Výpadek | Microsoft 365 | E-mail

Microsoft 365 čelil problémům s e-maily. Doručené zprávy byly označovány jako škodlivé

Uživatelé produktu Microsoft 365 se v noci z pondělí na úterý potýkali s nepříjemným problémem: legitimní e-maily odeslané z různých domén (včetně domén Google a LinkedIn) byly označovány jako škodlivé a umístěny do karantény.

Microsoft následně upřesnil, že „Někteří uživatelé vidí v aplikaci Exchange Online Protection a Defender pro Office 365 legitimní e-maily v karanténě, nebo označené jako škodlivé.“ Příčina tohoto problému spočívala v chybném zablokování určitých domén.

Nepříjemná situace

Microsoft o potížích poprvé informoval na sociální síti Twitter v rámci účtu Microsoft 365 Status v pondělí 10. května krátce po sedmé hodině večer. „Prověřujeme problém s doručováním e-mailů, odkazy v e-mailových zprávách a portálem Microsoft Defender. Identifikovali jsme příčinu a provedli akce ke zmírnění dopadu na nové e-maily...“ uvedl v první zprávě.

Server Bleeping Computer, který situaci aktivně sledoval, popsal potíže, s nimiž se uživatelé potýkali nejčastěji:

  • Uživatelé nemusí být schopni odesílat nebo přijímat e-maily z různých domén. Mezi tyto domény patří například Google a LinkedIn.
  • Uživatelé mohou zaznamenat, že jsou legitimní zprávy umísťovány do karantény.
  • Uživatelé nemohou přistupovat k odkazům v e-mailech, protože jsou identifikovány jako rizikové.
  • Uživatelům může být zablokováno odesílání e-mailů, pokud byly jejich zprávy nesprávně detekovány jako spam nebo phishing.
  • Správci mohou zaznamenat zpoždění při získávání nejnovějších informací o výstrahách a e-mailech v nástroji Threat Explorer.
  • Microsoft Defender může hlásit velké množství chybných výstrah, což může mít za následek celkové zpomalení portálu Microsoft Defender.
  • Uživatelé aplikací Microsoft Defender pro Office 365 a Microsoft 365 Defender museli počítat i s dalšími komplikacemi.

Zhruba po hodině oznámili administrátoři služby úspěšnou opravu portálu Defender, čímž eliminovali chybová hlášení. Tím se jim povedlo zajistit, aby nově doručené zprávy nebyly označovány jako škodlivé, ani umísťovány do karantény.

Poměrně rychlá náprava

Stále však bylo nutné vyřešit otázku, co s chybně označenými zprávami, které již měli uživatelé ve svých schránkách. I to se nakonec podařilo a zhruba hodinu před půlnocí byly veškeré dříve doručené zprávy opětovně zpracovány a vyhodnoceny.

Problémy tím ale neskončily – „Pracujeme na odblokování některých uživatelů, kteří stále nemohou odesílat nové zprávy, a řešíme další aspekty funkčnosti portálu Microsoft Defender,“ hlásili správci v jedenáct večer našeho času.

V 0:38 se povedlo odstranit i poslední komplikace. „Odblokovali jsme všechny identifikované uživatele, kteří nemohli odesílat nové zprávy, obnovili legitimní doručování pošty a vyřešili problémy s karanténou e-mailů. Budeme pokračovat v práci na nápravě postižených částí portálu Microsoft Defender.“ V současnosti by již měly být e-mailové služby v rámci Microsoft 365 v pořádku.

Váš názor Další článek: Dělají vám problém uvozovky nebo pomlčky? Typopo pomůže s typografií

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,