Amazon drtí konkurenci mimo jiné díky tomu, že dokáže využít své cloudové služby i v oblasti retailu. Walmart teď proto spojil síly s Microsoftem, aby mohly využít podobného spojení a Amazonu tím aspoň trochu zatopit.
Jde o to, že Walmart se chce více digitalizovat, jelikož vidí, že Amazonu to funguje a lidé to požadují, a Microsoft chce ukázat, že jeho cloudové řešení Azure je lepší než Amazon Web Services od Amazonu. Dvojice společností se tak dohodla na pětileté spolupráci, v rámci které budou rozvíjet své digitální technologie.
Šéf Microsoftu Satya Nadella se pro The Wall Street Journal netajil tím, že jádrem spolupráce je rivalita vůči Amazonu. Ten (nejen) v Americe uzurpuje čím dál více retailových zákazníků, což štve Walmart, a jeho cloudové služby nabývají na popularitě, což štve zase Microsoft.
Obě společnost se tak domluvily, že Walmart rozšíří využívání Azure a ačkoli to nyní nespecifikovaly, už dříve se objevila zpráva, že Microsoft vyvíjí obchodní řešení typu Amazon Go, které bude založeno právě na Azure. S ním by mohl Walmart Amazonu konkurovat.
Amazon Go je označován za obchod budoucnosti. Jde o klasickou fyzickou „sámošku“, kde ale nejsou pokladny ani pokladní, o vše se starají kamery, senzory, umělá inteligence a speciální aplikace na mobil. První obchod tohoto typu Amazon otevřel teprve před několika měsíci, ale už nyní plánuje šest dalších a se stávajícím slaví úspěch.
Vedle možného obchodu typu „Walmart Go“, který ale nikdy nemusí vzniknout, se obě společnosti domluvily také na tom, že Walmart většinu svých služeb přesune právě na Azure.
Amazonu pakt pravděpodobně vůbec nijak neublíží. V posledních dnech ale řeší závažnější problém - pracovníci po celé Evropě, hlavně v Německu a Polsku, mu masivně stávkují. Stěžují si (opět) na nesnesitelné pracovní podmínky.