Nevíte, jestli budou tato vozítka na Silvestra hořet líp, než stávající benzínové Peugeoty? 😝Přece jen je to taková hezká francouzská tradice...
Největší zlo je, že se žabožrout snaží "moderní městký elektromobil" napasovat do role elektrické varianty současných Aixamů, se vší bídou a limity které tyhle dávno překonané laminátové skůtry na 4 kolečkách představují. Nulová pasivní bezpečnost (kastle co chrání snad jenom proti dešti), která má být kompenzovaná nesmyslným rychlostním limitem 45km/h (taková brzda provozu bohužel i ve městě funguje jako magnet na krizové situace) - sorry, ale tyhle bugy žádná "úleva" ve formě nižší třídy řidičáku a věkové hranice neomlouvá. A bludy o "zklidňování" si přibijte na vrata i se sluníčkářema/pumpičkářema kteří je šíří... B-]
Tak nějak jsem doufal, že budou od začátku vypadat elektromobily. Akorát takové prdítko s rychlostí 45km/h jsem čekal někdy před 10 lety jako počátek vývoje, ne až teď. Taková rychlost je vhodná jen do opravdu úzkého centra měst. Už dojíždět z předměstí nebo vesnic kolem města bude celkem nepříjemné (i pro ostatní), ale furt by to mohlo být rychlejší než MHD. Pokud evoluce dotáhne tohle autíčko na úroveň horšího 125ccm skútru (max 90km/h, dojezd 200km) tak to začne být skutečný game-changer při té ceně.
To není o evoluci, ale o baterce. Na 100 km/h je potřeba silnější baterie, aby to dojelo alespoň někam, a to pak už cena poroste drastický nahoru.
V evropě jsme se už asi doopravdy zbláznily. Automobilky chystají frontální útok elektrických micro autíček s cenou obvykle kolem 500 tis Kč. Ovšem na jednu základní otázku mi to nedává odpověď, píše se o tom jako o třetím autě do rodiny, ovšem uniká mi logika věci. Jako auto pro manželku rozuměnou druhé auto do rodiny je to nepoužitelné, děti se tam nevejdou, nákup taky ne. Takže proč mám chtít platit takové prachy za něco co nepotřebuji, nechci a nepřináší to žádný užitek?😀
Protože dneska při 36 pohlavích není v módě provozovat rodinu, partner na píchání a nebo kabela s nákupem tam vleze, nemluvě o tom že mediálním gretenismem zblblí mamánci stejně nevědí kam s prachama a tohle bude free-cool-in. Takže si koupí tuhle hračku (nebo za třetinu kopii od Alibaby), obohatí svět o další těžko recyklovatelný šmejd a sousedy připraví o další parkovací místo... 3-[
Chci-li sehnat partnera na píchání nejsem si jistý, že přijet tímhle zajistí úspěch😝 Protože tomu u čeho jo bych asi píchat nechtělB-]
Kravina, to už lépe (i finančně pro stát, město) vyjde běžná MHD, která má hotovou infrastrukturu a není třeba vyrábět další PidiAuta / baterie.
Škoda že tenhle Citroën Ami nemá autonomní řízení a ovládání hlasem. Pokyn k cestě domů by zněl: "Ami go home"...
Pokud by se zdvojnásobila maximální rychlost a dojezd by se zvýšil alespoň na 100 Km, tak bych o tom začal velmi vážně uvažovat.
Podla mna je toto diera na trhu, pri tej cene to ma obrovsky potencial, mame bicykle, elektro-kolobezky, skutre, motorky, (nic), auta. Prakticky nie su ziadne dvoj-stope vozidla, ktore by konkurovali jedno-stopym, vlastnostami ci cenou a ktore by kombinovali vyhody tych jedno-stopych a klasickych aut, je to podla mna aj prekvapujuce vzhladom na situaciu v mestach - zapchy, parkovanie. Myslim, ze casom budu aj specialne parkovacie miesta pre mini-auta, ak sa rozsiria.Skoda tej rychlosti, uz to mohlo mat aspon 50-ku, predsa si to kupi clovek hlavne na jazdu v meste, kde pojde vacsinu cesty s maximalkou 50 a aj ked je to rozdiel iba 5km/h, pocitovo to bude ovela viac, lebo prakticky kazde auto bude rychlejsie.K spominanej konkurencii:- bicykel - clovek sa spoti, unavi, do kopca sa ide tazko, na ceste je to stres az hazard, lahko sa kradne, v zime a ked prsi je nepouzitelny- elektro-kolobezka - je pomala, na ceste opat stres a kvoli malym kolieskam az nepouzitelne, na chodniku hrozi pokuta a do kopca ide tazko, tiez v zime a dazdi prakticky nepouzitelna- uber a pod. - je drahsi, nie celkom bezpecny, nieco medzi stopom a taxi- mhd - ziadne sukromie, casto treba stat, od zastavky sa musi ist pesi, na spoj sa musi cakat, ak odhliadnem od depozitu, tak je cena porovnatelnaMyslim, ze ludia nepochopili, ze toto nie je tak celkom auto, je to v prvom rade ELEKTROmobil a mozno to treba brat skor ako 4-kolesovy elektro-skuter so strechou, nikto sa nestazuje na elektro-kolobezky ze su pomale, aj ked su tak o polovicu pomalsie ako tento elektromobil, ludia nie su zvyknuti na taketo 4-kolesove elektro-vozidlo - vlastne ani nema svoju kategoriu, ako skuter, elektro-kolobezka, auto.
