Microsoft: Je třeba zabít Windows XP

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 145

Názory k článku

26. 10. 2012 20:06

Osobně přechod na 8 plánuji až okolo Vánoc, snad v té době budou již všechny závažné "chybky" opraveny a já rád využiju nabídky na upgrade za 15 USD. Mám nový notebook s 7čkama a předtím jsem 5 let používal Visty se kterými jsem měl mnohem méně problémů než s Win XP. Dosud mám Visty na velkém PC, kde fungují slušně a nasazení XP mě ani nenapadlo, protože řešit ovladače pro moderní hardware a starý systém mi přijde blbost. Uvidím, jak se mi osmičky budou líbit a případně bych si je pořídil i na onen velký PC. Ano, na starém notebooku nechám Visty, na netbooku XP nechám také, ale proč? No prostě proto, že na jednom z prvních Atomů nemá cenu cokoliv jiného než XP a Linux provozovat. Narážky ohledně Linuxu ... rád jsem si svého času hrál s Mandrakem, Ubuntu, ale to, že by všechno fungovalo tak, jak by mělo se říct rozhodně nedá. A ty neustálé aktualizace všeho ... to mi také nepřišlo příliš pohodlné. A Metro si vypnu ... ani ve Vistách, ani v 7čkách ty kraviny alá Aero, Minipanely nepoužívám. K čemu? Jen to žere paměť.
Na obranu Kuby Čížka: V jistých provozech má Linux význam, ale jako celá infrastruktura a to si myslím, že už je výhodnější mít jen virtualizované stroje a terminály ... na UK tak je uděláno hodně učeben a chodí to obstojně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 10. 2012 08:23

Nikdo ani Redmonští mne nepřesvědčí, ať přejdu ze stávající a stabilní infrastruktury jenom pro to, abych podpořil jejich nový výtvor v podobě Windows 8 (o kterém jsem neustále četl celé léto snad na každém it webu). A šikana typu "Přejdi jinak nespustíš ani web" je nechutná arogance. Pořád se snaží lidi přesvědčit jak jsou ty XP-čka již nestabilní a stará a tudíž do budoucna nedoporučovaná....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 10. 2012 22:28

A věřili byste, že existujou firmy, kde mají pouze Windows 2000? A ty firmy nejsou vůbec malý, ale hodně významný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 21:59

Plky rovnou od zdroje. Linux má šanci vždy, stačí vzít rozum do hrsti a zbavit se voken.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 21:29

Jsem ted v Kanade, a u nas v praci (velka spolecnost)i maj celej firemni system postavenej na DOSu, takze myslim, ze u XP jeste nejakej ten patek zustanou.
On si kadej mysli, ze zapad je ve vsem silene napred, ale zrovna Kanada tam rozhodne nepatri. (bankovni system, posta, telekomunikace atd..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 21:13

v práci taky používáme windows xp. Kvůli flashovacím nástrojům atd. protože prostě na w7 to dělá neplechu a na xp funguje bez problému takže není důvod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2012 17:07

Pokud by MS udělal nějakou verzi Windows Light bez Metra, Ribbonů, veškerého zbytečného balastu, s klasickým startem (nejlépe více konfigurovatelným) a novým jádrem, klidně bych nakoupil licence pro všechny PC, co mám. Win se bohužel kromě zlepšení věcí, co jsou pod kapotou, vydaly směrem k bloatwaru a systému pro tupce (UAC, Administrator bez adminovských práv, nepoužitelný control panel, ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 17:02

Jen tak pro zasmati:
Nedavno jsem potkal "Motacku pruzin" do aut ktera bezela na windows 3.11, a to v jedne hodne velke firme.
Takze vymitit W XP nebude tak jednoduche, Napriklad vsechny CNC tam bezely na wXP atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2012 14:43

Cca pred mesiacom som v praci riesil prechod z XP na W7. Bolo potrebne migrovat pre firmu kriticky system beziaci na XP (stahoval logy z priemyselnej vahy a tankovacieho stojanu = fakturacne udaje). Masina bez zalohy, software bez akejkolvek podpory a dokumentacie beziaci cez COM porty.
Riesenie bolo vcelku jednoduche - Win 7 Pro + Windows Virtual PC/XP mode. Pomocou System Center Virtual Machine Manageru som previedol fyzicky komp na VHD a potrebne aplikacie sa jednoducho virtualizovali..Teraz ma uzivatel W7 a na ploche ikonky programov, ktore bezia na virtualnych XP. VHD je zalohovane a vsetci sme spokojny Takze spolu s virtualizaciou ten prechod mozny je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 13:33

Na XP nedám dopustit a vydržím s ním až do smrti (své - mám 80let). Na starém počítači z roku 1994 mám ještě fungující WIN 3.11

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 12:46

Mám v plánu upgrade 3,5 roku staré pracovní stanice, takže plánují koupit Win 8 Pro.Používám doma Win 7 Enterprise a výtek oproti XP mám minimum, ba naopak. Prostředí dlaždic se mi líbí a příští rok si plánují koupit i Surface s Type Cover, pokud se do te doby neobjeví nějaký slušný 7" tablet s Win 8 pro a slušným dokem.Sečteno - odečteno, já s přechodem počítám.
__________________
Horší to však bude s firmami.
Jen v naší pobočce je 150 až 200 repasovaných PC s Win XP, které svým výkonem budou pro Win 7 nedostačující.
Rychlejší prohlížeč bych však nejen já, ale i jiní uvítali(momentálně jedeme na hodně starém IE, verzi z hlavy nevím). Téměř všechny aplikace máme totiž webové.Třeba časem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 12:38

Před několika lety jsem četl, jak se po ukončení podpory stane systém XP mekkou pro různé botnety a hackery, protože jak objeví bezpečnostní díru tak se jim otevřou dvířka do milionů počítačů na světě se stejnou chybou...ale možná to byl jenom pesimistický předpoklad. P.S.: v naší firmě máme také z 99% Win XP a dokud neodejde hardware co nepůjde vyměnit, tak to vypadá ještě na hoooodně dlouho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 12:28

Asi nejlepší Windows vůbec. Určitě většina z nás má spoustu dobrých vzpomínek.
Ale v dnešní době už je opravdu lepší přejít někam výš, na něco aktuálního. PC jdou strašně rychle dopředu, je třeba mít v OS podporu nejnovějších technologií apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 11:47

Znám firmy kde ještě funguji na W95,W98,W98SE drtivá většina funguje na XP někdo na Vistách někdo na 7 dost pochybuji že všichni teď přejdou na 8 je to pokáždé když výjdou s novou verzí a není to o tom že by ten systé byl lepší pouze ho potřebují prodat a tak lidi donutit i ke koupi nového HW o ničem jiném to není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 11:44

XP navždy! z vlastních zkušeností u zákazníků, kamarádů, příbuznejch se mi nezdá, že by byli nuceni přecházet na novější systém - není to jednoduše potřeba - na XP funguje vše jak má a vše co potřebují. Jedině kdyby podlehli marketingu.. to je věc jiná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 11:33

My tu mame vo firme na 95% pc stale XP-cko a silno pochybujem za sa v najblizsich rokoch nieco zmeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 10:58

Většina firem stejně nepřechází na nový systém jednorázově ale postupně nahazují staré PC s winXP a tak pomalu přejdou na Win7. Co se týče přechodu na Linuxové distribuce to nevidím 2x dobře. Sám doma linuxové distrubuce používám a celkově jsem zastánce Open-Source ale bohužel pro specializované firmy to je nereáné řešení. Inventor, Catia a jiné specifické programy prostě na Linuxu nefungují a alternativy se hledají težko nebo nejsou vůbec. U firem kde jim stačí PC na klasickou kancelářskou práci to není takový problém. Sám dělám ve firmě kde je použití linuxu na desktop nereálné. Co se týče přechodu na Windows 8 to vidím ještě hůř. Většina programů co používáme nejsou zatím ani zcela funkční na Win7 nebo na něm nefungují vůbec. Proto máme stanice kde bude WinXP fungovat ještě dlouho. Microsoft si to představuje strasně jednoduše ale realita je jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 10. 2012 10:37

Myslim že firmy se zařídí jak budou chtít. Určitě nebudou masově přecházet na linux ale pochybuju že i na W8 - hrozné hybridní prostředí dost lidí akorát zmate a to právě nemluvim o lidech kteří se o IT alespoň trochu zajímají myslím úplně normální lidi, kteří se akorát budou bát na cokoliv kliknout, kvůli téhle většině lidí by museli firmy dělat všelijaká školení a to sou jen další peníze navíc. Myslim že to zabije metro, většina lidí kteří už ty 8 budou používat tak stejně budou neustále v desktopu protože s metrem nebudou umět a ani nebudou chtít umět - což se ani nedivim.
Co se týče mě je mi to jedno zůstanu na sedmičkách perfektní odladěný systém někdy s pár mouchami ale pořád to nejlepší co tu je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 10:28

Těším se na "The Pirate Bay -Store" !!! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 10:23

Steam pro Linux klepe na dvere a absence poradnych her pro Linux je minulosti. To prilaka spoustu lidi a na windows mohou s klidem zapomenout. At zije svoboda, smrt monopolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 10:03

Větší ptákovinu, než že firmy přejdou z XP na Linux sem snad ani nečetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ijs
25. 10. 2012 09:29

To se Vám musím zasmát, pane Čížek, za Váš optimizmus:
"ty, které v následujícím roce přemluví k migraci z XP na Windows 7,
za dalších pět let přejdou zase na Windows 8 a tak dále"..??
Za dalších 5-let / já odhaduji, že že za 3-roky už tady Win8 NEBUDOU,
že tak jako propadák WinVista... půjdou na smetiště nopodarků..
-
A další ránu Microsoftu dávají mobily a tablety s Androidem, který jim bere stále a vytrvale kšeft..!
-
To nezastaví ani spolupráce MS s Nokií, tu čekají také problémy..
-
Takže vítězem bude spotřebitel, který přestane být závislý na jednom monopolním
systému a bude využívat, to co bude výhodné a také potřebné.
A desktopové Windows "pro sdílení obsahu" to rohodně pro většinu už NEBUDOU..!!
- A to Vám píši jako 60-letý "střec"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 09:28

XP je mrtvé, ať žije XP. Myslím, že je to na každým co potřebuje. Ono to není jen o OS ale jaký aplikace a další hardware připojujete .Když výrobce hardware, který v práci používám neaktualizuje firmware toho zařízení na novější WIN OS nic jiného ani nezbývá.Na svůj stolní PC, který jsem si postavil a instaloval XP(6 let), jsem hned jak se objevil WIN7 upgradoval. Visty jsem jen vyzkoušel a šli. Win 8 jsou už někde jinde a určitě na ně nebudu pospíchat. Ono být In a pak řešit sto a jeden problémů, jen proto, že budu mít nejnovější OS se nevyplatí.Myslím, že je lepší počkat až bude víc kompatibilních programů
a OS opravdu stabilní.Samo tohle se týká pro obyč uživatele, ne pro testery a koumáky co rádi zkoušej nový věci. Pro tyto lidi je to výzva a my obyč i třeba pokročilí uživatelé jim jsme pak vděční za všechny vychytávky a chyby na který přijdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 09:22

kdybych byl na pustym ostrově, vzal bych si tam windows XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 09:08

Děsná sranda. Firmy se bojí, že jejich informační systémy budou mít problémy na Windows 7, tak to si zaručeně pořídí linux. A vykašlou se na Active Directory, centrální správu všeho, přímou spolupráci software se serverovými aplikacemi a všechno převedou na jeden veliký Apache, jo?Já chápu, že je to sen českých Pirátů, ale firmy vás s něčím takovým okamžitě vykopnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 09:06

Co to je za pitomost přirovnávat OS s prohlížečem. K IE6 jsem měl vždy alternativy, osobně jsem používal nástavbu Maxthon a později i Operu. U OS ovšem tuto možnost nemám, vždy jsem mohl jen o verzi níže nebo výše.
A co se týká W8, byl jsem svým způsobem přinucen jej odzkoušet. Koupil jsem si nové PC od Lenova. Před nákupem jsem se předem přesvědčil a stáhl ze stránky výrobce ovladače pro XP. Po instalci jsem ale zjistil, že některé nefungují a dodatečně, bohužel opožděně ve fórech i ověřil. Z donucení jsem instaloval tedy zkušební W8 s tím, že si je následně dokoupím. Jsou to ovšem z mého skromného pohledu upatlaná omalovátka. Přišlo mi to, jako bych si koupil nové auto a výrobce ze snahy o inovaci a hlavně být trendy in, namontoval veškeré ovládání naruby. Protože výrobce PC nemá pro osmičky ovladače a polovina periferií mi nefungovala, zkusil jsem pokusně Ubuntu. I když nelinuxák, zvykl jsem si na ně prakticky okamžitě, bohužel i přes instalaci Wine mi vše nefungovalo jak mělo. Takže jsem nakonec definitivně skončil na sedmičkách které jsem neměl původně vůbec v úmyslu používat. Kdysi jsem je testoval a nenašel jsem nic, co by mne přesvědčilo k definitivnímu přechodu od XP. Ostatně, na jednom PC mi leta letoucí běhají W98 a jsem s nimi naprosto spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 08:47

Měl bych tip, jak Windows XP vymýtit: přijít s operačním systémem, který nabídne silné argumenty, proč upgradovat. Windows 7 i 8 nejsou ten případ. O Vistách nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 08:34

Teda Jakube, dneska jste se musel špatně vyspat. Namátkou: kdysi nezlomní Internet Explorer; ostatní se však budu muset; dalších softwarových systému; může mnohem snadnější začít... a podivná kombinace slov: co možná nejméně bolestivěji. Pardon, že to není k tématu, ale když ono to tomu článku nepomáhá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 08:12

Casto krat je problem s ovladacmi, vseliake teplomery, plc-cka, atd mavaju vecsinou ovladace len pre XP a na novsi system treba zakupit novy soft, takze zmena XP - Win7/8 sa dost predrazi a na linux ani nie je mozna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 07:12

Myslím že jen tak XP nezemřou. M$ má od roku 2007 velký kšeft s XP pro repasované PC. Dokonce vyšší než prodeje Win7. Tam dostanete krabicovou verzi (žádné OEM) nejvyšší verze XP s instalačním médiem, příručkou a COA za krásných 300Kč. A teď už v této verzi nabízejí za 350Kč i Win7. A kde tečou M$ prachy, toho se jen tak nevzdá. Stačí mrknout na web jakéhokoliv prodejce repasované techniky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 06:40

"Je docela pravděpodobné, že se za pár let bude software distribuovat výhradně skrze tyto obchody a tam, kde nebudou, tam budou už navždy jen programy ze starého světa disket a CD-ROMů."Přání otcem myšlenky? Nebo výroba freeware, GNU a distribuce prostřednictvím svých webových stránek bude trestná? Firmy, vyvíjející komerční sw se budou úmyslně odřezávat od tržeb uživatelů, kteří na patlací metro nepřejdou, a nebudou jej kromě W8 vyvíjet i na normální desktopové OS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2012 01:37

Tak na to tedy přišli brzo. Kdyby mi zavolali domů, tak jsem jim to řekl už před 5 - 6 lety. Jo moment, oni nemají moje číslo, nevadí napravím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 00:15

"nezlomní Internet Explorer 6", vážně pane Čížku? :((((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 10. 2012 00:08

Plánuju opustit XP právě kvůli 8. I přes všechna negativa se zdají býti dobrým systémem a nemá smysl v dnešní době přecházet na něco staršího (7).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor