Zda se, ze se v oznameni na zdrazovani sluzeb pro ceske uzivatele vloudila chyba v konverzi formatu a zmizel oddelovac des. mist.Hlaska obsahuje 100x vyssi ceny (26900 / 34900 kc mesicne). Muzete nekdo prosim potvrdit / narazil nekdo na tento problem?DikMP
Microsoft dělá všechno proto aby většina domácích pc skončila na Linuxu s LibreOffice, protože to prostě 90% lidí doma stačí.
Už na tom maká 30 let a pořád nic.
https://www.idnes.cz/technet/intern...ternet_kuz
Tymto chcu dosiahnut vytvorenie rukojemnickeho precedensu?
Zjistil jsem, ze cena LibreOffice se nijak nezmenila 🙂
Tak jestli Vam nechybi ten Copilot,.. ;o)
Což je asi tak všechno, co se na tom balíku nezměnilo...
Tak určitě tragéde.
Z předplatného se stal mor. Kdyby měl uživatel alesoň možnost předplatit si pouze na dobu, kdy budu SW potřebovat, ale je tlačen, kupovat si celý rok a pokud je možnost pouze na měsíc, tak cena je taková, že to zaplatí jen hlupák. U MS365 to ještě beru, protože OneDrive a Word využívá domácí uživatel průběžně. Jsou ale jiné oblasti, které domácí uživatel využije nárazově tak 5x v roce a zde je roční předplatné opravdu výpalné.Jako příklad uvedu Photoshop Elements 2025, který po instalaci bude nově funkční po tři roky.
Myslet si o tom můžete co chcete, ale rozhoduje trh. Pokud by nechtěl platit předplatné, může to dát svou kreditní kartou dostatečně najevo. Obchodní model mají tak nastavený, konkurence pro Office neexistuje (… ne, LO není konkurence) a možnosti tam jsou, což je luxus, který přehlížíte. Ono až budete platit 150k ročně jen za CAD … možná to uvidíte z jiného úhlu, protože v tomto světe jste svázán s celým řetězcem, což mj. znamená, že nepřejdete ke konkurenci, která tu cenovou a licenční politiku bude mít úplně stejnou. U jednotlivců hraje velkou roli i 1 TB úložiště, což není rozhodně málo a relativně za dobrou cenu, když k tomu připočítáte i Office (nejsou-li primárním cílem), které Vám konkurence nenabídne.
Přesně tak, pro mě je zásadní cloud pro celou rodinu a Office je jen příjemný bonus. Zvlášť když občas měli akční nabídku za dost nižší cenu než je obvyklé. A protože jde předplatit až 5 let dopředu, tak není problém si za akční cenu něco předplatit na delší dobu :)
Samozřejmě, že rozhoduje trh. Pokud budu se tím živit, potom těch 150k ročně za CAD dám, když to bude můj nástroj k výdělku.Pokud jsem domácí uživatel a PC nepoužívám k výdělku, potom když bych měl sečíst všechna předplatná, nevydělával bych na nic jiného než na předplatné a proto zůstávám u poslední krabicové verze dané aplikace.Co se týče MS365, mám zájem pouze o cloud a opět je mi vnucováno předplatné balíku Office, když stejnou službu mi udělá krabice Office 2019 nebo dokonce 2007.
Kdo má Office 365 je u mě DEBIL.
Hele, chápu to blbě nebo to fakt tak je. Zdražení o 800Kč kvůli AI, které může použít pouze na 60 akcí měsíčně celkem ve všech MS produktech??? Mám tam 60 kreditů a píšou, že co akce, to jeden kredit. Jako WTF.
jo zpoplatnit všem funkci kterou 90% lidí ani nevyužije je typický. A předpokládám že nevyužité kredity z minulého období propadají..
Zkusil jsem Perplexity od tmobilu, místo lokální LLM a za ten rok, co jsem skončil s placeným ChatGPT se stále moc nezměnilo 😀 Takže ať si zdražují, když za 6 měsíců se člověku vrátí investice do GPU..
Cokoliv od Mrkvosoftu je zadarmo drahý 🙂
Kašpare!
PáPá, LibreOffice mi bude stačit
Kdyz neni poteeba cloud, tak se daji koupit lifetime licence. M365 soukromé osoby hlavne kvuli cloudu.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2025 14:19
Pche, platit dva litry nebo kolik předplatného za MS office na každý rok? 😀 Zrovna dnes jsem instaloval jedné známé Microsoft Office Professional Plus 2019, licence navždy, koupená na CJS CDKeys za 408 Kč 😎
To není za office, ale M365. Nebo kde ten cloud je v těch 2019kách?
Co umí M365 navíc oproti Microsoft Office Professional Plus 2019 co by mohl využít běžný uživatel, který pouze pracuje se soubory .doc .xls a stačí mu to? 🙂
Oprava bezpečnostních chyb, 2019 končí letos podpora
Myslím, že základ je zakázat/nespouštět makra v cizích dokumentech a bude to v cajku, ještě pár let zpátky jsme ve firmě všichni jeli na multilicenci Office XP a teprve nekompatibilita s docx a xlsx x nás donutila přejít na novější verze. 😎
No tak si seženu balík Office poslední verze a je zase na 5 let klid, pokud nepotřebuji cloud. Na domácí použití je funkčně použitelný dnes i Office 2007 (podpora docx a xlsx), pouze jestli si dobře pamatuji, tak na Win10 nejdou nainstalovat.
Instalovat 2007 na w10 jde, ale treba outlook uz se leckde nepripoji. Treba neumi google ucet, postu snad jeste gmail povoli, kdyz se snizi zabezpeceni, ale oboustranne synchro kontaktu a kalendare ne. V podnikatelske licenci neni treba vubec one note v domácí zase ten Outlook. A one note v office je nejfunkcnejsi verze se všemi featurami.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 1. 2025 14:24
Souhlasím.Problém je, že klasický Outlook stejně za chvíli skončí, takže předplatitelé budou nuceni přejít na Nový Outlook, který stejně je součástí Windows nebo eM Clioent.OneNote tuším jde stáhnout ve Store a rozhodně to není aplikace, která by mi chyběla.
Aho, z pohledu kancelářského balíku zas až takový rozdíl není. Ale podstatný je 1TB cloud, kvůli kterému se M365 kupuje. Ono spousta konkurence za podobnou cenu nabízí pouze cloud a tady je k tomu Office :)
Podle mě to licence není, pouze jsi někomu zaplatil a on ti poslal funkční klíč na aktivaci, nic víc nic míň. Ale aktivovat si Office můžeš i zadarmo, nelegální užití to bude stejné. Navíc Office 2019 letos končí podpora.
Tuto reakci jsem čekal, zakoupený licenční klíč jsem zadal na webu https://setup.office.com/ i při samotné instalaci, prošlo to, což je pro mě důkaz, že tento zakoupený licenční klíč ještě nebyl použitý, což jsem udělal až já a jsem tedy oprávněným uživatelem..Kdyby s tím měl MS problém a nebylo to legální, MS by při instalaci určitě prskal 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 22:19
No a že nebyl použitý? To nepotvrzuje, že užití na základě toho klíče je legální. O jaký klíč se jedná? Můžeš sem napsat id toho klíče? Aktivace ani to, že někde něco prošlo, není důkaz legálnosti. Jsi si jistý, že tato (ne)licence koupená z eshopu v Belize je určená pro EU/EHS a legálně použitelná v EU/EHS?
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 1. 2025 22:41
Prostě MS něco prodal, ten někdo to nepoužil a přeprodal se slevou mně. Tj. MS za tu licenci zaplaceno dostal. Že je z jeho pohledu vše OK je jasné z toho, že ten liceční klíč projde u mě aktivací. I kdyby to byl klíč prodný v Belize, to je jako kdyby pekař z USA prodal do Belize rohlík, ten ho pak prodal mě a já ho sežral až doma, pro mě naprosto vše legální 🙂 Ano vím, software není rohlík, ale MS vidí při aktivaci online moji IP adresu a ví, že ten cizí licenční klíč aktivuji v ČR a nevadí mu to!
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 1. 2025 22:50
Ptám se znovu, jaké id má ten klíč? Často se stává, že se jedná o MSDN licence. Znova se ptám, jsi si jistý, že ta (ne)licence je určená pro EU/EHS? Protože eshop v Belize může prodávat určitě kde co... Aktivace není důkaz legality, je to napsané i v MSLT. Licence není rohlík a jsou omezeny lokálně. Podle mě legálně můžeš užít pouze licence určené pro EU/EHS a platí to pro nové i druhotné licence, jsou na to i usnesení SDEU. Je ta licence prodávaná jako nová nebo druhotná? Pokud nová tak první prodej té licence je mimo EU/EHS, jsi si toho vědom? Pokud druhotná, ukaž mi dokument od prvního prodeje té licence a jaké MSLT jsou na ní navázané.Microsoft ip nekontroluje, stejně jako nekontroluje jestli máš člověk licenci při stažení instalačky, je to nelegální pokud nemáš licenci, argumentuješ nesmyslně.
Názor byl 4× upraven, naposled 17. 1. 2025 22:55
já nevím, co je to id klíče a ani mě to jako koncového uživatele nezajímá, znovu opakuji, že pokud to projde aktivací, MS s tím licenčním číslem evidentně problém nemá, tak nevím proč bych měl mít já. 🙂 A nějaké omezení na EU/EHS ? používám ty samé funkce jako původní majitel třeba v Kuala Lumpuru, takže plné mám právo i používat to za jím zaplacenou cenu. A MS zaplaceno za tu licenci dostal.
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 1. 2025 23:04
cscript "c:\Program Files\Microsoft Office\root\Office16\ospp.vbs" /dstatusSpusť Terminál a vykonej výše uvedený příkaz (je to jeden řádek).ID je pod SKU ID, zkopíruj sem to nebo uveď co je na řádku s LICENSE NAME.To, o jaké licencování se jedná, tě musí zajímat, a nejen to. Protože za správné licencování softwaru jsi odpovědný ty, ne prodejce.Aktivací se neoháněj, není to žádné potvrzení, věta z MSLT: "Úspěšná aktivace neznamená potvrzení pravosti nebo správného licencování softwaru."Nemáš právo uživat něco, co na základě zákona legálně užívat nemůžeš.Znova se ptám, koupil jsi tu licenci jako novou nebo druhotnou?
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 1. 2025 23:10
Co je to aktivace? Proces ověření, jestli uživatel je oprávněn toto zaplacené(!) licenční číslo použít (tj, ještě nebylo použito atd..) Pokud je tam ta aktivace jenom pro srandu králíkům a nic si tím MS neověřuje, ať nechá instalaci pro všechny bez těchto otravných procedur (klidně jako freeware) a uživatelé budou ještě spokojenější. na licence z CJS CD keys (Win 10, Win 11, MS office) jede celá má široká rodina už řadu let, všem to funguje a všichni jsou spokojení. A komu se to nelíbí, ať si xxxxx políbí. 😎 (prosím bez urážky)
Názor byl 4× upraven, naposled 17. 1. 2025 23:27
ještě doplním, že trochu špatné svědomí bych asi měl, kdybych tu licenci překonal za použití nějakého cracku/patche, takto při použítí zakoupeného/přeprodaného licenčního čísla, které projde aktivací, jsem naprosto v pohodě, i když ta trocha škodolibosti jako když použiju crack/patch mi tu jaksi chybí 🙂 😎
Aktivace je technický proces, ne právní. Ano, Microsoft při aktivaci může zjistit, jestli byl nebo nebyl klíč použit, případně kolikrát. Ale není to potvrzení toho, že je produkt správně licencován, to prostě ověřit takto technicky při aktivaci nejde.Hm, tobě a celé tvé rodině to funguje a všichni jsou spokojení... Jo, to věřím, já tady to nekomentuju. Já komentuju pouze to, že podle mě je velice velice pravděpodobné, že celá tvá rodina používá produkty Microsoftu nelegálně a podporuje podvodníky. Kdybys to celé své rodině ošetřil zadarmo, tak by to fungovalo taky, všichni by byli spokojení taky, teda krom těch podvodníků... Nesnáším lidi, co podporujou podvodníky.Odpovíš mi na otázky, na které jsem se tě v předchozích příspěvcích ptal?K tomu tvému doplnění, jo aha, ty bys měl špatné svědomí, kdybys používal produkty MS zadarmo, ale když vůbec nemáš zájem o správné licencování produktů, s tím problém nemáš, to je projev slabomyslnosti podle mě... To pak jo, to pak chápu proč je s tebou debata obtížná.
Názor byl 6× upraven, naposled 17. 1. 2025 23:55
Já že podporuji podvodníky? Jenom používám prodané a zaplacené(!!!) licence k tomu, k čemu byly určené - k aktivaci a zprovoznění sw, žádné cracky a patche. Nějaké plky o regionech, id , apod mě fakt nezajímají, z mého pohledu je vše naprosto v pořádku. Dobře už to neřešme, už se to začiná zvrhávat k osobním invektivám a já ti na oplátku nadávat ani tě urážet nechci, i když bych to dokázal... 🙂
LudekB:Z tvého slabomyslného pohledu. Já se ti ale snažím něco vysvětlit, ignoruješ to, něco po tobě chci, ignoruješ to. Licence je udělení k užití díla a dílo můžeš užít pouze v případě, že máš udělení k užití díla. Tobě je úplně jedno jestli máš nebo nemáš licenci. Nějaké plky o regionech tě zajímat musí, protože produkty Microsoftu jsou vázané regionálně, platí to pro nové i druhotné licence. Id (typ klíče) tě zajímat musí, protože některé id jsou už podle typu k užití nelegální. Lokace eshopu tě zajímat taky musí, protože Belize (kolem je Kuba, Guatemala, Honduras, Mexiko...) ti přijde jako vhodný zdroj licencí k užití v EU/EHS? Když chci ověřit aspoň to, co ověřit jde, ignoruješ to. Vlůbec nemáš zájem a furt meleš tu svou. Ještě dodám větu z občanského zákoníku: "Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat." Dobrá víra se bere z pohledu průměrného člověka... Jako nezlob se na mě, ale máš fakt myšlení slabomyslného jedince... "Jenom používám prodané a zaplacené" Ach jo, to fakt nemá cenu.
Názor byl 3× upraven, naposled 18. 1. 2025 00:32
To nic nemeni na tom, ze pouzivas porad nelegalni licenci. Pokud by to MS zacal tvrde kontrolovat, coz muze kdykoliv udelat, tak behem chvile uvidis hlasku o nelegalnim software a zablokuji ti vsechny funkce, a muzes se stavet na hlavu, ze sis to koupil. Zni to hloupe, ale to je proste licencni politika Microsoftu, ktery si urcuje pravidla toho, je je legalni uziti jeho sluzby-softwaru.
Argumentuje sice správně, ale stále jsou home uživatelé, kterým stačí Word a Excel a zbytek nepotřebují. Řeší domácí uživatel legálnost klíče? Většina ani náhodou, zajímá je pouze aby to fungovalo a tímto si alespoň nemusí zaplevelit PC nějakým pochybným crackem. Použití těchto licencí v podnikové sféře? Tak snad takový sebevrah nikdo není (tedy ten co je licence odpovědný). Dnes ve firmě většina licencí je formou nějakého předplatného, ale je to většinou jen přechod z dřívějsího modelu, kdy jste si sice koupili program, ale každý rok jste platili podporu. Na trhu prostě chybí "necloud" varianta Office, pouze se základními funkcemi pro domácí uživatele.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2025 00:06
MMXA:To je reakce na mě?Jako kdyby ti domácí uživatelé jenom neřešili legálnost, oni ale neřeší legálnost a i když legálnost neřeší tak si nalhávají, že užívají produkty legálně... To mi vadí, to nalhávání si + ta podpora podvodníků.Pochybným crackem? Nikdo je do pochybného cracku nenutí, jsou i naprosto čistá řešení.O výdělečné sféře tu snad není řeč, tam nepatří ani pirátské užití, ani užití na základě pochybných licencí jako tu uvedené od LudekB.
já se tu nechci dál hádat, všechno, co jsem k tomu chtěl, jsem už napsal a musel bych se opakovat, jenom jsem teď našel toto: https://www.softfair.cz/preprodej-poci...h-licenci/ "Soudní dvůr Evropské unie rozhodl, že obchodování s „použitými“ softwarovými licencemi je legální, a že autor takového softwaru nemůže bránit jejich dalšímu prodeji." Tak nevím, co tu furt šaškuješ s nějakými id, regiony apod 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2025 00:50
LudekB:Slabomyslný je slabé slovo...Na rozdíl od tebe jsem to usnesení SDEU četl. A je tam uvedeno, že se jedná o licence prvně prodané na území EU (jsou určené k užití v EU) a to následné užití je na území EU. Navíc to máš uvedeno i v tom tebou uvedeném odkazu (citace z našeho zákona). A ty mi tu píšeš něco o licencích z eshopu z Belize a taky to, že jsou ti nějaké regiony úplně ukradené... A jedná se o licence, legální licence... jenže jsou i takové, které i když prodat nebo koupit můžeš, nemůžeš je jen tak užívat na základě MSLT (např. MSDN bez MSDN účtu). To ti taky není jasné, protože se o to vůbec nezajímáš a je ti to úplně jedno... a další věc, legálnost prodeje je jedna věc, legálnost užití je věc druhá, v tom ty taky nevidíš rozdíl...
Názor byl 7× upraven, naposled 18. 1. 2025 01:11
Tady je to občas nepřehledné, co jsou uniklé neofiko licence v rozporu s licenční politikou a co jsou oficiálně přeprodané nepoužité licence. Ale většinou je to tolerováno, jen se někdy za delší dobu může stát, že vám licenci někdo zneplatní.
Celý bordel v licencování se vytvořil v momentě, kdy si sofwarové firmy ulehčily v rámci snížení nákladů prodej softwaru na fyzických nosičích a začaly poskytovat elektronické licence, které lze již snadno zkopírovat než vyrobit padělek fyzického nosiče. Koupil jsem si krabici, kde bylo DVD a bylo napoprvé jasné, zda je lisované nebo nebo pálené a k tomuto DVD byl unikátní klíč. Kdo měl tohle DVD, klíč a účtenku (třeba z bazaru), věděl, že má legální software. Kdo měl jen účtenku, bylo jasné, že sofware a klíč je použit z korporátní multilicence, a že to asi néní OK. S nástupem W10 umožnil MS lidem zdarma upgrade z Win7 na stejný klíč, vznikly elektronické licence vázané na HW a zejména v domácím prostředí nastal chaos, protože licence přestala být vázána na uživatele, ale na HW. Takže při nákupu použité základní desky, stačí zkusit nainstalovat Windows 10 (většinou PRO), zadat svůj mail k účtu MS a voilà, mám elektronickou licenci na svém účtu.
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2025 06:35
J K:Nějak nerozumím tomu tvému divení.Pokud někdo koupí použitou základní desku tak jsou dvě legální možnosti:1) Má pro tuto desku vyhrazenu legální licenci Windows a na základě této licence Windows na této desce nainstaluje Windows, zaktivuje ho a legálně ho bude užívat. Přičemž je jedno jestli k aktivaci dojde na základě již vytvořené digitální licence pro tuto desku nebo na základě klíče od licence.2) Koupil legální licenci Windows spolu se základní deskou a užívat Windows na této základní desce bude na základě této licence.Ty tu ale popisuješ nelegální užívání Windows na základě již vytvořené digitální licence na té základní desce, na základě té ale nejde legálně užívat Windows, digitální licence není licence k užívání Windows, stejně tak jako není aktivace licence k užívání Windows, jsou to jen technické věci zajišťující aktivaci Windows, ne právo k užití Windows.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 1. 2025 09:44
Ale to je to, o čem píši, že tento elektronický způsob prakticky otevřel dveře nelegálnímu užívání, protože odstranil poslední překážku, která byla v podobě fyzického nosiče a k němu unikátního licenčního klíče.Dříve, když bych vyměnil základní desku, tak i legálně koupená retail Windows začnou požadovat reaktivaci (v případě OEM verze by to nemělo být dokonce umožněno), ale dneska se nestane nic. Dnešní OEM verze ztratila svůj původní význam (vázána na konkrétní HW), ale stala se z ní přenositelná krabicová verze. A kupovat dnes Upgrade, o tom je zbytečné se rozepisovat.
Pořád ti nerozumím.Jak otevřel dveře nelegálnímu užívání?Jestli někdo technicky chtěl nebo chce užívat produkty nelegálně tak technicky mohl a může.Stejně tak jako se každý mohl a může rozhoudnout produkty užívat legálně.Jakápak odstraněná poslední překážka? Překážky k nelegálnímu užívání prakticky vždy byly minimání. Např. na Windows XP to byl jeden VL klíč, kterým měli zaktivované XP skoro všichni, to samé myslím platilo o starých Officech... A tak bych mohl pokračovat.Žijeme ve 21 století, není to o překážkách, ale o rozhodnutí se nějak chovat. Něktěří se chovat neumí vůbec a volí úplně to nejhorší řešení, krmí sebe i příbuzné placenýma sra***** 💩💩💩💩💩Nejspíš nemáš přehled 😉
Názor byl 3× upraven, naposled 18. 1. 2025 20:33
Pro jistotu doplním, že těma placenýma sra***** 💩💩💩💩💩 myslím ty prodávané druhotné (ne)licence, na základě kterých uživatel nebude užívat produkt legálně. Podle mě se jedná o naprostou většinu případů, kdy si něco podobného uživatel koupí.
Ono je ale potom docela tezke nebyt pirat pri konstelaci monopol/licencni podminky na ojeb zakaznika/nezanedbatelna cena licence.
Já proti pirátům nic nemám. Dokonce se těším na novinky, třeba na tu, kterou uvolní v příštích měsících, tu novou metodu aktivace Windows a Office, jsem zvědavý na jakém principu funguje.Jen nemám rád lidi, co platí za sra***** 💩💩💩💩💩
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2025 20:51
A jste si jisty, ze jsou ty predmetne licence opravdu ilegalni..kdyz dodrzime regiony a kdo vi co jeste? Je tu i spousta ceskych eshopu s podobnymi klici. Ludka vlastne i chapu, za adekvatni cenu ma bezpecne licence. Mel by zakaznik resit pripadnou nelegalnost nebo je to prace statu?
Na tom není nic složitého - z hlediska práva je přesně definované kdy je licence legální a kdy ne. Pokud podmínky splňuješ tak je licence legální, pokud nesplňuješ tak legální není. Základ je že musíš být v souladu s legislativou a licenčními podmínkami vydavatele softwaru, pokud je některá část licenčních podmínek v rozporu se zákonem tak je tato část neplatná a platí zákon. Za správnost licencování používaného softwaru odpovídá koncový uživatel. Jinak u těch druhotných licencí je to jednoznačné - samotná licence nestačí, musí být dodaná licence + její histrorie (a historie musí odpovídat legislativě tj první prodej musí být v rámci EU).
boxi:Chytnu tě za slovo, píšeš: "ma bezpecne licence". Licence je udělení oprávnění k užití díla od autora díla. Jsi si jistý (minimálně ve smyslu dobré víry), že je to opravdu licence? Odpovím si sám, nejsi a ani být nemůžeš. Tak proč píšeš licence?Co by měl řešit zákazník:Občanský zákoník:"Má se za to, že každá svéprávná osoba má rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat."Zákazník má myslet a být opatrný...Co se týče autorského zákona... Licence je udělení oprávnění k užití díla od autora díla. Aby mohl uživatel dílo užít, musí k tomu užití mít licenci = oprávnění k takovému užití díla. Pokud zákazník kupuje licenci, tak na základě výše uvedeného musí myslet, být opatrný a jednat v dobré víře tak jak je schopen průměrný člověk. Tady to se posuzuje z pohledu toho, co je schopen průměrný člověk, nebere se to z pohledu třeba idiota nebo nějak duševně chorého jedince, který má potřebu si něco furt nalhávat. Pokud se jedná třeba o druhotné licence, musí na základě dokumentů k této licenci být patrné, že se jedná o legální licenci, takové licence prodává např. prednyslm, ten je schopný legálnost licencí obhájit i u soudu. V takovém případě uživatel kupuje licenci v dobré víře.Naopak Luděk, který koupí (ne)licenci v Belize, stačí mu klíč schopný aktivace a na vše ukazuje prostředníček, tak podle mě porušuje občanský zákoník paragraf 4, citaci tu co jsem tu uvedl. A neprovádí nákup v dobré víře a neužívá produkty v dobré víře, protože na základě toho, co ví, si nemůže v dobré víře myslet, že má licenci k užití díla. To samé platí i pro tu tvou spoustu českých eshopů, pokud tedy ten prodej druhotných licencí neberou tak jako prednyslm, pokud nějaký český eshop znáš, který prodává legální druhotné licence jako prednyslm, můžeš mi ho uvést?
Názor byl 5× upraven, naposled 19. 1. 2025 11:47
Je mi to fuk. Za takovou věc jsem neplatil předtím a nebudu za to platit dál. Smrt předplatnému.
Tak hlavně, že někdo platí vám. Ještě štěstí, že měsíční mzda není předplatné...
No, on když chce za další měsíc mzdu, musí vykázat “novou” práci. Program udělají jednou a prodají ho milionkrát a ještě si za něj nechají platit pravidelně. Takže to přirovnání se moc nepovedlo.
Tento způsob je docela nešťastný, protože spousta uživatelů nepotřebuje vylepšovat a obohacovat word a excel o spousty dalších funkcí. Takže zde model předplatného je tak trochu výpalné. Bavím se o základních funkcích, ne cloudu, apod.
Nový Outlook bude automaticky nainstalován na zařízení se systémem Windows 10 a v širším měřítku bude uvolněn v rámci měsíční aktualizace W10 dne 11. února 2025. V současné době neexistuje způsob, jak zablokovat instalaci nového Outlooku. zdroj: https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft...-february/P.S. : To je pro MS velice důležité, protože když budete používat nový Outlook, získá přístup ke všem vašim mailům , protože MS nahraje veškerou vaši poštu do svého cloudu.zdroj : https://www.xda-developers.com/privacy-implic...t-outlook/
víš kolik lidi v ČR a firem používa pravěký email na seznamu ? To je podle mne daleko horší řešení, že i v roce 2025 mají firmy veškerou firemní dokumentaci a komunikaci (mnohdy o miliardových věcech) po přílohách seznamového emailu.
Mít poštu na Seznamu je holáý nerozum. Do toho neomezeně čumí policie, jejíž příslušníci jsou prodáváním dat vyhlášení. Ale pro BFU je internet=Seznam.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 15:54
Proč? Na seznamu mám jednu z poštovních schránek. Potom to všechno kompletuju v lokálním eM Client a mobilním BlueMail.Na seznamu nemám nic, co by policie nemohla číst a paranoiou netrpím. Pokud bych měl pocit, že musím fungovat šifrovaně, tak bych použil Proton, který mám jako třetí mailbox, ale přes osobní mailboxy neposílám ani tajné dokumenty ani nic jiného, co by mohlo být v zájmu policie nebo hackerů ;)
doteraz si mal vlastny server, ze?
Tohle je zkrátka Microsoft -> který se stále nepoučil z dřívějších chyb. Nenabízí to, po čem je poptávka, ale VNUCUJE své vlastní řešení, které si ještě nechá královsky zaplatit.Ať už to byla nabídka Start, dlaždice (Windows Phone), nebo AI (která konkurenčnímu ChatGPT nesahá ani po kotníky), tak hladový Microsoft si šel bezohledně za svým cílem ještě s představou vysokých výdělků.
Myslíš tu ai od open.ai, kterou ms financuje a naníž copilot bezi?
Nevím, jak to mají mezi sebou a jaké jsou detaily, ale když jsem zkoušel ChatGPT a CoPilot, tak v tom byly znatelné rozdíly. Možná to hladový Microsoft ořezal na úroveň hloupého dítěte schválně, aby z toho opět vytřískal více peněz a aby si lidé připláceli za "chytřejší verzi".V každém případě to není poprvé, co zkouší nervy a peněženky uživatelů (viz.dříve přemrštěné cenové plány OneDrive). Takže se celému Microsoftu a všem jeho službám na základě předplatného budu vyhýbat velkým obloukem. Člověk tam nahraje spoustu dat, zvykne si na to .. a pak přijde pecka v podobě nekřesťanského navýšení ceny.
Že něco nechceš ty neznamená, že to nechtějí jiní.Že něco v současnosti neplní svou funkci dokonale neznamená, že to za dva roky nebude skvělé. Prostě jsou mezi námi vizionáři, kteří zkoušejí různé cesty vývoje a ano i slepé ulicky. Ale bez toho by nebyl žádný vývoj. Na druhou stranu nevím proč to dávají do jednoho balíku. Ne každý to zužitkuje. Možná je to už tak provázané, že to ani oddělit nelze.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 15:13
To by mi nevadilo pokud bych tu Microsoft AI nemusel povinně platit. MS 365 bez AI za původní cenu už koupit nepůjde.
Já hlavně nechci platit za něco, co nevyužiji a o co nemám zájem. Tohle je sprosťárna na úrovni šmejdů => což podobně udělal operátor O2 se službou security (všem navýšil ceny a implementoval tu zbytečnou blbost automaticky do tarifů).
Vzhledem k tomu, že Microsoft prosperuje, generuje obrovské zisky a během desítek let se postupně dostal mezi nejhodnotnější firmy světa, tak si dovolím tipnout, že ten svůj business asi nedělá tak špatně.Pokud vy byste to dokázal ještě lépe a radostněji, tak předpokládám, že právě reaguji na multimiliardáře. :)
Jádrem komerčního úspěchu Microsoftu ale nejsou dobré produkty (ty jsou naopak vesměs tragické), nýbrž to, že drží lidi ve vendor lockinu.
Které jsou lepší (... ať se pobavíme)?
Tak zrovna Windows Phone a dlazdice bylo to nejlepsi, co kdy mobily potkalo. Kam se hrabe i dneska iOS a Android. ac to zapskli hejtri budou hanit do krve. Kez by se Windows Phone vratil.
tam ich ponuka neni pre teba, ale hlavne pre US a tam kupcov najdu dost
"Stávající pak ještě mají možnost koupit levné kupóny a prodloužit si předplatné až na pět let, takže si zdražení odloží až na rok 2030."Tohle není úplbě pravda. Vy si těch kuponu můžete koupit kolik chcete a odložit si zdražení klidně i na 2040. Prostě ty další kody jen zadáte po těch max. pětti, co můžete mít zadaných najednuj.
Vystupujes tady jako bys měl soukromý telefon na nadelu - jestli bych zrovna ms věřil že dneska koupený kupony půjdou aktivovat za 15 let - na to bych si zrovna nevsadil.
Nepotrebuji kody aktivovat za 15 let, blbče 😃
pozor kódy a kupóny taky většinou mají platnost do kdy je můžeš aktivovat, to že je někde neofiko koupíš a oni ti to neuvedou, tak na oficiálních to většinou uvedené je ;)
Prosím kde se ty kupony dají koupit nebo kde je kupujete Vy? Až ted jsě to zjistil. Poradíte? Děkuji
Takže Mr. Sponka, který umí pouze vygůglit obecný dotaz za příplatek skoro 100 měsíčně? Děkuji pěkně za příjemné zdražení. Ale nějak se ti Automatičtí Indové asi živit musí. Takže jsem toho zázračného džina vyzkoušel, aby mi teda ušetřil čas. Požádal jsem ho (podotýkám že slušně, jak nejlépe to umím, i když to moc neumím), aby mi můj dokument přeformátoval do modernějšího formátování, aby mi písmo Calibri vyměnil za Roboto. Co se stalo? Asi si každý domyslí, že nic. Tomu říkám opravdu umělá inteligence, to jsme to opravdu dopracovali. Fulltextové vyhledávání napříč nápovědou a google je stále rychlejší a jednodušší - už první dotaz vede většinou na řešení, nebo je předchroupáno do prvního rámečku jako výtah z nejlepších výsledků, zatímco báječný drahý a indický kopilot vyzvrací několik odstavců s odrážkami a blbými obecnými radami - vím dopr... kde a jak se mění písmo. No pánové, klobouk, kulicha, kšiltovku, případně paruku dolů... letos se inteligence nedočkáme, spíše nám bude nadále klesat.
Chybí dost podstatné info, zda copilota dostanou i ti, co mají předplaceno na dlouho dopředu za původní cenu.
Já ho dostal, alespoň v Outlooku jsem ho dnes ráno objevil.
Dostanou, je to MS, ten nikdy moc logicky převody neřešil, pokud ho budeš mít, neseberou ti ho, nikdo nemá takové ojebávky a skulinky v licencích jako MS, proč je záhadou, ale klíče koupíš v šedé zóně, oni ti je zlegalizují, Xbox Game Pass koupíš x let kupón na roky nefungující Gold za desetinu ceny, oni ti ho převedou (tam teda už zasáhli, ale samozřejmě ne zpětně), přepneš si na jinou verzi storu nakoupíš za desetinové ceny software z Turecka atd. atd.. jim doslova peníze protýkají mezi prsty, ale hlavně aby nezdražili kvůli blbosti... 😃
Jak píšou ti nademnou, už jsme ho všichni s M365 dostali ;)
pouzivam nakonec Off 2007 - otevru tam uplne vsechno, nic mi nechybi, kdyby neslo, tak mam kdyztak LibreOffice jako zalozni programod Office 2016 je to pekne nenazrany balik
Jasně, k pořádné práci je potřeba hned několik verzí téhož. To dá rozum...
Já taky používám Off, ale 2021 Professional Plus a licenci jsem si koupil na GoDeal24 (funguje bez problémů už několik let, doslova za pár stovek).
A O2007 (mám od toho tři domácí a jednu podnikatelskou licenci) ale jak to souvisí s Microsoft 365?obsahuje i 1TB cloud? Resp 6x1TB cloud v případě rodinného tarifu? S možností 6 nezávislých uživatelů a možností instalovat na vícero zařízení? Funguje na Win, Win on Arm, MacOS, Android, iOs, iPadOS? Však už jen Outlook 2007 měl před pár lety se připojit k některým poskytovatelům pošty, natož integrovat celé účty včetně kalendáře, kontaktů...Jasně jestli nic z toho není potřeba, pak chápuž e libreOffice může být alternativa, bohužel Office, resp. Microsoft 365 je kapku jiná služba, pro mě jsou ty office v MS365 zdarma, protože cena předplatného obsahuje cloud a tak levně s multiplatformní integrací do OS i aplikací mi ho nikdo jiný nenabízí. Proč potom používat funkčně i kompatibilitou velice omezené LO zdarma, když mám i aktuální Office zdarma, včetně mocného Outlooku a OneNote.
Máte někdo tip na levný kupon na rodinné? Zatím mám do roku 2026 tak bych ještě prikoupil :)
Na webu běžně kolem 1600
Můžeš mi takový web poslat? Alza a všichni podobní mají kolem trojky
Alza už to kapku zdražila, bývalo i za 15 set., Teď 19 set.https://www.alza.cz/media/microsof...936227.htmK prodloužení rodinné lze použít i personal. Loni v létě jsem z roční personal licence (dostal jsem k zařízení) vytlačil 9 měsíců do rodinného předplatného
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 15:23
Diky nějak jsem přehlédl!
KOlem vánoc bylo za 1400. Kdo koupil, má, kdo nekoupil, ptá se...
Ano...myslel jsem že to je důvodem diskuse...
Takže když dnes nakoupím licenci na 10 let dopředu bez AI, tak to bude fungovat dalších 10 let nebo to k nějakému datu zaříznou a řeknou teď už jen s AI a licence bez AI nebudou fungovat?
Jak to ma kdo tusit?Microsoft samozrejme muze v budoucnu udelat jakekoliv zmeny, ktere bude chtit. Maji to dobre osetrene.
Nenakoupíš protože maximální délka předplatného je omezená, jestli se nemýlím předplacená doba nemůže přesáhnout 5 let
Ano, je to 5 let. Teoreticky by ale mělo jít koupit teď kupón a uplatnit ho později
Samozřejmě, že to jde. Jsem takhle uplatnil i 4 roky starý licenční kod, na který jsem zapomněl.
Tady je podstatný ten minulý čas, co bylo včera, zítra platit nemusí. MS to samozřejmě může změnit.
Nepište nesmysly. Ano, max "předplacená doba nemůže přesáhnout 5 let" ale to neznamená, že si ty linence nemůžete koupit dopředu, protože můžete.
No, a očekávali jste u cen předplaceného softwaru (obzvláště od Microsoftu) něco jiného, než zdražování?
nevadí mi to zdražení. všichni chceme dostat zaplaceno. jen mi vadí že tam dali tu sračku
Kdybyste si tu sračku nainstaloval, možná byste zjistil, že věty začínají velkým písmenem a před spojkami se dělá čárka. No není to úžasné? To přece za tu cenu stojí.
tak není zakázano je dovoleno . tak čau
Jenom blbec vydává své nedostatky (navíc v základním vzdělání) za přednost, nebo je alespoň bagatelizuje.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 13:43
nezajímáš mně vůbec. tak je mi dobře jak jsem. nemůžeš mi nic. rád bych ti řekl že jestli jsi živý nebo mrtvý nedělá ve vesmíru žádný rozdíl.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 1. 2025 19:09
Mám problém s tím že zdražování je z důvodu přidání nevyžádané služby, za kterou povinně zaplatím tu vyšší cenu. Měli dát AI zvlášť
Kdyz to jde u aut (start-stop, asistent jizdy v pruzich, nouzove volani,..), proc zabu nepovarit hezky do uvarena i v oboru SW, ze ano? ;o)
Jako volitelná blbost pro pár Geeků, dobrý, ale zdražovat kvůli tomu předplatné, když to většina lidí ani nevyužije? No nevím, jestli potřebuje MS prachy, tak by se měl zaměřit na přeprodávání v šedém trhu, jelikož tam většinou za Euro seženete klidně nové klíče k Windows, celoživotní licence Office atd... tohle je zase jenom přítěž pro normálně platící...
jsou to špíny. to jejich ai k ničemu nepotřebuju. jednoduchou tabulku a vzoreček zvládnu sám. psát trochu umím. vodu neprodávám tudíž prezentace jsou mi k hovnu. nejde o peníze ale o to že z funkčního produktu udělaj zasviněný hajzl
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 1. 2025 10:48
Ještě, že tu máme LibreOffice
Microsoft 365 se nekupuje kvůli Office ale kvůli One Drive. Kdo jiný vám dá 6TB za 1600/rok?
Tera ne 6 tak přestañ
kazdy ma svoj 1 TB, takze 6 TB dokopy
ok solo je jeden tak tak
V Libre Office nejdou spouštět VBA skripty z MS Office. Kolegyně z práce zkoušela doma otevřít excelovskou aplikaci s VBA v Libre Office a zmršilo jí to celý soubor. Trvalá licence MS Office Pro 2021 (která mě osobně bohatě stačí, využívám hlavně Access) se dá sehnat za slušný peníz v různých slevách.
Office 365 se ale kupuje hlavne tvuli OneDrive (1 TB za 250 Kč ročně). Ten SW je tam jen jako bonus 😃
Přesně tak, Rodinná licence, používáme jen 3 z 6 možných účtů.. Platím 15-19 set, záleží jak kdy, naposled jsem k něčemu dostal roční personal zdarma a to se provařilo na 9 měsíců rodinných, ale i při těch 19 stech znamená 53Kč/měsíc za každý z těch tří účtů, U Apple mám za 79 Kč měsíčně 200GB cloudové storage, u goole to samé, ale můžu za 60 korun pořídit 100GB cloud. MS je nejlevnější a zároveň je kapacita násobně vyšší než konkurence.Jiné cloud řešení neberu, neb nejsou tak integrována do různých OS a aplikací jako tyto tři zmíněné. Ale i jinde bude problém za 2 dolary měsíčně pořídit TB cloudové úložiště. A když k tomu dávají Office, proč ho nepoužít, aspoň nemusím doma a v práci používat jiný SW. I když firemní licenci MS365 lze použít i pro soukromé účely zaměstnance a může si to nainstalovat na domácí počítač.
Já zase netoužím poskytovat veškerá svá data MS, aby je vytěžoval a trénoval si na nich své AI.
One drive nepotřebuju. Mám doma NAS a přístupný odkudkoliv. A samozřejmě bez novodobého moru zvaného "Předplatné".
Všichni potřebují prachy. V poslední době čím dál tím víc a pokud možno za méně a méně práce. Kdyby se neplatilo penězi, ale pískem, tak jsou krvavé boje o Saharu.
Jak souvisí celoživotní Office s MS365, klasická 0 licence platí pro konkrétní zařízení a v nějaké verzi. MS365 lze instalovat na libovolný počet zařízení (5 zařízení aktivních), licence je multiplatformní. Funguje jak na Windows, Arm Windows, MacOS, Android, iOS, iPadOS...Hlavně běžná licence Office nemá žádný prostor v cloudu, což je největší motivace ke koupi MS365, za tu cenu je 1TB, resp 6x1TB u rodinného předplatného naprosto nepřekonatelný a velcí cloud poskytovatelé nabízí za stejnou cenu o řád nižší úložiště.Pro mě MS365 = OneDrive, multiplatformní licence Office pro více zařízení, už je jen bonus zdarma.MS už dávno ví že prodejem SW nevydělá tolik jak prodejem služeb. U domácích uživatelů pirátění (někdo si nainstaluje win nebo ty office) nejde rozumně kontrolovat, hlavně se nevyplatí to řešit, škoda je dokonce pod hranicí trestného činu, natož kolik by stálo to zkontrolovat a prokázat. On MS konec konců ty licence Windows "rozdává" v podstatě zadarmo, protože jinak by tu nemohly být počítače za 4-5 tisíc včetně DPH s Windows Pro licencí...Stejně tak by mohli chtít platit za upgrady OS, přitom kdo koupil ke konci životního cyklu Windows Vista někdy v 2007, dodnes nemusí platit za nové verze Win, protože ty Visty šly upgradovat na W7, W7 se daly upgradovat na W10 a nyní W10 na W11.
Na YT jsou k vidění videa, co to v MS Office umí - pro toho, kdo to využije, je to první skutečný pokrok v celém Office za posledních patnáct let.Pro toho, kdo to nevyužije, to je samozřejmě nesmysl...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.