I v městě jsou silnice, kde se dá jet 80 km/h a blbě se objíždí. Auto se 45 kmh je v městě nepoužitelné.
Ved preto som napisal, ze toto vozidlo si kupi clovek, ktory pojde vacsinu cesty 50-kou, ak pojde dve tretiny po ceste kde je maximalka 70 alebo 80, tak si to zrejme nekupi.Zrejme si necital cely prispevok, na ktory reagujes, pisal som aj to, ze toto vozidlo je nova, neexistujuca kategoria, vyzera ako auto, ale nie je to klasicke auto, podobne ako skuter vyzera ako motorka, ale nie je to motorka a nie je ani tak rychly ako motorka.Toto vozidlo ma aj nevyhody a v niektorych usekoch moze mierne spomalovat premavku, na druhej strane ma ale vela vyhod, prakticky ziadne emisie, tiez kratsie kolony, predstav si ze si v kolone na krizovatke a pred tebou je 20 velkych aut, alebo 20 mini aut, prakticky by si cakal na zelenu o polovicu kratsie, zrychlenie to bude mat asi slusne, kedze je to elektromobil.
Kategorie aut riditelnych od 16 s maximalkou 45 je na trhu bezne dostupna.
Mně teda nepřijde elektrokoloběžka pomalá, záleží samozřejmě na trase. Např. cestu přes centrum města, která je na mapy.cz pro auto za 7 minut, ujedu na Xiaomi M365 za cca 11 minut a to jsem zdržován blbostmi, že jednou musím využít cyklostezku na pár metrů vedoucí přes přechod anebo jet po souběžné silnici, na jejímž konci na křižovatce pak nejsem na hlavní a musím čekat až po hlavní nic nejede, ale když k cestě autem započítám nastartování, vyjetí z parkovacího místa, zaparkování, tak to na elektrokoloběžce vyjde rychleji a časté zácpy objedu. Kde je ekoloběžka pomalejší jsou úseky, kde je 60 nebo okraje měst, kde se dá jet dlouho souvisle bez křižovatek, semaforů atd. a samozřejmě kopce. V dešti i v zimě se jakž takž dá jet taky, jen to není tolik pohodlné/příjemné.
Velká výhoda je možnost řídit to bez řidičáku. Lidé bez řidičáku prakticky neměli možnost řídit cokoliv kapotovaného. Tohle by jim mohlo pomoct pro základní potřeby
Miri to presne tam, kde maji baterkovozy co nabidnout. To se mi zamlouva.Ale konkurence je tvrda. MHD, kolobezky, uber nebo treba starsi Twingo, ktere nabidne vice mista a luxusu za mene penez.Kazdopadne jsem zvedavy, jestli to nabidnou i v CR. O takovemhle aute jako sluzbe bych treba do dvou tisic uvazoval, a asi bych vubec nevahal, kdybych vymyslel, jak to dobijet.
Nemáš 18? 45 km/h nie je vhodné ani tam, kde je max. povolená 50 km/h, lebo budeš chcieť obiehať iné auto, ale nikdy to nebude možné. A to nehovorím, že my v meste máme x ciest s maximálkou 70 km, výjazd na diaľnicu asi 80 km/h. A x ľudí má do práce aj 60 km - toto auto dôjde ltt. Keby vymysleli auto aj pre dospelých s maximálkou 100 km/h, dojazdom aspoň 100 km a nabíjaním s napätím 400 V (nemajú 3 fázy 600 V?), t.j. skôr ako za 3h, pre jednéo, dvoch, asi fajn auto.
Já vím, není to moc pohodlné, těch 45km/h. Když jsem si v patnácti pořizoval motorku, okamžitě putovala na úpravu, protože jezdit o 10km/h pomaleji než zbytek provozu bylo opravdu o držku.V takovémhle autě bych se s tím ale dokázal smířit, protože tam nehrozí, že mě budou ostatní objíždět v jednom pruhu, nebo dokonce předjíždět na kruháči, jak se mi stávalo na motorce.Navíc po Praze jezdím buďto po víceproudovkách, nebo tam, kde se 50 jezdit fakt nedá. "Standardních" silnic navštěvuji minimum, tam bych to přežil. A je otázkou času, kdy se objeví dospělejší verze, co bude jezdit těch 70.
3 faze maji 400V.
A proč ne? Pokud je ta cena reálná, tak zajímavá náhrada za skůtr do města. Na krátké popojížďky ideální....
Proč NE? Skůtr s těmito výkony šourající se u krajnice na normální ("nezklidněné") silnici nepřekáží, zatímco tenhle ploužící se elektro-kekel zabere vždycky celý pruh.
Absolutně nepoužitelné. 45 kmh je brzda provozu a 5,5 kWh baterka je strašně málo. Vždyť skoro za ty peníze se dá koupit Dacia Logan.
Neboj, díky daním za posvátné CO2 si za chvilku logana nekoupíš.
A DACIA LOGAN může řídit od 14let?? Četl jsi ten článek? To je spíš větší kapotovanej elektroskůtr než klasické auto. A můžeš mě poradit kde mě Dacii půjčí za cca 500kč měsíčně?. Je to spíš náhrada za mhd...
Pod čarou se dočtete, že tato cena platí při dlouhodobém pronájmu na čtyři roky a složení depozitu ve výši 3544 eur (cca 90 tisíc korun).
A co je na tom špatného? Depozit v případě vypůjčení vozidla není nic neobvyklého..... Pokud ti ty podmínky nevyhovují nikdo ti ho nenutí. Když je někdo schopen se upsat na několik let kvůli lepší ceně elektřiny, telefonování apod... Proč by se nemoh upsat na 4 roky kvůli nizké ceně pronájmu auta?
Mne by vyhovoval drazsi pronajem bez dlouheho zavazku, ale to je volba kazdeho soudruha a vyresit si to musi trh.
Tak podle konkurenčního webu to má být takto:K dispozici bude i dlouhodobý pronájem na 48 měsíců, kdy zákazníci nejprve zaplatí 2.644 euro (cca 67.100 kč) a poté pravidelně 19.99 euro (cca 510 Kč) měsíčně. Chybět by však neměla ani možnost si vůz staromódně koupit, a to za cenu od 6.000 euro (od cca 152.100 Kč).Ale nepochopil jsem jestli je to kauce,depozit nebo jen první nevratná platba....
V clanku je uvedene, ze je to depozit, takze by sa mal vratit, nie kazdy to auto bude kupovat a pri tej cene je vyhodnejsie si ho len prenajimat, no mozno je to zle prelozene, lebo mi to pride az prilis lacne, aj ked to nie je klasicky elektromobil, na 5 rokov to vychadza na 1200€ / 30600Kc a potom bude uz aj bateria slaba, aj na 10 rokov je to len 2400€ / 61200Kc a kto pouziva auto dlhsie ako 10 rokov. Prenajom je teda lacnejsi ako ako benzinove auto a prakticky aj ako ojazdene stare auto.Stale mi to ale nejak nesedi, kto by si ho kupoval za 6000€, ked ho moze pouzivat 5 rokov za 1200€ a nasledne mu vratia depozit, aj keby si na ten depozit zobral pozicku, tak to bude stale lacnejsie, ako kupovat nove za 6000€ - a ak nema na depozit, tak aj na to by si musel brat pozicku. Navyse bude bateria po 5, resp. 10 rokoch nepouzitelna.Takze by som tiez privital nejake upresnenie, ako je to s tym depozitom, aka je cena pri priamej platbe, alebo aka by bola po 2, resp. 4 rokoch pouzivania, predsa platit plnu cenu za 4-rocne auto je nezmysel, hlavne kvoli baterii, to ho radsej vratia a kupia nove.
A ještě dodám. Nepochopil jsi základní smysl těchto vozidel a to snížení lokálních emisí! Toto vozítko narozdíl od té tvé Dacie bude mít ve městě emise prakticky nulové a to hlavně jde....
Jde o prachy, proboha! Automobilka snizi fleetove emise, diky EV navic s trojnasobnym bonusem (tusim). Takze ostatni prodavane vozy budou levnejsi. A k tomu samozrejme prijem z tehletech.
Jasně že automobilky pokud nemusí tak, na nějaké emise kašlou.... Pokud by to bylo jen na nich, tak to v evropských velkoměstech vypadá jak v Pekingu, Bombaji apod...
To jsem tím vůbec říct nechtěl.Pokud automobilka prodá elektormobil, jeho nulové emise (tedy rozdíl oproti tomu číslu, které mají dodržet) se započítá trojnásobně. Jenže takhle to v přírodě fakt nefunguje.Tlak hlavně na spotřebu způsobil, že emise benzínových motorů změnily charakter a dneska obsahují pevné částice (přímé vstřikování + turbo), které tam dříve vůbec nebylo. Za mě byl vrchol ekonomické i ekologické výhodnosti vícebodové nepřímé vstřikování. Sice to žralo těch 7l, ale v kombinaci s katalyzátorem a labda sondou z toho vycházel relativně solidně odbouratelný odpad.
jj to je pravda. Jedno toto autíčko by mělo ušetřit asi 500 tisíc Kč na emisích.
Žijí v Praze u jedné z nejvytíženějších křižovatek a žádný problém s emisemi automobilů opravdu nemám.
Další exchthnus. Kdo proboha navrhuje vzhled těch elektrokrámů?
konecne poriadna nahrada bicyklov 😀 dufam ze sa s tym bude dat jazdit po chodnikoch
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.