Microsoft chystá útok: Outlookem chce porazit Gmail

Po zaspání na vavřínech z Windows se Microsoft probouzí. Loni razantně inovovanou e-mailovou službou chce dobít zpět ztracenou pozici e-mailové jedničky. A nechce zůstat jen u toho.
Microsoft chystá útok: Outlookem chce porazit Gmail

Microsoft, svého času nejhodnotnější technologická firma, v posledních letech ztrácí v konkurenčním boji s dravějším Applem a Googlem. Teď se ale chystá masivně posílit svou pozici na poli e-mailů a prosadit služby Outlook.com. Elektronická pošta sice ztrácí dominantní postavení kvůli popularitě textových zpráv a komunikace přes sociální sítě, přesto jsou mailové schránky pro pohyb na webu stále klíčovou základnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kromě nového e-mailu nabízí Microsoft další provázané služby – správu kontaktů, kalendář a úložiště SkyDrive

Microsoft je přesvědčen, že nabízí nejlepší mailovou službu. Proto se chystá investovat 30 milionů dolarů do kampaně v USA, což je nejvíce peněz na inzerci v této oblasti, informuje agentura AP.

Klepněte pro větší obrázek
Jediný kalendář zatím není překreslen do nového designu. Do zahájení kampaně by to měl Microsoft stihnout napravit.

Zpět na ztracené pozice

Redmondská firma přenese mailové služby pod hlavičku Outlook.com – do léta tam automaticky přesune uživatele roztroušené mezi Hotmail, MSN.com a další služby Microsoftu. Služba je již od loňska dostupná, ale migrace byla doposud jen dobrovolná. Nyní Microsoft oznámil, že Outlook.com opouští režim betaverze a je výchozí e-mailovou službou.

Podíl Microsoftu na poli elektronické pošty postupně klesal. Prosadil se Gmail, emailové služby Yahoo, AOL a dalších. Emailová schránka je přitom pro pohyb po internetu klíčová. Uživatelé ji pravidelně kontrolují, i když stále častěji ze smartphonů. To umožňuje jednotlivých poskytovatelům v tomto prostoru efektivně inzerovat své další služby. A také mapovat aktivity uživatelů, v tomto směru pak reklamu cílit a lépe inzertní prostor přeprodávat dalším.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnejte si sami: Nový webmail Microsoftu vs. webmail Googlu

Proto Microsoft, Google i Yahoo si důležitost mailových služeb uvědomují a v posledních měsících je vylepšují. Outlook.com od Microsoftu prošel testovací fází a teď se otevírá širokému publiku. Firma sama uznala, že svůj Hotmail trochu zanedbávala a nedostatek inovací dal prostor v růstu Gmailu a dalších. Mail od Googlu je celosvětovou jedničkou – comScore odhaduje jeho počet uživatelů, vyjma těch mobilních, na 306 milionů a podíl navíc roste. Yahoo využívá 293 milionů lidí, Hotmail je s 267 miliony až třetí a jeho podíl klesá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Barvu panelu a zvýrazněných položek si můžete měnit • vedle výpisu je možné zobrazit podokno čtení, jako v desktopovém Outlooku. S tím si můžete schránku snadno synchronizovat.

Nový Outlook.com však uživatele zjevně zaujal. Microsoft se pochlubil již 60 miliony aktivních účtů, přičemž třetina přišla z konkurenčního Googlu.

Inovace, otevřenost a dohánění konkurence

Sjednocení služeb Microsoftu pod Outlook má neblahý trend zvrátit. Rozšiřuje se také nabídka funkcí: bude možné posílat soubory značné velikosti – třeba stovky fotek najednou v jenom mailu, adresář se bude průběžně aktualizovat díky propojení s Facebookem, Twitterem nebo LinkedInem. Outlook se chystá také třeba méně obtěžovat reklamními zprávami.

Nutno podotknout, že nejde o žádné revoluční změny. Nová verze Gmailu také umí posílat velké soubory, adresář je spojený s kontakty na Google+, ale propojení s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi zatím chybí. Přesto si Outlook věří a chce se prezentovat jako nejlepší služba na trhu. Inzerovat se chystá na webu, ale i na billboardech a v hlavním televizním vysílacím čase.

Microsoft se v poslední době snaží útočit i na dalších polích. Chce si ukrojit z trhu tabletů, kde zatím vládne iPad od Applu a nabízí jako alternativu svůj Surface. Svůj operační systém Windows v nejnovější verzi pak přiblížil moderním potřebám smartphonů a přizpůsobil ho požadavkům dotykového ovládání.

Témata článku: Microsoft, Byznys, Web, Sociální sítě, Microsoft Office, Gmail, Hotmail, Microsoft Outlook, Webmail, Welcome, Yahoo Mail, Konkurenční Google, Nový Outlook, Nová kampaň, Značná popularita, Poslední betaverze

121 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Sekydavid82 27. 2. 2013 8:17:46
    Já bych to tak rád použil.... jenže dva dny co to zkouším sou totálně...
  • Roman Langer 20. 2. 2013 8:51:03
    Jo, outlook.com zdarma a MS Outlook do PC za 5000,-. To by se vám...
  • jxjl 20. 2. 2013 0:42:57
    Může mi někdo vysvětlit, jakej je rozdíl mezi emailem od googlu, MS a...
Určitě si přečtěte

Další důkaz o existenci Planety 9

Další důkaz o existenci Planety 9

21.  7.  2017 | Jiří Černý | 3

Nový solární článek dokáže zachytit téměř veškerou energii světelného spektra ze Slunce

Nový solární článek dokáže zachytit téměř veškerou energii světelného spektra ze Slunce

** Vědci vytvořili nový typ solárního článku, který se pyšní neuvěřitelnou efektivitou ** Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř všechny vlnové délky světla ze Slunce ** Systém solárního článku využívá koncentrátorových čoček pro světlo

Včera | Karel Javůrek | 8

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

Vrcholí bitcoinová občanská válka. Populární kryptoměně hrozí krize nebývalých rozměrů

** Všichni chtějí rychlejší a lepší Bitcoin ** Jenže každý má trošku jiné zájmy ** Spor může už za pár dnů skončit velkou krizí

16.  7.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 11 telefonů do 6 000 Kč

Postavte si a přetaktujte počítač

Srovnali jsme 7 sportovních kamer

Která zaměstnání nahradí roboti?