Automobily | Německo | Elektromobily

První elektrický závoďák Mercedes-Benz bude bojovat v šampionátu Formule E

Německá automobilka Mercedes-Benz v předvečer autosalonu v Ženevě ukázala svůj první elektrický závodní vůz, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy a jeho maximální rychlost je 280 km/h. Jedná se o monopost, s nímž hodlá v příštím roce soutěžit v rámci mistrovství světa Formule E.

Mercedes určitě nemá malé ambice – v loňském roce jeho pilot Lewis Hamilton získal titul mistra světa Formule 1 a stáj s poměrně významným náskokem vyhrála také Pohár konstruktérů. Název vozu EQ Silver Arrow 01 odkazuje na historické úspěchy „Stříbrných šípů“ v této prestižní motoristické soutěži.

Na Mercedes čekají konkurenti

Šampionát Formule E odstartoval pod záštitou Mezinárodní automobilové federace (FIA) v roce 2014 jako „elektrická alternativa“ k Formuli 1. V současnosti je zhruba uprostřed své páté sezóny a ve startovním poli najdeme monoposty značek jako jsou Audi, BMW, Nissan a Jaguar.

Mercedes do světa Formule E vstoupí společně se svým dalším německým rivalem – od příštího roku se chce ke startovnímu poli přidat Porsche. Svůj záměr účastnit se šampionátu automobilka oznámila již v roce 2017. Podle posledních zpráv převezme tým HWA Racelab, který se v současné době potácí na chvostu žebříčku bez jediného bodu.

Mercedes-Benz v loňském roce po mnoha letech a řadě úspěchů opustil seriál mistrovství cestovních vozů Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) právě ve prospěch závodů Formule E. Na tuto skutečnost automobilka odkazuje také ve videu, které publikovala v pondělí na sociální síti Twitter.

Mercedes je to jen částečně

Nutno podotknout, že samotný vůz nepostavil přímo Mercedes. Ve Formuli E jsou používány jednotné monoposty, vyráběné společnostmi Spark a Dallara. Akumulátory s kapacitou 52 kWh, která vystačí na jeden 45minutový závod, dodává firma Atieva.

Automobilky, které se šampionátu účastní, mohou vyvíjet vlastní pohonné agregáty – tedy především motory, převodovky a počítače řízení elektrického pohonu (invertory). Zjednodušeně řečeno mají pod palcem v podstatě všechno, co se připojuje k baterii.

Formule E jako reklama

Závodní série Formule E má sloužit automobilkám k otestování nejnovějších technologií. Současně s tím funguje i jako reklama a propagace elektricky poháněných vozů. Jednou z výhod jsou náklady, které jsou ve srovnání s Formulí 1 výrazně nižší.

Monopost, který Mercedes vystavuje v Ženevě, je pouze náhledem. V praxi to znamená, že se v šestém ročníku mistrovství světa elektrických formulí může objevit v úplně jiných barvách.

Šéf Mercedes-Benz Motorsport Toto Wolff uvedl: „Těšíme se na výzvu, která nám umožní demonstrovat výkon našich chytrých akumulátorových elektrických pohonů v motoristickém sportu a pozitivně podpořit značku EQ.“

Váš názor Další článek: Likvidace potenciálně nebezpečných asteroidů může být těžší, než jsme si mysleli

Témata článku: Automobily, Německo, Elektromobily, Audi, Mercedes, BMW, Formule E, Ben, Elektrický pohon, Startovní pole, FIA, Mercedes-Benz, Spark, Závoďák, Invertor, Monopost, Ženeva, Automobilka, Šampionát, Federace


Určitě si přečtěte

Podívejte se, jak umírá váš laptop. Desítky na to mají mocný nástroj powercfg

Podívejte se, jak umírá váš laptop. Desítky na to mají mocný nástroj powercfg

** Hardware současných laptopů už tak rychle nestárne ** Tedy až na baterie – ty umírají děsivou rychlostí ** Ve Windows to můžete sledovat skoro v přímém přenosu

Jakub Čížek | 69

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 59



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu