Nezvyklou spolupráci představily dvě naprosto odlišné firmy. Microsoft spolu s Unigraphics Solutions daly dohromady DesignKNet, produkt určený pro kolaboraci.
Nezvyklou spolupráci představily dvě naprosto odlišné firmy. Microsoft spolu s Unigraphics Solutions daly dohromady DesignKNet, produkt určený pro kolaboraci. Neznamená to ale, že by některá z obou firem měla zaděláno na udavačství.Kolaborace jako nepříliš lichotivý termín z minulosti je dnes používán hlavně v souvislosti se současnou prací více účastníků, jednotlivců nebo i celých kolektivů, na nějakém projektu. Tým, a je jedno jestli vývojový, návrhářský nebo nějaký jiný, nemusí nutně sedět v několika kancelářích jedné budovy, ale může být roztroušený po celém světě. Právě pro ně slouží nástroje pro „collaborative design“.
DesignKNet je jednou z možností, jak sdílení informací a spolupráci na dálku skutečně reálně a hlavně smysluplně používat. Nejde v podstatě o nic světoborného, jen o vhodné spojení technologií obou firem. Každý dodal to, co umí, Microsoft operační systém Windows 2000 a Exchange 2000, komunikační server, Unigraphics Solutions zase dodaly svoje technologie – Unigraphics, iMAN a ProductVision. Výsledkem je systém, nebo chcete-li technologie, která umožní týmům roztroušeným po celém světě co nejsnáze sdílet aktuální informace a pracovat současně na jednom projektu, nad jedněmi daty. Do kolotoče ale mohou být zapojeny nejen návrhářské týmy, ale i celá řada dalších partnerů, dodavatelé, OEM firmy atd.
DesignKNet používá takzvané „thin commands“, tedy maximálně redukované příkazy, takže není potřeba velkého datového toku k provádění jednotlivých komunikačních operací.
Na zmiňované zprávě není až tak zajímavý výsledný produkt, jako spojení zúčastněných firem. Oba dva aktéři si zjevně velmi dobře spočítali své pozice i pozice partnera v té „jeho“ oblasti. Microsoft se snaží seč může v kdejaké branži, ale CA technologie a návrhové systémy obecně mu snad s výjimkou Visia, které lze ve srovnání se jménem jako Unigraphics postavit tak na úroveň „šetřiče obrazovky“, doposud statečně odolávaly. Naopak Unigraphics je zde jedním z nejvýznamnějších hráčů a ke své velké aktivitě z poslední doby doplnil i spolek s firmou, jejíž marketingová a prodejní síť patří k těm nejlepším a největším na světě. Upřímně řečeno, pokud bych prodával libovolný produkt, nejenom software, nemohl bych si přát nic lepšího než využít prodejní síť Microsoftu.
Aby se nezdál nový produkt málo zajímavým a nepoužitelným, existují už konkrétní zákazníci. Mezi první se zařadil třeba singapurský ConneXwave, ASP provider, tedy firma poskytující aplikační služby a tzv. collaborative commerce.