Meta ukončila druhé čtvrtletí tržbami ve výši 39,1 miliardy dolarů, čím o 22 % překonala loňská čísla. Čistý zisk vzrostl dokonce o 73 % na 16,5 miliardy dolarů. V obou ukazatelích je to historicky druhý nejlepší kvartál Zuckerbergovy společnosti, o fous lépe na tom firma byla jen koncem minulého roku (vánoční čtvrtletí obvykle bývají nejsilnější v roce).
Matka Facebooku, Instagramu nebo WhatsAppu už nezveřejňuje počty uživatelů jednotlivých sociálních sítí, pouze uvádí, že alespoň jednu se služeb používá každý den 3,27 miliardy lidí. Uživatelská základna meziročně vyrostla o 7 %.
Právě díky více uživatelům se zvýšily reklamní imprese o 10 %, o 10 % vzrostla také průměrná cena reklamy. Ta je v hospodaření firma zásadní, protože jen přibližně 750 milionů dolarů pochází z jiných druhů příjmů. Z přímých plateb má Meta 389 milionů dolarů, divizi Reality Labs přidala 353 milionů.
Sociální sítě jsou také mnohem výnosnější. Jejich provozní zisk dosáhl na 19,3 miliardy dolarů. Divize starající se o virtuální a rozšířenou realitu prodělala další 4,5 miliardy. Zuckerberg si nicméně pochvaluje, že prodej brýlí Quest 3 překonává jeho očekávání a považuje to za nejlepší headset na trhu bez ohledu na cenu. Na 25. září pak chystá konferenci Connect, kde bychom se měli dočkat nějakých novinek.
Meta mimochodem začala ve finančních zprávách vyzdvihovat nový ukazatel ARPP, průměrné tržby na uživatele. Ty v uplynulém čtvrtletí činily 11,89 dolaru na hlavu. V přepočtu to dělá přesně 3 Kč na den. Vypadá to jako drobné, ale když je těch uživatelů přes tři miliardy…