Microsoft nainvestuje miliardu do podpory MSN

Diskuze čtenářů k článku

Zybex  |  21. 10. 2001 15:20

V češtině není žádné slovo "nainvestovat"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saratoga  |  21. 10. 2001 22:37

S panem Hlavenkou sem se v diskuznim foru taky hadal a zpusob jeho mysleni povazuju za pomyleny (to ted ale nebudu rozebirat), ale vycitat mu pouziti slova (patrne novotvaru)nainvestovat je zcestne.

Jak to myslite, ze v cestine takove slovo neexistuje? Kdyz se na vec podivam jako (byt amatersky) lingvista, tak rict, ze v cestine napr. slovo "slovotvoric" (vymysleno ted nahodne) neexistuje,je nesmysl, protoze v okamziku, kdy sem to slovo pouzil, zacalo v cestine existovat. Tento priklad je samozrejme nutne brat s rezervou, ale jazyk, jakozto dynamicky, vsem uzivcatelum otevreny a v principu demokraticky system takto skutecne funguje. Pokud by slovo v cestine existovalo jedine v pripade, ze ho nenajdete ve slovniku (coz si pravdepodobne udelal), pak by se jazyk vubec nemohl vyvijet, nebo by jeho vyvoj byl v rukou skupiny vyvolencu, kteri ty slovniky pisou. A jazykovedci sou si toho, co pisu vedomi, ciste podle uzu (pouzivani) nekterych tvaru byla po valce napr. nove kodifikovana vyslovnost nemciny, u nas sou zas probiha projektu tzv. jazykoveho korpusu, kdy pocitace mj. hledaji ruzne tvary ruznych slov, jejich frekvenci atd. a zjistena castost uzivani nekterych tvaru bude duvodem (nebude to ovsem duvod postacujici) pro jejich novou kodifikaci. A vubec, takovych slov je co nejsou ve slovniku...

Muzeme se nanejvys bavit o tom, nakolik je ktery tvar hezky, logicky a v systemu cestiny ustrojny. A tady bych rekl, ze slovo nainvestovat je v souladu s moderni tendenci vyvoje cestiny a jeho pouziti i vytvoreni dava logiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Petras  |  20. 10. 2001 02:09

Vazeny pane Hlavenka.
Nektere vase clanky ocenuji - a mezi ne patri i tento. Uz dlouho se ale nemohu ubranit pocitu, ze jste clenem "politicky strany" Wintel. Bylo to zrejme z obsahu casopisu Computer (a to byl jeden z duvodu, proc jsem jej prestal odebirat) a je to zrejme i z tohoto clanku.
Jak jinak si mam vysvetlit, ze ackoli se v clanku zminujete o MSN, Yahoo, Atlas a MSNBC, vytvoril jste HTML odkazy pouze na MSN a MSNBC?
Je mi lito, ze muj komentar se netyka hlavniho obsahu clanku, ale vase clanky (nevim, jak to delate) casto obsahuji neco, co je vyraznejsi, nez samotny obsah (byt dobreho) clanku.

Marian Petras
P.S.: Vim, ze na internetu je i mnoho clanku zamerenych proti Microsoftu - ale autori techto clanku vetsinou svuj (zaporny) vztah k Microsoftu netaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 10. 2001 07:23

Pěkně řečeno. Časopis Computer je členem politické strany jménem "počítače". A vzhledem k tomu, že počítače (desktopy) u nás jsou dnes z 99% osazeny platformou Wintel, věnujeme se této platformě. (Nevěnujeme se APple, protože ta je hodně speciální a má svá média). Rovněž se věnujeme lidem a ne třeba klokanům, protože za počítači z 99% sedí lidé a ne klokani.

Já nemám vůči ničemu vztah ani záporný ani kladný - nemůžu si to dovolit. Mám vztah neutrální a snažím se používat především vlastní hlavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Palát  |  20. 10. 2001 10:32

Hmm, servery nejsou pocitace
Je to docela chyba computeru, ze se nevenuje obcas i necemu jinemu nez Wintelu - myslim, ze treba clanek o high-end RISC serverech by urcite i uzivatele Wintelu mohl zaujmout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 10. 2001 11:37

Čtenáři Computeru jsou uživatelé. Lidé, kteří pracují se stolním počítačem a používají na něm programy pro stolní počítač. Psát o high-end RISCových serverech je totéž, jako psát v automobilovém časopisu o tom, jak se řídí letadlo - tedy jenom jako zajímavost či kuriozitka.

Pro profi uživatele máme právě časopis Connect! - ten je přímo určený adminům, správcům sítí atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mraky  |  21. 10. 2001 10:15

pri vsi u\te mluvite koniny   - casopisy o tech vasich autech prece si ctou lide kteri na nektere uvadene modely vetsinou mit nebudou - mluvim o specialnich modelech :))   eeee  RISCove poce  jsou proste takove luxusni limuzinky

PS: ja si proste nemohl pomoci na takovou koninu neco nenapsat (btw vite co jsou to RISCove procesory?   ) - nicmene uznavam ze odpovidat na koninu je konina :)))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 10. 2001 11:32

řeč jde o riscových serverech - z jakého důvodu by uživatele stolních počítačů měly zajímat riscové servery? Netuším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Palát  |  21. 10. 2001 11:56

Treba proto, ze je to zajimava arch, a krom toho neni na skodu vedet, ze existuje neco jineho nez Wintel.
Je zajimave, ze konkurencni casopisy (treba CHIP) mohou venovat par stranek necemu jineho nez je Wintel(ja osobne si o jinych arch. a OS prectu docela rad)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor