Metropolitní internet: surfujte bez limitů

Diskuze čtenářů k článku

Simik  |  11. 03. 2008 11:46

"Pokud si přesto pořídíte tarif Flex a během dvanácti hodin přesáhnete datový limit 20 GB......"

At pocitam, jak pocitam, nelze toho dosahnout na 2Mb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nit-AI  |  06. 02. 2008 13:54

Vypadky tak 2 za rok, pro nenarocne uzivatele pohoda. Nyni pres 22 000 zaregistrovanych, online tak 400-1400 behem dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  24. 01. 2008 19:01

všechno dobrý do té doby něž začně něco srát, ochota je na bodu NULA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2008 09:10

Tak to jste si dali do vínku tu fakt nejlepší firmu - CZ NET FREE. Ti co si na stránkách napíšou vše co unese papír, a jejich body jsou ADSL od tiscali s napíchnutou všesměrovkou. A nedej bože aby překročili FUP limit na tom ADSL to pak už nejede vůbec. No více se dočtete zde (nechci opisovat co jiní už napsali):

http://www.internetprovsechny.cz/wifi.php?vypis=86&poskytovatel=86&view=

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  24. 01. 2008 13:44

Velmi vtipné. Zaprvé, ta síť se jmenuje CZ.FreeNet, nikoli "CZ NET FREE". Zadruhé, CZ.FreeNet *není* poskytovatel připojení k Internetu (citát z FAQ: "Připojení k Internetu je nad rámec CZF"!) a to, že si to myslíš, na tom nic nemění. Ty lidi v diskuzi jsou trubky. A jestli se opavská větev snaží tvářit jako ISP, tak je to jejich problém. FreeNet je komunitní síť pro vzájemné propojení svých členů, kteří si udržují vlastní infrastrukturu, vědí, co jim to přinese, ale co to taky obnáší. Když se tam někdo nacpe s tím, že to je jen "levný a jednoduchý připojení k Internetu", tak zákonitě pohoří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  24. 01. 2008 13:46

(Ehm, chybička se vloudila - tečku přesunout mezi Free a Net )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newkiller  |  24. 01. 2008 17:46

Zdravím,

Chybí mi tu Metropolitní síť města Vsetín a Valašské Meziříčí.

Sice s touhle sítí nemám žádné skušenosti (jsem u o2,který mi až na FUP docela stačí...),ale rád bych byl,kdyby ste tuhle síť do seznamu přidali...

http://metropolitnisit.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ejcej  |  24. 01. 2008 17:49

Nejde mi nějak o komunitu ale v Opavě to je prostě tak. Má tak SSID kam se podíváš CZNetFree×××.

Ale příjde mi strašně hloupé a neprofesionální srovnávat O2, Karneval aj. s timto človíčkem co neví ani co dělá. Tečka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pihhan  |  05. 02. 2008 16:03

pointa je v tom, ze existuji mista, kde neni ani netbox, ani UPC. Dokonce existuji mista, kde neni dostupne ani ADSL od O2, i kdyz tech mist je radove mene. Na takovych mistech nabizi drobni operatori casto lepsi sluzby nez giganti typu O2. Problem je, ze kvalita sluzeb se muze docela lisit od jednoho ke druhemu. Nekteri jsou strasni lamaci a funguje to tak nejak. Nekteri o tom vedi dost a sit maji relativne kvalitni, ale i tak se par vypadku muze vyskytnout. Zkratka u drobnych ISP je rada draha, protoze i u jednoho poskytovatele muze nekdo mit krasne rychle a stabilni pripojeni za lidovou cenu, druhy to ma nestabilni a pomale, protoze zije bud se zaprisahlymi stahovaci na stejnem ap, nebo ho rusi nejaka konkurence ci soused s televizi pres wifinu. Zkratka, u malych je to silne promenlive a prakticke zkusenosti se lisi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 01. 2008 02:49

Pilsfree za 300 s dani mesicne

http://rychlost.cz/sys/result/81.201.60.156/1201093497/0afa504e75/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedas  |  23. 01. 2008 23:40

Vyškov. připojení přes optiku 10/5 Mbps za 390 kč non-limit. Tak se tak dívám že jsme na tom asi nejlíp v celé republice :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hela  |  23. 01. 2008 22:52

mam zajem o knihu ginojemu jak se zobrazuje u reklam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 01. 2008 22:44

....si vidlaci honej tricko s jejich internetem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jenda  |  23. 01. 2008 22:11

by si měl vyhledat význam slova metropolitní než se začne živit publicistikou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Premek Mraz  |  23. 01. 2008 21:40

Ve Znojme jsem pripojen pres sit iWebs a nemuzu si stezovat. Mam teda panelakovou rychlost za 336,- ale svisti to jak o zivot. Predtim sem mel VideOn a byla to teda tragedie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2008 20:23

Bezva tip je KFC. Až na pár vyjímek (např. letiště Ruzyně) je možné se ve všech restauracích KFC připojit k Internetu zdarma. Nikdo vás tam neprudí ani když si nic nedáte a když máte štěstí "ulovíte" i elektrickou zásuvku.

Asi měsíc jsem využíval, než mi zavedli domů net od UPC.

No a pro Pražáky - v nouzi nejvyšší, když už je všude zavříno (v noci, ve svátek) se dá jet na letiště Ruzyně. Osobně vyzkoušeno ve starém terminálu, vchod F naproti Student agency, název sítě "AP".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2008 20:16

i UPC Starter může být bez limitu v případě závazku aspoň na 12 měsíců - což by neměl být problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zivan  |  23. 01. 2008 10:56

Zrovna si zarizuji net od NETBOXu a překvapilo mě to uzavírání smlouvy na 12 měsíců. Pokud uzavíráte novou smlouvu, tak není na výběr. Vždy na 12 měsíců, naštěstí jde zrušit v případě stěhování.

Nepotěšila mě ale pokuta 1000,- při snížení tarifu. Chtěl jsem rychlejsí s možností ho snížit, pokud by se mi zdálo, že je to zbytečně moc. Raději si tedy nechám zřídit pomalejší a ten mohu kdykoliv a zadarmo zvednout No nutit jim víc peněz už od začátku nebudu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zivan  |  23. 01. 2008 10:59

Ještě je zajímavé, že na stránkách NETBOXu je porovnání s konkurencí a tam je uvedena cena za UPC Easy cena 654Kč i když stojí 555Kč. Drobná chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zivan  |  23. 01. 2008 11:00

Aha, mají tam započítaný příplatek za dvojnásobný upload To jsou ty podmínky pod čarou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bespi  |  23. 01. 2008 09:28

Metropolitni optická síť Kabel1 ... v cene pripojeni zdarma IPTV, cena za 16Mbit internet, 100Mbit lokalní síť a bez omezeni je 770 Kc s DPH .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
veprovan  |  23. 01. 2008 09:05

V Prerove provozuje optickou sit KTV Prerov ( http://www.ktvprerov.cz ). cena 1000kc za 4/2Mbit (10Mbit v ramci vnitrniho mestskeho datoveho okruhu), bez FUP a limitu. Podle me je to docela premrstena cena v porovnani se zde uvedenymi metropolitnimi poskytovateli. Cekal bych cenu spis polovicni nebo dvojnasobne rychlosti. Ale jinak jsou co se tyka spolehlivosti OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 09:02

http://www.numeri.cz/new/

Pár měsíců stará optika...

http://www.numeri.cz/new/index.php?act=show&page=64§ion=big,0002

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masarik  |  23. 01. 2008 08:34

O2 nabizi na kazdem hot-spot-u E1 = 2Mbps. Tato kapacita se rozprostre mezi pripojene klienty, kteri dostanou maximum mozneho.

Tedy plati teoretickych ...

2048 / = bandwidth per user

Toto vsak plati v pripade, kdy by vsichni uzivatele zatizili linku trvalym datovym tokem.

Realne pri narazovem zpusobu prace (WWW,atp.) dostane klient maximum mozneho = 512kbps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
masarik  |  23. 01. 2008 08:35

ad 2048 / = bandwidth per user)

2048 / pocet_users = bandwidth per user

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 08:08

No, tak to vypada, ze budu prvni, kdo prispeje v diskuzi "podle zadani" autora:)

Vsetin, spolecnost Sychrovnet, 3Mbps download, 1,5Mbps upload, v noci 12/6 Mbps. Bez datovych limitu, 476 Kc s dani. Jeste maji nizsi tarif za 299 Kc (2/1 Mbps, nocni rychlost stejna), ale tento tarif neumoznuje pripojit vice zarizeni (takze router je mimo hru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 08:10

Jejda, asi su slepy, omlouvam se uzivateli z Horic, kteryzto se muze honosit zminovanym prvenstvim:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 13:31

muzete bliz rozvest proc je router mimo hru? nejak mi to nedochazi, protoze se chova jako dalsi pripojeny pocitac. pokud myslite router bez natu (existuje vubec takovy?), pak je mi to jasne, ale pokud je na nem spusteny nat, kde je potiz? zachytavani paketu podle filtru na ip adresu odesilatele (tj lokalni stanice pod routerem)?

dekuji, milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 01. 2008 15:01

Pán je zřejmě znalec. Jistěže tam normální router nepůjde, potřebujete router s NAT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maslisko  |  23. 01. 2008 15:14

Jestli jsem znalec, to at posoudi ostatni, sam se za nej nepovazuju. Samozrejme jsem mluvil o routeru s NATem - chova se sice jako dalsi pocitac, ale zvysi se pocet hopu. Ten je u poskytovatele omezeny, takze se dostanu maximalne na prihlasovaci obrazovku konfiguracniho rozhrani jednoho z jeho sitovych prvku.

Router samozrejme muze fungovat jako bridge (nezvysi pocet pingu), jenze potom se uplatni hlidani MAC adresy. Az k MAC spoofingu se kazdy nedostane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 01. 2008 19:06

Jedná se o TTL override a to je detska hracka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maslisko  |  23. 01. 2008 19:46

Paklize je to (pro vas) detska hracka, bude pro vas hracka take vysvetlit, jak to v mem pripade pouzit (Win XP, router ASUS Wl-500 gP). Predem dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frutisek  |  23. 01. 2008 21:01

nazdar maslisko :) prekvapko :) no ja sychrovnet taky mam a nejde mi do hlavy tvoje teorie s routerem mimo hru. Teda budu totalne mimo terminologii, ale kdyz si dam na routeru naklonovat MAC z registrovaneho PC, tak vyresim vsechny problemy - net jede na kablu, na wifi a vsichni maji klid. Teda mozna to ma nejake mouchy, ale vsechno jde vyresit :) me teda router v sychrovnetu zatim nedelal nikdy problem :) (a verejnou IP a vzdalene plochy resim pres hamachi+VNC)

budes mi to muset nekdy objasnit jak si to myslel, jinak navic doplnim ze je v teto siti dostupna free IPTV a sit je urcite dostupna i na Poschlé pro nase popularni neprispusobive spoluobcany (joke).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 21:18

Jo, tak to je prekvapko, zdarec :)

To s tim routerem neni teorie, to je zkusenost z vlastniho zivota, je to na delsi povidani, ale ve zkratce z toho vyplyva to, ze s nejnizsim tarifem router neuzivis. Do nejake doby to meli povolene (pokud to tak mas, asi je to tvuj pripad), pak to utali a ponechali tuto vyhodu vyssim tarifum.

V podstate jde o to, ze i kdyz router naklonuje adresu registrovaneho pocitace, predstavuje z hlediska site dalsi uzel, coz ISP pozna podle hodnoty TTL zapsane v kazdem paketu. Ta se v miste generovani paketu nastavi a s kazdym pruchodem sitovym uzlem se o jednicku snizi. No a toto ISP hlida.

Router sice muze pracovat jako bridge (nepredstavuje z hlediska site dalsi uzel), ale potom se v paketech objevuje MAC adresa kazdeho pocitace zvlast, coz uz zase ISP pozna. Pak dojde na zminovany MAC spoofing, kdy se treba dva pocitace tvari, ze maji stejnou MAC adresu.

Jak sis asi precetl vyse, udajne existuje reseni oznacovane TTL overriding, ale zatim jsem o tom nezjistil nic konkretniho, cekam na vyjadreni Martina z teto diskuze:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kódlisko  |  23. 01. 2008 23:40

No jo hlavně že si všichni děláte cisco certifikáty a ste odborníci jak svina vy ze sychrova ale neumíte ani zapojit router s natem tak, aby mohl distribuovat konektivitu dále.

Sychrov net vznikl jako dva natažené dráty mezi barákama a za čas (protože nic jiného nebylo) se začalo pripojovat víc a víc lidí a ted je z toho firma (padam smichy ze židle) a akorat kopírují ceníky a vše od Inextu jakožto solidní firma. Sychrov net je podle mně děs běs ahruza a jejich topologii bych rozkreslenou vidět raději ani nechtěl. Zdar a PS. na sychrově je to samej chuj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2008 12:18

He?

a) CISCO certifikat si nedelam

b) frutisek neni ze Sychrova

c) router si nakonfigurovat tak, aby sdilel konektivitu dal, si samozrejme umim

d) prostym srovnanim s inextem si kdokoliv overi, ze hlaska o kopirovani je nesmyslna

e) to, ze Sychrovnet vznikl, jak vznikl, je normalni, spousta firem zacinala podobne (treba MS, AFAIK)

f) o topologii jejich site vis podle vseho stejny prd jako ja

g) tvoje hlaska o populaci Sychrova shazuje akorat tebe sameho

Na zaver jen dodam, ze k Sychrovnetu necitim zadnou citovou vazbu, ktera by ovlivnovala to, co o nem napisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 01. 2008 20:38

jsi na omylu, Inext kopiruje Sychrovnet a Numeri, Sychrovnet kopiruje Numeri a Numeri je prvni, kdo nabidl nejlevnejsi internet. Ja jsem u Inextu, ale od 1.2. jdu k sychrovnetu... jen blbec by nesel na optiku, kdyz prechod od konkurence mne bude stat jen 1Kč a 4 mesice inetu zdarma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ios
23. 01. 2008 03:01

...mám u O2 adsl 4Mb a mezi výhodami připojení píšou i "zdarma přístup k WiFi síti O2 Hot Spoty". To znamená, že je zdarma přístup, ale data budu platit ?

Ale to je asi otázka pro infolinku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  23. 01. 2008 02:22

Kliknul jsem na odkazy u O2 hotspotů a místo toho jen "Vážení uživatelé, stránka, kterou hledáte, byla přesunuta na nový web O2." A v tom jejich webu něco najít, pokud nemám přímý odkaz - to raději stránky zavřu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  23. 01. 2008 01:19

Limity nelimity, až se UPC bude zdát, že "užíváte služeb způsobem, který může negativně ovlivnit provoz sítě či jakékoli části", tak vám můžou napařit FUP čili hezky česky limit ať už ve svých propagačních materiálech píšou o neexistenci limitů cokoli.

7.5 Poskytovatel je oprávněn po předchozím upozornění omezit nebo přerušit poskytování všech

Služeb poskytovaných na základě Smluv uzavřených mezi účastníkem a Poskytovatelem, pokud

účastník porušuje Všeobecné podmínky, nebo je v prodlení s úhradou částky ve výši ceny

poskytnutých Služeb i po uplynutí náhradní lhůty, užívá zařízení neschválené pro provoz v ČR,

je důvodné podezření, že účastník nebo třetí osoba zneužíval nebo zneužívá Služeb, účastník

odmítl složit záruku či poskytnout jinou záruku stanovenou Poskytovatelem, nebo užívá Služeb

způsobem, který může negativně ovlivnit provoz sítě či jakékoliv její části, nebo kvalitu Služeb

poskytovaných jiným účastníkům. Za zneužívání služeb se považuje i užívání Služeb jiným

způsobem než uvedeným ve Všeobecných podmínkách, popř. způsobem, který není v souladu s

Všeobecnými podmínkami nebo Specifikací služeb. Poskytovatel je oprávněn v takovém

případě omezit či znemožnit užívání Služeb.

7.6 Povinnost dle odst. 7.1 nemůže být splněna, jestliže hrozí nebezpečí přetížení sítě nebo takové

přetížení nastane. V této souvislosti je účastník oprávněn užívat Služby jen v rámci povolené

kapacity. Poskytovatel může stanovit povolený objem přenesených dat pro jednotlivé služby.

Překročení povoleného objemu nastane, když mezi prvním a posledním dnem období

stanoveného Poskytovatelem (dále jen „období“) byl vyčerpán objem přenesených dat povolený

pro danou Službu. Jakmile účastník přesáhne povolený objem přenesených dat, je Poskytovatel

oprávněn omezit účastníkovi poskytování Služby omezením rychlosti přenosu dat. Poskytování

Služby bude v plném rozsahu obnoveno počátkem období následujícího po období v němž došlo

k překročení povoleného objemu přenesených dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  23. 01. 2008 10:29

To je sice pravda, ale zatím jsem neslyšel o žádném uživateli UPC kterému by FUP napařily

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 01. 2008 14:54

FUP nikomu nenapaří, byl by z toho humbuk. Na notorické stahovače mají jiné páky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krumpacz  |  23. 01. 2008 00:25

Dobry den,

metropolitnich siti je v kazdem vetsim meste urcite vice nez jedna, kterou uvadite. Proto je celkem osemetne vybrat vzdy jen jednu sit, a to prakticky vasim nahodnym (v clanku neoduvodnenym) vyberem.

Vzhledem k tomu ze mate moznost vyuziti statistik z speedtest.cz, mohli jste k clanku pristoupit trosku jinym, dle meho nazoru objektivnejsim/prefesionalnejim zpusobem a to napr. u uvedenych mest zobrazit malou tabulku prvnich tri nejrychlejich (co se rychlosti pripojeni k internetu tyce) nebo je seradit podle poctu klietnu,atd...

P.S.: Do diskusi pod clanky nepisu, ale tedka jsem se proste uz neudrzel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 23. 01. 2008 00:54

"Menších i větších městských sítí najdete v České republice velmi mnoho. V poslední kapitole přinášíme tedy pouze stručný přehled některých z nich. "

Samozřejmě, že bezdrátových sítí najdete desítky. Poslední kapitola představuje pouze nahodilý výběr několika příkladů větších sítí. Závěr je tedy otevřený a já očekávám, že uživatelé jiných sítí se ozvou do diskuze se svými zkušenostmi. Nikde není řečeno, že ta a ta síť je nejlepší. Nejedná se o analýzu, ale o stručný přehled.

Na Vaše téma se jistě dostane v některém z dalších pokračování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  23. 01. 2008 01:37

Chtělo to trochu investigativní novinařiny a obsáhnout v článku i plánované změny.

Mohlo to být čtení zajímavější než do vět rozepsáné ceníky a dodatkové služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Kiez by to bolo take lachke ... nie vsetky firmy su totiz tak ochotne prezradzovat nieco, co uz nie je (alebo velmi skoro nebude) public :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2008 23:25

pevne dufam ze to slovo "lachke" bol len preklep na klavesnici , pretože ak nie mate sa teda za co hanbit a malo by Vám byt zakázané publikovanie .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  26. 01. 2008 03:13

Milujem takychto pseudozasadovych fanatikov ... asi ako v style soferujete auto? prvy priestupok a zobereme vam ludske prava :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2008 13:22

nie som pseudofanatik ale myslim že takuto zasadnu chbu by si redaktor nemal dovolit . A práve redaktori by mali ist príkladom . Keby sa pán redaktor pomýlil napr v y/i tak to akceptujem , pretože nikto nie je dokonalý a "chybička se vloudí" , ale takúto chybu by si nemal dovolit ani žiak 5tej triedy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 01. 2008 02:13

já spíš myslím, že závěrečný odkaz měl být internetprovsechny.cz. To je projekt, kde je informaci neskutecne vice, je dlouhodobejsi, trvale udrzovany, databaze cz i sk wifi siti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 01. 2008 08:03

Uvest jednu sit ve meste, jako je Ostrava, NENI prehled. Ani strucny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 01. 2008 00:16

Jedu na WiFi provozované MěÚ Hořice v Podkrkonoší, s překousnutelnými omezeními, a to zcela zdarma (k nelibosti komerčních ISP )

inspirace na:

http://www.horice.org/cz/clanky/kdyz-darek-tak-pro-vsechny-bezplatny-internet-v-horicich/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno:  |  24. 01. 2008 19:58

az zacnes bejt nespokojenej tak najednou zjistis ze neneni kam jit .. pogratuluj si pak taky jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2008 21:14

aktuálně je tady min. 5 komerčních providerů, nabízejících p2p, vyšší rychlosti, veřejnou IP, NBD servisní zásah atd.... Myslím, že bude kam jít a o tom to je, každý si může vybrat. K tomu si rád pogratuluju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor