto nezákonné.

Že to MS tak dlouho prochází .... no nikdo se neozval zatím.... Firefox a Opera se ozvali s explorerem a EU MS zatla tipec.... OO se ozvali s ISO a MS se mohl přetrhnout aby pro svou "MSOOXML" shitku iso také získal...... prostě dokud ho někdo neklepne přes prsty, co by to nedělal...

Jde to pomalu, ale i s takovým arogantním dominantem se něco dá dělat.... USA se už 20 let snaží MS rozdělit... a musí to MS stát pěkných pár procent příjmů na "lobbing" že se to stále nedaří....

Vaše argumentace je typickým produktem úspěšného marketingu... "oni Vás ojebávají, a vy je ještě bráníte" :)

A já říkám, když Vám to nevadí, tak si to zasloužíte :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 18:22

+1, dobře napsané, souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:03

Na Alze mají třeba i ProBook od HPčka nebo nejlevnější SL510 od Lenova bez OS. Ale výběr je to zoufale malý, to je fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 06. 2010 21:16

ale houby, vetsina chce PC a ani nevi, co to tam ma, na windows nadavaji a linux vnimaji jako neco sloziteho co je neco jako DOS ... nebo neco divneho textoveho (nova generace, neznajici DOS) ... ale pry slyseli, ze google ma skvely revolucni OS GoogleGromeOS a ze to bude bomba ))

O M$ vedi jen proto, ze slyseli, ze jsou tam viry a jiny skodlivy SW a ze asi nic lepsiho neni, jinak by to prece vsichni uz davno meli .... kupuji PC jako spotrebni zbozi ... proto je v USA kde je MAC levny tak uspesny ... je to spotrebni zbozi a zakaznikum je jedno, co na tom bezi ... ono jim ani moc zmeny nevadi, jen se jim musi rict, ze to ubuntu je nova verze windows )) a OpenOffice jsou Office 2011 ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:58

Ked uz je trh zaplneny z 98% jednym "druhom" vyrobku, teoria ponuky a dopytu jednoducho neplati. Hodnota casu, ktoru by clovek premrhal hladanim toho spravneho "druhu" totiz mnohonasobne prevysuje hodnotu, ktoru pri nakupe nespravneho preplati.

A s nou este nastupuje teoria magickeho kruhu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 12:17

jám myslím, že pokud vědí že exiastuje os, tak spíše požadují rapidshare edici než "drahé" oem-ko xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 09:40

U mne jsou popularni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 14:53

Náhodou OEM licence Windows je největší vynález v IT všech dob. V jednom kroku infikuješ přes výrobce skoro veškerý hw a odpovědnost (hotline) svalíš na prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 29. 06. 2010 17:58

Význam slova populární -> slovník cizích slov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 06. 2010 00:25

agonie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 06. 2010 05:08

V clanku este chyba: 1 Hulan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor