Microsoft cenzuruje svobodomyslnou Čínu

Diskuze čtenářů k článku

AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 16:24

Já si pamatuju na rádio Svobodná evropa a Hlas ameriky - vysílalo se i do zemí kde to režim nepovoloval.
Nemohli by tady ti řvouni co jsou všichni za svobodu a demokracii a co odsuzujou MS místo toho raději zaplavovat prostřednictvím děr v čínských windowsech počítače v číně a hlásat jim tak svobodu a demokracii ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  11. 08. 2005 21:08

Astore, nedelej ze sebe furt vola...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 22:06

Jestli má můj geniální plán někde trhlinu, tak to řekni  v opačném případě laskavě zavři ústa protože vola děláš sám ze sebe tím, že pod takový post jako jsem napsal já postneš to cos postnul.


User1: Víš proč šlo kuře přes cestu ?
User2: Nedělej ze sebe debila.
User1: Ale já jsem to myslel...
User2: Říkám přestaň ze sebe dělat debila.
User1: Copak ty nechápeš, že jsem to myslel...
User2: Si kokot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  12. 08. 2005 10:02

Ne, me neukecas.
V souvislosti s tebou mam jasno. Jen jedna jedina vec mne unika: Kde beres tolik casu porad psat ty hovadiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 08. 2005 13:22

Viz virtuální rozhovor dvou userů v mém minulém příspěvku - není otázkou proč user1 píše to co píše, to je snad všem kdo maj v něco jiného než piliny jasné.

Co ale není tak jasné je - proč vůbec existuje obrovská kohorta mongoloidů kteří připisujou komentáře jako onen virtuální user2. Viď, Jetel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 08. 2005 13:24

sorry, chtěl jsem napsat "v hlavě...". Ale když už jsem u toho tak speciálně pro tadyhle Jetel : Jde o ty kdo mají v hlavě MOZEK"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amdecko  |  11. 08. 2005 16:21

"...se jedná o produkt globální internetové sítě, na kterou jsme stále zvyklí aplikovat pravidlo, že je a musí být svobodná všude na světě. Zvykněme si, že to není pravda."
omg no to snad ne. Na nic takovýho bychom si rozhodně zvykat neměli. Je třeba to odsoudit a i když to třeba v téhle chvíli nebude mít žádný viditelný efekt, lidi by přinejmenším měli vědět že to není správné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ghostman  |  11. 08. 2005 15:17

jo kritiku je stale dost, nemam rad microsoft, ale co melete o bezpaternosti a svobode, to nema se zakony nic spolecneho. Pokud je nejaky zakon spatny ci dobry tak se dodrzovat proste musi, jinak je to nezakonne. A kazdy z vas to muze v nasi zemicce a taky v kazde jine udelat tak ze si nebude kupovat veci co pochazeji z Ciny. Nebo jet do ciny a zacit bojovat proti tamnimu rezimu .

Nepiste mi prosim ze z ciny pochazi vsechno, i ty vase levne PC, ja to vim ale vzdy se najde cesta jenom chtit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laoc  |  11. 08. 2005 23:42

Ta ta něšťastná čínská ekonomika je dvousečná zbraň. Na jedné straně si tady všichni můžeme koupit levné (a někdy i kvalitní) komponenty Made in China, na druhé straně nám čínští výrobci a distributoři likvidují třeba textilní průmysl. Ale o tom část zdejšího čtenářstva nemá ani potuchy, ti nanejvýš ve škole slyšeli o vlajce pro Tibet. Teď mají možnost se prohlásit za bojovníky proti komunismu, samozřejmě jen skrze klávesnici. A zítra si zase zajdou koupit nějaké to levné železo z Číny, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc, Jarda.abc  |  11. 08. 2005 14:02

V Číně se nedrží komunisté u moci proto, že je tam omezena svoboda projevu. Tam přece každý může opěvovat kapitalismus. Je zde obrovská konkurence a každý vidí její účinky. Jak chcete zakázat opěvování kapitalismu v zemi, kde 70% HDP vytváří soukromý sektor, je zrušeno plánovité hospodářství. Navíc jsem četl, že soukromé TV společnosti vysíjají běžně americké filmy. Jsou zde západní nákupní střediska, ... .Komunisté se zde drží u moci proto, že jim tak krásně roste ekonomika. Kdyby Čína v době internetu vykazovala takové hubené výsledky jako EU, tak i tam nakopou komunistům do ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  11. 08. 2005 12:44

Bylo by zajimave, kdyby nam pan Hlavenka objasnil, kam az by musel MS zajit, aby mu prestal pochlebovat.
Jedna vec je, kdyz nejaka firma ci treba vlada z obchodnich duvodu primhouri oci nad tim, co se v Cine deje a _uplne_jina vec_ je, pokud se na tom nejaka firma primo podili (!!!). Neni dale co dodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  11. 08. 2005 12:20

bouzel moralka vedeni vsech vetsich firem je dnes takova, ze by se nevahali zivit najemnymi vrazdanim kdyby sankce byly nizsi nez prijmy. bouzel si tito manazeri neuvedomuji, ze jednou da nekdo zabit i je, vsak ono na ne taky dojde, ale bouzel az po nas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  11. 08. 2005 11:13

Vrele doufam, ze volici komunistu si z toho vezmou ponauceni a uz konecne procitnou se sveho snu. Kdyby nebyl prevrat na konci 80 a zacatkem 90 let po cele komunisticke Evrope, tak bysme se tomu proste nedivili - take bysme znali jen cenzuru a nic jineho. At mi nikdo netvrdi, ze dnesni komunisti jsou jini - NEJSOU! Kuba, Cina, Korea...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysel, Mysel  |  11. 08. 2005 11:29

Kdyby byli voliči komunistů schopni brát si z něčeho ponaučení, nebyli by voliči komunistů. :o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  11. 08. 2005 11:45

Jen tak pro info. Po vstupu ?poslední? várky zemí do Evropské unie, v které byla i naše republika, získali komunisti v Evropském parlamentu většinovou převahu. V naší republice zatím mlčí, ale kdyby se spojili s kteroukoliv stranou tohohle asurdistánu, tak si protlačí co chtějí.

PS: ZAjímalo by mě, kolik % diskutujících v tomhle fóru zažilo komunistický režim na vlastní kůži. Já ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  11. 08. 2005 13:28

treba sa zamyslieť prečo získavajú komunisti toľko hlasov

PS: ja som minulý režim (komunizmus to určite nebol) zažil a určite bol lepší ako tento zločinecký kapitalistický režim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  11. 08. 2005 13:50

Tak to si mel pouze velke stesti - pokud by nepadl, tak by dnes zde vypadalo podobne jak v Severni Koreji, kam se muzes prestehovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  11. 08. 2005 14:06

ad PS: To snad neni pravda ...
Pokud jste ten rezim opravdu zazil, tak je jen nekolik moznosti:
1. Patril jste k privilegovane vrstve
2. Senilita ci skleroza je na postupu
3. Kolem roku '89 Vam bylo mene nez cca 5 let

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  11. 08. 2005 15:12

zabudli ste ešte jednu možnosť:

4. to čo tvrdím je pravda


v 89 som mal 24 rokov a veľmi jasne si viem porovnať stav spoločnosti teraz a vtedy, a nielen ja, v poslednom čase u nás na Slovensku to začína porovnávať napriek vymývaniu mozgov propagandou stále viac ľudí

je vedecky dokázané, že viac ako 80% populácie podľahne propagande (to je najsilnejšia zbraň súčasného režimu, kde sa hrabú komunisti), takže ma nevzrušujú tie vaše obmedzené názory. aj ja som na pár rokov podľahol propagande, ale postupne ako ubúdali vymoženosti socializmu a ako postupne a nebadane nás kapiatalizmus obšťastňuje stále ďalšími strašidlami minulosti ako je nezamestnanosť, vysťahovalectvo za prácou, žobráci, mafie, kriminalita, násilie a egoizmus v medzľudských vzťahoch atď, atď, tak sa mi otvorili oči, a veľkú úlohu v tom zohral prístup k nefiltrovaným informáciam na internete, TV už nesledujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 16:10

Nojo, čobol. Co byste chtěli. Méééčiara, volils ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  11. 08. 2005 17:45

 
"to je najsilnejšia zbraň súčasného režimu, kde sa hrabú komunisti" - kdo ji ridi a organizuje ??? - nikdo zadna neexistuje, pouze se pise pravda - vim jak by vypadala skutecna vladni propaganda - konec jakekoliv kritiki neuspech - a dnes se pise prkaticky jen u neuspesich - nebot uspechy - rust vyroby a prokazatelny rust relanych mezd nikoho nazajima
"žobráci" - clovek, ktery nechce makat -  a zebranim si vydela prokazatelne vic a za kratsi dobu, nez by dostal v fabrice
" nezamestnanosť"  - ty lidi proste byly nasilne zamestnany v socialisticke fabrice, kde nemakali - nikdo je k tomu nedonutil a jejich penize za nic  jsem platili v podobe predrazenych vyrobku socialistickeho prumyslu - napr. televizory a pocitace - oboji navic nekvalitni.
"kriminalita" - i za socialismu nam vykradli auto,  a nikoho nedpadli - skodu jsme si museli zaplatit sami, stejne sem znal i lidi, ktere prepadli a taky se to nezjistilo - jen se o techto vecech proste nesmelo narozdil
"násilie a egoizmus v medzľudských vzťahoch " - odpoved meho vedouciho  pred rokem 1989 - "heled ldi je u nas 15 milionu a stale jich pribyva, takze i kdybys zhebnul, tak by me to vubec nevadilo - konec konkcu - silnejsi preziva je nelepsi vyber populace !!!"
"vysťahovalectvo za prácou" - mnoho lidi bylo posilano na montaze do RUSKA na Kubu a pod. - a ne vzdy se jim tam chtelo. 
"veľkú úlohu v tom zohral prístup k nefiltrovaným informáciam " - psany lidma jako ses ty takze zde pracuje umyslne prekrucovani faktu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  11. 08. 2005 21:32

patríš medzi tých 80%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unknown  |  11. 08. 2005 22:15

Slyšeli jste slóvo boží. Amen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laoc  |  11. 08. 2005 23:34

Komunisté že mají převahu v EP? Ale kdeže. Snad jsi myslel evropskou levici, ne? Ta se ale se soudruhy z KS až tak nekamarádí, není to pro ní naštěstí výhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nolty, Nolty  |  11. 08. 2005 11:09

já to vidím tak, že svět potřebuje rovnováhu všeho. pokud dokážeme zabíjet ve jménu demokracie my, nedivme se, že Čína dělá něco podobného. s Tibetem udělala něco podobného, co západní civilizace dělala staletí - kolonializmus. myslíme si, že je to odporné, protože se to děje v moderní civilizaci a protože to prožíváme skoro na vlastní kůži (myslím tím, že se to týká našich životů), ale stejně to prožívali lidé ve svých dobách (i pro ně ta aktuální civilizace byla moderní), kdy evropané plenili ameriku, vraždili tamní domorodce, kteří bránili svou zem, svou vlast, svůj způsob života a kulturu. kdy římané dobývali evropu, kdy byla kolonizována austrálie... vždycky to odnesli původní obyvatelé. číňani jsou proti nám břídilové. i když násilím, ale sjednoceni jsou už tisíciletí. my evropané se snažíme spojit, i když nejsme ochotni se vzdát toho, co jsme budovali celé generace. paradoxně sjednocujeme ( i když jiným způsobem) to, co jsme kdysi rozdrobili - např. rakousko-uhersko, československo, jugoslávie...
v budoucnu budou existovat jen 4 unie. jsem pro. také si uvědomuji, že svoboda neexistuje. je to jen mýtus. nemohu dělat, co chci. i kdybych se chtěl řídit morálkou, kterou stavím nad nedokonalé zákony, i když jako já, ani ona není dokonalá, pořád tu bude něco, co nás bude omezovat. EU stanovuje stále nějaké normy a zákony, kterými omezuje svobonou volbu. (krásný příklad z mé rodiny - otec dělá 28 let hromosvody. nejdříve byl pracovník ve výškách, musel mít k tomu zkoušky, později i svářečské, pak elektro a dnes by měl mít i maturitu na to, k čemu dříve stačila praxe, rozum a šikovnost)
prostě a jednoduše - odsuzujeme to, co jsme dělali celá staletí a neumíme být k sobě upřímní. to je naše největší slabina, kterou si ale nechceme připustit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 08. 2005 10:49

To ze se MS chova jako MS mne ani tak neprekvapuje, ale libi se mi, jak kdysi nazyvali Linux komunismem ;)) Nu. Asi to byl kompliment ;)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pingu  |  11. 08. 2005 09:27

pozor na to, v číně si velké firmy zkoušejí špiclovací techniky pro internet... proto pozor na velkýho bratra!!! určitě se ho dožijeme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pižďuch  |  11. 08. 2005 10:03

Velký Bratr už dávno je. jen zatim mlčí.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  11. 08. 2005 09:26

Já opravdu nechápu, co tady všichni šílíte. Microsoft je prostě normální firma jako všechny ostatní a jenom blázen by si nechal ujít takový obrovský trh jako je Čína. NA rozdíl od českých podnikavců se řídí heslem Náš zákazník, náš pán. To se v ČR vyložene nenosí. Dělají to tak všechny firmy, co v tamních končinách podnikají. TAkovýchhle věcí se děje na světě stovky, jenom se o tom nikde nepíše.

Schválně, kolik z vás svatouškovských pokrytců by si to nechalo ujít, kdyby tu možnost mělo? To že si tamní vláda vynutila úpravy MSN je to samé, jak se Evropská komise neustále nelogicky snaží donutit MS, aby prodával okna bez WMP. To je naprosto to samé. Hlavně že je z toho zpráva jak pro BLESK nebo SUPER.

PS: Svobodomyslná Čína... to je titulek jak Ekologicky nezávadný Černobil.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  11. 08. 2005 09:45

NA rozdíl od českých podnikavců se řídí heslem Náš zákazník, náš pán
Asi zalezi na zakaznikovi. Ja jsem myslelm, ze zakaznikem MS jsou uzivatele jeho blogu, a ejhle Male_zvire spravne poukazal na to, ze zakaznikem je rudy komunisticky rezim. V tomto podani mas pravdu. Ja bych byl ale radeji, kdyby se veci nazyvali pravymi jmeny. Jedna se o kolaboraci s komunistickym rezimem. Tecka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Male_zvire, Male_zvire  |  11. 08. 2005 10:14

V některém předchozím příspěvku jsem zahlédl, že jsou to fašisti. Tak nějak nevím. Měli by jste se dohodnout.
Každopádně ten rudý komunistický režim je tamnější vláda. A když tamnější vláda dá firmě, která chce vstoupit na trh nějaké podmínky, tak ta firma ty podmínky musí splnit. Stejně jako Čína cenzuruje počítačové hry. Všechny firmy účinkující na čínském trhu mají nějaké podobné podmínky podnikání. Vláda tam kecá do všeho.
Stejně jako by mohla naše vláda, kdyby měla "koule", dávat podmínky MS při prodeji OS u nás. Třeba by se mohla ohradit proti nepřímému nařčení MS z toho, že u nás MS OS všichni kradou. (Poviné ověřování legálnosti OS na MS Update.)
ZA kolaboraci s komunistickým režimem bych to teda určitě neoznačoval. Neupravují okna, aby byla rudá, a všude se tam na ně usmíval jajich milovaný vládce. A možná ani to by nebyla kolaborace s komunistickým režimem. :D
Jak by se dala označit situace, kdy nějaký chudák pracuje dvanáct hodin děnně, jinak by ho zaměstnavatel vyrazil a on by neměl práci? Souhlas s kapitalistickým vykořisťováním? MS je ve stejné situaci. Buďto udělá co má nařízeno a nebo skončil. Tečka. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  12. 08. 2005 13:16

Reagoval jsem na: "NA rozdíl od českých podnikavců se řídí heslem Náš zákazník, náš pán". Dvojita tecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 08. 2005 09:24

A skodovka tam bude montovat auta.
Ale rekne, ze bez odboru tam fabriku neporidi. Nebo jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  11. 08. 2005 09:25

Kdybyste meli velkou firmu, tak se taky snazite zahackovat na kazdem trhu.
Nezapomente, ze to je spousta uzivatelu MS. Budou na ne zvykli a
az to tam praskne, muze se to rozjet ve velkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  11. 08. 2005 08:47

To je klasický projev úpadku. Peníze jsou důležitější než cokoli, i než hodnoty, na kterých stojí naše (západní) civilizace. Je to předzvěst jejího konce, stejně jako tomu bylo u římské civilizace. Microsoft tím také jasně dává najevo, že mu jde jen a jen o peníze a je pro to ochoten udělat cokoli. Je smutné, že je na něm tolik lidí a společností závislých, protože když na tom Microsoft vydělá, tak je klidně a bez skurpulí poškodí taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Slider  |  11. 08. 2005 09:21

Západní civilizaci dávám už jen pár desetiletí. Pak tu bude už takový úpadek, že nás převálcuje arabský svět. Obávám se, že Čína to nebude, která mi je rozhodně sympatičtější, než arabové. A co se týče těch arabů, tak ti mají taky cenzurovaný internet a podstatně tvrději. A pokud by se přeci jen někomu podařilo se kouknout na stránky s politickou, náboženskou nebo erotickou tematikou a přišlo se na to, tak jim za to hrozí trest smrti. A to i v těch vyspělejších státech jako jsou Spojené Arabské Emiráty. Takže, svět rozhodně není tak růžovej jaxe by si lidi přáli. Všude najdete pro a proti. Někde ale ty proti dost převažujou:o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu  |  11. 08. 2005 09:33

Které to jsou ty naše západní hodnoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal_vyskocil, michal_vyskocil  |  11. 08. 2005 10:33

Peníze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
instani_nudle_u_nosu  |  11. 08. 2005 14:46

Presne tak, penize jsou hlavnim hybnym momentem cele zapadni civilizace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 16:06

Hovno, peníze jsou jen a jen PROSTŘEDKY k získání něčeho. Každý na celém světě něco chce. Takže hybným momentem bude něco jiného - já si myslím že je to komerce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laoc  |  11. 08. 2005 23:16

Jenže peníze jsou komerce. Takže hybným momentem je konzum. Touha po vetším a větším množství věcí (statků). A z toho vyplývající materialismus v našem uvažování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  12. 08. 2005 09:46

Asi ano, skutečný hybný moment západních civilizací je skutečně konzum a chtíč po statcích hmotných a/nebo nehmotných.

Což znamená, že dokud lidem nevadí že nemají v obchodech hajzlpapír a vložky, budou mít komouše ve vládě. Dokud lidi nebudou opravdu chtít mít možnost studovat a poznávat cizí kraje a vlastnit jachty a konta ve švýcarsku (a hajzlák a vložky) tak se vláda která jim to všechno zatrhne udrží.

Komerce je skutečně prostředek ke získání oněch statků - způsob jak získávat získání prostředků ať už ke studiu zen-budhismu anebo na koupi jachtu a proto bývá v podobných polit. systémech zakázána či přísně kontrolována. Podle mně je komerce velmi, velmi ozdravný faktor pro politické režimy jako mají v číně.

Nakonec, lidi co chtějí si ty informace co chtějí stejně najdou, Microsoft nemicrosoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  11. 08. 2005 13:59

U MS clovek alespon vidi, ze na tom vydelava.
A proc "nekdo" (treba autor clanku) citi potrebu takovehle chovani omlouvat ...????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc, Jarda.abc  |  11. 08. 2005 08:46

1) Čína vstoupila do WTO.
2) Již jen 30% produkce v Číně pochází od státních firem, v nejbližší době to bude 25%. Dominuje soukromý sektor.
3) Čína zrušila centrální plánování.

Tyto body jasně mluví o kapitalistickém myšlení v Číně.

A ještě to hlavní. Jenom blázen si muže myslet, že na internetu může být účinná cenzura. Jediná možnost je zakázat internet zcela. Do několika málo let bude mít polovina Číňanů ( 700 000 000 ) přístup na internet. Již dnes má 400 000 000 Číňanů mobilní telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur.d  |  11. 08. 2005 09:30

Tady nejde kolik HDP kdo produkuje, ale o to, kdo vrazdi, zavira nevinne a kdo mu k tomu pomaha.

Ale to asi nihkoho nezajima. Herrman Schmidt taky dotal jen dva roky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piXus  |  11. 08. 2005 09:30

To, ze na internete je mozne vsetko je jasne, ale treba sa zamysliet aj nad tym, kolko ludi to vsetko dokaze, popripade kolko z toho vsetkeho.

Ked chce niekto zahlasovat druhy krat na nejaku anketu, a nepodari sa mu to, tak to vzda. Ineho napadne zmazat cookies, ale toho je schopny iba zlomok zo vsetkych uzivatelov internetu a samozrejme, ze to nemusi pomoct. Pomohol by tam iny proxy server, a aj ked oba kroky su az primitivne, musite uznat, ze velka vacsina internetovej verejnosti by to vzdala.

Takze si myslim, ze na internete moze byt do velkej miery cenzura ucinna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  11. 08. 2005 11:33

Zjistetesi prumerny plat delniku v Cinskych fabrikach - jediny duvod jeji produkce jsou hlavne ty jejcih velmi nizke mzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  11. 08. 2005 11:36

Cenzura byt 100% nemusi ona se totiz prosazovala tzv. autocenzura - zakazte svym detem, aby delali vse co neni v soulada s modelem idealniho socialistickeho cloveka, jinak mohou mit deti problem se dostat na stredni skolu a vy by ste mohl bit donucen opustit misto vedouciho (se snizenim vaseho platu samozrejeme).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MilanJ  |  11. 08. 2005 08:27

"...musí být svobodná všude na světě. Zvykněme si, že to není pravda."

Prosím všechny, aby si nezvykali!

Ten kdo má místo očí dva € si to vždycky nějak omluví. Mikrosofti, Prkvosofti, Dellové, Bellové, Murdochové, Prďochové, Malové, Bezpáteřové a další a další mají své náboženství, kterému říkají byznys (prachy?, ekonomika?, sobectví?) a nutí všechny aby se mu také klaněli. V jejích očích je to to hlavní a jedině správné. Zapomínají, že jiní mají jiné oči a už to tak nevidí.

Buďme rádi, že tento článek nomohou číst ti číňané, kteří za svůj postoj ke svobodě byli zavíráni, týráni a trestáni. (a že jich tam je dost i dnes!) Protože by jim z toho bylo smutno.

MilanJ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  11. 08. 2005 09:21

peniaze su zhmotnena sloboda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  11. 08. 2005 09:31

no jo...peniaze su zhmotnena sloboda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ewing, ewing  |  11. 08. 2005 09:32

myslel som, ze to neodoslalo. pardon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kru  |  11. 08. 2005 08:25

kdyz byli komunisti u nas, existovalo ze zapadni strany neco jako ekonomicke embargo, podobne firmy zde nepodnikaly anemusely tudiz nic cenzurovat. cine se samozrejme ale leze kamsi, nebot cinanu je vic jak miliarda.

dalsi vec je, ze tyto firmy zacnou podobna pravidla brzy zavadet i na zapade, pod rouskou tzv. "boje proti terorismu" :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  11. 08. 2005 09:51

...existovalo ze zapadni strany neco jako ekonomicke embargo...


Jeden krasnej priklad je Pepsi, ta narozdil od CocaColy na to kaslala a mohla distribuovat po cele RVHP. Taky ze na to vydelala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas P.  |  11. 08. 2005 01:55

Dobry den,
ja si samozrejme take myslim ze jakakoliv cenzura by byt nemela, ale bojim se ze v cinskem internetu funguje vse trosku jinak nez v tom "nasem". Sam o tom prilis nevim (pouze to na co jsem ruzne narazil) ale predpokladam ze v Cine jsou veskera data ktera proudi tam i ven silne zcenzurovana, takze bezny uzivatel se tam o svobode a podobnych tematech stejne moc nedocte a celkem bych veril, ze pri psani cehokoliv KAMKOLIV na internetu na tom nebude o moc lepe. Docela bych i pochyboval ze v Cine je snadne zalozit si weblog kdekoliv jinde a zacit tam propagovat sve nazory.
Pokud by to bylo takhle tak myslim ze MSN spaces ikdyz s cenzurou je krok kupredu, ktery umozni lidem alespon neco. Samozrejme ze takovouhle cenzuru ze strany "tak americke" spolecnosti jako je Microsoft odsuzuju, ale i tak bych rekl ze lepsi neco nez nic .. a rekl bych ze mohli cinske urady vymyslet i vetsi omezovani svobod nez je blokovani nekolika klicovych slov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  11. 08. 2005 03:06

Před časem jsem zkusil použít čínskou elite proxy a zkusil jsem vyhledat "freedom" na Googlu a šlo to bez problémů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pakl, pakl  |  11. 08. 2005 10:56

musis to psat cinsky, nejlepe narecim, kterym se mluvi na Pekingsku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  11. 08. 2005 13:55

Jak vypada? Po technologicke strance treba takhle:
http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=4251
http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=4297
http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=4286

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vajda  |  11. 08. 2005 01:44

My máme na stránkách už léta několik ikon, které odsuzují jak olympiádu 2008 (bojkotem - čumět na ty fašouny nebudem), tak i postup rudýho gestapa proti Tibetu a Taiwanu.
A kdyby se to někomu nelíbilo, ať si p..... p....

Současně ovšem musíme odsoudit úplně každou zahraniční společnost, neboť se chová stejně.
- Vlezdoprdelství má na týhle planetě tradici. Ale třeba o galaxii dál je to lepší, tam něco jako zkurvený prachy určitě neexistuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melipa, melipa  |  11. 08. 2005 01:03

...vždyt to vidite i co se tyce olympijskych her...

vsichni kaslou na to, ze ta zem nedodruje lidsky prava, a vesele si podavaji ruce..
a u microsoftu by me to ani popravde receno neprekvapilo...
(Btw. hlave ze mr. + mrs. Gates zalozili v Indii organizaci proti AIDS..., ale ze podporuji komunisty v cine jim je asi jedno)

S pozdravem melipa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Euqil  |  11. 08. 2005 05:59

Az budes mit firmu, ktera zamestnava desetitisice lidi a nebudes chtit aby prosperovala, ozvi se :) Kdyby nedelali ustupky, tezko by meli penize na organizace proti AIDS nebo na vyplaty :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kErAm  |  11. 08. 2005 16:20

Heh to je pravda, ale vzhledem k tomu, ze microsoft je nejbohatsi firma na Zemi, tak nemusi brat uplne kazdy kseft...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o  |  11. 08. 2005 18:15

ale tady jde o Cinu tzn. biliony dollaru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufi  |  12. 08. 2005 10:27

naivko. číně jde jenom o to, aby se dostala k technologiím, ty zkopčila, upravila podle sebe a pak všechny cizí firmy nenápadně vyhnala. stačí se podívat jak kopírujou klidně auta a nic si z toho nedělaj. auta si dělaj ve vlastní režii a cizí automobily najednou čučej jak divý, že jim klesaj v číně kšefty.
navíc trh je zhruba stamilionový, co se týká koupěschopnosti, zbytek číny je rád že má na žrádlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  11. 08. 2005 00:46

"že je a musí být svobodná všude na světě. Zvykněme si, že to není pravda."
Žádný zvykání, jen boj za svobodu. Docela mi pane Hlavenka není jasné, jak můžete takovouhle větu vypustit. Vždiť jste tou poslední větou vlastně kroky Microsoftu potažmo Čínské vlády
To že všechny zahraniční firmy v Číně se chovají stejně je docela jasné, ale dost dobře to nechápu. Pěkně mě štve, jak poslední dobou všichni lezou číně do řitě a to včetně našeho slavného premiéra, který si jako šašek oblékl dokonce císařský mundůr.
Ale tohle by bylo na delší debatu. Jinak jsem si něják nevšiml informační hodnoty článku. To že kdo v číně podniká leští na úřadech kliky je jasný snad všem a to že to Microsoft posral už došlo taky každýmu, takže zase nic. Nashle u doufám lepšího článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  11. 08. 2005 07:02

To že to dělají všichni není argument. Každý někdy porušil naše zákony, takže to můžou dělat všichni a je to OK?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 15:52

Každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  11. 08. 2005 21:25

Co na to říct. Snad jen: "To je debil, to je debil..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 21:44

Kdo ? Kocáb ? To je jeho citát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AstorLights, AstorLights  |  11. 08. 2005 22:38

Á, sorry, tak autorem citátu je hrabě Joseph de Maistre, vzdělanec, politik a svobodný zednář (1753-1821), Kocáb to použil na jakési politické písni nebo portě nebo tak cosi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  12. 08. 2005 09:46

Děkuji za dovzdělání, věděl jsem, že to někdo řekl, ale netušil jsem kdo ani kdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor