Microsoft chystá webové Office proti Google Docs

Diskuze čtenářů k článku

30. 10. 2008 22:42

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2008 00:05

Možná bych nebyl ani takový optimista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2008 09:17

Já bych takový optimista nebyl. Domácí uživatel neví nic o jablku, případně o tučňákovi. Bude "pracovat" v tom co si přinese na železe z krámu. Děti taky chtějí "pařit" kradené hry že? Ve firmách o nasazení operačního systému rozhodují mnohokrát manažeři a těm se na školeních Microsoftu taky líbilo. No a ve státní správě je to jasné. Smlouva na příštích pár let je podepsána a pak se to zase nějak zařídí. Vždyť státní úředníček si rád přijde k nějakému tomu příjmu bokem. Co na tom, že zbytek Evropy, který je bohatší než my postupně migruje na jiné OS? Pravděpodobně jediná šance pro ostatní OS je v tom, že Microsoft opět nezapracuje na jádře operačního systému, dál nechá systém živořit na NTFS a bude se věnovat pouze zvelebování omalovánek. Ale třeba se Microsoft taky unaví. Vždyť bojuje na mnoha frontách proti silným hráčům. Tlačí se na servery, do přehrávačů muziky, do herních konzolí, do internetových vyhledávačů, do výroby hardware atd. atd. Aj Řím byl kdysi veliký a silný a pak padl. A třeba se Vaše prognózy naplní a Microsoft padne taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 14:47

Původně jsem chtěl napsat, že to vypadá pěkně a že doufám, že novell zařídí, aby to šlo v moonlightu. Pak jsem se ale dostal k té části o placení. To si dělají srandu, ne? Kdo by dnes platil za webovou aplikaci, když jich google nabízí tunu zdarma?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 15:12

drbnuti americania

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 16:12

Problém je, že ten Microsoftí office bude nejspíš mnohem propracovanější a s lepší odezvou.

Protože je v Silverlightu. Založit aplikaci na HTML/CSS je cesta do pekel a bohužel se po této cestě vydal Google. Kdyby místo toho pomohli například s vývojem Javy a napsali to v ní, udělali by mnohem líp.

HTML/CSS/Javascript není technologie pro rychlé desktop-like aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 16:20

A Silverlight, nebo Java je? To jsem se od plic zasmál

Na Javě už není co vylepšovat, to je pomalý pazgřivec, který spolehlivě zasekne, nebo sestřelí i moderní počítače. A Silverlight zase v řadě případů nejde nainstalovat, nebo při spuštění okamžitě sestřelí počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 18:34

Jo? A co vam jeste spolehlive sestreli pocitac?

> Je těžké stát se volem, konkurence je příliš velká.

Ani mi neprijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 19:33

Myslite tu Javu, ktera ridi prototypy od Boeingu a vozitka NASA na Marsu? ... na Jave (resp. na virtualni machine ve ktere bezi aplikace) je porad co zlepsovat a vykonostni narusty v jednotlivych verzich tomu napovidaji ... stejne tak jako u ostatnich VM a kompilatoru

napsat aplikaci, ktera bude mit spatny vykon a odrovna pocitac lze v jakemkoliv jazyce, ktery ma neomezeny pristup k vykonu procesoru a operacni system (windows) neni schopen zajistit urcite minimum na reakce na uzivatelsky vstup (pohyb mysi apod.)

vetsinou jen ti nejmene zkuseni vidi problem v jazyce ... rozdil ve vykonu mezi beznymi (nedynamickymi) jazyky je max. v radu desitek procent ... daleko podstatnejsi roli hraje samotna implementace/navrh aplikace, kde se daji casto pomerne lehkymi upravami a profilovanim dosahnout nasobne zisky ve vykonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 23:14

Ano, myslím. Má dlouhodobá zkušenost s běžnými implementacemi je dost špatná (jak v podobě appletů, tak webových portálů/aplikací na J2EE).

Vy si vážně myslíte, že Boeing a NASA používá standardní JVM? Vážně si myslíte, že standardní J2SE od Sunu by někdo spustil na těch 386kách s embedded linuxem, který do kosmu lítá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 23:52

ja mluvil o Jave, ne o JVM ... ano NASA i Boeing pouzivaji Javu, samozrejme tam neni Sunovska JVM, ale bezi tam real-time Java snad z pochopitelnych duvodu ... jak jsem rikal, problemy nebyvaji v jazycich obecne, ale v implementacich

nevim nic o vasich zkusenostech, ale z mych zkusenosti vim, ze nejvetsi brzdou jsou neoptimalizovane casti aplikace, ktere dokazi zaridit drasticky propad vykonu, ktery nema se samotnym jazykem nic spolecneho ... je otazka vyvojaru, aby tyhle problemy nasli a nekdo je hleda, nekdo ne ... co se tyce J2EE, nebo dnes uz Java EE, tak vyraz "mam spatne zkusenosti" je nic nerikajici, protoze je tam tolik moznosti jak a na co ji vyuzit, ze se na to neda reagovat

ja znam dobre i spatne Java applikace, stejne jako znam dobre i spatne aplikace v ostatnich jazycich ... mam spatne zkusenosti s windows, takze za to muze asi C/C++? ... myslim, ze za to mohou spis vyvojari z MS, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2008 11:15

Co se mise na Mars tyce, Java je akorat na zemi v ridicim centru... instalovat ji na rovera by byl prece jen prilis velky luxus.

http://www.sun.com/aboutsun/media/features/mars.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RS232  |  31. 10. 2008 08:34

Prd vis co to Java vubec je, zalezi na aplikaci, pokud ji programuje nejaky prase, tak dokaze odstrelit pocitac v jakemkoli jazyce, Java s tim nema co delat. Teenagere...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2008 09:44

To jsme se zasmáli.

Jistě, s aplikacemi v Javě sice dělám v podstatě denně, ale vím prd a jsem teenager Napsat to s diakritikou, budu si myslet, že mi píše rADo

Jakákoli VM znamená potenciální problém s výkonem, stabilitou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 19:07

"Problém je, že ten Microsoftí office bude nejspíš mnohem propracovanější a s lepší odezvou."

usuzujete na základě čeho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 19:08

A neříkejte mi, že kvůli Silverlightu, který nikdo nepoužívá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 21:56

to sa zmeni, ver tomu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 22:10

Tiez sa toho obavam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 19:14

To už je tak. Bude to od microsoftu=bude to lepší. A to i když je to třeba napodobenina. Přece každý ví, že například silverlight je určitě lepší než flash, a to přesto, že ho v podstatě ještě nikdo nikde v reálu nepoužil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 10. 2008 20:30

aha tak to je druhý stupeň ochrany proti používáná

první je že jde o placenou verzi

a druhý je ten silverlight, který se podařilo mimo interní síť Microsoftu nainstalovat jen Radku Hulánovi

ona je ta kombinace html, css a jvascript použita aby běhala všem a kdekoliv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 10. 2008 01:28

co to tady pindas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 10:26

Já bych byl spíše pro variantu, aby v ceně balíku Office ať již 2007, nebo Office 14 byla i možnost používat Office Live. To by mě přišlo fér. Ti kdo by nechtěli kupovat desktopový Office tak ti by si samozřejmě zaplatily nějakou částku, ale určitě menší, než za kterou se dá pořídít Office.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 10. 2008 12:48

proč by to Microsoft dělal, pokud budou uživatelé kupovat webový office, proč by ho dával zadarmo, pro MS je lepší prodat jednu věc dvakrát než jednou

normální uživatel využije nějakou alternativu, která je zdarma a pro editaci dokumentů mu stačí webový prohlížeč a nemusí řešit, zda se mu podaří nebo nepodaří nainstalovat vnucený silverlight, díky němuž bude webová verze office stejně z nějaké internetové kavárny nepoužitelná (protože nepůjde nainstalovat silverlight)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 11. 2008 14:22

Tedy nechci se Microsoftu zastavat ale instalace Silverlightu byla co jsem zatim mel moznost delat vzdy bezproblemova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 13:08

Pokud to Microsoft nabídne za peníze, bude to pro tu aplikaci smrt. On se totiž placený účet do webové aplikace nedá ukrást jako serial key pro klasickou aplikaci. Takže ty haldy uživatelů, co mají Office ukradené, budou mít u webové aplikace smůlu.

Čímž se nabízí krásná příležitost, jak s pirátstvím bojovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 14:16

Prilezitosti jak s neopravnenym uzitim bojovat je rada i u beznych aplikaci, problem je, ze MS z toho zije, takze si nemuze dovolit ho nejak moc potirat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor